Şimdi Ara

Yaya Geçidi Uygulaması Zorda Olsa Başarılı.Kazalar Arttı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
175
Cevap
0
Favori
10.262
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
28 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet konuyu açtığımdan bu yana maalesef yeni kazalar devam ediyor
    trafikdeyim dikkat ettiğim şöförler uygulamaya uyuyor gibi , tabi zaman alacak bir durum bir anda duran araçlar arkadan gelenler ve sonuç kaza oranları yükselmiş durumda
    Ülkemizde zorda olsa emniyet kemeri uygulaması başarıyla sonuçlandı umarım buda başarılı olur
    Yaya Geçidi Uygulaması Zorda Olsa Başarılı.Kazalar Arttı
    Yaya Geçidi Uygulaması Zorda Olsa Başarılı.Kazalar Arttı
    Yaya Geçidi Uygulaması Zorda Olsa Başarılı.Kazalar Arttı
    Yaya Geçidi Uygulaması Zorda Olsa Başarılı.Kazalar Arttı
    Yaya Geçidi Uygulaması Zorda Olsa Başarılı.Kazalar Arttı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otobilge -- 28 Mart 2019; 18:8:46 >







  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    goodorevil demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Şu durumda ne yapmak gerekiyor peki?
    Yaya geçidinde bekleyen bir yaya var, ben de 50 km/sa hızla seyrediyorum (Yeşil dalga var), yoldaki son araba veya tek araba benim. Arkamdan gelen giden yok. Durup yayaya yol versem; hem koca 1 tonluk arabayı durduracağım, fren balatası falan eskiyecek. Hem yaya benim durduğumu görecek, yol verdiğimi anlayacak, arkamdan başka gelen olmadığını v.b görüp yola çıkacak, yaya geçtikten sonra ben tekrar fazladan yakıt yakarak kalkış yapacağım. Onun yerine hiç durmadan geçip gitsem, yaya da arkamdan gelen olmadığını görüp yola çıksa her ikimiz de daha az oyalanmış oluruz. Üstelik yek'üne vurunca fren balatası ve haybeye yanan yakıt da hatırı sayılır bir miktar yapacaktır.
    Tek araba bizsek, durmadan geçelim mi? Ben kendim yayayken geçitte tek başınaysam arabaların geçmesini bekliyorum. Hatta 4-5 araba geliyorsa geçide yanaşmıyorum bile durduk yere dur kalk yapmasınlar diye. Onlar geçince yoluma devam ediyorum.
    Geçiş üstünlüğü yayanın.Eğer dediğiniz tarzda bir düşünce yapısıyla tüm ülkeler hareket etseydi kimsenin de kırmızı da durmak için bir nedeni olmayacaktı sizin mantığınızla.Tek araç sizsiniz diye ve kimse gelmiyor diye kırmızı ışıkta da beklemek mantıksız neden fren yapasınız ki mesela.Bu olaya geçiş üstünlüğü felsefesiyle bakmak gerekiyor ;)
    9 yıllık ehliyet sahibi olarak, yurt dışında düzenli araba kullanan bir insan olarak söylüyorum.

    Trafik ışığı ile belirtilmediği sürece, yaya geçidinden geçen yayaya her zaman yol vereceksiniz. Arkanızda araba yoksa da fark etmezsizin duracaksınız, trafiği durdurup yayaya yol vereceksiniz.

    Yolda DUR tabelası var ise hızınızı sıfıra düşürecek, bakacak geçiş üstünlüğü sizde ise devam edeceksiniz.

    Daha 1 kuşak önce köyde yaşayan, cahil eğitimsiz tayfanın ama fren balatası, ama bilmemne diye bahane sunmasından bıktım. Yaya geçidinde yaya varsa, ışıklar ile aksi yönde belirtilmemişse duracaksınız sayın anadolu ç....

    Ayrıca sağa dönüşte de yayaya istisnasız olarak yol vereceksiniz. İleriden dönmeye üşenip yolun ortasında iki taraflı trafiği kesip ters yöne de dönmeyeceksiniz. Anayola çıkarken anayolda trafik varsa o trafik bitene kadar bekleyeceksiniz.

