Şimdi Ara

kontrolsüz kavşakta geçiş üstünlüğü konusunda

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
1
Favori
44.721
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • kontrolsüz kavşakta sağdaki araç geçiş üstünlüğüne sahiptir deniyor peki soldaki aracın cadde üstünden sağdaki aracın ise sokaktan geliyor olması farkeder mi? şimdi mantıklı olarak bana da cadde gibi geliyor sağda solda da aynı şekilde yazıyor ama bir yerde kurallara göre farketmez diye okudum sizlerin de fikirlerini almak isterim.



  • quote:

    Orijinalden alıntı: remotion

    evet yavaşlamak en doğrusu fakat bir kavşak olduğunu bile görmedim dün yaptığım kazada zaten belalı bir yermiş birçok kaza olmuş orda hatta takla atanlar bile olmuş.

    Alıntıları Göster
    Yolun biri bölünmüş diğer bölünmemişse, yol hakkı bölünmüş taraftan gelen aracındır, anayol kabul edilir

    Ama ikisi de bölünmemiş yolsa cadde sokak ayrımını yapamazsınız, yol hakkı sağdan gelenindir

    Bazı kesişim noktalarında bir doğrultuda "DUR" levhaları bulunur, o zaman yol hakkı diğer taraftan gelenindir

    Yani yol bölünmüş değil ve aksine bir işaretleme yoksa burası A Caddesi orası B sokağı diyerek yola atlamayın

    Dönel kavşakta ise kavşakj içinde DUR levhası yoksa yol hakkı daima kavşağa daha önce girmiş olan aracındır ki Konya'da bu kurala asla riayet edilmez, devasa YOL VER tabelaları konulup altına da ADA ETRAFINDA DÖNEN ARACA YOL VER yazmalarına rağmen düz yoldan gelen burası anayol diye atlar
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Kontrolsüz Kavşaklarda Geçiş Üstünlüğü

    Kontrolsüz kavşaklar, trafik kazalarının en sık meydana geldiği alanlardır. Bu kavşaklarda, sürücülerin geçiş üstünlüğüne dikkat etmeleri hayati önem taşır.

    Cadde Sokak Geçiş Üstünlüğü

    Caddeler, genellikle sokaklara göre daha geniş ve daha yoğun trafik akışına sahip yollardır. Kontrolsüz bir kavşakta, cadde üzerinde gelen araçların, sokaktan gelen araçlara göre geçiş üstünlüğü vardır. Yani, caddeden gelen araçlar, kavşağa ilk girme hakkına sahiptir.

    4 Yol Ağzında Geçiş Üstünlüğü

    Dört yol ağzında birden fazla cadde veya sokak kesişebilir. Bu durumda, geçiş üstünlüğü sağdan gelen araçlara aittir. Yani, kavşağa yaklaşırken sağında araç yoksa, ilk girme hakkın vardır. Ancak, sağından bir araç geliyorsa, o araca yol vermen gerekir.

    Sokak Arasında Geçiş Üstünlüğü

    İki sokak kesiştiğinde, geçiş üstünlüğü sağdan gelen araca aittir. Ancak, iki sokak arasındaki kavşakta "Durak" veya "Yol Ver" işaretleri varsa, bu işaretlere uymak gerekir.

    Trafik Kazalarında Cadde Sokak Ayrımı

    Kontrolsüz kavşaklarda meydana gelen trafik kazalarının büyük bir kısmı, geçiş üstünlüğüne uyulmamasından kaynaklanır. Cadde üzerinde gelen araçların sokaktan gelen araçlara, sağdan gelen araçların soldan gelen araçlara ve Durak ve Yol Ver işaretlerine uyulması, trafik kazalarını önlemek için çok önemlidir.

    Bu nedenle, kontrolsüz kavşaklarda geçiş üstünlüğüne dikkat etmek, hem senin hem de diğer sürücülerin güvenliği için son derece önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Pratikte geçiş üstünlüğü falan yok, yavaşlayıp gelen araç varmı diye kontrol etmek en doğrusu. Kontrolsüz kavşaklar ve tali yollar ayrımları çok tehlikeli yerlerdir mutlaka yavaşlayın derim.
  • evet yavaşlamak en doğrusu fakat bir kavşak olduğunu bile görmedim dün yaptığım kazada zaten belalı bir yermiş birçok kaza olmuş orda hatta takla atanlar bile olmuş.
  • Yolun biri bölünmüş diğer bölünmemişse, yol hakkı bölünmüş taraftan gelen aracındır, anayol kabul edilir

