Şimdi Ara

yeni nesil sıfır araclarda motor acmak gerekiyormu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
109
Cevap
0
Favori
42.400
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar yeni nesil araclarda motor acmak gerekmiyormu? serviste sordugumda rodaj suresinin 3-4bin km oldugunu uzun yola cıkıp aracı acmaya gerek olmadıgını yeni nesil motorların zaten acık oldugunu soyluyorlar.bu acma terimini eski nesil arkadaslar bilirler:) ama sıfır araba alan birkac arkadasım otobanda motoru zorladıklarında motorun cekisinin degistigini ve bu islemden sonra aracın hatırı sayılır bicimde daha az yakmaya basladigini soylediler.sizin fikirleriniz neler cıkıp otobana basalımmı gaza? birde aracın motorunu acmazsan kör kalır basınca gitmez vs. diyenler var.ustaların ve konuyla ilgili arkadasların goruslerini bekliyorum.ve bu acma işlemini yapacaksak ne kadar zorlamamız lazım motoru ?



  • rodajlı arabalarda farketmez diye düşünüyorum.arkadaşa yeni astra aldık basabildiğiniz kadar basın dediler.başka bir arkadaşa subaru forester aldık onun motoru rodajsızmış,ilk biri iki bin kilometre fazla zorlamayın demişlerdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000

    rodajlı arabalarda farketmez diye düşünüyorum.arkadaşa yeni astra aldık basabildiğiniz kadar basın dediler.başka bir arkadaşa subaru forester aldık onun motoru rodajsızmış,ilk biri iki bin kilometre fazla zorlamayın demişlerdi.
    Valla bende merak ediyordum. aracım 2006 connect, servise gittiğimde sordum gerek yok fakat ilk 1500 km 3000 deviri geçmemeye dikkat etmemi söylediler. Bunun neden olduğunu anlayamadım. Aracın madem rodaj süresi yok neden ilk 1500 km 3000 devre dikkat etmem gerekiyor değil mi? Bilgili bir arkadaş bizi aydınlatırsa sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000

    rodajlı arabalarda farketmez diye düşünüyorum.arkadaşa yeni astra aldık basabildiğiniz kadar basın dediler.başka bir arkadaşa subaru forester aldık onun motoru rodajsızmış,ilk biri iki bin kilometre fazla zorlamayın demişlerdi.
    quote:

    Orjinalden alıntı: raifkokten

    rodajlı arabalarda farketmez diye düşünüyorum.arkadaşa yeni astra aldık basabildiğiniz kadar basın dediler.başka bir arkadaşa subaru forester aldık onun motoru rodajsızmış,ilk biri iki bin kilometre fazla zorlamayın demişlerdi.


    ancak subaru forester boxer motorlu daha farklı bir araç... o yüzden öle sölemiş olabilirlermi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okan

    quote:

    Orjinalden alıntı: raifkokten

    rodajlı arabalarda farketmez diye düşünüyorum.arkadaşa yeni astra aldık basabildiğiniz kadar basın dediler.başka bir arkadaşa subaru forester aldık onun motoru rodajsızmış,ilk biri iki bin kilometre fazla zorlamayın demişlerdi.


    ancak subaru forester boxer motorlu daha farklı bir araç... o yüzden öle sölemiş olabilirlermi?

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar 2002 de bende sıfır passat almıştım.servis ilk 1000-1500 km.zorlama dedi.170-180 i geçme dedi.daha sonra motor yavaş yavaş açılır dedi.2000 km den sonra otobana çıktım araba 210 km yaptı ve bu zamanlarda araba 7.1 ltre yakıyordu(dizel).5000km de çıktım 215 yaptı.bu zamanlarda 6.7 ye düştü.25000km de denedim otomobil 225km yaptı ve bu zamanlarda 6.4 litre yakıyordu.otomobil şimdi 130bin km.de maksimum hızı 230 km. ve şu sıralar araç 6.9-7 litre cıvarında yakıyor.
    ben bişeyi belirtmek istiyorum.şehir içinde otomobili çok düşük devir kullanıyorum(kırmızıda kapışmak hariç) ve arabanın performansdan düştüğünü gözledim.ayda en az bir kere uzun yola gidiyorum(burdur-istanbul).uzun yola giderken total den depoyu fulletiyorum ve çok süratli gitmeye çalışıyorum.bunun sonucunda motorun çekişinin arttığını gözlemledim.servise de sordum böyle kullanmakla doğru yapıyor muyum diye bana hak verdi.siz ne dersiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: codelinker

