Şimdi Ara

Yeni nesil dizel araçlar 'ambaleye' kalkıyor mu ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
0
Favori
5.259
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba merak ettiğim bir şey var. Yeni nesil dizel araçlar ambaleye kalkıyor mu, bir yerde yeni araçlarda kontak kapanınca motorun hava girişini tıkayan "flap" gibi bir parçanın olduğunu gördüm, ama bu araçlar hangileridir hangi yıllardan sonra üretilmiştir bir bilgim yok. Dizel araç almaktan korkuyorum resmen bu yüzden.



  • Ambeleye kalkması yağla alakalı bi şey mazot ile ambeleye kalkmaz enjektörlerin soketini çıkarsanızda araç çalışır ambeleye neden kalktığına gelirsek turbonun yağlamasının kaçak yüzünden aracın pistonlarına göndermesiyle olur yani arac mazot olmasa bile çalışır yağ ile yağ bitene kadar çalışır sonrada motoru yer bitirir en iyi yöntem ambeleye kalktığında el freni çekip aracı 5.vitese takıp debriyajdan ayağınızı birden çekmektir motorun stop ettiği söylenir

    İngilizler diesel runaway veya oil running diyor ambeleye kalkmak için
    Dizel motor alan bir kişi sorunlarını ve kullanmasını bilerek almalı. Dizel motorlar performans ve emisyon açısından ölü, yanma mekanizmaları problemli fazla yakıt püskürtse yakamaz az yakıt püskürtse nox çok fazla oluyor. Adam etmek için turbo basmak şart bunun sonucunda da diesel runaway diye geçen problem oluyor. Bir başka sorun egzoz sistemi fabrika gibi DPF'i katalizörü ad-blue'su biri bozulsa dünya para. Bu riskler eskiden de vardı günümüzde de var içten yanmalı motor teknolojisi değişmedikçe ki bu saatten sonra değişmez, gelecekte de olacak.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Yeni Nesil Dizel Araçlar "Ambaleye" Kalkıyor mu?

    Modern dizel araçlar, geliştirilmiş motor teknolojileri ve emisyon kontrol sistemleri sayesinde önemli ilerlemeler kaydetti. Bu gelişmeler, araçların daha az yakıt tüketmesini ve daha düşük emisyonlar üretmesini sağladı.

    Ancak, "ambalaj" olarak bilinen bir fenomen, bazı dizel araçların performansını ve sürüş deneyimini etkileyebilir. Ambalaj, motorun egzoz gazlarını temizlemek için kullandığı partikül filtresinin tıkanması sonucu ortaya çıkar. Bu tıkanma, aracın motor gücünün ve yakıt verimliliğinin azalmasına neden olabilir.

    Yeni nesil dizel araçlar, daha verimli partikül filtreleri ve egzoz gazı geri dönüşüm sistemleri gibi gelişmiş teknolojilerle donatılmıştır. Bu teknolojiler, ambalaj riskini azaltarak araçların daha uzun süre yüksek performansla çalışmasını sağlar.

    Ancak, ambalajın tamamen ortadan kaldırılmadığını unutmamak önemlidir. Yine de, düzenli bakım, yüksek kaliteli yakıt kullanımı ve periyodik olarak yüksek devirlerde araç kullanma yoluyla ambalaj riskini en aza indirebilirsin.

    Bu adımları uygulayarak, yeni nesil dizel aracının optimum performansla çalışmasını sağlayarak sürüş deneyiminden en iyi şekilde yararlanabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • yeni nesil dizel araclarda ayni mazotu ayni motor yagini ve ayni sekmani kullandigi icin kalkabilir. teknoloji turboda enjektorde degisken subap zamanlamasinda vs.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt
    Anlamadım hocam biraz açabilir misiniz ?
  • KararanBitki kullanıcısına yanıt
    ambeleye kalkmanin nasil oldugunu biliyormusunuz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt
    Evet biliyorum
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt
    Demek istediğim, hava girişini kapatan bir flap gibi bir şey varmış bu ne kadar doğrudur baktım pek bir şey bulamadım.
  • bilgim yok maalesef hocam

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Yeni Polo mu ? Yeni İbiza mı ?
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Hiç reelde böyle bir şeye denk geldiniz mi de korkuyorsunuz ?
  • Led Zeppelin L kullanıcısına yanıt
    Jeneratörde ben denk geldim otel jeneratörüydü malum elektrik yükü çok olduğu için motorda fatih kamyonların cummins motoruydu bi şekilde durdurdular fakat 10 dakika tam gaz çalıştı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ambeleye kalkma meselesi😉 kardes turbon bakimliysa korma kalkma sansi yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Columbia-

    Jeneratörde ben denk geldim otel jeneratörüydü malum elektrik yükü çok olduğu için motorda fatih kamyonların cummins motoruydu bi şekilde durdurdular fakat 10 dakika tam gaz çalıştı
    Yagi bitmistir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dumankaya53 D kullanıcısına yanıt
    Ambeleye kalkması yağla alakalı bi şey mazot ile ambeleye kalkmaz enjektörlerin soketini çıkarsanızda araç çalışır ambeleye neden kalktığına gelirsek turbonun yağlamasının kaçak yüzünden aracın pistonlarına göndermesiyle olur yani arac mazot olmasa bile çalışır yağ ile yağ bitene kadar çalışır sonrada motoru yer bitirir en iyi yöntem ambeleye kalktığında el freni çekip aracı 5.vitese takıp debriyajdan ayağınızı birden çekmektir motorun stop ettiği söylenir