    Şunları anlayamadığınız için bir insan olarak utanıyorum. Bu kadar medeniyetsiz öküzün yaşadığı ülkede dünyaya geldim ne yazık ki.

    Bir de adamın biri demiş ki yaya ya her yerden geçmeyiversin. Yaya geçidi var ise geçecek arkadaşım. Yaya da trafiğin bir parçasıdır. Senin ufak minik dünyanda yayaya yer olmayabilir. Fakat trafik medeniyettir ve yaya da trafiğin parçasıdır.

    Yoğun anayollarda da nasıl trafik ışığı var ise, yaya geçidinde yaya varsa da duracaksınız. Yol kaç şerit falan fark etmez. Tableları takip edeceksiniz. Hız sınırının düştüğünü fark edeceksiniz, ona göre hızınızı düşüreceksiniz. Yaya geçisini gördüğünüzde ise durmaya hazırlanacaksınız.

    Bu kadar basit, ama bunu anlatamıyoruz.
    Şu durumda ne yapmak gerekiyor peki?
    Yaya geçidinde bekleyen bir yaya var, ben de 50 km/sa hızla seyrediyorum (Yeşil dalga var), yoldaki son araba veya tek araba benim. Arkamdan gelen giden yok. Durup yayaya yol versem; hem koca 1 tonluk arabayı durduracağım, fren balatası falan eskiyecek. Hem yaya benim durduğumu görecek, yol verdiğimi anlayacak, arkamdan başka gelen olmadığını v.b görüp yola çıkacak, yaya geçtikten sonra ben tekrar fazladan yakıt yakarak kalkış yapacağım. Onun yerine hiç durmadan geçip gitsem, yaya da arkamdan gelen olmadığını görüp yola çıksa her ikimiz de daha az oyalanmış oluruz. Üstelik yek'üne vurunca fren balatası ve haybeye yanan yakıt da hatırı sayılır bir miktar yapacaktır.
    Tek araba bizsek, durmadan geçelim mi? Ben kendim yayayken geçitte tek başınaysam arabaların geçmesini bekliyorum. Hatta 4-5 araba geliyorsa geçide yanaşmıyorum bile durduk yere dur kalk yapmasınlar diye. Onlar geçince yoluma devam ediyorum.
    Avrupa'da boyle bir hareket yaparsaniz iki hafta sonra posta kutunuzda ceza biletini gorursunuz. Yaya her zaman onceliklidir.

    Yaya adimini yola attigi anda tum trafik durur. 1 tonluk aracinin olup olmamasi kimseyi baglamaz. Polonya'da tir bile duruyor, minik araclari gectim. Almanya'da ayni sekilde. Hatta trafik isiklarinda saga yada sola donuslerde hem araca hem de yayaya yesil yanar. Araclar yesil yandigi halde o yayanin gecmesini bekler. Kural zaten yaya gecidini gordugunde hizini azaltman gerektigini soyluyor, sen yesil isigi kacirmamak icin hiz kesmiyorsan bu da suc.

    Anlasilan o ki tum yaya gecitlerine EDS kamerasi takilip insanlara zorla trafik kurallarina uymaya ogretmek lazim, baska turlu olmayacak.
    Şu yoruma sonuna kadar katılıyorum. Kendimi bildim bileli yayalara yol veririm, bana yol verildiğinde yaya iken teşekkür ederim.

    Yalnız bu uygulama çok garip bir hal aldı. Yaya geçidinde 1 kişi var
    2-3 araç ilerliyorsun hız sınırı 70 hızın da az değil ama yaya yol benim seve seve duracak diye çıkıyor yola ani fren yapıyorsun kazaya sebebiyet. halbuki 10 saniye beklese yol boşalıp geçecek rahat bir şekilde.
    quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Güzel mantıkmış. O zaman kamyonlara da geçiş üstünlüğü verilsin sonuçta kaç ton vasıta bunlar hiç durmakla uğraşmasınlar kamyon görünce fermuar düzeni yapalım.

