Şimdi Ara

Vites boşta gitmenin avantajları/dezavantajları (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
0
Favori
13.137
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Energetic

    Araç enjeksiyonlu değilse yakıt ekonomisi sağlar. Frenlere daha çok yük biner, çabuk ısınır. Fren mesafesi artar (kesin bir bilgim yok).

    bundan daha kesin bilgi olmaz zaten.evet frenler ısınır durdurma özellığini kaybeder(kısmi)hele ağır araç kullanıyorsanız sonu hiç iyi bitmeyecek serüvene girdiniz demektir.kazaların bir çoğu bu yüzden oluyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orjinalden alıntı: orginal_kartal

    bu boşta gitmenin freni şişirmesi olayını biri açıklayabilir mi?

    hiç uzun yolunuz yok gibi.gidin uzun rampaları frenle inin o size açıklayacak.



    Fren şişirme diince anlamadım diskler elbette bir müddet sonra verimli frenlemiyo hatta camı açarsanız uzun rampaların sonunda frene basınca balata seside duyuluyo inceden.

    Ben şişme olayı deyince anlamadım babam çok ustadır balatalara yüklenmeme konusunda normalde 50 km ye yakın bi yolu rampa yukarı 2. ara ara 3. vites çıkılan yerde 4. vitesle aşağı iniyordu yolda dapdar uçurum ben 3 le kompresöre bırakıyorum... peder başka tabii..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: orginal_kartal

    bu boşta gitmenin freni şişirmesi olayını biri açıklayabilir mi?

    mersedes olayına verdiğiniz cevaptan sonra burda sorduğunuz soru beni şaşırttı.kusura bakmayın
  • İstanbul'dan İzmit'e kamyonla giden varsa baya bi bayır gibi otoban var.Mitsubishi Fuso Canter'le babam vitesi boşa alıp salıyor aşağa giderken bişey dikkatimi çekti.Arada bir hafif gaza basıyordu bunun bir anlamı var mı
  • büyük harfler iyi olmuş. bu konu bence de çok önemli. ben de yakın zamana kadar öyle zannediyordum.
    benim merak ettiğim bi konu daha var. boşta gitmenin motora bi zararı olmaz mı? çünkü aniden devir düşüp tekrar aniden birkaç katına çıkıyor. bunun motora bi zararı olabilir mi?
    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    Brujeria35
    Diğer bir konu ise Araç Stop edilmedikçe Hiçbir sorun olmaz Araç boşta iken. Araç stop ettirildiği için Fren vakumu Olmayacağı için Basınç oluşmaz fren boşalır......
    -------------------------------------------------------------------
    fren vakumu sadece yardımcı unsurdur.fren pedalına basmamıza yardım eder.aslı unsur sürücünün ayak gücüdür."BU YANLIŞI ÖZELLİKLE DÜZELTMEK İSTEDİM BİRÇOK SÜRÜCÜ FREN PEDALININ SERTLEŞMESİNDEN PANİĞE KAPILIP KAZA YAPIYOR SERTLEŞMEDEKİ OLAY VAKUMUN YARDIMCI BASINÇ GÖREVİNİ YAPMAMASINDAN KAYNAKLANIYOR.FRENE DAHA FAZLA GÜÇLE BASILIRSA FRENLERİN TUTACAĞI GÖRÜLECEKTİR.boş bir eğimde bu temrini çalışmak size bazı pratikler kazandıracaktır.önü görülen hafif meyilde aracı stop edin ve deneyin frenleriniz sertleşecek amma genede frenleriniz tutacaktır.(büyük harfler için özür dilerim okunup okuyan arkadaşlarımızın bu durumlarda panik yapmaması içindi)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: orginal_kartal


    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orjinalden alıntı: orginal_kartal

    bu boşta gitmenin freni şişirmesi olayını biri açıklayabilir mi?

    hiç uzun yolunuz yok gibi.gidin uzun rampaları frenle inin o size açıklayacak.



    Fren şişirme diince anlamadım diskler elbette bir müddet sonra verimli frenlemiyo hatta camı açarsanız uzun rampaların sonunda frene basınca balata seside duyuluyo inceden.