    İngilizler diesel runaway veya oil running diyor ambeleye kalkmak için



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Columbia- -- 21 Ocak 2020; 2:20:51 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • -Columbia- kullanıcısına yanıt
    Arkadaş yağı bittiği için durmuştur demek istemiş bence.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Led Zeppelin L kullanıcısına yanıt
    Olabilir hocam ama müdahele edip durdurmuşlardı nerden baksanız bir teneke veya daha fazla yağ alıyor 18 20 litre civarı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Columbia-

    Ambeleye kalkması yağla alakalı bi şey mazot ile ambeleye kalkmaz enjektörlerin soketini çıkarsanızda araç çalışır ambeleye neden kalktığına gelirsek turbonun yağlamasının kaçak yüzünden aracın pistonlarına göndermesiyle olur yani arac mazot olmasa bile çalışır yağ ile yağ bitene kadar çalışır sonrada motoru yer bitirir en iyi yöntem ambeleye kalktığında el freni çekip aracı 5.vitese takıp debriyajdan ayağınızı birden çekmektir motorun stop ettiği söylenir

    İngilizler diesel runaway veya oil running diyor ambeleye kalkmak için
    Zaten iki seçenek var ama araç otomatikse dediğiniz olay yerine hava girişine karbondioksit tüpüyle sıkmak veya giysiyle vs tıkamak.
  • pcwolf28 P kullanıcısına yanıt
    Benim korkum da otomatik araçta başıma gelmesi, hava girişini bulup tıkamak o anda pek olası gibi değil, kontak kapanınca hava girişini kapatan "flap" gibi bir şeylerden bahsettiler ama.. Eski Mercedes araçlarda kaputu kaldırınca bir kol var içinde, basınca herhalde hava deliğini tıkıyor motor duruyor.
  • KararanBitki kullanıcısına yanıt
    O an araç kontak kapatsa da motor durmuyor ki. O sistem de çalışmayabilir.
    Araç sadece son devirde çalışıyor, ortalık iyice duman olmadan kaputu açıp işlemi yapmak gerekiyor.
    Belki de en basiti el freni çok iyi çekip son viteste debriyajı çok hızlı bırakmak olabilir ama ben videolarda hep tıkama işini gördüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Columbia-

    Ambeleye kalkması yağla alakalı bi şey mazot ile ambeleye kalkmaz enjektörlerin soketini çıkarsanızda araç çalışır ambeleye neden kalktığına gelirsek turbonun yağlamasının kaçak yüzünden aracın pistonlarına göndermesiyle olur yani arac mazot olmasa bile çalışır yağ ile yağ bitene kadar çalışır sonrada motoru yer bitirir en iyi yöntem ambeleye kalktığında el freni çekip aracı 5.vitese takıp debriyajdan ayağınızı birden çekmektir motorun stop ettiği söylenir

    İngilizler diesel runaway veya oil running diyor ambeleye kalkmak için
    En mantıklı çözüm yolu budur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel motor alan bir kişi sorunlarını ve kullanmasını bilerek almalı. Dizel motorlar performans ve emisyon açısından ölü, yanma mekanizmaları problemli fazla yakıt püskürtse yakamaz az yakıt püskürtse nox çok fazla oluyor. Adam etmek için turbo basmak şart bunun sonucunda da diesel runaway diye geçen problem oluyor. Bir başka sorun egzoz sistemi fabrika gibi DPF'i katalizörü ad-blue'su biri bozulsa dünya para. Bu riskler eskiden de vardı günümüzde de var içten yanmalı motor teknolojisi değişmedikçe ki bu saatten sonra değişmez, gelecekte de olacak.
  • Dün başıma geldi bu olay, uzun yol yaparken enjeksiyon hatası verdi araç bunun yanında turbodan ıslık sesi gelmeye başladı baska bir belirtide yoktu o yüzden kullanarak geldik. Ertesi sabah servise götürecekken yolda bir anda gaza basmadıgım halde devir fırladı manuel oldugu için debraja basabildim, zaten sorunun turbodan olduğunu düşünüyordum ve orada anladım turbonun yağı pistonlara yolladığını heycanla start stopa bastım fakat ambaleye kalkan araç zaten stop edilemez. Bir kaç saniye yüksek devir çevirdikten sonra (tabi bu arada eksoz bembeyaz duman atıyor yol kapanıyor) motor sakin sakin devri düşürdü ve kapandı. Fakat imha olarak kapanma değildi, ya yağ turbodan bir anlık sızdı pistona yandı bitti yada bir sensör veya baska bir şey hava akışını kesti motorun onu bilemiyorum. Daha sonra çalıştırdım tekrar rolantide çalıştı ama hafif beyaz dumanlıydı. Çekici ile servise gitti servisin ilk tespiti turbonun yağ kaçırması yani turbo sorunu motor yaklaşık 7 lt yağ alıyor tahmini 2.5 lt kalmıs icinde dediler yagsız calıstıysa sorun olmusmudur dediğimde motora hasar vericek kadar yagsız kalmamış motora bir şey olmadı rahat olun dediler bekliyoruz bakalım tam durumun ne oldugunu. Araç renault talisman 1.6dcı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umtcnkymc -- 9 Haziran 2020; 12:45:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.