Şimdi Ara

Vites Kutusu teknolojisi hakkinda

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.939
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Vites kutusu hep kafayi taktigim bir parcadir. Araclara 4-5-6 vites koyuluyor, sonra hiz, hizlanma, yakit tuketimi vs bircok tradeof yapiliyor. Kafama takilan iki soru var bu konuda. Simdiki vites kutusu teknolojisi ile 7-9 vs vites koymak oldukca zor. Hem mekanizma cok karmasiklasiyor, hem agirlasiyor, hemde maliyet ucuyor. Fakat

    1- Neden mesela 2 tane 3 vitesli oldukca basit ve hafif yapili vites kutusu seri baglanip, (bisiklettekine benzer bir mantikla) mesela 9, 12 16 vs vites elde edilmiyor. Otomatik vites olursa hic problem degil vites degisimi. Ama duz viteste kullanici zorlanir diyebilirsiniz. Fakat ufak cocuklar 18 vites bisikletin vitesini kullanabiliyor, koca adamlarmi kullanamayacak.

    2-CVT denen vites kutulari neden hic kullanilmiyor? (CVT vites oraninin herhangi bir orana ayarlanabildigi guzel bir sistem. ref:http://auto.howstuffworks.com/cvt1.htm ) Isin ilginc yani bu sistem birkac arabada kullanilmis. esdeger duz vitesli bir arabaya gore %25 daha iyi hizlaniyormus. Yakit tuketimide dusecek haliyle. Yani super bir teknoloji. O zamanlar saglam degil diye adi cikmis sonrada kullanilmamis. Ancak kullanilan bir kayis mekanizmasi var. Sorun cikarabilecek kisim burasi olur. Abi dersin 50000kmde bir degisecek diye. Her halukarda karli olur. Zaten mekanizmasi da cok daha basit, maliyeti de dusuk olacak bu vites kutusunun.

    Bu iki tur neden hic bir arabada kullanilmiyor. Bilen varsa aciklayabilirse memnun olurum. Ozellikle Drahte den cevap bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vertexShader -- 6 Ağustos 2005, 12:55:53 >







  • Bi araba 18 tane vites değiştirirse sanzıman aşırı zorlanır hem her vites atarken biraz vakit kaybedersin onun için en fazla 7 vites.bir de çok yawaş hızlanırsın.bknz 20vitesli bir tır
  • abi bilgisi olan varsa... unimoglar var mercedes... onlarda bildiğim kadarıyla 20-30 vites var... bisiklet vitesi gibi valla :)

    çevir çevir oyna...

    onlardaki nedir biliyo musunuz?
  • 7 den fazlası pratikte gereksiz. cvt bi sürü arabada var, yok değil. yeni yeni dayanıklı hale getirdiler onu da. (mı acaba?) 90 ların subaru justy'lerinde cvt vardır. hala yürüyo bu arabalar. türkiyede de var. zincir için ömür biçiliyo zaten, 100bin, 300bin vb...
  • ben audiyi firma olarak sevmem ama multitronic şanzımanada hayran olmamak mümkün değil
  • Hoca cvt audi nin birkac ust modelinde var bildigim hala uretilen araclarda. Justy ilk arabaydi bu sekilde ama artik uretilmiyor. Sormaya calistigim, CVT hem saglam sayilabilecek durumda, hem daha ucuza maledilebilecek hemde performans ve yakit tuketimi acisindan oldukca iyi oldugu halde niye her arabada gordugumuz birsey degil?

    7 den fazlasi pratikte gereksiz diyorsun, nispeten haklisin. Ama 3*4 luk 12 vitesi dusun, ilk 3 disliyi 3 mod olarak tanimla sehir ici, sehir disi vs mesela sehir ici modunu 120 top speed olacak sekilde optimize et, sehir disinda ise hiz 80 e geldikten sonra motor canlansin vs. Yani pratikte yine cok fazla vites degistirmemis olursun. Tabii eger drag yarisi yapmiyorsan.
  • o dediğini cvt yapıyo işte. 12 değil sonsuz vites var.
    1950 model daf
    eski primera
    eski micra
    yeni primera
    yeni micra
    murano
    eski subaru justy
    honda jazz
    audi 3-4-6
    palio
    bazı japon scooterlar
    yeni çıkacak saturn modelleri
    ve aklıma gelmeyen sayısız japon modelleri
    cvt kullanıyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    fiesta direksiyon kutusu sorunu
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Fiat'ın kullandığı SpeedGear Fuji Ecvt otomatik vites sistemi 2 kasnak bir çelik kayıştan oluşuyor kasnakların ikiside daralıp genişleyebiliyor bu sayede araç hızı artırıyor vites değişimlerini kesinlikle hissetmiyorsunuz çünki dişli yok nekadar gaz okadar hız misali gidiyor ayagınızı sabit gazda tutarsanız diyelimki 4000 devir 150km sürattesiniz gazı sabit tutun hızınız aynı kalıp motor devri 2000 devire düşer buda müthiş bir yakıt tasarrufu sağlar
  • O kasnak pek sağlam olmaz bende sana bunu söyliyim.Hem öyle zewk mi olur
  • bilip bilmeden sallama diye buna denir ( o kasnak sağlam olmaz ) nerden biliyon ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vertexShader