    Bugün denerim bunu umarım polis de aaa evet güzel mantık der

    Alıntıları Göster
    Kamyon size yol vermediğinde zorla alın yolu o zaman. Ben kamyona geçiş üstünlüğü olsun mu dedim? Anlatmak istediğim noktayı kaçırıyorsunuz. Yoldaki tek araba benim, tek bir yaya da bekliyor. Zaten saniyede 13 metre hızla yol alıyorum. Yayanın yanından geçmem 3-4 saniye sürmeyecek. Onun yerine komple durmam, yayanın benim durduğumu görmesi ve yol verdiğime emin olması (Genelde duracağı belli bile olsa araba tamamen durmadan yola çıkmıyorlar haklı olarak), geçmesi derken hem yaya daha çok beklemiş oluyor hem ben. Ben de bunu anlatmaya çalışıyorum. Yoksa yaya geçidinde bu uygulama başlamadan önce de yol veriyordum. Kendim yayayken de tek arabayı durdurmuyordum, hatta 3-4 araba varsa da durdurmuyordum mesela 4. arabadan sonra büyük bir boşluk var, niye dur kalk yapsınlar ki? Geçsinler gitsinler arkalarından da ben geçerim.

    Ama yaya yola ayağını bastığı anda tüm şehirdeki trafik duracak gibi bir intiba var şu anda. Ha yaya geçitleri düzgün olur, düzgün işler çevre yolu gibi hız sınırının 70 km/sa olduğu yere yaya geçidi değil üst geçit konulur, 50 metre arayla yaya geçidi yapılıp yoğunluk dağıtılmaz v.b. bahsettiğim sorunlar kendiliğinden düzelir.
  • Istanbul genelinde ben de iyileşme gözlemliyorum yaya geçidinde yayaya yol verilmesi açısından. Yeterli mi? Değil. Yaya geçidinde yaya üstünlüğünün tam anlaşılabilmesi için polislerin sıkı denetiminin yanında yayaların da pasif olmayıp yaya geçitlerinde üstünlük haklarını kullanmaları gerekiyor bana kalırsa.
  • Şu durumda ne yapmak gerekiyor peki?
    Yaya geçidinde bekleyen bir yaya var, ben de 50 km/sa hızla seyrediyorum (Yeşil dalga var), yoldaki son araba veya tek araba benim. Arkamdan gelen giden yok. Durup yayaya yol versem; hem koca 1 tonluk arabayı durduracağım, fren balatası falan eskiyecek. Hem yaya benim durduğumu görecek, yol verdiğimi anlayacak, arkamdan başka gelen olmadığını v.b görüp yola çıkacak, yaya geçtikten sonra ben tekrar fazladan yakıt yakarak kalkış yapacağım. Onun yerine hiç durmadan geçip gitsem, yaya da arkamdan gelen olmadığını görüp yola çıksa her ikimiz de daha az oyalanmış oluruz. Üstelik yek'üne vurunca fren balatası ve haybeye yanan yakıt da hatırı sayılır bir miktar yapacaktır.
    Tek araba bizsek, durmadan geçelim mi? Ben kendim yayayken geçitte tek başınaysam arabaların geçmesini bekliyorum. Hatta 4-5 araba geliyorsa geçide yanaşmıyorum bile durduk yere dur kalk yapmasınlar diye. Onlar geçince yoluma devam ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Şu durumda ne yapmak gerekiyor peki?
    Yaya geçidinde bekleyen bir yaya var, ben de 50 km/sa hızla seyrediyorum (Yeşil dalga var), yoldaki son araba veya tek araba benim. Arkamdan gelen giden yok. Durup yayaya yol versem; hem koca 1 tonluk arabayı durduracağım, fren balatası falan eskiyecek. Hem yaya benim durduğumu görecek, yol verdiğimi anlayacak, arkamdan başka gelen olmadığını v.b görüp yola çıkacak, yaya geçtikten sonra ben tekrar fazladan yakıt yakarak kalkış yapacağım. Onun yerine hiç durmadan geçip gitsem, yaya da arkamdan gelen olmadığını görüp yola çıksa her ikimiz de daha az oyalanmış oluruz. Üstelik yek'üne vurunca fren balatası ve haybeye yanan yakıt da hatırı sayılır bir miktar yapacaktır.
    Tek araba bizsek, durmadan geçelim mi? Ben kendim yayayken geçitte tek başınaysam arabaların geçmesini bekliyorum. Hatta 4-5 araba geliyorsa geçide yanaşmıyorum bile durduk yere dur kalk yapmasınlar diye. Onlar geçince yoluma devam ediyorum.
    Geçiş üstünlüğü yayanın.Eğer dediğiniz tarzda bir düşünce yapısıyla tüm ülkeler hareket etseydi kimsenin de kırmızı da durmak için bir nedeni olmayacaktı sizin mantığınızla.Tek araç sizsiniz diye ve kimse gelmiyor diye kırmızı ışıkta da beklemek mantıksız neden fren yapasınız ki mesela.Bu olaya geçiş üstünlüğü felsefesiyle bakmak gerekiyor ;)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sucre Maricruz