    arkadaşlar 2002 de bende sıfır passat almıştım.servis ilk 1000-1500 km.zorlama dedi.170-180 i geçme dedi.daha sonra motor yavaş yavaş açılır dedi.2000 km den sonra otobana çıktım araba 210 km yaptı ve bu zamanlarda araba 7.1 ltre yakıyordu(dizel).5000km de çıktım 215 yaptı.bu zamanlarda 6.7 ye düştü.25000km de denedim otomobil 225km yaptı ve bu zamanlarda 6.4 litre yakıyordu.otomobil şimdi 130bin km.de maksimum hızı 230 km. ve şu sıralar araç 6.9-7 litre cıvarında yakıyor.
    ben bişeyi belirtmek istiyorum.şehir içinde otomobili çok düşük devir kullanıyorum(kırmızıda kapışmak hariç) ve arabanın performansdan düştüğünü gözledim.ayda en az bir kere uzun yola gidiyorum(burdur-istanbul).uzun yola giderken total den depoyu fulletiyorum ve çok süratli gitmeye çalışıyorum.bunun sonucunda motorun çekişinin arttığını gözlemledim.servise de sordum böyle kullanmakla doğru yapıyor muyum diye bana hak verdi.siz ne dersiniz?

    Alıntıları Göster
    Beyler en büyük yanlıştan birisi daha bu motorun açılması ne demek?Pistonların sekmanların krank ve eksantrik mili gibi parçaların yataklarına ve birbirine alışmasıdır yani yol açmasıdır.Buda rodaj süresince yani ilk 1500 ila 3000 km arasında olur.Kısacası motorun fabrikadan açık gelebilmesi için en az 1500 km yapması gerekir.Ha bizim insanımız napıyor bu süreyi hızlanmndırmak için basıyor yani yeni motora hem yük hem güç hemde aşırı devir bindiriyor.Sonucu ise motora farkına varılmadan harabiyet veriyor.....
    Benden tavsiye:
    -Rodaj süresince ani duruş ve kalkış yapmayın
    -Motoru yüksek devirlere çıkarmayın
    -Aşırı süratli gitmeyin(Max 100-120)
    -Sabit hız ve devirde çok fazla yol katetmeyin
    ve en önemlisi servis ve kitapçık gerek yok desede bu kmler sonunda motor yağını ve filtresini değişin ve bundan sonra motora yüklenin tabir-i caizse motoru açın..........




  • quote:

    Orijinalden alıntı: codelinker

    arkadaşlar 2002 de bende sıfır passat almıştım.servis ilk 1000-1500 km.zorlama dedi.170-180 i geçme dedi.daha sonra motor yavaş yavaş açılır dedi.2000 km den sonra otobana çıktım araba 210 km yaptı ve bu zamanlarda araba 7.1 ltre yakıyordu(dizel).5000km de çıktım 215 yaptı.bu zamanlarda 6.7 ye düştü.25000km de denedim otomobil 225km yaptı ve bu zamanlarda 6.4 litre yakıyordu.otomobil şimdi 130bin km.de maksimum hızı 230 km. ve şu sıralar araç 6.9-7 litre cıvarında yakıyor.
    ben bişeyi belirtmek istiyorum.şehir içinde otomobili çok düşük devir kullanıyorum(kırmızıda kapışmak hariç) ve arabanın performansdan düştüğünü gözledim.ayda en az bir kere uzun yola gidiyorum(burdur-istanbul).uzun yola giderken total den depoyu fulletiyorum ve çok süratli gitmeye çalışıyorum.bunun sonucunda motorun çekişinin arttığını gözlemledim.servise de sordum böyle kullanmakla doğru yapıyor muyum diye bana hak verdi.siz ne dersiniz?

