Şimdi Ara

yeni nesil sıfır araclarda motor acmak gerekiyormu? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
109
Cevap
0
Favori
42.400
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • herkes biseyler yazmis ama hepsi birbirinden farkli. :)
  • hangisine inanmak gerek
    quote:

    Orjinalden alıntı: se@

    herkes biseyler yazmis ama hepsi birbirinden farkli. :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: metinemre

    onno ustadan okuduğuma göre; yeni motorlarda artık motor açma diye birşey kalmadı. eski motorlarda silindirler felan tam ince yapılamadığı için ve çapak filan kaldığı için motor açma + 1000 veya 1500 km de yağ değiştirme gerekiyordu. ben stılo aldım. 1500 bakımı filan yok. 20.000 de geleceksin dediler. yağ dedim. o da yok 20.000 de dediler. aynen de öyle gittim. hiçbir sorun yaşamadım.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Beyler en büyük yanlıştan birisi daha bu motorun açılması ne demek?Pistonların sekmanların krank ve eksantrik mili gibi parçaların yataklarına ve birbirine alışmasıdır yani yol açmasıdır.Buda rodaj süresince yani ilk 1500 ila 3000 km arasında olur.Kısacası motorun fabrikadan açık gelebilmesi için en az 1500 km yapması gerekir.Ha bizim insanımız napıyor bu süreyi hızlanmndırmak için basıyor yani yeni motora hem yük hem güç hemde aşırı devir bindiriyor.Sonucu ise motora farkına varılmadan harabiyet veriyor.....
    Benden tavsiye:
    -Rodaj süresince ani duruş ve kalkış yapmayın
    -Motoru yüksek devirlere çıkarmayın
    -Aşırı süratli gitmeyin(Max 100-120)
    -Sabit hız ve devirde çok fazla yol katetmeyin
    ve en önemlisi servis ve kitapçık gerek yok desede bu kmler sonunda motor yağını ve filtresini değişin ve bundan sonra motora yüklenin tabir-i caizse motoru açın..........







    BU ONNO USTADA ŞÜKÜR Bİ TANE BİZE MANTIKLI GELEN BİŞEY SÖYLEMİYOR YADA BURADAKİLER SADECE ABUK SABUK AÇIKLAMALARI BULUYOR.......MIKNATISLA YAKIT TASARRUFUNADA OLUR DEDİ KULLANDIK KULLANDIK Bİ ŞEYE YARAMADI........... BUNLARI DUYDUKÇA ONNO USTAYA OLAN GÜVENİM GİT GİDE AZALIYOR.........................


    ARKADAŞLAR HANGİSİNE İNANMAK GEREK DİYOSANIZ BUYRUN Bİ BENİM YAZDIKLARIMI BİDE ONNONUNKİNİ BULUN BAKIN........HANGİSİ DAHA MANTIKLI GELİRSE ONU YAPIN...................





    SİZ DAHA YENİ OLAN İKİ METALİ BİRBİRİNE NASIL ALIŞTIRIRSINIZ? ZAMANLA YAVAŞ YAVAŞ ÇALIŞTIRARAKMI YOKSA Bİ ANDA ÇALIŞTIRIP KAZIYARAKMI? ALIN EN GÜZEL MANTIK...




  • bu açma terimi ;
    uzun yola çıkıp allah ne verdiyse basıp arabanın ne yaptığını ve ne kadar yaktığını öğrenmektir
  • Motoru bırak senin kendini açman için bile basman lazım.
    Yeni arabaya basmadan olmaz.
  • MÜKEMMEL BİR KONU OKURKEN BİR KEZ DAHA OKUMALISIN DEDİM İÇİMDEN YAZAN VE AYDINLATICI BİLGİ VEREN HERKESE SONSUZ TEŞEKKÜRLER...

    TOPLUMDA YANLIŞ BİLİNEN BAS BAS ARABA AÇILSIN MANTIGININ YANLIŞ OLDUGUNU BİR MÜHENDİS OLARAK ANLAMAKTA ZORLUK ÇEKERKEN ŞİMDİ BU AÇIKLAMALARDAN SONRA BİR KEZ DAHA ANLADIM...