    Ben şişme olayı deyince anlamadım babam çok ustadır balatalara yüklenmeme konusunda normalde 50 km ye yakın bi yolu rampa yukarı 2. ara ara 3. vites çıkılan yerde 4. vitesle aşağı iniyordu yolda dapdar uçurum ben 3 le kompresöre bırakıyorum... peder başka tabii..

    ben soruyu yanlış YORUMLADIM kusura bakma.fren şişme olayı ısınan balataların yeterince tutmaması olayıdır.boştayken motorun kompresyon frenini devre dışı bırakıyorsunuz.kuraldır çıktığın vitesle in.tabii bu biraz ağır araç için söylenmiş sözdür amma örnek alınması konusunda öğreticidir.şişmenin bir diğer boyutu ısınan tabla-balata-kampana silsilesi okadar ısınırki bazen lastikleri tutuşturur.bazen tabla merkezindeki hidrolik yağını kaynama noktasına getirir nerdeyse ve merkez lastiklerine zarar verir.birde peşpeşe yapılan frenlere vakum cevap veremez.biliyorsunuz vakum oluşması için v.hausun içinin boşaltılması gerekir.herbasışta bu işlem tekrar edilir sıkça yapılrsa vakum boşaltmayı yetiştiremez ve biz buna pedal şişti deriz uzun oldu belki anlatabildim zannederim.agresif cevabım için kusura bakma yanlış yorumdan kaynaklandı.sağlıkla kal




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cossolina

    İstanbul'dan İzmit'e kamyonla giden varsa baya bi bayır gibi otoban var.Mitsubishi Fuso Canter'le babam vitesi boşa alıp salıyor aşağa giderken bişey dikkatimi çekti.Arada bir hafif gaza basıyordu bunun bir anlamı var mı

    baban buişi bilinçli yapıyor.keşke ona sorsaidin.ara ara gaz verme yağlamayla ilgilidir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aydnlgn

    büyük harfler iyi olmuş. bu konu bence de çok önemli. ben de yakın zamana kadar öyle zannediyordum.
    benim merak ettiğim bi konu daha var. boşta gitmenin motora bi zararı olmaz mı? çünkü aniden devir düşüp tekrar aniden birkaç katına çıkıyor. bunun motora bi zararı olabilir mi?
    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    Brujeria35
    Diğer bir konu ise Araç Stop edilmedikçe Hiçbir sorun olmaz Araç boşta iken. Araç stop ettirildiği için Fren vakumu Olmayacağı için Basınç oluşmaz fren boşalır......
    -------------------------------------------------------------------
    fren vakumu sadece yardımcı unsurdur.fren pedalına basmamıza yardım eder.aslı unsur sürücünün ayak gücüdür."BU YANLIŞI ÖZELLİKLE DÜZELTMEK İSTEDİM BİRÇOK SÜRÜCÜ FREN PEDALININ SERTLEŞMESİNDEN PANİĞE KAPILIP KAZA YAPIYOR SERTLEŞMEDEKİ OLAY VAKUMUN YARDIMCI BASINÇ GÖREVİNİ YAPMAMASINDAN KAYNAKLANIYOR.FRENE DAHA FAZLA GÜÇLE BASILIRSA FRENLERİN TUTACAĞI GÖRÜLECEKTİR.boş bir eğimde bu temrini çalışmak size bazı pratikler kazandıracaktır.önü görülen hafif meyilde aracı stop edin ve deneyin frenleriniz sertleşecek amma genede frenleriniz tutacaktır.(büyük harfler için özür dilerim okunup okuyan arkadaşlarımızın bu durumlarda panik yapmaması içindi)



    teşekkür ederim.boşta gitmenin motora hiçbir zararı yok aksine hızlı giderken yanlardan alınan taze havayla soğumasın yardımcı oluruz.amma:BOŞTA GİTMEK HERZAMAN SAKINCALIDIR.sizin sorunuzdakine gelince çok yüksek süatte vitese takıp ayağı debriyajdan çekmek sağlıklı deyildir.siz motorun devrini cebri olanın üzerine çıkarıyorsunuz buda motora birgün zara verir.




  • Yolun ve trafiğin durumuna göre motor freni ve fren balatasını orantılı olarak kullanırım.Ama önceliğim her zaman motor frenidir.Kesinlikle fren balatasına güvenip boşta araba kullanma taraftarı değillim.zaten araba viteste iken yapılan fren mesafesi ile boşta iken yapılan fren mesafesi arasında fark vardır.

    Ben sürekli vites düşürerek fren yapıyorum acaba arkadaşlar bunun arabaya bir zararı varmı pek fren kullanmaz oldum artık
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orjinalden alıntı: orginal_kartal


    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orjinalden alıntı: orginal_kartal

    bu boşta gitmenin freni şişirmesi olayını biri açıklayabilir mi?

    hiç uzun yolunuz yok gibi.gidin uzun rampaları frenle inin o size açıklayacak.