    Alıntıları Göster
    Kafam iyice karıştı benim de. Forumda kimileri dizel araçları düşük devirli kullanırsan uzun ömürlü olur diyor. Kimisi hızlı ve devirli. Ne yapmalıyız acaba. Benim araçta 4500 km'de ve sürekli 2000-2500 devir arası kullanıyorum. Rodaj varsa uzun yola mı çıkayım ve çıkarsam nasıl kullanayım. Merak ettiğim birşey daha var bu arabanın ilk yağını 15.000 bakımından önce değiştirmelimiyim? bizim arkadaşta torota corolla dizel var o değiştirmiş 5000'de yağın içinde minik minik metal parçalar vardı diyo. Kafam karıştı siz ne yaptınız ilk yağ değiştirme işini?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hitaf73

    Kafam iyice karıştı benim de. Forumda kimileri dizel araçları düşük devirli kullanırsan uzun ömürlü olur diyor. Kimisi hızlı ve devirli. Ne yapmalıyız acaba. Benim araçta 4500 km'de ve sürekli 2000-2500 devir arası kullanıyorum. Rodaj varsa uzun yola mı çıkayım ve çıkarsam nasıl kullanayım. Merak ettiğim birşey daha var bu arabanın ilk yağını 15.000 bakımından önce değiştirmelimiyim? bizim arkadaşta torota corolla dizel var o değiştirmiş 5000'de yağın içinde minik minik metal parçalar vardı diyo. Kafam karıştı siz ne yaptınız ilk yağ değiştirme işini?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: hitaf73

    Kafam iyice karıştı benim de. Forumda kimileri dizel araçları düşük devirli kullanırsan uzun ömürlü olur diyor. Kimisi hızlı ve devirli. Ne yapmalıyız acaba. Benim araçta 4500 km'de ve sürekli 2000-2500 devir arası kullanıyorum. Rodaj varsa uzun yola mı çıkayım ve çıkarsam nasıl kullanayım. Merak ettiğim birşey daha var bu arabanın ilk yağını 15.000 bakımından önce değiştirmelimiyim? bizim arkadaşta torota corolla dizel var o değiştirmiş 5000'de yağın içinde minik minik metal parçalar vardı diyo. Kafam karıştı siz ne yaptınız ilk yağ değiştirme işini?


    O parçaların öyle göründüğünü pek zannetmemde işte o yüzden yağ değişin diyorum alışırken kopan parçalar yağa karışır aracın yağ filtresi bunu süzer ancak değişmekte yarar var.Şahsen benim aracımda(1.2 16 v benzinli fiat albea) ilk bakıma 20.000 demişler ancak ben 3000 den sonra yağı ve filtreyi değiştim.Bunu yapmak size faydalı.......Aracında madem o kmde artık dilediğin gibi kullan....Tabi aşırı yüksek devirler motorun aşınmalarını arttırıu bunuda unutma. 3500-4000 devire kadar yeri geldiğinde çık bi sorun olmaz ancak düz yolda kullandığın devir doğru.........




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiatci

    quote:

    Orjinalden alıntı: hitaf73

    Kafam iyice karıştı benim de. Forumda kimileri dizel araçları düşük devirli kullanırsan uzun ömürlü olur diyor. Kimisi hızlı ve devirli. Ne yapmalıyız acaba. Benim araçta 4500 km'de ve sürekli 2000-2500 devir arası kullanıyorum. Rodaj varsa uzun yola mı çıkayım ve çıkarsam nasıl kullanayım. Merak ettiğim birşey daha var bu arabanın ilk yağını 15.000 bakımından önce değiştirmelimiyim? bizim arkadaşta torota corolla dizel var o değiştirmiş 5000'de yağın içinde minik minik metal parçalar vardı diyo. Kafam karıştı siz ne yaptınız ilk yağ değiştirme işini?


    O parçaların öyle göründüğünü pek zannetmemde işte o yüzden yağ değişin diyorum alışırken kopan parçalar yağa karışır aracın yağ filtresi bunu süzer ancak değişmekte yarar var.Şahsen benim aracımda(1.2 16 v benzinli fiat albea) ilk bakıma 20.000 demişler ancak ben 3000 den sonra yağı ve filtreyi değiştim.Bunu yapmak size faydalı.......Aracında madem o kmde artık dilediğin gibi kullan....Tabi aşırı yüksek devirler motorun aşınmalarını arttırıu bunuda unutma. 3500-4000 devire kadar yeri geldiğinde çık bi sorun olmaz ancak düz yolda kullandığın devir doğru.........

