Şimdi Ara

viteste marşa bastım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
1
Favori
6.832
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sabah clio 3 arabamı çalıştırırken vitesi boşa atmayı unutmuşum. ayağımda frendeydi. 3 kere marş sesi geldi (yani 3 kere döndü vın vın vın diye) frene bastığım için araba hareket etmedi. frene basmasaydım hareket ederdi salardım marşı ama hareket etmediği için geç farkettim biraz uzun bastım. neyse, 3 tur döndü ama yerinden kıpırdamadı. öne gitmedi. nereye döndü bu 3 tur? bide hemen boşa taktım normalden uzun bi marş verdim çalışmadı. bidaha marş verdim bu sefer bayağı uzun verdim devir saati 0 la 500 devir arasında durdu sonra çalıştı.,(250 devir falan. bu arabaların marş motorları çok hızlı tofaşlar 100 devir civarı bu 250) şimdi 2-3 kere daha çalıştı araba normal çalışıyor eskisi gibi. yani soracağım soru: araba hareket etmeden motor nasıl döndü?



  • debriyajı sıyırarak dönmüş olabilir.
  • Sanmıyorum araba 20 bin civarında hem marş motoru o kadar güçlümü ki. Dişlilere zarar vermesinden korkuyorum sorun olmaz inşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oNuR ŞaHiN

    Sanmıyorum araba 20 bin civarında hem marş motoru o kadar güçlümü ki. Dişlilere zarar vermesinden korkuyorum sorun olmaz inşallah

    çok hafif sıyırmıştır çok hafif ama
  • Marş motoru 1. viteste arabayı yürütebilecek kadar güçlüdür. Marş motoru dediğiniz şey o kadar zayıf bir şey değil.
    En fazla balatayı sıyırtarak dönmüştür. Yepyeni balata bile sıyrılabilir. Ama bir zarar vermiş olabileceğini sanmıyorum.
    Ama bu yüzden debriyaja basın denilir marş esnasında.
  • Zarar gelmemiştir bendede öyle olmuştu bir ara bir sorun çıkmadı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Marş motoru 1. viteste arabayı yürütebilecek kadar güçlüdür. Marş motoru dediğiniz şey o kadar zayıf bir şey değil.
    En fazla balatayı sıyırtarak dönmüştür. Yepyeni balata bile sıyrılabilir. Ama bir zarar vermiş olabileceğini sanmıyorum.
    Ama bu yüzden debriyaja basın denilir marş esnasında.

    biliyorum güçlü olduğunu. hatta çocukken hayalim marşla gezmekti balata marşla sıyrılabiliyosa viteste tam gaz verince veya yük durumunda da mı sıyrılıyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oNuR ŞaHiN

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Marş motoru 1. viteste arabayı yürütebilecek kadar güçlüdür. Marş motoru dediğiniz şey o kadar zayıf bir şey değil.
    En fazla balatayı sıyırtarak dönmüştür. Yepyeni balata bile sıyrılabilir. Ama bir zarar vermiş olabileceğini sanmıyorum.
    Ama bu yüzden debriyaja basın denilir marş esnasında.

    biliyorum güçlü olduğunu. hatta çocukken hayalim marşla gezmekti balata marşla sıyrılabiliyosa viteste tam gaz verince veya yük durumunda da mı sıyrılıyor?

    Tam gaz verince ya da yük durumunda ekstra bir dirençle karşılaşmadığı için, pek sorun olmuyor.
    Ancak fren varken, tekeri döndüremiyor. Doğal olarak tekeri döndüremeyen güç balatayı sıyırıyor.




  • kim nasıl yapıyor hiç bilmiyorum, yanlışım yoksa bana da bu konuda geçmişte kimse bir şey söylemedi ama ben her zaman marştan önce debriyaj ve frene birlikte basarım. Araç düzde de olsa bayırda da olsa farketmez mutlaka ikisine birden basarım çalıştırırkeni alışkanlık işte. Yanlış yapmıyorumdur umarım. Ben bir zararını görmedim gerçi ama gene de daha temzi kullanmak açısından görüşünüzü alayım. Geçen bir konuda bir arkadaşın park esnasında tekerleri düz bırak dediğini gördüm mesela, daha önce kimseden duymamıştım ama artık her zaman düz tutuyorum tekerler. Eskiden mutlaka yan bırakırdım halbuki.
  • Aracın boşta olması önemli.
    Depriyaja basmak marş motorunun işini kolaylaştırır. Şanzıman dişlileri dönmemiş olur.
    Güçlü akü olunca ona da gerek duyulmayabilir.

    Tekerlerin yönüne gelince. Onlar mutlaka aracın park halinde çözüldüğünü düşünerek ne tarafa akması isteniyorsa o yönde bırakılması gerekir. Bu da genelde yukarı doğru olmalı.

    Ben öyle bir olaya şahit oldum. Şoförümüz 302 mercedes otobüsü park etti.
    Kahvede otururken millet söylenmeye başladı. Otobüs eve girmiş filan diye.
    Merak edip çıktık. Ne bakarsın bizim otobüs.
    O otobüsün tekerleri kaldırıma dönük olsaydı 2 metre gidip kaldırımla dayanacaktı.