    TEŞEKKÜRLER
  • deneyimlerinize aynen katılıyorum.motor uzun yolda bastıkça açılır,temizlenir,performansı artar.yeni aracın motorunun açılması konusunda yeni araba alamadığım için bir tecrübem olmadı ancak şunu söyleyebilirim ki basmakla motoru zarar görecek yeni nesil araba hala var ise hemen bileti kesilmelidir.yeni nesil arabalarda rodaj süresi falan kabul görmemelidir.yok parçalar birbirine alışacakmış falan.hikaye bunlar.zaten hemen hemen bütün markalar garantili bu süre boyunca.servisteki elemanlar ya bu işi bilmiyorlar yada şirketin verdiği talimatlar doğrultusunda tavsiyelerde bulunuyorlar derim.basın arkadaşlar korkmayın.nasıl alışırsa öyle devam eder bu aletler
    quote:

    Orjinalden alıntı: codelinker

    arkadaşlar 2002 de bende sıfır passat almıştım.servis ilk 1000-1500 km.zorlama dedi.170-180 i geçme dedi.daha sonra motor yavaş yavaş açılır dedi.2000 km den sonra otobana çıktım araba 210 km yaptı ve bu zamanlarda araba 7.1 ltre yakıyordu(dizel).5000km de çıktım 215 yaptı.bu zamanlarda 6.7 ye düştü.25000km de denedim otomobil 225km yaptı ve bu zamanlarda 6.4 litre yakıyordu.otomobil şimdi 130bin km.de maksimum hızı 230 km. ve şu sıralar araç 6.9-7 litre cıvarında yakıyor.
    ben bişeyi belirtmek istiyorum.şehir içinde otomobili çok düşük devir kullanıyorum(kırmızıda kapışmak hariç) ve arabanın performansdan düştüğünü gözledim.ayda en az bir kere uzun yola gidiyorum(burdur-istanbul).uzun yola giderken total den depoyu fulletiyorum ve çok süratli gitmeye çalışıyorum.bunun sonucunda motorun çekişinin arttığını gözlemledim.servise de sordum böyle kullanmakla doğru yapıyor muyum diye bana hak verdi.siz ne dersiniz?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Pink_Cadillac

    Motoru bırak senin kendini açman için bile basman lazım.
    Yeni arabaya basmadan olmaz.


  • quote:

    Orjinalden alıntı: pisagorx

    deneyimlerinize aynen katılıyorum.motor uzun yolda bastıkça açılır,temizlenir,performansı artar.yeni aracın motorunun açılması konusunda yeni araba alamadığım için bir tecrübem olmadı ancak şunu söyleyebilirim ki basmakla motoru zarar görecek yeni nesil araba hala var ise hemen bileti kesilmelidir.yeni nesil arabalarda rodaj süresi falan kabul görmemelidir.yok parçalar birbirine alışacakmış falan.hikaye bunlar.zaten hemen hemen bütün markalar garantili bu süre boyunca.servisteki elemanlar ya bu işi bilmiyorlar yada şirketin verdiği talimatlar doğrultusunda tavsiyelerde bulunuyorlar derim.basın arkadaşlar korkmayın.nasıl alışırsa öyle devam eder bu aletler






    AÇIKLA ARKADAŞIM NASIL ALIŞMASI LAZIM DEĞİL? O SERVİSTEKİ GÜVENDİĞİNİZ USTALAR DAHA Bİ BASİT ELEKTİRK ARIZASINI ÇÖZMEKTEN ACİZ VE EĞER Bİ GÜN SERVİSLE İŞİNİZ OLURDA USTANIN YANINA TEST SÜRÜŞÜNE BİNERSENİZ ARABALARI NE DENLİ DÜŞÜNMEDEN KULLANDILKARINI ANLARSIN....