    Alıntıları Göster
    sakın haa böyle bir düşünce ile aracınıza abanmayın...
    ama arkadaşın impreza sı 20 000 km de gerçekten ilk günküne göre tanınmayacak bir hale gelmişti.
    bunu siz yinede örnek alıp abanmanızı tavsiye etmem yanlız ilk günküne göre belli bir km sonra araç daha rahat bir çalışma performansı gösterir buda inkar edilmeyecek bir durumdur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    sakın haa böyle bir düşünce ile aracınıza abanmayın...
    ama arkadaşın impreza sı 20 000 km de gerçekten ilk günküne göre tanınmayacak bir hale gelmişti.
    bunu siz yinede örnek alıp abanmanızı tavsiye etmem yanlız ilk günküne göre belli bir km sonra araç daha rahat bir çalışma performansı gösterir buda inkar edilmeyecek bir durumdur.

    Alıntıları Göster
    arkadaslar ben focus trend aldım işte bugun yarın gelcek aracda bu rodaj olayı nedir bilmiyorum nedir acıklarmısınız bide bn ne yapmalıyım yani ilk 1500 km de 90 üstüne cıkmama gibi yada 3000 deviri gecmeme gibi şartlar warmı yardımcı olursanız sevinirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HeaDMasH

    arkadaslar ben focus trend aldım işte bugun yarın gelcek aracda bu rodaj olayı nedir bilmiyorum nedir acıklarmısınız bide bn ne yapmalıyım yani ilk 1500 km de 90 üstüne cıkmama gibi yada 3000 deviri gecmeme gibi şartlar warmı yardımcı olursanız sevinirim

    Alıntıları Göster
    arabaların kitapçığındada yazıyo ilk 1500km de 3000deviri geçmeyin ve max hızın 3/4 ünü aşmayın diye; yani biraz sabır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tanselah

    arabaların kitapçığındada yazıyo ilk 1500km de 3000deviri geçmeyin ve max hızın 3/4 ünü aşmayın diye; yani biraz sabır

    Alıntıları Göster
    evet son söz budur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey

    arabaların kitapçığındada yazıyo ilk 1500km de 3000deviri geçmeyin ve max hızın 3/4 ünü aşmayın diye; yani biraz sabır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    evet son söz budur.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey

    arabaların kitapçığındada yazıyo ilk 1500km de 3000deviri geçmeyin ve max hızın 3/4 ünü aşmayın diye; yani biraz sabır


    Alıntıları Göster
    ya arkadaşlar benim CADDY 4000km yi devirdi bunun içinde 1150 km de ist-g.antep var ve yağ değişimi 10000km de ama ben bi değişsemmi diyorum, ne dersiniz erken yağ değişmenin bi zararı olmaz heralde?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tanselah

    ya arkadaşlar benim CADDY 4000km yi devirdi bunun içinde 1150 km de ist-g.antep var ve yağ değişimi 10000km de ama ben bi değişsemmi diyorum, ne dersiniz erken yağ değişmenin bi zararı olmaz heralde?

    Alıntıları Göster
    kendin anlıyorsan sen, anlamıyorsan bir ustaya baktır sonra yoruma göre değiştir.
    boşyere para harcama...
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey

    ya arkadaşlar benim CADDY 4000km yi devirdi bunun içinde 1150 km de ist-g.antep var ve yağ değişimi 10000km de ama ben bi değişsemmi diyorum, ne dersiniz erken yağ değişmenin bi zararı olmaz heralde?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    kendin anlıyorsan sen, anlamıyorsan bir ustaya baktır sonra yoruma göre değiştir.
    boşyere para harcama...
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey

    ya arkadaşlar benim CADDY 4000km yi devirdi bunun içinde 1150 km de ist-g.antep var ve yağ değişimi 10000km de ama ben bi değişsemmi diyorum, ne dersiniz erken yağ değişmenin bi zararı olmaz heralde?