    Geçiş üstünlüğü yayanın.Eğer dediğiniz tarzda bir düşünce yapısıyla tüm ülkeler hareket etseydi kimsenin de kırmızı da durmak için bir nedeni olmayacaktı sizin mantığınızla.Tek araç sizsiniz diye ve kimse gelmiyor diye kırmızı ışıkta da beklemek mantıksız neden fren yapasınız ki mesela.Bu olaya geçiş üstünlüğü felsefesiyle bakmak gerekiyor ;)

    Alıntıları Göster
    Kırmızı ışık geçiş üstünlüğü tayin etmez. Kırmızı ışık sadece dur bildirisi verir. Yeşil ışık geç bildirisi verir. İki tarafa da aynı anda kırmızı yandığında mesela "Kim önce geçerse" diye bir mantık mı vardır?

    Ya da son araba benim, yaya geçidinde bir tane yaya bekliyor. Koca arabayı durduracağım, yaya benim yol verdiğimden tamamen emin olacak, geçiş hakkını kullanacak derken ben 10 kere önünden geçmiş olurum zaten? Yaya da daha az beklemiş olarak yoluna devam eder?

    Geçiş üstünlüğü felsefesi ile bakacaksak, yok hakkı bizimken bir kamyon bize yol vermedi, lambır lumbur geliyor yola belli. Yol hakkı benim ne de olsa diye umursamadan devam mı etmeliyim?




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Şu yoruma sonuna kadar katılıyorum. Kendimi bildim bileli yayalara yol veririm, bana yol verildiğinde yaya iken teşekkür ederim.

    Yalnız bu uygulama çok garip bir hal aldı. Yaya geçidinde 1 kişi var
    2-3 araç ilerliyorsun hız sınırı 70 hızın da az değil ama yaya yol benim seve seve duracak diye çıkıyor yola ani fren yapıyorsun kazaya sebebiyet. halbuki 10 saniye beklese yol boşalıp geçecek rahat bir şekilde.
  • Benim çok karşılaştığım şeylerin ilki; ben sol şeritte durup yayaya yol veriyorum fakat sağındaki araç yol vermiyor, yaya yolun ortasında kalıyor. Bir diğeri ise duracak kadar yavaşlıyorum fakat yayaların geçmeye niyeti olmadığı için arkadan korna yiyorum, mecburen durmadan devam ediyorum.
  • Bir keresinde yayaya yol vereyim dedim. Arkamdan gelen öküz oğlu öküz sağımdan geçip gitti. Az kalsın yayaya çarpıp pişman ediyordu beni. Sana diyorum Dacia Logan MCV sürücüsü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lazloo -- 11 Mart 2019; 7:5:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Şu durumda ne yapmak gerekiyor peki?
    Yaya geçidinde bekleyen bir yaya var, ben de 50 km/sa hızla seyrediyorum (Yeşil dalga var), yoldaki son araba veya tek araba benim. Arkamdan gelen giden yok. Durup yayaya yol versem; hem koca 1 tonluk arabayı durduracağım, fren balatası falan eskiyecek. Hem yaya benim durduğumu görecek, yol verdiğimi anlayacak, arkamdan başka gelen olmadığını v.b görüp yola çıkacak, yaya geçtikten sonra ben tekrar fazladan yakıt yakarak kalkış yapacağım. Onun yerine hiç durmadan geçip gitsem, yaya da arkamdan gelen olmadığını görüp yola çıksa her ikimiz de daha az oyalanmış oluruz. Üstelik yek'üne vurunca fren balatası ve haybeye yanan yakıt da hatırı sayılır bir miktar yapacaktır.
    Tek araba bizsek, durmadan geçelim mi? Ben kendim yayayken geçitte tek başınaysam arabaların geçmesini bekliyorum. Hatta 4-5 araba geliyorsa geçide yanaşmıyorum bile durduk yere dur kalk yapmasınlar diye. Onlar geçince yoluma devam ediyorum.
    Arkadan gelen başka arac yoksa durmuyorum ben. Yaşlı ve çocuklu bayansa duruyorum tek




