Şimdi Ara

yeni nesil sıfır araclarda motor acmak gerekiyormu? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
109
Cevap
0
Favori
42.400
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ilk 1000-1500km ye kadar motoru beniznlilerde 3500deviri aşmadan ani hareketler yapmadan kullanmak.

    sonra dilediğin gibi kullan..açma olayı ise ille de otobanda maksimum hıza ulaşmak değildir.2.viteste de yüksek devirlerde kullanmak benzer işlev görecektir..

    3000km den sonra da aracından tam verim almaya başlarsın...

    biri kafam karıştı demiş,bu kadar...
  • [Deleted by Admins]
  • ilk 1000 km için bana 140 ın üstüne çıkmayın dediler ama ben
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Beyler en büyük yanlıştan birisi daha bu motorun açılması ne demek?Pistonların sekmanların krank ve eksantrik mili gibi parçaların yataklarına ve birbirine alışmasıdır yani yol açmasıdır.Buda rodaj süresince yani ilk 1500 ila 3000 km arasında olur.Kısacası motorun fabrikadan açık gelebilmesi için en az 1500 km yapması gerekir.Ha bizim insanımız napıyor bu süreyi hızlanmndırmak için basıyor yani yeni motora hem yük hem güç hemde aşırı devir bindiriyor.Sonucu ise motora farkına varılmadan harabiyet veriyor.....
    Benden tavsiye:
    -Rodaj süresince ani duruş ve kalkış yapmayın
    -Motoru yüksek devirlere çıkarmayın
    -Aşırı süratli gitmeyin(Max 100-120)
    -Sabit hız ve devirde çok fazla yol katetmeyin
    ve en önemlisi servis ve kitapçık gerek yok desede bu kmler sonunda motor yağını ve filtresini değişin ve bundan sonra motora yüklenin tabir-i caizse motoru açın..........



    çok doğru.

    Bence de motor açılması demek motorun kullanıla kullanıla alışması demek.

    Bizde kursta böyle öğrettiler, rodaj süresince ani hareketler yapmayın motoru zorlamayın dediler.





  • peki rodaj suresi doldugunda yakıt % kac gibi duser? test eden varmı?
  • motor açma artık tarihe karıştı. araçların kullanım klavuzunda bütün bu sorduklarınız ayrıntılı anlatılıyor.
  • Fiatci doğru şeyler yazmış. Birde bu rodaj tamamen motorla alakalı da değil kanaatimce. Tüm aktarma organlarının, tekerleklerin dönme yuvalarının, vites dişlilerinin ve diğer hareketli parçaların birbirlerine alışması için de gerekli. Ayrı ayrı üretilen parçalar ilk defa oto üzerinde bir araya geliyorlar tabi. Elemanlarda olan ufak hatalar, kasılmalar, çapak benzeri uyumsuzluklar bu sürede gidiyor. Kendi yerlerini açıyorlar biraz ve birbirlerine uyuyorlar. Bundan dolayı 3000km den sonra benzin tüketimi düşüyor zaten. Bir de günümüzün hızlı montaj işleminden sonra otomobil firmaları emniyetli tarafta kalmak için ilk birkaç bin km yavaş gidin falan diyor bence. Zaten 120 geçmeyin diyorlar, o hız 5. viteste 3000-3500 devir demek.

    Bence de rodaj süresince (ilk 3000km) arabayı zorlamamak lazım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: resmonse

    motor açma artık tarihe karıştı. araçların kullanım klavuzunda bütün bu sorduklarınız ayrıntılı anlatılıyor.







    Nasıl tarihe karıştı arkadaşım.............ondanmı son hızın 4/3ünü geçnmeyin şöyle gidin böyle gidin deniliyor...



    İzahını yap nasıl açık geliyor tamam lafım yok bak ben açıkladım...................
  • sanırım gerekmiyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: resmonse

    motor açma artık tarihe karıştı. araçların kullanım klavuzunda bütün bu sorduklarınız ayrıntılı anlatılıyor.







    Nasıl tarihe karıştı arkadaşım.............ondanmı son hızın 4/3ünü geçnmeyin şöyle gidin böyle gidin deniliyor...



    İzahını yap nasıl açık geliyor tamam lafım yok bak ben açıkladım...................


    aracların kullanım klavuzunda motor acmak tarihe karıstı denmıyor ilk 1500 km su devri sonra 3000e kadar su devri gecmeyin gibi ibareler var.
  • AYNEN BU SEKİLDE İLK 2000 KM DE 120 KM HIZI GECMEYİ ÖNERMİYORLAR

    quote:

    Orjinalden alıntı: se@


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: resmonse

    motor açma artık tarihe karıştı. araçların kullanım klavuzunda bütün bu sorduklarınız ayrıntılı anlatılıyor.







    Nasıl tarihe karıştı arkadaşım.............ondanmı son hızın 4/3ünü geçnmeyin şöyle gidin böyle gidin deniliyor...



    İzahını yap nasıl açık geliyor tamam lafım yok bak ben açıkladım...................


    aracların kullanım klavuzunda motor acmak tarihe karıstı denmıyor ilk 1500 km su devri sonra 3000e kadar su devri gecmeyin gibi ibareler var.




