Şimdi Ara

Marşa Basarken Akü Çarpar mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
3.257
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar daha öncede duymuştum ama pek önem vermemiştim,ta ki televizyonda görene kadar.
    TV'de soğuk nedeniyle bitmiş aküleri takviye ederlerken gösteriyordu.Adam pozitif kutba kabloyu değdirmiş eliyle bastırıyordu bu sırada başkası marşa basıyordu.Kabloyu tutan eleman diğer eliyle çıplak kaportaya teması ile çekmesi bir oldu.Yani çarpıldı.Ne iş bu ?
    Tamam marş motoru 100-200 amper çekebilir ama sonuçta 12 volt.Demek istediğim burada 12 volt vücut direncini nasıl geçebiliyor.Ben avometre ile iki elim arasında ki direnci ölçüyorum 700-800 Kohm çıkıyor.
    Ayrıca marşa basılmazken akü kutup başlarının ikisini birden tutuyorum hiç birşey olmuyor.
    Bir şehir efsanesini daha gün yüzüne çıkaralım arkadaşlar.
    Yalnız bunu voltaj mı çarpar akım mı çarpar muhabbetine dönüştürmeyelim.

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ters İntegral -- 31 Ocak 2006 23:46:25 >







  • Bence orada asıl çarpan marş motoru enerjilendiği zaman akü uçlarında bulunan gerilim değil de marş motoru kapandığı zaman oluşabilecek olan 100-200V civarı ters EMF'dir. Aynı problem enerjilendirildikten sonra kapatılan röle bobinlerinde de oluşur ve o an için eğer klape diyotu yoksa, bu gerilim insanı çarpabilecek düzeydedir. Tabi yukarıda söylediklerim naçizane benim fikirlerimdir. Daha doğru bir tesbit yapılacak birkaç ölçüm ve testle ortaya çıkacaktır.
  • Önceden oto yedek parça üzerinde dükkanımız vardı aküde satıyorduk aküyü alan adam bize taktırıyordu bir kaç defa takmışımdır dediğin gibi adam marşa basarkende kutup başını bastırdığım olmuştur ama çarpılmamıştım hiç birinde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AnarKin -- 1 Şubat 2006 10:28:37 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: elitel

    Bence orada asıl çarpan marş motoru enerjilendiği zaman akü uçlarında bulunan gerilim değil de marş motoru kapandığı zaman oluşabilecek olan 100-200V civarı ters EMF'dir. Aynı problem enerjilendirildikten sonra kapatılan röle bobinlerinde de oluşur ve o an için eğer klape diyotu yoksa, bu gerilim insanı çarpabilecek düzeydedir. Tabi yukarıda söylediklerim naçizane benim fikirlerimdir. Daha doğru bir tesbit yapılacak birkaç ölçüm ve testle ortaya çıkacaktır.


    Ters EMF arabada mutlaka onlenir. Arabada her elektronik parca aku uclarina baglanan kabloya baglanir. Mars motoru da, beyinler de... Dusunsene o kadar elektronik beyine 200 Volt yolladigini...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ramgen -- 1 Şubat 2006 14:24:39 >
  • ya çarparsa_?
  • bana sorarsanız oradaki elektrik çarpılması değildir eğer takviye kabloları marşa basılırken sıkı bir şekilde sabitlenmezse hemen ısınır ve bu arada kıvılcımda çıkartabilir benim biçok çıplak elle takviye deneyimim vardır hiçbirinde çarpılmadım fakat elim çoğu zaman yanmıştır hele kablolar biraz eskiyse...
  • elitel bu işi biliyo dedikleri kesinlikle doğru marş motorunda motordaki bobin haricinde role gibi bi sistem vardır marja bastığınız anda motorun ucundaki mil itilerek/çekilerek motorun dişlisine geçer. işte bu anda bobine akım gider ve bobin milin üstündeki kutulapla tersleşir ve itilir.
    bobine akım girdiği yada çıktığı an emf dediğimiz akım meydana çıkar. akımı düşüktür ama voltaj yüksektir. Bu yüzden bu tip bobinli sistemlerin çıkışına akımın yönüne doğru bir diyot koyarlar micro işlemci ve benzeri malzemeler etkilenmesin diye. biz de kart imalatlarımızda her role çıkışına mutlaka koyarız. (diyot ters yondeki akımı kısa devre ederek yok eder.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Düşük gerilimde yüksek akım verebilen kaynaklarda olduğu gibi. Diyorsun ki hocam akım mı gerilim mi çarpar muhabbetine çevirmeyelim. Ama çarpan her zaman akımdır. Bunun tartışması olmaz zaten. Gerilim yüksek akım düşükse zaten çarpılmazsın. Ama akım fazla ise tabiri caizse kızarırsın. Örnek yıldırım çarpmasına uğrayan insanlardan sağ kalanların bacaklarındaki 3. derece yanıklar gibi. Konu dışına çıktım ama oradaki akım tahminimce akünün verdiği akıma eşittir -ki bu akım az da değildir- vatandaş devreyi kendi üstünden tamamlamıştır. Şimdi gelelim marş motoruna, aküden çıkan akım marş motoruna yetmez derecede ise bobinler vasıtasıyla akım yükseltilir. Ama bizim vatandaşın üzerinden bu kadar akım geçse kalbi dururdu. (kalp için 20mA akım zaten sakatlık çıkarmaya yeter. 40mA'de kalp zaten duruyor.)
    Sonuç benim görüşüm vatandaş akü akımı ile çarpılmış olabilir.




  • akım nedir matematiksel olarak anlatırsan bende bilgileneceğim
  • Gerilim bölü reaktans olarak tanımlanabilir. Reel ise reaktansın (direnç gibi düşün) reel kısmıyla işlem yapılır. Bazen ortalama değerleri de alınır.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.