    Alıntıları Göster
    yok eksiltme yok kendim baktımda hani diyorum bi iç çamaşırını değişsek mi çocuğun ilk defa giyiyo ya




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tanselah

    yok eksiltme yok kendim baktımda hani diyorum bi iç çamaşırını değişsek mi çocuğun ilk defa giyiyo ya

    Alıntıları Göster
    sana bir şey söyliyim ama kimseye söyleme...
    bende değiştirirdim herhalde...
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey

    yok eksiltme yok kendim baktımda hani diyorum bi iç çamaşırını değişsek mi çocuğun ilk defa giyiyo ya




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    sana bir şey söyliyim ama kimseye söyleme...
    bende değiştirirdim herhalde...
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey

    yok eksiltme yok kendim baktımda hani diyorum bi iç çamaşırını değişsek mi çocuğun ilk defa giyiyo ya


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    sana bir şey söyliyim ama kimseye söyleme...
    bende değiştirirdim herhalde...



    gidiym bi fiyat sorıym bari




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tanselah

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    sana bir şey söyliyim ama kimseye söyleme...
    bende değiştirirdim herhalde...



    gidiym bi fiyat sorıym bari

    Alıntıları Göster
    hakikaten birde yag muhabbeti var,,sırf merakkımdan neredeyse 7-8 markanın yetkili servisini arayıp o markaya ait sıfır bir arac aldıgımı ilk yag degisimimi ne zaman yapmam gerektigini sordum.cogu 15000 bir kac markada 20000 de degisecek dedi.eskiden arabamıza motor yaptırdıgımızda filan 2500-3000de degistirirdik.acaba motor asınsın diyemi 20000 de gelin diyorlar:) birde ilk yag farklı oluyormus parcaların birbirine alısması icin.bununla bir alakası varmı acaba.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi se@ -- 7 Nisan 2006; 9:34:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: se@

    hakikaten birde yag muhabbeti var,,sırf merakkımdan neredeyse 7-8 markanın yetkili servisini arayıp o markaya ait sıfır bir arac aldıgımı ilk yag degisimimi ne zaman yapmam gerektigini sordum.cogu 15000 bir kac markada 20000 de degisecek dedi.eskiden arabamıza motor yaptırdıgımızda filan 2500-3000de degistirirdik.acaba motor asınsın diyemi 20000 de gelin diyorlar:) birde ilk yag farklı oluyormus parcaların birbirine alısması icin.bununla bir alakası varmı acaba.

    Alıntıları Göster
    istersen haftada bir yağ değiştirmenin bi zararı olacağını sanmıyorum cebinden başka bi yere
    ama bence yeni nesil bu araçlarda motor açma işi hikaye yalnızca belli bi dönem motor parçaları birbirine alışana kadar belli devri aşmamakta fayda olduğu aşikar
    ama hiç rastlamadım ki motoru açmayı beceremedik araba 100 ü geçmiyor veya çok yakıyor diyene
    motoru ister aç ister açma hepsi aynı modeller aynı performansta
    ama tabii bi iç huzur sağlayabilir ben motoru açtım canavar gibi oldu diye




  • quote:

    Orijinalden alıntı: golfstream

    istersen haftada bir yağ değiştirmenin bi zararı olacağını sanmıyorum cebinden başka bi yere
    ama bence yeni nesil bu araçlarda motor açma işi hikaye yalnızca belli bi dönem motor parçaları birbirine alışana kadar belli devri aşmamakta fayda olduğu aşikar
    ama hiç rastlamadım ki motoru açmayı beceremedik araba 100 ü geçmiyor veya çok yakıyor diyene
    motoru ister aç ister açma hepsi aynı modeller aynı performansta
    ama tabii bi iç huzur sağlayabilir ben motoru açtım canavar gibi oldu diye

    Alıntıları Göster
    dogru performansta degisme olmuyo ama yakıt dusuyo sanki

    quote:

    Orjinalden alıntı: golfstream

    istersen haftada bir yağ değiştirmenin bi zararı olacağını sanmıyorum cebinden başka bi yere
    ama bence yeni nesil bu araçlarda motor açma işi hikaye yalnızca belli bi dönem motor parçaları birbirine alışana kadar belli devri aşmamakta fayda olduğu aşikar
    ama hiç rastlamadım ki motoru açmayı beceremedik araba 100 ü geçmiyor veya çok yakıyor diyene
    motoru ister aç ister açma hepsi aynı modeller aynı performansta
    ama tabii bi iç huzur sağlayabilir ben motoru açtım canavar gibi oldu diye




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.