    GELSİN SERVİSTEN Bİ UZMAN TARTIŞALIM...YENİ METALLER NASIL BİRBİRİNE ALIŞMADAN YÜKLENEBİLİRMİŞ ZORLANABİLİRMİŞ?




  • Herkese selam. Ben foruma yeni katıldım.
    konu ile ilgili; firmaya göre değişir ama ilk 1000 km. arabayı üzmeden kullanmak gerekli. Bunun da nedeni motor içindeki olası metal çapakların
    zarar vermemesi. BUndan sonra zaten bu çapaklar iyice ufalacağı için ve genelde kartere süzülecekleri için çok fazla zararı olmaz.
  • onno ustanın mıknatısla yakıt tasarrufunun saçmalık olduğu yönüne beyanlarını okudum ama destekleyen bir beyanını hiç okumadım. sen bunu onno ustadan duyduğuna emin misin?

    artık yeni nesil araçların üretiminde çok yüksek teknoloji kullanılıyor. adapazarındaki toyota fabrikasına gidin görün, robotlar çalışıyor. o yüzden de silindirlerin birbirine oturmaması diye birşey artık yok. eskiden olan kıymık döküntüsü de yok. fiat aptal mı o kadar arabasını harcasın? servisten bana 20.000 de geleceksin öyle 1500 yağ değişimi filan artık yok dediler. ben de nasıl olur 5000-10000 de mi yok dedim. hayır yok dediler. selenia diye çok iyi bir yağ kullanıyorlar. yeni nesil bir motorla 20.000 rahatça gidiyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    BU ONNO USTADA ŞÜKÜR Bİ TANE BİZE MANTIKLI GELEN BİŞEY SÖYLEMİYOR YADA BURADAKİLER SADECE ABUK SABUK AÇIKLAMALARI BULUYOR.......MIKNATISLA YAKIT TASARRUFUNADA OLUR DEDİ KULLANDIK KULLANDIK Bİ ŞEYE YARAMADI........... BUNLARI DUYDUKÇA ONNO USTAYA OLAN GÜVENİM GİT GİDE AZALIYOR.........................




  • quote:

    Orjinalden alıntı: metinemre

    onno ustanın mıknatısla yakıt tasarrufunun saçmalık olduğu yönüne beyanlarını okudum ama destekleyen bir beyanını hiç okumadım. sen bunu onno ustadan duyduğuna emin misin?

    artık yeni nesil araçların üretiminde çok yüksek teknoloji kullanılıyor. adapazarındaki toyota fabrikasına gidin görün, robotlar çalışıyor. o yüzden de silindirlerin birbirine oturmaması diye birşey artık yok. eskiden olan kıymık döküntüsü de yok. fiat aptal mı o kadar arabasını harcasın? servisten bana 20.000 de geleceksin öyle 1500 yağ değişimi filan artık yok dediler. ben de nasıl olur 5000-10000 de mi yok dedim. hayır yok dediler. selenia diye çok iyi bir yağ kullanıyorlar. yeni nesil bir motorla 20.000 rahatça gidiyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    BU ONNO USTADA ŞÜKÜR Bİ TANE BİZE MANTIKLI GELEN BİŞEY SÖYLEMİYOR YADA BURADAKİLER SADECE ABUK SABUK AÇIKLAMALARI BULUYOR.......MIKNATISLA YAKIT TASARRUFUNADA OLUR DEDİ KULLANDIK KULLANDIK Bİ ŞEYE YARAMADI........... BUNLARI DUYDUKÇA ONNO USTAYA OLAN GÜVENİM GİT GİDE AZALIYOR.........................





    İlk olarak ya serkes arkadaşımızın bu mıknatıs konusunda yazılanlar onnonun açıkması denilen yalan,ya benim okuduğum dergideki açıklaması yalan ya senin dediğin yalan yada onno sürekli değişken açıklamalar yapıyor bu bir......