    Fren şişirme diince anlamadım diskler elbette bir müddet sonra verimli frenlemiyo hatta camı açarsanız uzun rampaların sonunda frene basınca balata seside duyuluyo inceden.

    Ben şişme olayı deyince anlamadım babam çok ustadır balatalara yüklenmeme konusunda normalde 50 km ye yakın bi yolu rampa yukarı 2. ara ara 3. vites çıkılan yerde 4. vitesle aşağı iniyordu yolda dapdar uçurum ben 3 le kompresöre bırakıyorum... peder başka tabii..

    ben soruyu yanlış YORUMLADIM kusura bakma.fren şişme olayı ısınan balataların yeterince tutmaması olayıdır.boştayken motorun kompresyon frenini devre dışı bırakıyorsunuz.kuraldır çıktığın vitesle in.tabii bu biraz ağır araç için söylenmiş sözdür amma örnek alınması konusunda öğreticidir.şişmenin bir diğer boyutu ısınan tabla-balata-kampana silsilesi okadar ısınırki bazen lastikleri tutuşturur.bazen tabla merkezindeki hidrolik yağını kaynama noktasına getirir nerdeyse ve merkez lastiklerine zarar verir.birde peşpeşe yapılan frenlere vakum cevap veremez.biliyorsunuz vakum oluşması için v.hausun içinin boşaltılması gerekir.herbasışta bu işlem tekrar edilir sıkça yapılrsa vakum boşaltmayı yetiştiremez ve biz buna pedal şişti deriz uzun oldu belki anlatabildim zannederim.agresif cevabım için kusura bakma yanlış yorumdan kaynaklandı.sağlıkla kal




    Eyv. verdiğin bilgiler için sağolasın...




  • Yokuş aşağı boşta gitmek çok tehlikelidir frenlere aşırı yük biner ve fren etkisi azalır, ayrıca ömrünü de baya bi kısaltır. Her zaman için yokuşu çıktığınız vitesle inmelisiniz, örneğin çok dik yokuşu 1. viteste çıkıyorsak aynı şekilde o yokuşu inerken de 1. viteste inmeliyiz, böylece optimum bir şekilde hem motor hem ayak freninden yararlanırız.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MuSoniC

    Yokuş aşağı boşta gitmek çok tehlikelidir frenlere aşırı yük biner ve fren etkisi azalır, ayrıca ömrünü de baya bi kısaltır. Her zaman için yokuşu çıktığınız vitesle inmelisiniz, örneğin çok dik yokuşu 1. viteste çıkıyorsak aynı şekilde o yokuşu inerken de 1. viteste inmeliyiz, böylece optimum bir şekilde hem motor hem ayak freninden yararlanırız.


    1.vitesle pek gitmemek lazım.Sadece kalkışta kullanılmalı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: deserthawk


    quote:

    Orjinalden alıntı: MuSoniC

    Yokuş aşağı boşta gitmek çok tehlikelidir frenlere aşırı yük biner ve fren etkisi azalır, ayrıca ömrünü de baya bi kısaltır. Her zaman için yokuşu çıktığınız vitesle inmelisiniz, örneğin çok dik yokuşu 1. viteste çıkıyorsak aynı şekilde o yokuşu inerken de 1. viteste inmeliyiz, böylece optimum bir şekilde hem motor hem ayak freninden yararlanırız.


    1.vitesle pek gitmemek lazım.Sadece kalkışta kullanılmalı.

    doğru aslında ama çok dik yokuşlarda kullanılmalı motor frenajı çok etkili ancak örneğin düz yolda giderken 30 km'nin üzerinde 1'e takmamakta fayda var hem vites geçerken çok zorlanıyor hem de öne aşırı yığılıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muss@ -- 7 Haziran 2009; 1:03:41 >




  • araç boştayken diyelimki pis benzin geldi araç stop etti... yada sorun çıktı v.s.
    direksiyon kitleniyor?
    ancak vitesteyken direksiyon araç stop etse dahi kitlenmez diye biliyorum ....

    yok ya bu fren içindi galiba?
    fren tutmuyordu...
    bişi oluyorda valla hatırlayamadım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 7 Haziran 2009; 1:31:27 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rosea

    Yolun ve trafiğin durumuna göre motor freni ve fren balatasını orantılı olarak kullanırım.Ama önceliğim her zaman motor frenidir.Kesinlikle fren balatasına güvenip boşta araba kullanma taraftarı değillim.zaten araba viteste iken yapılan fren mesafesi ile boşta iken yapılan fren mesafesi arasında fark vardır.

