Şimdi Ara

Vites boşta gitmenin avantajları/dezavantajları (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
0
Favori
13.137
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    o.b.k. hocam şimdi yazınızdan panik frende debriyaja basmayın gibi sonuçlar çıkaranlar olabilir...
    birde sorum var westinghouse ne kadar devir o kadar fren gücü söylemini engellemiyormu?
    yani tüm devirlerde maksimum fren gücü sağlamıyormu? en azından 1 seferlik yapılan panik fren için?


    Westinghouse'da bir iki sefer pompalanacak kadar vakum depolanır. Ancak gözdan kaçan bir nokta ise şudur ki ABS'li araçlarda panik frende frene bir kez de bassanız ABS sistemi freni defalarca tutup bırakır. Yani siz pedala tek sefer de bassanız araç her defasında vakuma ihtiyaç duyar. Tabi panik frende viteste kalmak da mümkün değildir. Ancak burada vurgulamak istediğim şey westinghouse'daki vakuma güvenmemek gerektiğidir.

    Panik fren durumunda mecburen debriyaj ve fren pedallarına tam basılır. Ancak unutmayın ki panik frenlerin tüm frenlemelerinize oranı çok düşüktür. Özellikle kontrollü yavaşlamalarda, yokuş inişlerde, aracın izini korumasını istediğiniz ve fren yapamayacağınız sert viraj dönüşlerinde motor devri hep ihtiyaçtır.

    Sorunuzda sorulan asıl konu westinghouse'da dapolanan vakumun etkisiyle yapılacak fren. Westinghouse motor devriyle manifold vakumu ile beslenmiyorsa, yani motor rölantideyse maksimum fren performansını gösterir diyemeyiz. Özellikle viteste seyrederken aniden debriyaja basıp yapacağınız panik frenle boşta giderken aniden yapacağınız panik frende büyük fark olacaktır.

    Kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 7 Haziran 2009; 2:56:56 >




  • madem bu çorbada tuzum var açıklama getirmem birikişey var:w.haus hava depolamaz.vakum yaratır(boşluk)yayla besli buyükçe diyafram emme manifoldu boğazına irtibatlıdır ve görevini emişle yapar.w.hausun içi boşalınca emmede durur.rolantideki oynama bundandır.
    abs w.hausla ilgili deyildir...fren merkezli(anamerkez)bir durumdur.birkere basılınca gerekiyorsa abs devreye girer ve araç durana kadarda devrede kalır.abs merkez içindeki basınç dalgalanmasıdır ve saniyede dalgalanmayla ifade edilir.bir abs merkezin w.hausunu kaldırıp direkt güç uygularsak abs yine devreye girer.panik fren sorulmuş:ani fren anladığım kadarıile debriyaja araç stop edecek duruma gelmeden hemen basılmalı yani frenle beraber deyil.amma acil durum freninde zaten ister istemez frenle hemen hemen aynı zamanda debriyaja basılır.
    O.B.K arkadaşımın bazı fikirlerine katılmıyorum.bunlardan biri:babadan görme üsul demiş.araç sürmeyi benim çocuğum benden iyi kimden öğrenir?mantıksız-dayanaksız uygulamaları elbette tasvip etmem ve hep savaşımım bunlarla olmuştur.uygun uygulamaları babadan deyil amcadan bile öğrenebilirsiniz.
    küçük araçlarda w.haus uygulaması var.ağır araçların bir kısmında HAVA takviyeli fren kullanılır.çok eski büyük araçlarda w.haus uygulaması vardı ve yetersizdi.yenı nesil araçlarda bazı problemleri aştılar ve hava takviyeli fren sisteminden yavaş yavaş uzaklaşıyorlar.
    dünyada kuru hava sistemi çoktan kullanmaya başladı bile.ucuz ekonomik kullanımı basit gibi artıları var.elbetteki eksileride var amma başka zamana.hoşçakalın.




  • 2 sayfayı da okudum gerçekten çok faydalı bilgiler var ve fren konusunda çıkardığım sonuç ani frenleme haricince frenlerken debriyaja basmaya gerek olmadığıdır mesela 100km/s ile giderken önümüzdeki araç yavaşladğı için kısa süre frene basmamız gerekti burada debriyaja basmaya gerek yok ya da bayır inerken yavaşlamamız gerektiğinde de debriyaja basmamıza gerek yok. Yanış mıyım yanlışsam lütfen düzeltin.
  • Birde şöyle bir şey var.Arabanın hızını düşürdüğümüzde o anki vites düşük hızdaki arabaya büyük gelecektir tekrar vites düşürmek gerekli diye düşünüyorum.Ben belli devirlere denk gelecek şekilde hızımı azaltırken sürekli vites küçültüyorum hızıma göre.Bu aynı zamanda el pratiğimi de artırıyor.Ani durumlara tepkim hızlanıyor.

