Şimdi Ara

Dönel kavşakta geçiş önceliği

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
6.357
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dönel kavşakta geçiş önceliği

    Örneğin böyle bi kavşakta 3 tane araba yan yana ışıkta bekliyor. Ama 3 üde sol tarafa doğru dönüş yapacak. Böyle bir durumda hangi araç önce geçmeli.
    Geçenlerde böyle bi kavşakta 3 araç bekliyoruz. Ben ortadayım. Sağımdaki araç ışık yanar yanmaz bizim aracı nerdeyse sıfır geçti gitti.
    Herhangi bi sürtme çarpmada kim haklı olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Birden fazla şeritli yollarda dönüşlerde En sağdan sola en soldan sağa dönülmez kanunen yasaktır zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim bildiğim kural yok.

    Kimin arabası pahalıysa o geçer ilk.

    Ne yani şimdi ben Mercedes S500’le gelecem. Karşımda Clio var. Ben mi durayım ? Adam utanır ya o arabayı durdurmaya.

    Komik komik şeyler yazmayın arkadaşlar. Her aracın bir ağırlığı bir prestiji var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MyWorldLife -- 24 Kasım 2017; 16:2:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • her zaman kamyonlar otobüsler minibüsler tırlar önceliklidir.yiyosa geç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • adam bir şey sormuş anca geyik dalga
    bir noktadan sonra gerçekten çok itici oluyor bu tip yorumlar
  • dönel kavşak içerisindeki araçlar öncelik sahibidir. geçiş üstünlükleri vardır .
  • dönecek olanın sol şeride girmesi ya da en azından orta şeritte olması gerekir. en sağ şeritten sola dönen öküzlere saygılarımı iletiyorum her zaman...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Tam kuralını bilmiyorum ama kavşağı erken terk edebilecek aracın önceliği olduğundan ve en kısa sürede en soldaki terk edebileceğinden geçiş üstünlüğü sol taraftan başlar herhalde. Kavşak 3 aracın aynı anda sola dönebileceği genişlikte değilse en sağdaki zaten baştan hata yapmıştır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karayolları Trafik Yönetmeliği'nin Geçiş hakkını düzenleyen 109 uncu maddesinin b/6 maddesi uyarınca "6)Dönel kavşağa gelen sürücüler, dönel kavşak içindeki araçlara," geçiş hakkı vermek zorundadırlar. Yalnız fotoğrafa göre burasının dönel kavşak olduğu tam iddia edilemez. Diğer yollar gözükmemektedir. Kavşağa dönel kavşak diyebilmemiz için en az (+) şeklinde birbirine eşit özellikteki yolların bir dönel kavşakla birbirlerine bağlanmas gerekir, aksi durum resimdeki göbeğin diğer kollarının eşit olmaması sonucunu doğurur ki bu da ana yol-tali yol kapsamında geçiş hakkı konusunun ele alınmasını gerektirir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dönel kavşağı kullanacak sürücülerin kavşağa gelmeden önce sol şeride geçmeleri gerekiyor sanırım. Eğer yol üç şeritliyse orta şerit ileri gidenler için, sağ şeritte varsa sağa dönüş yapacaklar için olmalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isnilgiz

    Karayolları Trafik Yönetmeliği'nin Geçiş hakkını düzenleyen 109 uncu maddesinin b/6 maddesi uyarınca "6)Dönel kavşağa gelen sürücüler, dönel kavşak içindeki araçlara," geçiş hakkı vermek zorundadırlar. Yalnız fotoğrafa göre burasının dönel kavşak olduğu tam iddia edilemez. Diğer yollar gözükmemektedir. Kavşağa dönel kavşak diyebilmemiz için en az (+) şeklinde birbirine eşit özellikteki yolların bir dönel kavşakla birbirlerine bağlanmas gerekir, aksi durum resimdeki göbeğin diğer kollarının eşit olmaması sonucunu doğurur ki bu da ana yol-tali yol kapsamında geçiş hakkı konusunun ele alınmasını gerektirir.

    Döner kavşakta ana yol tali yol ayırımı olur mu? Kavşağa tali yoldan giren adama ana yoldaki adam çarpsa suçlu tali yoldan gelen mi olacak? Bence hatalı bir bilgi. Kavşağa ilk girenin önceliği vardır, benim bildiğim bu şekilde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dönecek olan araçlar şeritler düzleşmeden önce sol şeride geçer. Sıraya dizilirler.

