Şimdi Ara

yeni nesil sıfır araclarda motor acmak gerekiyormu? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
109
Cevap
0
Favori
42.400
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tamam yağı değiştirecem ama motor alıştırmam
  • ben ikisinide yapayım bari.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi se@ -- 15 Haziran 2006; 10:26:38 >
  • bu arada LOGAN cılar:

    http://forum.donanimhaber.com/m_3682697/tm.htm

    bekliyoruz...
  • İlk km'lerde çok yüklenmemek gerek 500-1000 arası genel kontrolden sonra otoban kullanılarak :)
    yüksek devir çevirmek ve motoru biraz zorlamak gerek. (Tamamen kişisel bir yöntemdir.)

    Bu sayede motor devir yemeye alışır. Yok basmaz devir vermezseniz biraz boğuk ve alt devirlerde
    az yakan ama asla üst devirlere çıkmak için çaba sarfetmeyen bir araca sahip olursunuz.

    Ülkemizdeki kötü yakıttan dolayı da çok düşük devirlerde kullanılan araçlar içeride kurum
    oluşturuarak tıkanmaya ve daha da tepkisizleşmeye başlarlar.

    Turbo dizel araçlar için ise yüksek devir çok mühim değildir hatta gereksizdir.
    Turbo ve tork dağılım oranları belirlenerek ona göre pedala yaklaşılır bu sayede daha verimli
    ve atak bir motor açmış olursunuz.

    Yeni nesil araçların rodajlı oldukları söylensede bu teknikler motorun gelecek dönemlerde yaşayacağı
    günlük ve umursamayacağınız durumlar için ilkyardım görevi görecektir. Tahmini 50.000 km ye kadar
    problem yaşamazsınız. Benzinli motoru için daha yüksek km'ler telaffuz edilebilir.




  • ARACIM 1300 KM DE HONDA CİTY..1000 BAKIMINI YAPTIRDIM . SİZİN SORDUĞUNUZ SORUYU SERVİSE SORDUM .... YAKIT TÜKETİMİ İÇİN ÇOK DEVİRLİ KULLANMAYIN ... YAKITI DÜŞÜNMÜYORSANIZ İSTEDİĞİNİ PERFORMANSTA KULLANIN DEDİLER..


    BENİM MERAK ETTİĞİM BİR SORU VAR.

    ŞİMDİ PERFORMANSLI KULLANMAZSAM ARACIN BENZİN TÜKETİMİ ARTACAK KM BAŞINA DAHA FAZLA TÜKETİM OLACAK ... EĞER BOTOBANDA YÜSEK DEVİRLİ KULLANARAK BELLİ BİR KM GİDERSEM İLERİDE ARAÇ DAHA AZ YAKACAKMIŞ...

    BU DOĞRUMUDUR???
  • bende nisanda sıfır araç aldım ve aldığım gün otobana çıkıp aracın gidebildiği hız limitine kadar bastım zorladım motor açılsın mantığıyla sonralarda şehiriçinde 4000 hatta 5000 devire kadar yüklenip vites büyüttüm ama sordum araştırdımki yeni teknoloji motorlarda artık buna gerek yokmuş evet şimdiki teknolojilerle üretilen araçlarda motor açılmış yada eski teknoloji motorlara göre zorlamaya gerek olmadan kullanıma hazır bulunuyormuş fakat öğrendiğim bilgilere göre benim aracım dizel kullandığım yakıtta eurodiesel bu nedenlede ilk örnek 3000 yada 5000 km aracı zorlamadan alt devirlerde kullanarak motorun bahsedildiği gibi sonradan birleştirilen parçalarının birbirine alıştırılması ve motor içinin kurum bağlaması gerekliymişki yakıt tasarrufu sağlasın dediklerini bunun doğru olduğunu öğrendim bunların haricinde diyorlarki aracın belli bir kilometre yaptıktan sonra yağını filtresini değiştir ve ilk bakım kilometresinden sonra çık uzun yola isteğe bağlı buda istediğin devirde kullan ve istediğin sürati yap hem kurumları parçalasın motor fazladan aşınmayı düzeltsin hemde motorun açılsın tabir-i caizse bende aynen dedikleri gibi kullanmaya başladım aracı şehiriçinde şuan 6000 km'ye yaklaştı yakıtta oldukça tasarruf almaya başladım hızlanması yolda süratide aracın sıfırkende şuanda hala daha eksiksiz çok ii bana göre aracım için belki sizler kadar anlamam bende mühendis yada motor ustası değilim sadece şöförüm ama mantıklı düşündüğümde benim içinde ilk 3000 km diyeyim misal olarak aracı motorunu fazla yormadan aheste aheste kullanmak ve yağını filtresini değiştirmek sonra artık yavaş yavaş istediğiniz performansı verimi almak için herkes kendince bildiğince istediği değerlerde kullanmalı motorunu alıştırmalı diye düşünüyorum motorun ömrü için