    Vites kutusu hep kafayi taktigim bir parcadir. Araclara 4-5-6 vites koyuluyor, sonra hiz, hizlanma, yakit tuketimi vs bircok tradeof yapiliyor. Kafama takilan iki soru var bu konuda. Simdiki vites kutusu teknolojisi ile 7-9 vs vites koymak oldukca zor. Hem mekanizma cok karmasiklasiyor, hem agirlasiyor, hemde maliyet ucuyor. Fakat

    1- Neden mesela 2 tane 3 vitesli oldukca basit ve hafif yapili vites kutusu seri baglanip, (bisiklettekine benzer bir mantikla) mesela 9, 12 16 vs vites elde edilmiyor. Otomatik vites olursa hic problem degil vites degisimi. Ama duz viteste kullanici zorlanir diyebilirsiniz. Fakat ufak cocuklar 18 vites bisikletin vitesini kullanabiliyor, koca adamlarmi kullanamayacak.

    2-CVT denen vites kutulari neden hic kullanilmiyor? (CVT vites oraninin herhangi bir orana ayarlanabildigi guzel bir sistem. ref:http://auto.howstuffworks.com/cvt1.htm ) Isin ilginc yani bu sistem birkac arabada kullanilmis. esdeger duz vitesli bir arabaya gore %25 daha iyi hizlaniyormus. Yakit tuketimide dusecek haliyle. Yani super bir teknoloji. O zamanlar saglam degil diye adi cikmis sonrada kullanilmamis. Ancak kullanilan bir kayis mekanizmasi var. Sorun cikarabilecek kisim burasi olur. Abi dersin 50000kmde bir degisecek diye. Her halukarda karli olur. Zaten mekanizmasi da cok daha basit, maliyeti de dusuk olacak bu vites kutusunun.

    Bu iki tur neden hic bir arabada kullanilmiyor. Bilen varsa aciklayabilirse memnun olurum. Ozellikle Drahte den cevap bekliyorum.


    Her vites atarken arabanın debriyajı eriri ki gunumuzde debrijaz baskı balataları yani

    Clutchlar pahalı aletler bize gereken optimum vites

    Demek istediğim çoğu zarar azı ayrı zarar olması gereken yarar

    Sen arabaya az vites koyarsan araba çok yakar yuksek hızlara çıkamaz

    Çok vites koyarsan debriyaj gider sarfiyat azalır ama buseferde hızlanma düşer

    Kısaca özetlemek gerekirse 10 vitesli bir 1600cc araba da

    Yavaş hızlanır az yakar ama debriyaj dayanmaz eğer 3 vites koyarsanda tersi bir durum olur

    Muhendislere dolayısı ile bie gereken optimum işlerdir ne az nede çok

    Demek istediğim vitesin azıda fazlasıda zarar ama yok değil 8 vites araba ama twin turbo 4.2 Auto union motorlu turuncu biiler war

    400 KM barajını geçmeye çalışıyordu adı sanını unuttum yani

    Sen güçlü bir motor yaparsan zaten o senden 7-8-9. vitesleri isteyecektir

    ------------------------------------------------------------------------------------

    CVT benim bildiğim eski MOTORSİKLET vitesi die biliyorum

    Bu vitesin avantajı dişlilerin 2-3 sıra halınde değilde tek sırada sequential yani DÜZ şekilde

    Dişlimtırak bir sistem oluşturulması

    Bu gerçekten sağlam alet yani bu kutuda 1.2(bir nokta 2 garip dimi ama yapılabilir bu kutuda) die bir vites bile olabilir ama tek kotu tarafı