    Whisper911
    Boşta iken yapılan frende vitestekine göre fren mesafesi uzar diye biliyorum.motor freni yardımcı fren olarak görev yapacağı için daha kısa mesafede durur araç.Ama aralarda tekrar viteş düşürmek lazım yukarıda anlattığım gibi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ugur851

    2 sayfayı da okudum gerçekten çok faydalı bilgiler var ve fren konusunda çıkardığım sonuç ani frenleme haricince frenlerken debriyaja basmaya gerek olmadığıdır mesela 100km/s ile giderken önümüzdeki araç yavaşladğı için kısa süre frene basmamız gerekti burada debriyaja basmaya gerek yok ya da bayır inerken yavaşlamamız gerektiğinde de debriyaja basmamıza gerek yok. Yanış mıyım yanlışsam lütfen düzeltin.

    tespitleriniz doğru.ilave:hatta motor sesi değişmeye başlayana kadar debriyaja basılmaması.araç kullanmak doğru teknikleri düşünerek yapıp onları refleks haline getirmeyle mümkündür.onun için bol temrin-tekrar yalnız doğru bilgi ve sürüşle.boşa atılmamış sürüşler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orjinalden alıntı: orginal_kartal

    bu boşta gitmenin freni şişirmesi olayını biri açıklayabilir mi?

    hiç uzun yolunuz yok gibi.gidin uzun rampaları frenle inin o size açıklayacak.


    Boşta sadece balatalar durduyor oysaki viteste kompürasor frenleride tuttuğu için vitesteyken şişme yapmıyor boştakine göre bütün mantık bu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: unforgiv3n


    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orjinalden alıntı: orginal_kartal

    bu boşta gitmenin freni şişirmesi olayını biri açıklayabilir mi?

    hiç uzun yolunuz yok gibi.gidin uzun rampaları frenle inin o size açıklayacak.


    Boşta sadece balatalar durduyor oysaki viteste kompressor frenleride tuttuğu için vitesteyken şişme yapmıyor boştakine göre bütün mantığı bundan ibaret
  • @hezerfen cevabınız için teşekkür ederim demekki bu zamana kadar yanlış kullanmışım bunu değiştirmeye çalışacağım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen
    ...
    O.B.K arkadaşımın bazı fikirlerine katılmıyorum.bunlardan biri:babadan görme üsul demiş.araç sürmeyi benim çocuğum benden iyi kimden öğrenir?mantıksız-dayanaksız uygulamaları elbette tasvip etmem ve hep savaşımım bunlarla olmuştur.uygun uygulamaları babadan deyil amcadan bile öğrenebilirsiniz.
    ...


    Kastedilen taassupdur. Doğru bildiğinden yanlışlığı ispatlansa bile vazgeçmemektir. Babasından gördüğü usülden vazgeçmemek ise bunu kısaca özetleyen deyimdir. Bu deyimden babanızdan birşey öğrenmeyin anlamı çıkarmak Türkçe anlam bilgisinin tersine gitmektir.
  • @O.B.K hocam teknik nedenlerini bilmesemde bende tecrübelerimde tam olarak anlattığınız sonuçlara varmıştım. detaya boğmadan, anlaşılır bilgilendirmeleriniz için teşekkürler
  • O.B.K.....
    -----------
    sayın hocam amacım birini yermek ve polemik yapmak deyil.elimden geldiği dilimin döndüğü ve bilgimin yettiğince doğru bildiklerimi sunmaya çalışıyorum.
    sizinde iyiniyet ve bilgi öğretmek için çaba sarfrttiğinizden en ufak kuşkum yok.
    ben sadece babadan kalan doğruysa oda kullanılmalı mealli söyledim.
    çünkü yazınızda" hala babadan kalma"gibi cümle geçtı onu biraz açayım istedim
  • Uff ne konuymuş be

    Boşta gitmek otomobillere göre büyük araçlarda daha tehlikeli resmen boşluktan düşüyormuş gibi oluyor araç, öyle rampalar varki bırakın boşta gitmeyi şoföre nerdeyse motor freni bile yetmiyor. Bir ara görmüştüm kasası tüple dolu bir kamyon çok yavaş şekilde iniyodu rampa aşağı kamyondan öyle sesler geliyo sanki boğazını sıkıp bırakırmışcasına bilirsiniz zaten motor freni sesini fiiişşşştt-dıımmm fişttt dımmmm:D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orginal_kartal -- 7 Haziran 2009; 14:41:50 >
  • panik frende debriyaja basmayıp durmaya yakın debriyaja bassak daha yararlı olmaz mı? ya da vitesi direk 2'ye çekip tüm gücümüzle frene asılsak daha etkili olur gibime geliyor.
  • konu uzmanlık noktasından doğru bildiğimiz şeyleride sorgulamamız boyutuna geldi gibi kafa karıştıran açıklamalarla.genelde bir böyle topiclerde birde boya koruma ve pasta cila topiclerinde bu çok yaşanmakta.her şey sil baştan
  • bu topic sizin topiğiniz olmuş.nerdeyse başka üyelere gerek kalmamış..
    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    O.B.K.....
    -----------
    sayın hocam amacım birini yermek ve polemik yapmak deyil.elimden geldiği dilimin döndüğü ve bilgimin yettiğince doğru bildiklerimi sunmaya çalışıyorum.
    sizinde iyiniyet ve bilgi öğretmek için çaba sarfrttiğinizden en ufak kuşkum yok.
    ben sadece babadan kalan doğruysa oda kullanılmalı mealli söyledim.
    çünkü yazınızda" hala babadan kalma"gibi cümle geçtı onu biraz açayım istedim