  • iyi bi topic hiç açılmamıştı böle bise
  • quote:

    Orjinalden alıntı: miraz.miraz

    iyi bi topic hiç açılmamıştı böle bise


    tesekkurler
  • cumartesi aracımın yağını ve filtrelerini değiştirdim arkadaşlar gözlerime inanamadım hava filtresi resmen kömür gibi simsiyah olmuştu tozdan yağ filtresi ona keza bence sizlerde ilk bakım km.si gelmeden belli bir km.den sonra aracınızın yağını ve filtrelerini değiştirin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: safako

    cumartesi aracımın yağını ve filtrelerini değiştirdim arkadaşlar gözlerime inanamadım hava filtresi resmen kömür gibi simsiyah olmuştu tozdan yağ filtresi ona keza bence sizlerde ilk bakım km.si gelmeden belli bir km.den sonra aracınızın yağını ve filtrelerini değiştirin.


    servis bakım zamanı gelmeden degistirmeyın biz degistiricez filan diyo
  • Yukarıda gelişen hararetli tartışmalarda, eksik gördüğüm bilimselliği Hyundai'nin yetkili mühendislerinden sorguladım.
    Öncelikle, 2006 model araçlarda (Bu tüm araçlarda geçerli) 'İlk 300 km'de ani hareketlerden kaçının; ilk 2000 km'de ise 4000 devirin altında kullanın' diyorlar. Bu rakamlar bazı araçlarda küçük değişiklikler gösterebilirmiş.

    Motor yağını eski tip araçlarda 10/15 binde yeni modellerde ise 20 bin km'de bir değiştirmeyi öneriyorlar. 20 km. rakamı Avrupa ve ABD ortalamalarının da altında bir rakam. Yollarımızdaki tozların bir etkisi olabilir şeklinde bir rivayet var (Bu bilimsel bir veri değil:)

    Bir arkadaş, 15-20 YTL fazla versen ne olur? diye sormuş. Değerli kardeşimizin ne iş yaptığını bilmiyorum.
    Eğer bir yağ değiştirme servisinde çalışıyor ya da komisyon alıyorsa, onun için karlı olur.

    Bununla beraber; genel bir uygulama olursa, Türkiye ekonomisi için enflasyonun artması, içeriğinin yüzde 91'i ithal edilen ürünler nedeni ile ithalatımızın ve dış ticaret açığımızın, kara deliklerin büyümesi anlamına gelir.
    Unutmayınız, forum üyeleri arasında bol miktarda satış ve servis elemanı vardır:))




  • ya böyle bir şeye bende 1-2 ay öncesine kadar inanmazdım ama arkadaşımın civici kullanınca olayın ne olduğunu çözdüm....

    civic normalde atak bir arabadır değil mi???o araç 2005 model daha 20000km de 1. viteste bile dik bir yokuşu çıkamıyor....motoru kör yani resmen

    arkadaş hiç 2500-3000 devirin üstüne çıkmamışki şimdiye kadar....ve arabada ölmüş...resmen arzası varmış gibi gitmiyor araç...ama hiçbir arzası yok....demekki hep uyuz uyuz 3000devir altı kullanınca motor performansını yitiriyor......artık bu motor açma işine inandım ben




  • son noktayı koymuş


    quote:

    Orjinalden alıntı: belirsizlik

    Yukarıda gelişen hararetli tartışmalarda, eksik gördüğüm bilimselliği Hyundai'nin yetkili mühendislerinden sorguladım.
    Öncelikle, 2006 model araçlarda (Bu tüm araçlarda geçerli) 'İlk 300 km'de ani hareketlerden kaçının; ilk 2000 km'de ise 4000 devirin altında kullanın' diyorlar. Bu rakamlar bazı araçlarda küçük değişiklikler gösterebilirmiş.

    Motor yağını eski tip araçlarda 10/15 binde yeni modellerde ise 20 bin km'de bir değiştirmeyi öneriyorlar. 20 km. rakamı Avrupa ve ABD ortalamalarının da altında bir rakam. Yollarımızdaki tozların bir etkisi olabilir şeklinde bir rivayet var (Bu bilimsel bir veri değil:)

    Bir arkadaş, 15-20 YTL fazla versen ne olur? diye sormuş. Değerli kardeşimizin ne iş yaptığını bilmiyorum.
    Eğer bir yağ değiştirme servisinde çalışıyor ya da komisyon alıyorsa, onun için karlı olur.