    Diğil toyota git mercedes fabrikasını gez istediği kadar robot oturtsun parçaları sen iki metali nasıl birbirini kazımadan alıştırtabiliyosun bu iki


    PEKİ O ZAMAN NEDEN ŞÖYLE KULLANIN BÖYLE KULLANIN SON HIZIN 3 TE İKİSİNİ GEÇMEYİN DENİYOR BU ÜÇ


    Fiat ın selenia yağına gelince banada 20.000 dendi ancak 3.000 de değiştim yağın hali ve eksilmesini gördüm özellikle fiat motorunu bana savunma ayrıca o ilk yağ değişim ömrü yağın kerameti değil yeni tip filtrelerin kerameti buda dört .............




  • ben mühendis değilim. anlamam. ama söylenen bu ve ben inanıyorum.
    son hızın 3 te ikisini geçmeyin demeleri tabii ki mantıklı. arabayı ne kadar yüksek devirde kullanırsan o kadar yıpranır. motor uzun ömürlü olsun istiyorsan 3000 deviri geçmemeye çalışacaksın.

    20.000 ne sadece yağın kerameti ne de filtrenin. yağ + motor. benim stılo yu 20.000 de götürdüm. o ana kadar yağından hiçbirşey eksilmedi. 3000 de filan gitmem. bazı çakal servisler ama insanı bu yöne meyletmeye çalışıyor. çünkü servisler yağdan çok kar ediyor. arkadaşımın yetkili lada servisi vardı. en çok yağdan kazanıyoruz diyordu. anlayın artık.

    bana avcılar oto 10.000 de bir gel dedi. arabayı aldığım fırat oto ise 20.000 de bir. bazı servisler daha sık getirtip daha çok kazanmak istiyor. ben yemez.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Diğil toyota git mercedes fabrikasını gez istediği kadar robot oturtsun parçaları sen iki metali nasıl birbirini kazımadan alıştırtabiliyosun bu iki


    PEKİ O ZAMAN NEDEN ŞÖYLE KULLANIN BÖYLE KULLANIN SON HIZIN 3 TE İKİSİNİ GEÇMEYİN DENİYOR BU ÜÇ


    Fiat ın selenia yağına gelince banada 20.000 dendi ancak 3.000 de değiştim yağın hali ve eksilmesini gördüm özellikle fiat motorunu bana savunma ayrıca o ilk yağ değişim ömrü yağın kerameti değil yeni tip filtrelerin kerameti buda dört .............




  • Hangi parça metal metale çalışıyor arabada? Öle sistemler mevcut mu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: metinemre

    ben mühendis değilim. anlamam. ama söylenen bu ve ben inanıyorum.
    son hızın 3 te ikisini geçmeyin demeleri tabii ki mantıklı. arabayı ne kadar yüksek devirde kullanırsan o kadar yıpranır. motor uzun ömürlü olsun istiyorsan 3000 deviri geçmemeye çalışacaksın.

    20.000 ne sadece yağın kerameti ne de filtrenin. yağ + motor. benim stılo yu 20.000 de götürdüm. o ana kadar yağından hiçbirşey eksilmedi. 3000 de filan gitmem. bazı çakal servisler ama insanı bu yöne meyletmeye çalışıyor. çünkü servisler yağdan çok kar ediyor. arkadaşımın yetkili lada servisi vardı. en çok yağdan kazanıyoruz diyordu. anlayın artık.

    bana avcılar oto 10.000 de bir gel dedi. arabayı aldığım fırat oto ise 20.000 de bir. bazı servisler daha sık getirtip daha çok kazanmak istiyor. ben yemez.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Diğil toyota git mercedes fabrikasını gez istediği kadar robot oturtsun parçaları sen iki metali nasıl birbirini kazımadan alıştırtabiliyosun bu iki


    PEKİ O ZAMAN NEDEN ŞÖYLE KULLANIN BÖYLE KULLANIN SON HIZIN 3 TE İKİSİNİ GEÇMEYİN DENİYOR BU ÜÇ


    Fiat ın selenia yağına gelince banada 20.000 dendi ancak 3.000 de değiştim yağın hali ve eksilmesini gördüm özellikle fiat motorunu bana savunma ayrıca o ilk yağ değişim ömrü yağın kerameti değil yeni tip filtrelerin kerameti buda dört .............





