Şimdi Ara

Vites boşta gitmenin avantajları/dezavantajları (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
0
Favori
13.137
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Méchatronic

    Arkadaşlar anlamadım şimdi yokuş aşağı boşa alalım mı? almayalım mı?



    Ben söyleyeyim.Eğer yokuş bittikten sonra veya yokuşta durmanız gerekecekse viteste kalsın.

    Yok yokuş bittikten sonra durmanız gerekmiyorsa,önünüz açıksa boşta kalsın.Çünkü yokuş aşağı boşa atılmaz lafının temelinde frenlerin şişmesi olayı var.

    Tabi ki iki durumda da yokuş aşağı giderken önünüzde araba varsa viteste kalsın,çünkü bu durumda sürekli frene basmanız gerekecek.
  • Arkadaşlar ben dumlupınar üniversitesi otobüs kaptanlığı okuyorum bir ara eğitim için mercedesten yetkililer geldi bi travego ile bazı testler yaptık bu rampa aşağı boşa atma testinide, araca bi cihaz bağladılar önce rampa vites boşa atılarak inilmeye başlandı hız 80 km. gibi bişiydi. Cihazın ekranında aracında 6 litre yaktığı gözüküyordu rölanti devrinde. Sonrasında aynı rampayı 6. vitesle inmeye başladık ayak gazdan tamamen çekili cihazın ekranında görülen rakam 0.00
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    Arkadaşlar ben dumlupınar üniversitesi otobüs kaptanlığı okuyorum bir ara eğitim için mercedesten yetkililer geldi bi travego ile bazı testler yaptık bu rampa aşağı boşa atma testinide, araca bi cihaz bağladılar önce rampa vites boşa atılarak inilmeye başlandı hız 80 km. gibi bişiydi. Cihazın ekranında aracında 6 litre yaktığı gözüküyordu rölanti devrinde. Sonrasında aynı rampayı 6. vitesle inmeye başladık ayak gazdan tamamen çekili cihazın ekranında görülen rakam 0.00



    Otobüs kaptanlığı diye bir bölüm mü var,ilk kez duyuyorum.

    Otobüste çok farkeder;ama arabada pek farketmiyor.

    Mesela rölantide ben 0.5-0.6 lt/h yakıt tüketiyorum.
  • Yokuş aşağı giderken viteste iken gaza basmamak daha iyi.
    -Hem cut off oluyor tüketim 0 oluyor yani
    -Hem frenaj olayı daha sağlıklı oluyor.
    Ama ilerde bi ışık gördünüz kırmızı yeni oldu düz bir yoldasınız gazı bıraksanız vitesde o mesafeye gidemeyeceksiniz o zaman rölantiye atmak daha mantıklı oluyor, böyle durumlarda rölanti daha iyi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk


    quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    Arkadaşlar ben dumlupınar üniversitesi otobüs kaptanlığı okuyorum bir ara eğitim için mercedesten yetkililer geldi bi travego ile bazı testler yaptık bu rampa aşağı boşa atma testinide, araca bi cihaz bağladılar önce rampa vites boşa atılarak inilmeye başlandı hız 80 km. gibi bişiydi. Cihazın ekranında aracında 6 litre yaktığı gözüküyordu rölanti devrinde. Sonrasında aynı rampayı 6. vitesle inmeye başladık ayak gazdan tamamen çekili cihazın ekranında görülen rakam 0.00



    Otobüs kaptanlığı diye bir bölüm mü var,ilk kez duyuyorum.

    Otobüste çok farkeder;ama arabada pek farketmiyor.

    Mesela rölantide ben 0.5-0.6 lt/h yakıt tüketiyorum.





    96 yılından beri var bu bölüm şuan en parlak dönemini yaşıyor gün geçtikçe daha iyiye gidiyor.




  • Bu boşta gitme olayını bende çok soruşturdum. bu işin ilmini okuyan büyüklerimden aldığım öneriler şu şekilde. (tam özel parça isimleri kullanmıyacağım hatırlayamıyorum çünkü)

    1. Arabayı boşa aldığımızda araç rölantide çalışır gibi benzin yakar. Bu değer de çok yüksek bir değerdir. Aracı uygun vites ve devirlerde kulandığınızda araç rölantide yaktığından çok daha az yakıt harcar.

    2. Yol bilgisayarları da yukarıda belirtildiği gibi viteste gaza baıldığında yakılan yakıtı 0 olarak gösterir ki aslında sıfır değil sıfıra çok yakın bir değer olduğu için böyle gösterir. indiğiniz rampadaki tekerleğin gönüş devri bulunduğunuz vitesin dişli oranına bağlı olarak motoru da döndürür. bu dönü 850 devirin üzerine çıktığında zaten motorunuz rölanti devrinin üstünde dönmüş olur ve motorunuz karışım yakmaya ihtiyaç duymaz.

    3. Eğer aracınızda ABS var ise ve vites boşta rampa iniyorsanız çok büyük bir risk taşıyosunuz demektir. Çünkü araç rampa aşağı inerken bir sorun çıkarıp stop ederse aracın hidrolik gibi elekrtonik çalışan sistemleri durur ve sadece içinde depoladığı vakum ve basınçlı hava kadar çalışır. Yani araç stop ederse 2-3 defa frene bastığınızda freni komple boşaltmış olursunuz ve frenleriniz tamamen tutmaz hale gelir.

    Kesinlikle aracınızı boş viteste kullanmayın. Çok düşük hızlara indiğinizde sadece duracağınız zaman boşa almanız en mantıklısı. Debriyaja çok basmak yada basılı tutup gitmek de debriyaj baskı balatalarınızı daha çabuk öldürmenizi sağlar.

    Bilgilerimde anlatım bozukluğu olabilir fakat yanlış bir bilgi ihtiva ettiğini düşünmüyorum. Umarım faydalı olmuşumdur...




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.