Şimdi Ara

Vites boşta gitmenin avantajları/dezavantajları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
0
Favori
13.159
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Manuel vitesli arabalarda belli bir hızı aldıktan sonra veya inişlerde falan vitesi boşa alıp gitmenin zararları var mıdır? Yakıt tasarrufu sağlıyor mu? Frenler riskli mi oluyor? Avantajları ve dezavantajları nelerdir? Teşekkürler..



  • boşta gitmenin yakıt avantajı araç rolantide ne kadar yakıyorsa o kadar tasarruf edersin. güvenlik kısmına bişey diyemiycem çünkü çok fazla boşta kullanıyorum aracı, hatta uzun yolda bile çok boşa çekiyorum tasarruf açısından (karbüratörlü araç kullanıyorum). ama ne yalan söyleyeyim boşta gidipte freni boşalan kişiyi henüz görmedim.. veya boşta gittiği için herhangi bir sorunla karşılaşanı.
  • Eskı araclarda bır sure sonra frenler sısmeye baslar o kadar.
  • yakıt olarak 0.2 lt filan yakıyor boşa atınca ama vitesteyken hiç bir pedala basmazsanız ozaman 0 lt yakar cut off devreye girer

    bence boşa atmaktansa cut offta gitmek daha iyi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: quiet_dead

    yakıt olarak 0.2 lt filan yakıyor boşa atınca ama vitesteyken hiç bir pedala basmazsanız ozaman 0 lt yakar cut off devreye girer

    bence boşa atmaktansa cut offta gitmek daha iyi


    +1
    Boşa atmanın hiçbir faydası yok.Yakıt tasarrufu için en iyisi vitesteyken ayagını gazdan çekmek.
  • Bence de Rolantide gitmek yani yokuş aşagı Viteste gitmek ( gazdan ayağını çekip arabanın seyir halinde ilerlemesi ) daha güvenli, mesela 70'le giderken 4'e atarsan çok yakmaz olurya aniden gaza basıp kaçman lazım olur vites'e atmak zaman kaybı yaratacagından 0.1 litre benzin harcamasına göz yummak daha Karlidir düşüncesindeyim.. Birde eski arabalarda boşta giderken firen şişer görevini tam yerine getiremez..

    Edit : imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rx8|CaRLioNe -- 6 Haziran 2009; 15:55:21 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rubens_tr

    Manuel vitesli arabalarda belli bir hızı aldıktan sonra veya inişlerde falan vitesi boşa alıp gitmenin zararları var mıdır? Yakıt tasarrufu sağlıyor mu? Frenler riskli mi oluyor? Avantajları ve dezavantajları nelerdir? Teşekkürler..



    Frenlerin riskli olduğuna anlayamıyorum çünkü;
    Frene basınca zatern debriyaja basıp ayağını gazdan çekmiş oluyosun ve motor gene boşa çıkıyor.
    Yanlışsam düzeltin
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Göktuğ AYAS


    quote:

    Orjinalden alıntı: rubens_tr

    Manuel vitesli arabalarda belli bir hızı aldıktan sonra veya inişlerde falan vitesi boşa alıp gitmenin zararları var mıdır? Yakıt tasarrufu sağlıyor mu? Frenler riskli mi oluyor? Avantajları ve dezavantajları nelerdir? Teşekkürler..



    Frenlerin riskli olduğuna anlayamıyorum çünkü;
    Frene basınca zatern debriyaja basıp ayağını gazdan çekmiş oluyosun ve motor gene boşa çıkıyor.
    Yanlışsam düzeltin



    normalde freni debriyajsız kullanıyorum ben.. tabi herkes bir değildir. bu arada bahsedilen "cut off" sadece enjeksiyonlu araçlar için geçerli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burhan -- 6 Haziran 2009; 17:23:59 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Göktuğ AYAS


    quote:

    Orjinalden alıntı: rubens_tr

    Manuel vitesli arabalarda belli bir hızı aldıktan sonra veya inişlerde falan vitesi boşa alıp gitmenin zararları var mıdır? Yakıt tasarrufu sağlıyor mu? Frenler riskli mi oluyor? Avantajları ve dezavantajları nelerdir? Teşekkürler..