    Haliyle en öndeki ilk geçer.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • evolvo kullanıcısına yanıt
    Sorun da orada zaten, çekilen resimde sadece bir çıkış görünüyor, diğer çıkışlar belli değil, diğer çıkışlar da resme dahil edilebilseydi, gerçekten dönel kavşak tanımı uygun olabiliir. Türkiye'de bir çok anayol tali yol kesişmelerinde resme yakın ada bulunmaktadır. Her adanın olduğu kavşaaklar da dönel kavşak değildir bu anlamda, ortasında ada bulunan ana yol tali yol kesişmelerinde ada içinde bile olsanız Ana yolda hızla gelen aracın önceliği vardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isnilgiz

    Sorun da orada zaten, çekilen resimde sadece bir çıkış görünüyor, diğer çıkışlar belli değil, diğer çıkışlar da resme dahil edilebilseydi, gerçekten dönel kavşak tanımı uygun olabiliir. Türkiye'de bir çok anayol tali yol kesişmelerinde resme yakın ada bulunmaktadır. Her adanın olduğu kavşaaklar da dönel kavşak değildir bu anlamda, ortasında ada bulunan ana yol tali yol kesişmelerinde ada içinde bile olsanız Ana yolda hızla gelen aracın önceliği vardır.

    Hocam bildiğim kadarıyla her döner kavşağa girişte yol ver tabalası vardır. Tali yol ana yol farketmez. Tali yoldaki senden önce kavşağa girdiyse öncelik ondadır. Döner kavşak yoksa ana yol tali yol ayırımı yapılır. Döner kavşakta tali yoldaki ana yoldakine yol verir diye bilgi ben görmedim. Varsa paylaşın, hata yapmayalım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • isnilgiz İ kullanıcısına yanıt
    Hocam dönel kavşak diyerek yanlış demiş olabilirim. Sormak istediğim ada içinde aynı yöne gidecek araçlardan hangisinin önce geçmesi gerekir. Bu kavşak bayağı geniş pek sıkıntı olmaz ama bazı kavşaklar çok dar oluyo.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo


    quote:

    Orijinalden alıntı: isnilgiz

    Sorun da orada zaten, çekilen resimde sadece bir çıkış görünüyor, diğer çıkışlar belli değil, diğer çıkışlar da resme dahil edilebilseydi, gerçekten dönel kavşak tanımı uygun olabiliir. Türkiye'de bir çok anayol tali yol kesişmelerinde resme yakın ada bulunmaktadır. Her adanın olduğu kavşaaklar da dönel kavşak değildir bu anlamda, ortasında ada bulunan ana yol tali yol kesişmelerinde ada içinde bile olsanız Ana yolda hızla gelen aracın önceliği vardır.

    Hocam bildiğim kadarıyla her döner kavşağa girişte yol ver tabalası vardır. Tali yol ana yol farketmez. Tali yoldaki senden önce kavşağa girdiyse öncelik ondadır. Döner kavşak yoksa ana yol tali yol ayırımı yapılır. Döner kavşakta tali yoldaki ana yoldakine yol verir diye bilgi ben görmedim. Varsa paylaşın, hata yapmayalım.

    Sizleri çok iyi anlıyorum, aslında belirttiğiniz tereddütler ülkemizdeki konu hakkındaki sorunun ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Yolları, kaldırımları, kavşakları mühendisler tasarlıyorlar ama yollar hakkında da mühendis veya mühendislik odalarınca durmadan eleştiri yapılıyor. Tasarımlar yerden yere vuruluyor yeni yeni öneriler getiriliyor. Baştan söyleyeyim ben konunun uzmanı değilim ama mesleğim gereği mevzuat yorumlarım da kötü sayılmaz, malesef mevzuatta tali yol ve kavşak tanımı bulunmakla birlikte dönel kavşağın tanımına ben rastlamadım. Kavşak tanımında ise iki ya da daha fazla yolun kesişmesi veya birleşmesi sonucu oluşan ortak alan olarak tanımlanmıştır ve burada üç ayırt edici unsus bulunmaktadır: kesişme, birleşme ve ortak alan.

    Literatür taraması yapınca da dönel kavşak için şöyle bir tanım yapılmıştır. "

    Üç ya da daha fazla yolun birleşmesiyle oluşan ve trafiğin bir orta ada etrafında hareketini sağlayan eşdüzeyli kavşak, yuvarlak ada kavşak." Bu kavramla ilgili olarak Karayolları Genel Müdürlüğünün internet sitesinde dönel kavşak tasarım raporunda da tüm dönel kavşaklardaki ada etrafında en az bir birine eşit 3-4 yok giriş çıkışı bulunmaktadır.