  • quote:

    Orjinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    konu uzmanlık noktasından doğru bildiğimiz şeyleride sorgulamamız boyutuna geldi gibi kafa karıştıran açıklamalarla.genelde bir böyle topiclerde birde boya koruma ve pasta cila topiclerinde bu çok yaşanmakta.her şey sil baştan

    söylediklerimin her zaman arkasındayım.evet doğrudur yanlış bilinenler doğru gibi sunuluyor amma kimin tarafından belli deyil.bilginiz beceriniz hünerleriniz doğrultusunda söylediklerimi eleştirirsiniz amma birinin yanlışını düzeltme konusundada bazı imaları kabul edemem.ikinci yazınızda adeta topik benim olmuş gibi ifade var.yoksa yazı yazanlara cezamı kesiyorum.yoksa birilerinin birşeyleri bilmesi birilerini rahatsızmı etti
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rosea

    Birde şöyle bir şey var.Arabanın hızını düşürdüğümüzde o anki vites düşük hızdaki arabaya büyük gelecektir tekrar vites düşürmek gerekli diye düşünüyorum.Ben belli devirlere denk gelecek şekilde hızımı azaltırken sürekli vites küçültüyorum hızıma göre.Bu aynı zamanda el pratiğimi de artırıyor.Ani durumlara tepkim hızlanıyor.

    Whisper911
    Boşta iken yapılan frende vitestekine göre fren mesafesi uzar diye biliyorum.motor freni yardımcı fren olarak görev yapacağı için daha kısa mesafede durur araç.Ama aralarda tekrar viteş düşürmek lazım yukarıda anlattığım gibi.

    hayır öyle değil ama...
    100 km hızla giderken önünüze ani birşey çıktı frene asıldınız....eğer debriyaja basmassanız daha zor durursunuz...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    o.b.k. hocam şimdi yazınızdan panik frende debriyaja basmayın gibi sonuçlar çıkaranlar olabilir...
    birde sorum var westinghouse ne kadar devir o kadar fren gücü söylemini engellemiyormu?
    yani tüm devirlerde maksimum fren gücü sağlamıyormu? en azından 1 seferlik yapılan panik fren için?


    Westinghouse'da bir iki sefer pompalanacak kadar vakum depolanır. Ancak gözdan kaçan bir nokta ise şudur ki ABS'li araçlarda panik frende frene bir kez de bassanız ABS sistemi freni defalarca tutup bırakır. Yani siz pedala tek sefer de bassanız araç her defasında vakuma ihtiyaç duyar. Tabi panik frende viteste kalmak da mümkün değildir. Ancak burada vurgulamak istediğim şey westinghouse'daki vakuma güvenmemek gerektiğidir.

    Panik fren durumunda mecburen debriyaj ve fren pedallarına tam basılır. Ancak unutmayın ki panik frenlerin tüm frenlemelerinize oranı çok düşüktür. Özellikle kontrollü yavaşlamalarda, yokuş inişlerde, aracın izini korumasını istediğiniz ve fren yapamayacağınız sert viraj dönüşlerinde motor devri hep ihtiyaçtır.

    Sorunuzda sorulan asıl konu westinghouse'da dapolanan vakumun etkisiyle yapılacak fren. Westinghouse motor devriyle manifold vakumu ile beslenmiyorsa, yani motor rölantideyse maksimum fren performansını gösterir diyemeyiz. Özellikle viteste seyrederken aniden debriyaja basıp yapacağınız panik frenle boşta giderken aniden yapacağınız panik frende büyük fark olacaktır.

    Kolay gelsin...

    teşekkür ederim açıklama için




  • attığı taş ürküttüğün kurbaya değmez.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: orginal_kartal

    bu boşta gitmenin freni şişirmesi olayını biri açıklayabilir mi?


    Çok basit. Motor freni devreden çıkacak ve tüm hareket enerjisi balatlarda ve disklerde ısı enerjisine dönüşecektir. Bu sebeple önce balata ve diskler aşırı ısınacak daha sonra da fren hidroliği ısınacaktır. Isınan fren hidroliği genleşecek ve fren şişmesi diye tabir edeilen olay gerçekleşecektir.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.