    Frenlerin riskli olduğuna anlayamıyorum çünkü;
    Frene basınca zatern debriyaja basıp ayağını gazdan çekmiş oluyosun ve motor gene boşa çıkıyor.
    Yanlışsam düzeltin



    Frene basarken debriyaja basmaya ne gerek var ki.Hızım iyice azalınca boşa atar,frene basarım.

    Yokuş aşağı giderken cut-off sistemini kullanırım,asla boşa atmam.Yakıt tüketiminin az olmasını isteyenler de böyle yapar zaten.Böyle sürmemdeki sebep yakıt tüketiminden çok alışkanlık ve böyle sürmenin daha güvenli olduğunu düşünmem.Ayrıca boşa attığınızda araç sürekli hızlanacak,daha çok frene basacaksınız,balataları daha hızlı aşındıracaksınız.

    Eğer önünüz açık,yokuşun bitiminde düzlük var ise,o zaman boş viteste daha az yakıt ile daha çok yol alırsınız.Çünkü araç sürekli hızlanacak,cut-off'ta ise hız artmayacağından,yokuşun bitiminde gaza basmanız gerekecek.


    Fakat ben boşa atma taraftarı değilim.




  • Boşa atmayı pek sağlıklı bulmuyorum ...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Göktuğ AYAS


    quote:

    Orjinalden alıntı: rubens_tr

    Manuel vitesli arabalarda belli bir hızı aldıktan sonra veya inişlerde falan vitesi boşa alıp gitmenin zararları var mıdır? Yakıt tasarrufu sağlıyor mu? Frenler riskli mi oluyor? Avantajları ve dezavantajları nelerdir? Teşekkürler..



    Frenlerin riskli olduğuna anlayamıyorum çünkü;
    Frene basınca zatern debriyaja basıp ayağını gazdan çekmiş oluyosun ve motor gene boşa çıkıyor.
    Yanlışsam düzeltin



    debriyaja arac duracaksa tam durmadan once veya vites kucultulecekse tam degistirmeden once basilir.

    ornegin 80 km/s hizla giderken durmak icin debriyaja basarak durmanizin bir manasi yok, debriyaj balataniza yazik edersiniz.

    yokus asagi ozellikle LPG'li araclar ani frenlerde falan stop edebiliyor fakat vitesteyken bir motorun stop etme sansi yok bu yuzden bosa atma olayini durmayacaksam tercih etmem. ayrica yukarida bir arkadasta belirtmis balatalara gereksiz yuklenip cabuk asindirmakta cabasi..




  • Birtane mantıklı açıklama görmedim.

    Rolantide araç herzaman fazla yakmaktadır beyler %100 denendi ve test edilmiştir.

    Araç Rolantide Çalıştığı için Zengin-Fakir karışımını ayarlamakta Zorluk çeker ve Motoru rolantide tutmak için Zengin karışım gönderir Çoğu zaman


    Diğer mantıklarıda tartışırız.