    stilon var ve o makina 20.000 de heleki yeni motor hiç yağ eksiltmedi öylemi? o zaman hep bana uzaydan gelme araçlar denk geliyo ve ne allahın hikmetiyse hep öyle oluyo........ arkadaşım sen mühendis değilsin ama ben ustayım....bu bu işin gerçeği ve gördüklerim yaşadıklarım bu yönde ayrıca o hız olayına gelince. madem m otor uzun ömürlü olacak adam o zaman o aracın o hıza çıkmasını zaten sağlamaz olur biter.....
    oradaki mantık yük altında parçaların yüksek devirde kullanılmamasıdır........ha sen bunu diyenlere inanabilirsin aynı şeyi tofaş bayisi banada dedi ancak o zaman 15 ytl yağa 4 ytlde filtreye verdim değiştim kafam rahat......ben bu aracı zorda kalmadığım sürece satmayı düşünmüyorum o motorun sağlam kalması şart. 19 milyar arabaya verdimde 20 ytlden kaçmadım en azından kafam rahat...ha bunları sana burda anlatsam zaten görmeden inanmayacaksın o yağın kalitesini ve filtrenin içini inceleseydin bana hak verirdin.....



    Bildiğin gibi yap arkadaşım.................




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Shorin

    Hangi parça metal metale çalışıyor arabada? Öle sistemler mevcut mu?



    En basit örnek krank mili en fazla yükte çalışan parça.bunun ana yatakları krank yatağı denilen parçalara birebir sürtüyor....biyel kolları... .sekmanlarda bi çeşit metal bunlarda gömlek denilen piston ların çevreisndeki metallere sürtünüyor...vs.vs........


    Bunlar sürekli birbiriyle çalışıyor ve yağ bunların arasında film tabakası oluşturuyor ama aşınma sürekli mevcut bunu kesemiyosun....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: pisagorx

    deneyimlerinize aynen katılıyorum.motor uzun yolda bastıkça açılır,temizlenir,performansı artar.yeni aracın motorunun açılması konusunda yeni araba alamadığım için bir tecrübem olmadı ancak şunu söyleyebilirim ki basmakla motoru zarar görecek yeni nesil araba hala var ise hemen bileti kesilmelidir.yeni nesil arabalarda rodaj süresi falan kabul görmemelidir.yok parçalar birbirine alışacakmış falan.hikaye bunlar.zaten hemen hemen bütün markalar garantili bu süre boyunca.servisteki elemanlar ya bu işi bilmiyorlar yada şirketin verdiği talimatlar doğrultusunda tavsiyelerde bulunuyorlar derim.basın arkadaşlar korkmayın.nasıl alışırsa öyle devam eder bu aletler






    AÇIKLA ARKADAŞIM NASIL ALIŞMASI LAZIM DEĞİL? O SERVİSTEKİ GÜVENDİĞİNİZ USTALAR DAHA Bİ BASİT ELEKTİRK ARIZASINI ÇÖZMEKTEN ACİZ VE EĞER Bİ GÜN SERVİSLE İŞİNİZ OLURDA USTANIN YANINA TEST SÜRÜŞÜNE BİNERSENİZ ARABALARI NE DENLİ DÜŞÜNMEDEN KULLANDILKARINI ANLARSIN....



    GELSİN SERVİSTEN Bİ UZMAN TARTIŞALIM...YENİ METALLER NASIL BİRBİRİNE ALIŞMADAN YÜKLENEBİLİRMİŞ ZORLANABİLİRMİŞ?