    Kayış olayı yuksek devirlerde dönen kayış zamanla verimliliği düşer yani

    En azından 0.5mm esnese çok kotu kaldıkı şanzumanlar arabanın ortasında we zor yerdeler

    Bakım maliyetleri yuksek guvenirliği tam olmayan musteriyi memnun etmicek bir aleti kimse kullanamk istemezki

    Bu hayatta boledir MARJİNAL OLURSAN PARA KAYBEDERSİZ yani ana yoldan sapmamak lazım

    Mazdanın rotarys Amerikanın CVT si yada Mercedesin komprosor inadı gibi noktalar hep seni geriye sürükler

    Diyeceğim sölediklerinde haklı değil değilsin tamam hızlanam wede yakıt olayı doğru ama

    Muhendisller bundan ziyade maliyet alınabilirlık musteri memnuniyeti vs vs die bir sürü iş düşünüyor

    Son olarak markanın wede musterinin çıkarına yonelik bişi olsaydı kullanılırdı

    ----------------------------------------------------------------------

    Ha bu arada bu sistem ÇOOOOKKK eskibir sistem ayrıca

    Dolapdere sanayide bu sisitemeden haberi olmayan biri bu sistemi 9hp pancar motoruna uyguladı

    Yani kendisi bulmuş adam ne bilicek CVT MVT ya tam bole olmasada anlattığı kadarı ile boleydi tam anımsıyamıyorum

    Basit bir kasnak yardımı ile aracını bağlamıştı hatta biz pederle bakık benim nufkum tutlmustu

    Adam gazla beraber 2. pedala bastığında araba hızlanıyor

    Sırf gaza basınca hızlanmıyor 2 sinede beraber basıcak superdi minacık bişi ama 2 kişilik vın vın gidiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drahte 1905 -- 8 Ağustos 2005, 19:42:49 >




  • Haklisin Hocam muhendislerin dusunmesi gereken cok sey oldugu konusunda. Zaten etrafindaki siradan insana arabadan ne beklersin diye soruldugunda ilk beklentisi sorun cikarmasin oluyor. Boyle bir durum varken, 50000 de bir kayis degistireceksin demek firmanin ismi icin cok da cazip olmasa gerek. Ama benim yinede CVT den umudum var, malzemeler saglamlastikca daha da yayginlasin bu alet.

    Cok hosuma giden bir soz vardir "Engineering is the art of tradeoffs" diye. Muhendislik zor is dogrusu.
  • kesin konuşmayın. öyle zırt pırt arıza çıkaracak masraf yapacak bi sistemi her arabaya uygulamazlar. hele japonlar bunu asla yapmaz. 90 model subarular hala yürüyo diyorum. neyse biraz bekleyin cvtler heryeri sarınca endişeniz geçer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: vertexShader

    Vites kutusu hep kafayi taktigim bir parcadir. Araclara 4-5-6 vites koyuluyor, sonra hiz, hizlanma, yakit tuketimi vs bircok tradeof yapiliyor. Kafama takilan iki soru var bu konuda. Simdiki vites kutusu teknolojisi ile 7-9 vs vites koymak oldukca zor. Hem mekanizma cok karmasiklasiyor, hem agirlasiyor, hemde maliyet ucuyor. Fakat

    1- Neden mesela 2 tane 3 vitesli oldukca basit ve hafif yapili vites kutusu seri baglanip, (bisiklettekine benzer bir mantikla) mesela 9, 12 16 vs vites elde edilmiyor. Otomatik vites olursa hic problem degil vites degisimi. Ama duz viteste kullanici zorlanir diyebilirsiniz. Fakat ufak cocuklar 18 vites bisikletin vitesini kullanabiliyor, koca adamlarmi kullanamayacak.

    2-CVT denen vites kutulari neden hic kullanilmiyor? (CVT vites oraninin herhangi bir orana ayarlanabildigi guzel bir sistem. ref:http://auto.howstuffworks.com/cvt1.htm ) Isin ilginc yani bu sistem birkac arabada kullanilmis. esdeger duz vitesli bir arabaya gore %25 daha iyi hizlaniyormus. Yakit tuketimide dusecek haliyle. Yani super bir teknoloji. O zamanlar saglam degil diye adi cikmis sonrada kullanilmamis. Ancak kullanilan bir kayis mekanizmasi var. Sorun cikarabilecek kisim burasi olur. Abi dersin 50000kmde bir degisecek diye. Her halukarda karli olur. Zaten mekanizmasi da cok daha basit, maliyeti de dusuk olacak bu vites kutusunun.