    Ama ikisi de bölünmemiş yolsa cadde sokak ayrımını yapamazsınız, yol hakkı sağdan gelenindir

    Bazı kesişim noktalarında bir doğrultuda "DUR" levhaları bulunur, o zaman yol hakkı diğer taraftan gelenindir

    Yani yol bölünmüş değil ve aksine bir işaretleme yoksa burası A Caddesi orası B sokağı diyerek yola atlamayın

    Dönel kavşakta ise kavşakj içinde DUR levhası yoksa yol hakkı daima kavşağa daha önce girmiş olan aracındır ki Konya'da bu kurala asla riayet edilmez, devasa YOL VER tabelaları konulup altına da ADA ETRAFINDA DÖNEN ARACA YOL VER yazmalarına rağmen düz yoldan gelen burası anayol diye atlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 11 Haziran 2012; 10:41:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    Yolun biri bölünmüş diğer bölünmemişse, yol hakkı bölünmüş taraftan gelen aracındır, anayol kabul edilir

    Ama ikisi de bölünmemiş yolsa cadde sokak ayrımını yapamazsınız, yol hakkı sağdan gelenindir

    Bazı kesişim noktalarında bir doğrultuda "DUR" levhaları bulunur, o zaman yol hakkı diğer taraftan gelenindir

    Yani yol bölünmüş değil ve aksine bir işaretleme yoksa burası A Caddesi orası B sokağı diyerek yola atlamayın

    Dönel kavşakta ise kavşakj içinde DUR levhası yoksa yol hakkı daima kavşağa daha önce girmiş olan aracındır ki Konya'da bu kurala asla riayet edilmez, devasa YOL VER tabelaları konulup altına da ADA ETRAFINDA DÖNEN ARACA YOL VER yazmalarına rağmen düz yoldan gelen burası anayol diye atlar

    ben sağdan ve sokaktan gelen taraftım. kaza olur olmaz eleman dedi burası cadde dedim ben ne bileyim cadde mi sokak mı ilk defa geçiyorum hiçbir uyarı yok 2.vitesle hafif rampa yukarı devrinde çıkıyorum kavşak olduğunu görsem durmaz mıyım? tutanak süresince adamın geldiği yoldan nerdeyse tek araba geçmedi benim geldiğim yolsa bi dakka boş kalmadı tabi muhtemelen bu bir kriter değildir. tek hatırladığım bir anda kendimi adamın sağ arka kapı başlangıcı hizasında görmem ve frene basmam adam ben de 2.viteste geliyodum dedi ama çok hızlıydı bence neyse günahını da almayım anlık birşeydi. adam ben buranın böyle olduğunu biliyodum ama... dedi kaldı zaten o muhittenmiş. zaten bilmediğim yolda her daim tedirgin oluyorum bu sebeple.




  • Sonuç ne oldu peki mübarek, birebir aynı şeyi yaşıyorum şuan sokaktan geldim devamı birebir aynı?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karayolu trafik kanunu Kavşaklarda geçiş hakkı:

    (Değişik: 17/10/19964199/23 md.)

    Kavşaklarda aşağıdaki kurallar uygulanır.

    a) Kavşağa yaklaşan sürücüler kavşaktaki şartlara uyacak şekilde yavaşlamak, dikkatli olmak, geçiş hakkı olan araçların önce geçmesine imkan vermek zorundadırlar.

    b) Trafik zabıtası veya trafik işaret levhası veya ışıklı trafik işaret cihazları bulunmayan kavşaklarda;

    1. Bütün sürücüler geçiş üstünlüğüne sahip olan araçlara,

    2. Bütün sürücüler doğru geçmekte olan tramvaylara,

    3. Doğru geçen tramvay hattı bulunan karayoluna çıkan sürücüler bu yoldan gelen araçlara,

    4. Bölünmüş yola çıkan sürücüler bu yoldan geçen araçlara,

    5. Tali yoldan anayola çıkan sürücüler anayoldan gelen araçlara,

    6. Dönel kavşağa gelen sürücüler dönel kavşak içindeki araçlara,

    7. Bir iz veya mülkten çıkan sürücüler, karayolundan gelen araçlara,

    c) Kavşak kollarının trafik yoğunluğu bakımından farklı oldukları işaretlerle belirlenmemiş ise;