  • Her şeyi anladım da bari yeşil ışık yanarken geçmesinler.
    Laps diye yolun ortasına atlıyorlar.
    Trafik Olmaz yol verirsin başka.
  • Yollardaki yanlış yerlere konumlandırdıkları geçitleri Hiç bir düzeltme yapmadan direk uygulama başlatınca şuan yaşamakta olduğumuz saçma durumla başbaşa kaldık.
    Örnek aldıkları geliimiş ülkelerde :
    - sokaklardaki yaya geçidi kavşaklarda olur (4 yol ağzında) . Eğer yol uzun ve nispeten kalabalıksa trafiği durduracağı ışık bulunur.
    - öyle 50 metrede bir yaya geçidi BULUNMAZ
    - caddelerde yalnızca ışıklı kavşaklarda yaya geçidi vardır
    - hele ki ÇEVRE YOLUNDA yaya geçidi olmaz. Üst- alt geçitleri bulunur
  • Hız 50'yse 70'se filan geçerli mazeret değil. Yaya geçidine yaklaşırken hızınızı kanunen yavaşlatmak ve durabilecek uygun hıza düşürmek zorundasınız. aynısı ışıklara yaklaşırken de geçerli. Avrupada bizdeki şartlar ve uygun yollar yok mu sanıyorsunuz? Orda nasıl bu kadar başarılı yürüyor sistem? Çünkü araç sürücüleri öngörülü.. Araç sürücüleri 2-3 hamle sonrasını düşünüyor. Yaya geçidinin yerini biliyor hızını konumunu ona göre önceden ayarlıyor.
  • Kaza oranlarının yükseldiğini herhangi bir istatistiğe dayanarak mı söylüyorsunuz yoksa işkembeden mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lxde

    Her şeyi anladım da bari yeşil ışık yanarken geçmesinler.
    Laps diye yolun ortasına atlıyorlar.
    Trafik Olmaz yol verirsin başka.
    yeşil ışıkta yayalara geçiş üstünlüğü olduğunu sanmıyorum.
    sadece ışık olmayan yerdeki yaya geçitlerinde yol verilmesi gerekiyor.
  • erka1907 kullanıcısına yanıt
    Bende öyle biliyorum ama bazı yayalar durumu yanlış anlamış sanırım.
  • Hersey güzelde yayalari da eğitmek gerekiyor onlarinda yanan ışıklara dikkat etmesi gerekli. Yaya yollarindan geçmeli bu eğitim olmadan hiç birşey olmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Şu durumda ne yapmak gerekiyor peki?
    Yaya geçidinde bekleyen bir yaya var, ben de 50 km/sa hızla seyrediyorum (Yeşil dalga var), yoldaki son araba veya tek araba benim. Arkamdan gelen giden yok. Durup yayaya yol versem; hem koca 1 tonluk arabayı durduracağım, fren balatası falan eskiyecek. Hem yaya benim durduğumu görecek, yol verdiğimi anlayacak, arkamdan başka gelen olmadığını v.b görüp yola çıkacak, yaya geçtikten sonra ben tekrar fazladan yakıt yakarak kalkış yapacağım. Onun yerine hiç durmadan geçip gitsem, yaya da arkamdan gelen olmadığını görüp yola çıksa her ikimiz de daha az oyalanmış oluruz. Üstelik yek'üne vurunca fren balatası ve haybeye yanan yakıt da hatırı sayılır bir miktar yapacaktır.
    Tek araba bizsek, durmadan geçelim mi? Ben kendim yayayken geçitte tek başınaysam arabaların geçmesini bekliyorum. Hatta 4-5 araba geliyorsa geçide yanaşmıyorum bile durduk yere dur kalk yapmasınlar diye. Onlar geçince yoluma devam ediyorum.
    Güzel mantıkmış. O zaman kamyonlara da geçiş üstünlüğü verilsin sonuçta kaç ton vasıta bunlar hiç durmakla uğraşmasınlar kamyon görünce fermuar düzeni yapalım.