  • Motor açma konusunda benim de kafam karışıktı, aracımı aldığım bayiye sordum.

    Bu olay her araç için farklıdır, aldığınız bayi bunun en doğrusunu bilir.

    Bayinin benim aracım için tavsiyesi ilk 1000-1500 km boyunca aracı 170-180 gibi aşırı hızlara çıkarmamam, ancak fırsatını bulursam 140-150 civarında denemem gerektiğiydi. Bu sayede motor açılır dedi..

    Motor açılır da şu demek, şayet aracı ilk birkaçyüz kilometrede yüksek hızlarda çalıştırsanız silindir ve pistonların hem ısıl genleşmeden, hem de geometrik yapısından gelen uyumsuzlukları o derecede çabuk aşarsınız. Bu ne demek; araç daha az yakmaya ve daha yüksek performans göstermeye başlar demek...

    dediğim gibi, yine de bayinize ya da servisinize bir sorun..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cangokce

    Motor açma konusunda benim de kafam karışıktı, aracımı aldığım bayiye sordum.

    Bu olay her araç için farklıdır, aldığınız bayi bunun en doğrusunu bilir.

    Bayinin benim aracım için tavsiyesi ilk 1000-1500 km boyunca aracı 170-180 gibi aşırı hızlara çıkarmamam, ancak fırsatını bulursam 140-150 civarında denemem gerektiğiydi. Bu sayede motor açılır dedi..

    Motor açılır da şu demek, şayet aracı ilk birkaçyüz kilometrede yüksek hızlarda çalıştırsanız silindir ve pistonların hem ısıl genleşmeden, hem de geometrik yapısından gelen uyumsuzlukları o derecede çabuk aşarsınız. Bu ne demek; araç daha az yakmaya ve daha yüksek performans göstermeye başlar demek...

    dediğim gibi, yine de bayinize ya da servisinize bir sorun..



    kusura bakma ama sana bu bilgiyi veren kişi motordan zerre kadar anlamıyomuş......arkadaşım bu iş zamanla olur bi demir diğer demirde yerini nasıl açar zamanla zorlanmadan.sen bi anda zorlarsan nolur? düzgün bi yol açacağına parçalayarak o yolu açar..................Artık bişeyler anla.............


    HER ARAÇ İÇİN BU KURALDIR.TABİ FABRİKA 2000-3000 KM ARACINIZI KULLANDIYSA FARKLI O ZAMAN AÇIK GELİR..............................




  • artık anlayıp anlamayacağımı sana sormadım, sen de şahsa karşı böyle bir cümle kullanamazsın. fikrini yazdın, ben de yazdım... kimin motordan anladığını da tartışmıyoruz, neyse bildiğin, varsa kaynağı ile birlikte söylersin.

    sadece fikrini belirt, kişisel yorumlar yapma...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: cangokce

    Motor açma konusunda benim de kafam karışıktı, aracımı aldığım bayiye sordum.

    Bu olay her araç için farklıdır, aldığınız bayi bunun en doğrusunu bilir.

    Bayinin benim aracım için tavsiyesi ilk 1000-1500 km boyunca aracı 170-180 gibi aşırı hızlara çıkarmamam, ancak fırsatını bulursam 140-150 civarında denemem gerektiğiydi. Bu sayede motor açılır dedi..

    Motor açılır da şu demek, şayet aracı ilk birkaçyüz kilometrede yüksek hızlarda çalıştırsanız silindir ve pistonların hem ısıl genleşmeden, hem de geometrik yapısından gelen uyumsuzlukları o derecede çabuk aşarsınız. Bu ne demek; araç daha az yakmaya ve daha yüksek performans göstermeye başlar demek...

    dediğim gibi, yine de bayinize ya da servisinize bir sorun..



    kusura bakma ama sana bu bilgiyi veren kişi motordan zerre kadar anlamıyomuş......arkadaşım bu iş zamanla olur bi demir diğer demirde yerini nasıl açar zamanla zorlanmadan.sen bi anda zorlarsan nolur? düzgün bi yol açacağına parçalayarak o yolu açar..................Artık bişeyler anla.............


    HER ARAÇ İÇİN BU KURALDIR.TABİ FABRİKA 2000-3000 KM ARACINIZI KULLANDIYSA FARKLI O ZAMAN AÇIK GELİR..............................




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cangokce


    artık anlayıp anlamayacağımı sana sormadım, sen de şahsa karşı böyle bir cümle kullanamazsın. fikrini yazdın, ben de yazdım... kimin motordan anladığını da tartışmıyoruz, neyse bildiğin, varsa kaynağı ile birlikte söylersin.

    sadece fikrini belirt, kişisel yorumlar yapma...