    fiatçı arkadaşım, benim anlatmak istediğim şu : hemen hemen bütün markalar motor ve kaporta garantisi veriyorlar (5 yıl veren bile var) veya belli kilometreler. Şimdi bunu veren otomobil firmaları demektir ki arabalarına güveniyorlar. Ama servise gidiyorsunuz oradaki ustalar yok yavaş sürün, düşük devir kullanın faln diyorlarsa bu söyledikleri tavsiyeler otomobil firmasının onlara verdiği talimatlardır diyorum ben. Ustaların iyi usta olduğunu söylemiyorum.yani firma bir taraftan benim arabam şöyle iyidir böyle iyidir diye rklam yapıyor diğer yandan da bir sakatlık çıkasın sermayeyi kediye yüklemeyelim diye tüketicinin gözünü korkutuyor yani servislerine diyorki aman arabaları aheste kullansınlar ki malımız çürüğe çıkmasın hesabı yapıyorlar.yani servisteki adamlar araçları nazik kullanmamızı istiyorlar rodaj süresi dedikleri süre boyunca.Metallerin birbirine alışmadan yüklenmesi size neden bu kadar korkunç geliyor anlayamadım. Mercedesin motor testlerini videosundan izledim.Adamlar günlerce ( 30 gün kadar) maximum devirde çalıştırıyorlar manifoltları, eksozları kor haline gelmiş bir vaziyette.
    motora bu eziyeti yapanlar rodaj süresi düşünürmü?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pisagorx -- 19 Mayıs 2006; 0:22:06 >




  • Arkadaşım bilmiyorum sen rodaj zamanında hor kullanılan bi aracın motorunun bittiği zamanki halini gördünmü veya yağ değişiminde filtre ve yağı ama alışma evresinde bu parçalar birbirini kazıyarak yol açarlar iki metal birbilrine çok yakın nasıl alışır başka? mercedesin bilmemneyin testleri değil ben gördüğümü yaparım ayrıca sen mercedese biniyosan ve sana bu doğru geliyosa sen bilirsin...........
    ama inan benim aracım mercedeste olsa bunu yapmam.Ayrıca o yapılanlar motorun sağlamlığını göstermek amaçlı ama bi 500.000 km trafik kullanımından sonra gelsin görelim aynı motoru?

    Arkadaşım garanti verilir ona tamamda o garanti sürelerinde zaten o motor bişey yaşamazki.....sorun sonraki kmlerde çıkar.demek istediğim bu 3000 km yavaş git noluyo? artı o kadar para verip araba almışsın bi filtreyle 4 litre yağmı gözünde büyüyo?


    Ha bana bu alışma evresinin benim dediğim gibi olmadığını ispat edin tamam ama böyle............




  • yukarda arkadaşın dediğine katılıyorum yeni nesillerde motor açma diye birşey olmaz. zaten biliyorsunuz yepyeni araç basıyorsunuz gidebildiği yere kadar gidiyor. motor zaten açık. ama motor alıştırma olayına hak veriyorum. segmanların çizdiği minicik yivler ne kadar düzenli olursa kompresyon okadar fazla olur yani fabrikanın taahhüt ettiği güce max. yaklaşılmış olur. misal rampaya vurduğunuz zaman "otobanda işte bu alıştırma süresi" içinde hızınızı korumaya çalışmayın bırakın devir düşsün(tabi belli bir yere kadar) düzlüğe çıkınca yine kendi kendine yükselsin, sabit bir devirde uzun süre gitmeyin, viteslerle oynayın bi düzen tutturmayın yani, 120 km üstüne ihtiyacınız olmaz (otobanda bile yeterli) daha üstüne çıkmayın, motoru sıkıştırmayın, şehir içinde yüksek devir çevirmek motoru canlı tutmaz aksine tembelleştirir, sağırlaştırır dedikleri tabir, uzun yolda kullandıktan sonra farkı farkedersiniz zaten araç daha bi canlı gelir, yağınızı-filtresini 1500-2000 gibi kesin kes değiştirin, gerek yok önerilerine kulak asmayın sonuçta ticaret yapıyorlar para kazanacaklar dimi onlarda haklı




  • yagimi degistiririm affetmem diyorsanız 33 bilmemkaca
    yok kardesim yag mag degistirmem ne gerek var diyorsanız 34 bilmemkaca kısa mesaj gonderin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi se@ -- 22 Mayıs 2006; 17:13:30 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.