Merhabalar, Ehliyet alacağım ve şu an direksiyon çalışıyorum. Merak ettiğim bir soru var. Debriyaj: kalkma, durma(debriyaj+fren) ve vites değiştirme harici kullanılmaz diye biliyorum. Fakat bir noktada kafam karışıyor. Örneğin : 80 ile 4.viteste gidiyorum. Örneğin kırmızı ışık çıktı bir anda yavaşlamam lazım. İneceğim hız 30 diyelim. Bu hıza düşürken, 4.vitesteyken "sadece frenle" 30'a düşüp vitesi sonra 2'ye alabiliyor muyum? Yoksa debriyaj+fren yapıp o hıza inip mi direkt 2'ye atmalıyım. Yani büyük vitesten hız düşürmem gerektiğinde bunu nasıl yapmalıyım? Direksiyon dersinde sadece 1-2-R çalıştığımız için gündelik hayatta ne yapmamız gerektiğini anlamaya çalışıyorum. Teşekkürler |
Vites Düşürme - Soru
-
-
Acemi iken motor freni yapma yani 80 ile giderken fren + vites düşürme gibi , yanlis vites atarsın deviri ayarlayamazsin vs boşver çok gerek yok
Örneğin 80 ile gidiyorsun ileride kırmızı ışık var önce hafif frenleme yap hız düştü 40-50km hıza sonra direk vitesi boşa al durana kadar fren ile meşgul ol , zaten ışıklarda vs beklerken debriyaj basılı tutmak baskı balata için iyi değil boşta beklemeye hazırlık yapmış olursun yeşil yandığında debriyaj + 1. vites ile devam -
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-8D107F370
Acemi iken motor freni yapma yani 80 ile giderken fren + vites düşürme gibi , yanlis vites atarsın deviri ayarlayamazsin vs boşver çok gerek yok
Örneğin 80 ile gidiyorsun ileride kırmızı ışık var önce hafif frenleme yap hız düştü 40-50km hıza sonra direk vitesi boşa al durana kadar fren ile meşgul ol , zaten ışıklarda vs beklerken debriyaj basılı tutmak baskı balata için iyi değil boşta beklemeye hazırlık yapmış olursun yeşil yandığında debriyaj + 1. vites ile devamArkadaşa katılıyorum. Acemi birisine vites motor freni, vites küçülterek yavaşlama gibi şeyleri öğretmek bence de gereksiz. Çok yüksek hızlarda boşa almamaya özen göstererek,
biraz fren devir artık sıkıntılı seviyelere inmeye başlayınca boşa atıp frenle devam ederek durabilirsiniz.
acemiliği attığınızda biraz fren, devir sıkıntılı yere düşünce alt vitese atıp frenle desteklemeye devam ederek dürebilirsiniz.
acemi sayılırım çoğu insana göre. 10 yıldır manuel araç kullanıyorum. Vites küçülterek yavaşlama işini hakkıyla yapan canlı canlı ne gördüm be yapabildim.
-
Günaydın ; öncelikle sınavda sana başarılar dilerim. Benim acizane önerim şu ehliyet almak için muhakkak sürücü kursuna gideceksin , iyi bir sürücü kursuna gidersin . Orada sana çok güzel bir şekilde araba sürme tekniğini anlatırlar ve sınava girersin. Bu sitedeki hiçbir dostumu yermek , kötülemek için söylemiyorum ancak her yiğidin bir yoğurt yiyiş şekli vardır herkes kendince haklı yorumlar yapar bu sefer hangisini uygulayayım diye senin imtihanda aklın karışır. Bu yüzden sınava sadece sürüş hocanın anlattıklarıyla sınava gir. Daha önce bildiğin herşeyi unut. Benim kızım hiç araba kullanmadı sürüş kursunda öğrendikleriyle girip geçti. Ehliyeti aldıktan sonra buradaki değerli büyüklerinin anlattıklarıyla Sürüş tekniklerini geliştirirsin. Başarılar ve kazasız sürüşler dilerim .
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gkozcan -- 14 Ekim 2020; 9:59:58 > -
Arabanı tanıyana kadar 2. vitese düşmek çok mantıklı olmaz çünkü sarsılacaktır araç.
İleride ışık olduğunu biliyorsan boş yere gaza basma, gazdan ayağını çekip kendi kendine yavaşlayabilirsin biraz olsun, sonrasında fren ile desteklersin( yeşil yanıyorsa bile hızlanmamalısın aniden kırmızı yanabilir ve acemi iken freni tam olarak ayarlayama işinde zorlanıp heyecan yapabilirsin.)
Tabi 5. viteste ışığa yaklaşırsan araç motor frenini az yapar hatta biraz eğimli bir yol ise hızlanabilir.
Şehir içi hız limitlerine uymaya çalışırsan genel olarak yavaşlama konusunda sıkıntı oluşmaz.
50-60-70 gibi hızlarda yavaşlamak istersen 3. vitese düşersin 30-40 civarı hıza düşünce 2. vitese düşülebilir ama dediğim gibi arabanın acemiliğini atmadan böyle bir şey yapmak yerine freni kullan.
Az fren kullanmak her zaman iyidir ama öncelikle acemiliği biraz atmalısın, vites değiştirirken dikkat dağınıklığı olabilir oraya bakarken kötü şeyler başına gelebilir.
Trafik akışına alışana kadar frene öncelik ver.
Sınavda başarılar.
-
Bulunduğun viteste araç rölanti devrine yaklaşana kadar debriyaja basmadan yavaşlayabilirsin, hiçbir şey olmaz. Debriyaja basmadan daha aşağısına zorlarsan stop edecektir. Daha da yavaşlamak ya da durmak lazımsa o zaman debriyaja basıp vites boşa alınıp durulur, devam edilecekse de uygun vitese düşülür.
-
Bütün yanıtlar için teşekkürler. Kursa gidiyorum da sadece sınav için lazım olan 1-2-R viteslerini gösteriyorlar. Benim anladığım şu, yüksek vitesteyken (mesela 5) frenle yavaşlayıp, devir 2000'in altına düştüğünde de 5'ten o an düştüğüm hızın vitesine arabayı almak.
-
quote:
Orijinalden alıntı: oguzcanuzBütün yanıtlar için teşekkürler. Kursa gidiyorum da sadece sınav için lazım olan 1-2-R viteslerini gösteriyorlar. Benim anladığım şu, yüksek vitesteyken (mesela 5) frenle yavaşlayıp, devir 2000'in altına düştüğünde de 5'ten o an düştüğüm hızın vitesine arabayı almak.
Evet mantık bu. 2bin devir demeyelim de 1,5 altı diyelim. Devirden ziyada aracın titremesinden anlarsın zaten.
-
Hepinize çok teşekkür ediyorum.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X