    Bu iki tur neden hic bir arabada kullanilmiyor. Bilen varsa aciklayabilirse memnun olurum. Ozellikle Drahte den cevap bekliyorum.


    Her vites atarken arabanın debriyajı eriri ki gunumuzde debrijaz baskı balataları yani

    Clutchlar pahalı aletler bize gereken optimum vites

    Demek istediğim çoğu zarar azı ayrı zarar olması gereken yarar

    Sen arabaya az vites koyarsan araba çok yakar yuksek hızlara çıkamaz

    Çok vites koyarsan debriyaj gider sarfiyat azalır ama buseferde hızlanma düşer

    Kısaca özetlemek gerekirse 10 vitesli bir 1600cc araba da

    Yavaş hızlanır az yakar ama debriyaj dayanmaz eğer 3 vites koyarsanda tersi bir durum olur

    Muhendislere dolayısı ile bie gereken optimum işlerdir ne az nede çok

    Demek istediğim vitesin azıda fazlasıda zarar ama yok değil 8 vites araba ama twin turbo 4.2 Auto union motorlu turuncu biiler war

    400 KM barajını geçmeye çalışıyordu adı sanını unuttum yani

    Sen güçlü bir motor yaparsan zaten o senden 7-8-9. vitesleri isteyecektir

    ------------------------------------------------------------------------------------

    CVT benim bildiğim eski MOTORSİKLET vitesi die biliyorum

    Bu vitesin avantajı dişlilerin 2-3 sıra halınde değilde tek sırada sequential yani DÜZ şekilde

    Dişlimtırak bir sistem oluşturulması

    Bu gerçekten sağlam alet yani bu kutuda 1.2(bir nokta 2 garip dimi ama yapılabilir bu kutuda) die bir vites bile olabilir ama tek kotu tarafı

    Kayış olayı yuksek devirlerde dönen kayış zamanla verimliliği düşer yani

    En azından 0.5mm esnese çok kotu kaldıkı şanzumanlar arabanın ortasında we zor yerdeler

    Bakım maliyetleri yuksek guvenirliği tam olmayan musteriyi memnun etmicek bir aleti kimse kullanamk istemezki

    Bu hayatta boledir MARJİNAL OLURSAN PARA KAYBEDERSİZ yani ana yoldan sapmamak lazım

    Mazdanın rotarys Amerikanın CVT si yada Mercedesin komprosor inadı gibi noktalar hep seni geriye sürükler

    Diyeceğim sölediklerinde haklı değil değilsin tamam hızlanam wede yakıt olayı doğru ama

    Muhendisller bundan ziyade maliyet alınabilirlık musteri memnuniyeti vs vs die bir sürü iş düşünüyor

    Son olarak markanın wede musterinin çıkarına yonelik bişi olsaydı kullanılırdı

    ----------------------------------------------------------------------

    Ha bu arada bu sistem ÇOOOOKKK eskibir sistem ayrıca

    Dolapdere sanayide bu sisitemeden haberi olmayan biri bu sistemi 9hp pancar motoruna uyguladı

    Yani kendisi bulmuş adam ne bilicek CVT MVT ya tam bole olmasada anlattığı kadarı ile boleydi tam anımsıyamıyorum

    Basit bir kasnak yardımı ile aracını bağlamıştı hatta biz pederle bakık benim nufkum tutlmustu

    Adam gazla beraber 2. pedala bastığında araba hızlanıyor

    Sırf gaza basınca hızlanmıyor 2 sinede beraber basıcak superdi minacık bişi ama 2 kişilik vın vın gidiyor






    O ARAÇ VECTOR VENOM W12 DİR..BİR AMERİKAN ARACIDIR...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nlty2000

    o dediğini cvt yapıyo işte. 12 değil sonsuz vites var.
    1950 model daf
    eski primera
    eski micra
    yeni primera
    yeni micra
    murano
    eski subaru justy
    honda jazz
    audi 3-4-6
    palio
    bazı japon scooterlar
    yeni çıkacak saturn modelleri
    ve aklıma gelmeyen sayısız japon modelleri
    cvt kullanıyor.


    sonsuz vites değil- sonsuz vites oranı.. sadece oranlar sabit değil aracta değişken. gene 5-6- bilemedin 7 vites var..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.