    Tali yol için ise genel olarak trafik yoğunluğu bakımından bağlandığı yoldan daha az yoğun olan bir yoldur. Buradaki ayırt edici iki husus ise bağlanma( aslında kesişme de diyebilirz) ve az yoğun olma. Her ikisi ile birlikte Ülkemiz yollarını değerlendirirsek malesef yoğunluk bakımından daha az olan yolun ana yola bağlanırken bir kaç aracı daha sığdırma amacıyla bağlantı yoluna ada yapılınca bu yolun dönel kavşak olduğu sanılmaktadır. Örnek vermek gerekirse ikamet ettiğim Ankara Balgat'taki Türkocağı caddesinde (şimdi kavşak ışığı da konulmuştur) böyle bir yol vardır, ve 15 yıl öncelik tArtışmasına girdiğim beyfendi birisi bana bu konuda uyarıda bulunarak ilk dersi vermiştir. Hemen arkasından kısa bir araştırma yaptım ve adamın haklı olduğunu gördüm. Adamla bir daha karşılaşmayı ümit ettim özür dilemek için ama olmadı işte. Diğer bir örnek Sivrihisar'dan Afyon duble yoluna girdikten sonra belirli aralıklarla duble yolun ortasına ada yapılmıştır ancak yukarıdaki tanıma uygun bir yol kesişmesi burada yoktur ve gerek gidiş gerek geliş istikametindeki araçlar bu adaya en az 90 km/s hızla yaklaşabilmektedir. Bir şekilde geri dönmek için siz bu kavşağa girmişsseniz, be kavşak içindeyim önceliğim var deyip 90 km/s hızla geçen aracın durmasını bekleyemezssiniz ve burada sizin geçiş üstünlüğünüz kesinlikle yoktur. Ne yalan söyleyeyim forumda bu konuyu açan arkadaşı. Koyduğu ve tek giriş çıkışın olduğu yani bir kesişmenin görünmediği bu resmi görünce benim aklıma Afyon yolundaki adacıklı kavşakımsı yollar geldi aklıma. Tüm resmi görsek muhtmelen yol arkadaşın Kasteddiği gibidir.

    Özetle birbirine eşit en az üç yol birbirine kesişecek ve bunların kesişme noktası bir ada ile şekillenen kavşaklarda geçiş üstünlüğü her zaman kavşak içindeki dönen araçtadır, kavşağa girecek araç bu aracın arkasından kavşağa girebilir, bu kurala uyulduktan sonra kavşak içinde trafik akışından biçbir sorun olmayacaktır. Herkes bunu anlarsa bu kavşaklarda trafik ışıklarını da kaldırabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dtcfli

    Hocam dönel kavşak diyerek yanlış demiş olabilirim. Sormak istediğim ada içinde aynı yöne gidecek araçlardan hangisinin önce geçmesi gerekir. Bu kavşak bayağı geniş pek sıkıntı olmaz ama bazı kavşaklar çok dar oluyo.

    Yazılı mevzuata göre kavşak içinde geçiş önceliği diye bir şey yoktur, kavşağa girecek olan kavşak içindekine öncelik vermek zorundadır. Kavşak içimdeki ise sola veya geriye dönecekse adaya bititşik syeretmek zorundadır. Aynı şekilde sola veya geriye gidenler de adaya bitşik sehretmek zorunda olduklarından kendi önündei adaya bitişik giden aracı zaten sollama söz konusu omayacak yani öncelik olmayacak tren gibi gideceklerdir. Aslında Türk trafik kültüründe uygulanması mümkün omamakla birlikte ada içinde üç araç yana yana dönüyor olsun, Yönetmeliğe göre burada sollama yapmak yasaktır. Yönetmelik bunu ada içinde şerit değiştirilemez şeklinde icade eder. Sadece ada içinde hareket ederken çıkmak istediğiniz yol için sağınızdaki aracı geçebilirsiniz. Tabii geçmekk istediğiniz adam korna basmzsa:))) malesef Ankara da bile bunu hazmedecek kravatlı okumuş adam görmedim. Kolay gelsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isnilgiz -- 26 Kasım 2017; 3:52:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kimin arabasi daha hizli kalkis yapiyosa o gecer. Benim araba ok gibi firladigi icin genelde ben gecerim hep boyle durumlarda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 15 yıldır trafikteyim.haftada 400 km yol yapıyorum (kurye)..

    3 serit gidiş için ise bunun

    -en sol sola dönüş yapar

    -Ortadaki dönecekse sola sinyal verir arkadaki arac bilsin diye

    -En sağdaki o Yola gelmeden kendisini en sola veya orta şeride atması gerekirdi...



    Şimdi trafikt dolu diyelim akşam is çıkışı bu yola geldiler 3 arabada aynı anda sola dönerse kaza olur.



    En sağ yola devam etmeli (dönmeyecek) en sol ve orta serit dönecekse sinyal vermeli arkadaki araclar bilgilendirmeli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.