    Bugün denerim bunu umarım polis de aaa evet güzel mantık der




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lxde

    Her şeyi anladım da bari yeşil ışık yanarken geçmesinler.
    Laps diye yolun ortasına atlıyorlar.
    Trafik Olmaz yol verirsin başka.
    Trafikte bulunan canlıların %90'ı cahil bu ülkede daha doğrusu işlerine gelmiyor. Yayaya kırmızı yanarken araç yok diye veya araç uzakta diye geçiyorlar. Aynısı bize kırmızı ışık yansa etrafta 1 yaya olmasa ve kırmızı ışıkta geçsek direk EDS varsa flaşı çakıyor.

    İki taraf da eğitilmeden paaat yaya önceliği var dersen olmaz. Demek ki trafik cezalarından gelen gelir az şu an. Kimse bana trafiği düzeltmek için demesin.Trafiği düzeltmek isteyen hükümet önce gider çocukluktan etkinlikler başlatır. Yayayı eğitmeden, sürücüyü eğitmeden bir anda gökten zembille kural mı indirilir ?

    Ayrıca ülkemizdeki araçların çoğunun lastiği bitik halde güvenip duramıyorsun ki dün 2-3 kere bu yaya yüzünden ani frene şahit oldum.

    3-4 ülke gezmişimdir Avrupa'da yaya gerçekten öncelikle sana kırmızı iken bile geçsen tolere ediyorlar ancak Rusya'da yayaya kırmızı ise gram frene dokunmadan gidiyorlar bence bu şekilde olmalı. Biz trafik ışıklarına uyuyorsak yaya da uymalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 11 Mart 2019; 9:59:43 >




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    İleride yaya geçidi olduğunu gördüğünüzde hızınızı kesebilirsiniz frene asılmaya gerek kalmaz hem yaya karşıya geçer hemde balatan eskimez bunu düşünmek zor olmasa gerek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Data -- 11 Mart 2019; 10:14:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Güzel mantıkmış. O zaman kamyonlara da geçiş üstünlüğü verilsin sonuçta kaç ton vasıta bunlar hiç durmakla uğraşmasınlar kamyon görünce fermuar düzeni yapalım.

    Bugün denerim bunu umarım polis de aaa evet güzel mantık der

    Alıntıları Göster
    Kamyon size yol vermediğinde zorla alın yolu o zaman. Ben kamyona geçiş üstünlüğü olsun mu dedim? Anlatmak istediğim noktayı kaçırıyorsunuz. Yoldaki tek araba benim, tek bir yaya da bekliyor. Zaten saniyede 13 metre hızla yol alıyorum. Yayanın yanından geçmem 3-4 saniye sürmeyecek. Onun yerine komple durmam, yayanın benim durduğumu görmesi ve yol verdiğime emin olması (Genelde duracağı belli bile olsa araba tamamen durmadan yola çıkmıyorlar haklı olarak), geçmesi derken hem yaya daha çok beklemiş oluyor hem ben. Ben de bunu anlatmaya çalışıyorum. Yoksa yaya geçidinde bu uygulama başlamadan önce de yol veriyordum. Kendim yayayken de tek arabayı durdurmuyordum, hatta 3-4 araba varsa da durdurmuyordum mesela 4. arabadan sonra büyük bir boşluk var, niye dur kalk yapsınlar ki? Geçsinler gitsinler arkalarından da ben geçerim.

    Ama yaya yola ayağını bastığı anda tüm şehirdeki trafik duracak gibi bir intiba var şu anda. Ha yaya geçitleri düzgün olur, düzgün işler çevre yolu gibi hız sınırının 70 km/sa olduğu yere yaya geçidi değil üst geçit konulur, 50 metre arayla yaya geçidi yapılıp yoğunluk dağıtılmaz v.b. bahsettiğim sorunlar kendiliğinden düzelir.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.