    Bununla beraber; genel bir uygulama olursa, Türkiye ekonomisi için enflasyonun artması, içeriğinin yüzde 91'i ithal edilen ürünler nedeni ile ithalatımızın ve dış ticaret açığımızın, kara deliklerin büyümesi anlamına gelir.
    Unutmayınız, forum üyeleri arasında bol miktarda satış ve servis elemanı vardır:))




  • quote:

    Orjinalden alıntı: se@

    yagimi degistiririm affetmem diyorsanız 33 bilmemkaca
    yok kardesim yag mag degistirmem ne gerek var diyorsanız 34 bilmemkaca kısa mesaj gonderin


    her türlü diyorsanız 31bimemkaça mesaj göndeinn

  • bu tamamiyle yanlış.


    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    ilk 1000-1500km ye kadar motoru beniznlilerde 3500deviri aşmadan ani hareketler yapmadan kullanmak.

    sonra dilediğin gibi kullan..açma olayı ise ille de otobanda maksimum hıza ulaşmak değildir.2.viteste de yüksek devirlerde kullanmak benzer işlev görecektir..

    3000km den sonra da aracından tam verim almaya başlarsın...

    biri kafam karıştı demiş,bu kadar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: belirsizlik

    Yukarıda gelişen hararetli tartışmalarda, eksik gördüğüm bilimselliği Hyundai'nin yetkili mühendislerinden sorguladım.
    Öncelikle, 2006 model araçlarda (Bu tüm araçlarda geçerli) 'İlk 300 km'de ani hareketlerden kaçının; ilk 2000 km'de ise 4000 devirin altında kullanın' diyorlar. Bu rakamlar bazı araçlarda küçük değişiklikler gösterebilirmiş.

    Motor yağını eski tip araçlarda 10/15 binde yeni modellerde ise 20 bin km'de bir değiştirmeyi öneriyorlar. 20 km. rakamı Avrupa ve ABD ortalamalarının da altında bir rakam. Yollarımızdaki tozların bir etkisi olabilir şeklinde bir rivayet var (Bu bilimsel bir veri değil:)

    Bir arkadaş, 15-20 YTL fazla versen ne olur? diye sormuş. Değerli kardeşimizin ne iş yaptığını bilmiyorum.
    Eğer bir yağ değiştirme servisinde çalışıyor ya da komisyon alıyorsa, onun için karlı olur.

    Bununla beraber; genel bir uygulama olursa, Türkiye ekonomisi için enflasyonun artması, içeriğinin yüzde 91'i ithal edilen ürünler nedeni ile ithalatımızın ve dış ticaret açığımızın, kara deliklerin büyümesi anlamına gelir.
    Unutmayınız, forum üyeleri arasında bol miktarda satış ve servis elemanı vardır:))



    arkadaşım derdim para kazanmak olsa kendi aracımın 2000 kmde yağını ve filtresini değişip para vermem enayimiyim ben? bence sen bi rodajı atlatmış 20.000 yapmış yağı ve filtresini incele.....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TUNERBOY

    quote:

    Orjinalden alıntı: se@

    yagimi degistiririm affetmem diyorsanız 33 bilmemkaca
    yok kardesim yag mag degistirmem ne gerek var diyorsanız 34 bilmemkaca kısa mesaj gonderin


    her türlü diyorsanız 31bimemkaça mesaj göndeinn

    :D
  • fiestayı sıfır almıştık 6ay dolduğunda daha 700km deydi ama yayını filtreleri fln değiştirmiştik eğer arabanın uzun ömürlü olmasını istiyosan yani uzun dönem kullancaksan bu ilk birkaç bin kmye dikkat et faydasını görürsün
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fiesta1903

    fiestayı sıfır almıştık 6ay dolduğunda daha 700km deydi ama yayını filtreleri fln değiştirmiştik eğer arabanın uzun ömürlü olmasını istiyosan yani uzun dönem kullancaksan bu ilk birkaç bin kmye dikkat et faydasını görürsün


    bu ay bakıma girecegim bakalım yağın ve filtrelerin hali ne olmus merak ediyorum.13000 km deyim hala yag ve filtre degistirmedim.
  • ona denk gelen usta bilmiyordur. yeni nesil araçlarda motor açma diye birşey yok.

    quote:

    Orjinalden alıntı: raifkokten

    rodajlı arabalarda farketmez diye düşünüyorum.arkadaşa yeni astra aldık basabildiğiniz kadar basın dediler.başka bir arkadaşa subaru forester aldık onun motoru rodajsızmış,ilk biri iki bin kilometre fazla zorlamayın demişlerdi.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.