    1. Motorsuz araç sürücüleri motorlu araçlara,

    2. Motorlu araçlardan soldaki sağdan gelen araca,

    Geçiş hakkını vermek zorundadırlar.

    d) (Ek: 21/5/19974262/4 md.) Işıklı trafik işaretleri izin verse bile trafik akımı; kendisini kavşak içinde durmaya zorlayacak veya diğer doğrultudaki trafiğin geçişine engel olacak ise, sürücülerin kavşağa girmeleri yasaktır.

    e) (Ek: 21/5/19974262/4 md.) Trafik zabıtası, yetkili kişi veya trafik ışıklı işareti ile yönetilen kavşaklarda, sürücüler, kavşağı en kısa zamanda geçmek zorundadırlar. Sürücülerin gereksiz olarak yavaşmaları, durmaları, taşıttan inmeleri, taşıt veya araçların motorlarını durdurmaları yasaktır.

    f) (Ek: 21/5/19974262/4 md.) Aksine bir işaret olmadıkça, bütün kavşaklarda araçlar ray üzerinde hareket eden taşıtlara ilk geçiş hakkını vermek zorundadır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Konu her ne kadar 2012 de açılmış olsa da her zaman güncelliği olan bir konu

    Alıntı

    metni:
    kontrolsüz kavşakta sağdaki araç geçiş üstünlüğüne sahiptir deniyor


    ifadesinde yanlışlık var.


    "Geçiş üstünlüğü" ile "geçiş hakkı" her zaman karıştırılan bir durum.


    Geçiş üstünlüğü:Görev sırasında, belirli araç sürücülerinin can ve mal güvenliğini tehlikeye sokmamak şartı ile trafik kısıtlama veya yasaklarına bağlı olmamalarıdır. (Ambulans-İtfaiye araçları-olaya giden görevli kolluk araçları-koruma araçları...vs)

    Geçiş Hakkı:Yayaların ve araç kullananların diğer yaya ve araç kullananlara göre,yolu kullanmak sırasındaki öncelik hakkıdır.



    Karayolları trafik kanununda sokak ve cadde ayrımı yapılmaz. Yol "Anayol" veya "Taliyol" şeklinde tanımlanır.


    Adres ve Numaralamaya ilişkin yönetmelikte cadde tanımı "geniş ve uzunca sokak" olarak tanımlandığından ve genel olarak ta cadde üzerindeki trafik yoğunluğu sokaklara göre daha fazla olduğundan bu tanımın 2918 sayılı karayolları trafik kanununa entegrasyonu yapılıp "anayol" statüsünde olması gerekir. Yolun yapım ve bakımından sorumlu kurum ve kuruluşların da buna göre işaretleme yapması gerekir.


    Öyle durumlar oluyor ki fiziki olarak ara sokaklardan daha geniş ve trafik yoğunluğu fazla olan yollarda seyir halindeyken sağdaki dar bir sokaktan çıkan araçla yapılan kazada bir bakıyorsunuz sokağın cadde ile kesişiminde herhangi bir "Dur" ya da "Yolver" levhası bulunmadığından yol hiyerarşisi eşdeğerli görünüyor . Daha dar sağdaki sokaktan gelen aracın ilk geçiş hakkı olduğundan kusur size veriliyor.


    Bir üstteki arkadaş kavşaklardaki geçiş hakkının kullanımına yönelik mevzuat maddelerini yazmış. 




    KARAYOLLARI TRAFİK KANUNUNDAKİ TANIMLAMALAR

    Anayol : Anatrafiğe açık olan ve bunu kesen karayolundaki trafiğin, bu yolu geçerken veya bu yola girerken, ilk geçiş hakkını vermesi gerektiği işaretlerle belirlenmiş karayoludur.

    Tali yol : Genel olarak üzerindeki trafik yoğunluğu bakımından, bağlandığı yoldan daha az önemde olan yoldur.

    Kavşak : İki veya daha fazla karayolunun kesişmesi veya birleşmesi ile oluşan ortak alandır.


    ADRES VE NUMARALAMAYA İLİŞKİN YÖNETMELİKTEKİ TANIMLAR

    Bulvar:Yerleşim yeri içindeki geniş, trafikte gidiş geliş yönleri ayrılmış caddeyi,

    Cadde: Yerleşim yeri içindeki geniş ve uzunca sokağı,

    Sokak: Bir veya iki tarafına binaların sıralandığı, yayaların ve/veya araçların geçmesi için ayrılan, başı ve sonu belirli bir 


    yolu,





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.