    Ben sürekli vites düşürerek fren yapıyorum acaba arkadaşlar bunun arabaya bir zararı varmı pek fren kullanmaz oldum artık

    sizce hangisi daha uzundur ?
  • yok ya direksiyon sadece anahtarı çıkarırsanız kilitlenir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MuSoniC

    yok ya direksiyon sadece anahtarı çıkarırsanız kilitlenir.

    evet o aklıma geldi şimdi frendi fren
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orjinalden alıntı: MuSoniC

    yok ya direksiyon sadece anahtarı çıkarırsanız kilitlenir.

    evet o aklıma geldi şimdi frendi fren


    direksiyon kilitlenmesede hidrolik çalışmadığı için kazık gibi olduğu kesin, fren pedalıda kazık gibi oluyor tabi bir süre sonra.
  • Daha önce defalarca tartıştık, yazdık çizdik. Ancak bu gibi konularda maalesef çoğu kişi tutucu. Kimse Babasından gördüğünden şaşmıyor.

    Ancak gözle görmeniz, farkı hissetmeniz bambaşka birşeydir. Test edip de kendiniz tecrübe etmek isterseniz şöyle yapın;

    Seyir halinde araç boşta iken frene yarısına kadar basın. Sonra hemen araç durmadan, fazla yavaşlamadan aracı motor freni yapar gibi düşük bir vitese takın. Düşük vites derken çok da düşük bir vitese takmanıza gerek yok. Devir 3000 civarına gelecek bir vites seçseniz yeterli. Fren pedalına aynı gücü uygulamanıza rağmen pedalın ayağınızın altından kendiliğinden ilerlediğini göreceksiniz. Yani daha az bir güç uygulayarak araç daha iyi fren yapacaktır.

    Unutmayın fren sistemi gücünü manifold basıncından alır. Devir ne kadar yüksekse o kadar yüksek fren gücüne sahipsiniz demektir. Acil bir durumda boşta pedala sonuna kadar bile bassanız yine de yeterli basıncı uygulayamayabilirsiniz.

    Eski ağır vasıta kullananlar bunu çok daha iyi farkederler. Yeni ağır vasıtalarda bu sorunun çözümü için basınç depolanır. Ancak binek araçlarda böyle bir depolama sistemi yok. Rölantide sadece bir iki kez pompalamanızı sağlayacak kadar basınç vardır.

    Araç rölantide kaldığı sürece frenlemedeki zayıflık gözardı edilebilir. Ancak unutmayın ki fren pedalına yüksek kuvvet uyguladığınızda araç stop dahi edebilir. Bunu araç dururken frene basınca rölanti devrindeki oynamadan da anlayabilirsiniz. Frene basıp çektikçe aracın rölantisi zorlanacak, hatta aracınız EPC li ise ECU bir miktar gaz vererek rölantiyi yükseltecektir.

    Birçok yeni araç seyir halindeyken rölantisini yüksek tutar. Yani yolda ilerlerken ihtiyaç duyulabilecek fren basıncı için rölanti devrini araç durana kadar durduğu haldekinden daha yüksekte tutar. Bu da programlamada dahi böyle ayrıntılara dikkat edildiğini gösterir.

    Sonuç olarak tavsiyem seyir halindeyken vitesi boşa almamanızdır. Burada bunun frene olan etkisini yazdık. İnanın şanzımana, motora olan etkileri de en az bu denli önemli.

    Bu yazımda size şöyle olur, böyle olur diye dayatma bilgiler sunmadım. Kendi uygulayabileceğiniz ve görüp kanaat getirebileceğiniz basit testler anlattım. Umarım faydalı olmuştur.

    Kazasız sürüşler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 7 Haziran 2009; 2:28:26 >




  • o.b.k. hocam şimdi yazınızdan panik frende debriyaja basmayın gibi sonuçlar çıkaranlar olabilir...
    birde sorum var westinghouse ne kadar devir o kadar fren gücü söylemini engellemiyormu?
    yani tüm devirlerde maksimum fren gücü sağlamıyormu? en azından 1 seferlik yapılan panik fren için?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.