    Diğer bir konu ise Araç Stop edilmedikçe Hiçbir sorun olmaz Araç boşta iken. Araç stop ettirildiği için Fren vakumu Olmayacağı için Basınç oluşmaz fren boşalır
  • bütün literatürler altüst edildi.trafik kuralı aracı boşa atmayın der.nedenide birsürü deney sonucudur.herkes kibrit kutusu araçtan bahsediyor.o zaman isim ve markada belirtin.otomobil-otobüs-kamyon-çekici-mini-midibüs vs.boşa atmanın bir deyil birçok sakıncası var.rotarder yok vites boşta 50 kişilik otobüsü gerektiğinde nasıl durduracaksınız bu sadece bir soru.40 ton kamyon boşa atılıyor ve siz duruyorsunuz.7 kişilik aile aracınız doldurmuşsunuz rampa aşağı boşta iniyorsunuz birsüre sonra frenler ısınıp tutmamaya başlar aracı neyle durduruyoruz.duracağımız zaman debriyaja durmaya yakın basılır.frenle debriyaja beraber basmak kötü sürücü örneğidir.(ani duruş hariç).boşun aracın şanzımanınada zarar vereceği düşünülmeli(yağlamadan dolayı).bir başlıkta bunu tartışırken mercedes benzden daha bilgili kişiler yağlama sorunu olmayacağını belirttiler.nereye dayanarak bilmiyorum.(otobüslerin asla boşa atılmaması gerektiğini mercedes otobusleri elkitaplarında belirtmişler bile)




  • quote:

    (otobüslerin asla boşa atılmaması gerektiğini mercedes otobusleri elkitaplarında belirtmişler bile


    Sadece el kitapları değil otobüslerin göstersinde bile yazıyo kırmızı etiketle mersolarda.
  • Brujeria35
    Diğer bir konu ise Araç Stop edilmedikçe Hiçbir sorun olmaz Araç boşta iken. Araç stop ettirildiği için Fren vakumu Olmayacağı için Basınç oluşmaz fren boşalır......
    -------------------------------------------------------------------
    fren vakumu sadece yardımcı unsurdur.fren pedalına basmamıza yardım eder.aslı unsur sürücünün ayak gücüdür."BU YANLIŞI ÖZELLİKLE DÜZELTMEK İSTEDİM BİRÇOK SÜRÜCÜ FREN PEDALININ SERTLEŞMESİNDEN PANİĞE KAPILIP KAZA YAPIYOR SERTLEŞMEDEKİ OLAY VAKUMUN YARDIMCI BASINÇ GÖREVİNİ YAPMAMASINDAN KAYNAKLANIYOR.FRENE DAHA FAZLA GÜÇLE BASILIRSA FRENLERİN TUTACAĞI GÖRÜLECEKTİR.boş bir eğimde bu temrini çalışmak size bazı pratikler kazandıracaktır.önü görülen hafif meyilde aracı stop edin ve deneyin frenleriniz sertleşecek amma genede frenleriniz tutacaktır.(büyük harfler için özür dilerim okunup okuyan arkadaşlarımızın bu durumlarda panik yapmaması içindi)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: orginal_kartal

    quote:

    (otobüslerin asla boşa atılmaması gerektiğini mercedes otobusleri elkitaplarında belirtmişler bile


    Sadece el kitapları değil otobüslerin göstersinde bile yazıyo kırmızı etiketle mersolarda.

  • bu peşpeşe 3.mesajım bu konulara biraz duyarlıyım affınıza sığınıyorum:biz galiba "NASRETTİN HOCA"yı iyi bilmiyoruz.işte fıkrası;kendine keçiboynuzu ikram eden arkadaşına"TEŞEKKÜR EDERİM BİR DİRHEM BAL İÇİN BİR ÇEKİ ODUN ÇİĞNEYEMEM".der.
    bir gram veya 20 gram benzin(yakıt)için rizke girmeyelim.ve bu kötü alışkanlığı terkedelim lütfen.saygılar.kazasız sürüşler dileğiile.
  • Araç enjeksiyonlu değilse yakıt ekonomisi sağlar. Frenlere daha çok yük biner, çabuk ısınır. Fren mesafesi artar (kesin bir bilgim yok).
  • bu boşta gitmenin freni şişirmesi olayını biri açıklayabilir mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: orginal_kartal

    bu boşta gitmenin freni şişirmesi olayını biri açıklayabilir mi?

    hiç uzun yolunuz yok gibi.gidin uzun rampaları frenle inin o size açıklayacak.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.