    Vites 1. park tedbiri
    El firen 2. park tedbiri
    Teker yönü 3. park tedbiri

    Bu üçüncüsünün kime ne zararı var. Bu tebbiri olsak ne olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZNGN 61

    Aracın boşta olması önemli.
    Depriyaja basmak marş motorunun işini kolaylaştırır. Şanzıman dişlileri dönmemiş olur.
    Güçlü akü olunca ona da gerek duyulmayabilir.

    Tekerlerin yönüne gelince. Onlar mutlaka aracın park halinde çözüldüğünü düşünerek ne tarafa akması isteniyorsa o yönde bırakılması gerekir. Bu da genelde yukarı doğru olmalı.

    Ben öyle bir olaya şahit oldum. Şoförümüz 302 mercedes otobüsü park etti.
    Kahvede otururken millet söylenmeye başladı. Otobüs eve girmiş filan diye.
    Merak edip çıktık. Ne bakarsın bizim otobüs.
    O otobüsün tekerleri kaldırıma dönük olsaydı 2 metre gidip kaldırımla dayanacaktı.

    Vites 1. park tedbiri
    El firen 2. park tedbiri
    Teker yönü 3. park tedbiri

    Bu üçüncüsünün kime ne zararı var. Bu tebbiri olsak ne olur.

    Genelde hidrolik direksiyonlu araçlarda öyle denilir. Dönük bırakılacaksa bile, tam sağ veya tam sol bırakılmamalıdır. Yani öyle denir.
    Hatta bazı araçların camında bile yazar "Direksiyonu tam sağa veya tam sola uzun süreli kırmayın, aracı bu halde park halinde bırakmayın" gibisinden.
    Eğer çok sıkıntılı bir yerdeyseniz, direksiyonu tam değil de, mesela küçük bir açıyla çevirip (İcabında kaldırıma daha fazla yaklaşıp lastiği daha az çevirerek kaldırıma dayayarak) altına taş koymakta bir çözüm olabilir.
    Yine de tek başına tam sağ veya tam sol bırakmak tavsiye edilmez.




  • Teşekkür ederim.
    Allah ne buyuruyor: "Her bilenin üzerinde bir bilen vardır."
    Bunu dikkate alacağım.
  • nasil unutuyorsunuz debriyaja basmayi ben bosta olsa bile basarim :D basmayinca sanki kendimi boslukta hissediyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: troy

    nasil unutuyorsunuz debriyaja basmayi ben bosta olsa bile basarim :D basmayinca sanki kendimi boslukta hissediyorum

    Bizim araçta debriyaja basmayınca marş basmıyor. Kökten çözüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbatasoy

    quote:

    Orijinalden alıntı: troy

    nasil unutuyorsunuz debriyaja basmayi ben bosta olsa bile basarim :D basmayinca sanki kendimi boslukta hissediyorum

    Bizim araçta debriyaja basmayınca marş basmıyor. Kökten çözüm.

    Recep bey altta resimleri olan Muğla Marmaris'li pop asantçısı Atilla ATASOY'la alakan var mı ?
     viteste marşa bastım viteste marşa bastım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tepecikli 43

    quote:

    Orijinalden alıntı: rbatasoy

    quote:

    Orijinalden alıntı: troy

    nasil unutuyorsunuz debriyaja basmayi ben bosta olsa bile basarim :D basmayinca sanki kendimi boslukta hissediyorum

    Bizim araçta debriyaja basmayınca marş basmıyor. Kökten çözüm.

    Recep bey altta resimleri olan Muğla Marmaris'li pop asantçısı Atilla ATASOY'la alakan var mı ?


    Yok hacı bu kim ya




  • ZNGN 61 Z kullanıcısına yanıt
    Hidrolik pompası mı haznesi mi ne basınç altında kalıp ömrü kısalıyormuş gibisinden bir yorumunu okumuştum birinin ve bana mantıklı gelmişti. Yoksa dediğin gibi, çocukluğumdan bilirim yokuş yerlerde tekerleri aracın kayarsa da duracağı bir engele doğru kırılması önlemini ama işte çocukluk diyorum ya, baya eskilerden yani. O zamanlar hidrolik direksiyon yoktu, vardıysa da araçların çoğunda yokmuştur. Yıllarca kaldırıma doğru kırıp bıraktım ve bir şey olmadı ama gene de aracın kayma ihtimali görünmüyorsa düz bırakıyorum bir süredir. Örneğin çok eskiden öğrendiğim bir şey daha vardı benim de; "kontağı kapatmadan önce son bir gaz ver ki motor boğulmasın" demişlerdi. Şu an öyle bir gereklilik yok hiç bir araçta. O zamanlar da ne için ne gerekçeyle hangi tip araç için duymuştum bunu bilmiyorum ama bu teker olayının da şimdiki araçlarda böyle olması gerekiyor herhalde. Öğrenmiş olduk biz de.




  • debriyaja basarak çalıştırmayı alışkanlık haline getirmek gerek
  • Baski balata bitmiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdoogan

    Baski balata bitmiş.

    seninkinin mi
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.