    1-SEN DEMİŞSİNKİ BÖYLE BÖYLE DENDİ BENDE DİYORUMKİ BUNU DİYEN İŞİ BİLMİYOR YANİ FKİR VERİYORUM İNANMA
    2-SEN (artık anlayıp anlamayacağımı) DEMİŞSİN VE NASILSA BU TAVSİYEYİ SANA BAŞKASI VERMİŞ YANİ KENDİ SÖZÜNLE ÇELİŞKİYE DÜŞMÜŞSÜN...
    3-BEN SENİN ŞAHSINA KARŞI Bİ LAF DEMEMİŞİM BENCE OKU ÖYLE YORUM YAP
    4-SANA ADAM AKILLI NEDENİNİ ANLATMIŞIZ BELGE İSTEMİŞSİN İLLAKİ TEORİK AÇIKLAYACAKSAK TEORİĞİ ANLAMAN İÇİN MOTOR BİLGİNİN OLMASI ŞART-Kİ OLSA BU YORUMA BENDEN ÖNCE KARŞI ÇIKARDIN.........
    5-BU SÖZÜM TAMAMENŞAHSINA EĞER YORUM YAPILMASINI İSTEMİYOSAN SORU SORMA........




  • rodaj döneminde 3000 deviri aşma rodaj dönemi bnm megane dci de 1500 km ydi bu araçtan araca değişiyor sonra arabayı bir dene kaça kadar çıkıyor sonra istersen açarsın ayrıca bu dizellerde 15000 km yada 1 yılda yağı değişiyor ama tabi buda araçtan araca değişir bu arada bizim bi arkadaşta passat var motoru açtı ve şu an çok fazla yaktığını söylüyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Beyler en büyük yanlıştan birisi daha bu motorun açılması ne demek?Pistonların sekmanların krank ve eksantrik mili gibi parçaların yataklarına ve birbirine alışmasıdır yani yol açmasıdır.Buda rodaj süresince yani ilk 1500 ila 3000 km arasında olur.Kısacası motorun fabrikadan açık gelebilmesi için en az 1500 km yapması gerekir.Ha bizim insanımız napıyor bu süreyi hızlanmndırmak için basıyor yani yeni motora hem yük hem güç hemde aşırı devir bindiriyor.Sonucu ise motora farkına varılmadan harabiyet veriyor.....
    Benden tavsiye:
    -Rodaj süresince ani duruş ve kalkış yapmayın
    -Motoru yüksek devirlere çıkarmayın
    -Aşırı süratli gitmeyin(Max 100-120)
    -Sabit hız ve devirde çok fazla yol katetmeyin
    ve en önemlisi servis ve kitapçık gerek yok desede bu kmler sonunda motor yağını ve filtresini değişin ve bundan sonra motora yüklenin tabir-i caizse motoru açın..........



    çok güzel yamışsın arkadaşım ben arabayı ilk aldığımdada servisten hemen hemen aynı şeyleri söylemişlerdi,özelliklede 1000 km sonunda motor yağı ve filtresini değiştirmişlerdi ücretsiz olarak ( arabam corolla servis dumankaya-pendik )




  • Her şeyde olduğu gibi yeni bir aracın motorunda da bir alışma dönemi vardır. Bu dönemde zorlamamak, üzmemek, sıkıştırmamak, bunaltmamak lazım.
  • onno ustadan okuduğuma göre; yeni motorlarda artık motor açma diye birşey kalmadı. eski motorlarda silindirler felan tam ince yapılamadığı için ve çapak filan kaldığı için motor açma + 1000 veya 1500 km de yağ değiştirme gerekiyordu. ben stılo aldım. 1500 bakımı filan yok. 20.000 de geleceksin dediler. yağ dedim. o da yok 20.000 de dediler. aynen de öyle gittim. hiçbir sorun yaşamadım.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Beyler en büyük yanlıştan birisi daha bu motorun açılması ne demek?Pistonların sekmanların krank ve eksantrik mili gibi parçaların yataklarına ve birbirine alışmasıdır yani yol açmasıdır.Buda rodaj süresince yani ilk 1500 ila 3000 km arasında olur.Kısacası motorun fabrikadan açık gelebilmesi için en az 1500 km yapması gerekir.Ha bizim insanımız napıyor bu süreyi hızlanmndırmak için basıyor yani yeni motora hem yük hem güç hemde aşırı devir bindiriyor.Sonucu ise motora farkına varılmadan harabiyet veriyor.....
    Benden tavsiye:
    -Rodaj süresince ani duruş ve kalkış yapmayın
    -Motoru yüksek devirlere çıkarmayın
    -Aşırı süratli gitmeyin(Max 100-120)
    -Sabit hız ve devirde çok fazla yol katetmeyin
    ve en önemlisi servis ve kitapçık gerek yok desede bu kmler sonunda motor yağını ve filtresini değişin ve bundan sonra motora yüklenin tabir-i caizse motoru açın..........





  • Yeni araçlarda motor açma yok, alıştırma var. Motor açma denen şey yüksek hız/devre çıkartmak suretiyle yapılırdı. Yeni arabada basmazsan tembel olur falan derlerdi. Şimdi kullanma kılavuzlarındaki tavsiyeler (genelde 2000-3000 devir arasında kullanın diyorlar) motoru zorlamadan alıştırma amaçlı. Ayrıca her ne kadar servisler şart değil deseler de 1500-2000 km. sonunda bir yağ değişimi bence mantıklı olur.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.