Şimdi Ara

VOLKSWAGEN AMaROK TİCARİ ARACI HUSUSİ KULLANMA (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
1
Favori
25.385
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bütün ticari araçları hususi olarak kullanabilrsiniz. Ticaret yaptığınız kantılanmadığı sürece herhangi bir yaptırımı yok. Gönül rahatlığıyla alın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 27alperen27

    Bir kişi yol kenarı denetim istasyonunda çalışıyodu konusu vardı ,motorlu araçlar konu dışında ona bir sormak lazım şahsen ben ford ranger kullanıyorum arazi işiyle ugraşıyoruz getir götür şuana kadar bir şey olmadı allaha emanet gidiyoruz zaten hard bişi taşımıyoruz en fazla 2-3 çuval bu k2 belgesini hiç önce duymadım pekde anlamış deilim :( src yi duymuşdum malın belgesi o galiba psikoteknik ne bu bizlere ve soruyu soran arkadaşa gerek yok aslında bu belgeler ama kulanılan bölgeye göre degişir

    ben k2* almak için karayollarına gittiğimde sordum. Olay da şu: kayınpederde doblo var, adam emekli, vergi mükellefi falan da değil. "gerekmez" cevabını beklerken hezimete uğradım, heralde adamın yalan borcu yok bana diye düşündüm. Malesef ticaretle uzak yakın ilgisi olmayan kayınpederin de bu belgeyi alması gerekiyomuş. Tek sebebi de aracın ruhsatta kamyonet geçmesiymiş. Artık açık, kapalı, kombi, van bakmıyoruz, k.net ise k şart dedi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rabitelli


    quote:

    Orijinalden alıntı: 27alperen27

    Bir kişi yol kenarı denetim istasyonunda çalışıyodu konusu vardı ,motorlu araçlar konu dışında ona bir sormak lazım şahsen ben ford ranger kullanıyorum arazi işiyle ugraşıyoruz getir götür şuana kadar bir şey olmadı allaha emanet gidiyoruz zaten hard bişi taşımıyoruz en fazla 2-3 çuval bu k2 belgesini hiç önce duymadım pekde anlamış deilim :( src yi duymuşdum malın belgesi o galiba psikoteknik ne bu bizlere ve soruyu soran arkadaşa gerek yok aslında bu belgeler ama kulanılan bölgeye göre degişir

    ben k2* almak için karayollarına gittiğimde sordum. Olay da şu: kayınpederde doblo var, adam emekli, vergi mükellefi falan da değil. "gerekmez" cevabını beklerken hezimete uğradım, heralde adamın yalan borcu yok bana diye düşündüm. Malesef ticaretle uzak yakın ilgisi olmayan kayınpederin de bu belgeyi alması gerekiyomuş. Tek sebebi de aracın ruhsatta kamyonet geçmesiymiş. Artık açık, kapalı, kombi, van bakmıyoruz, k.net ise k şart dedi.

    Vaaaa işe bak tam bir gereksizlik örnegi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 27alperen27


    quote:

    Orijinalden alıntı: rabitelli


    quote:

    Orijinalden alıntı: 27alperen27

    Bir kişi yol kenarı denetim istasyonunda çalışıyodu konusu vardı ,motorlu araçlar konu dışında ona bir sormak lazım şahsen ben ford ranger kullanıyorum arazi işiyle ugraşıyoruz getir götür şuana kadar bir şey olmadı allaha emanet gidiyoruz zaten hard bişi taşımıyoruz en fazla 2-3 çuval bu k2 belgesini hiç önce duymadım pekde anlamış deilim :( src yi duymuşdum malın belgesi o galiba psikoteknik ne bu bizlere ve soruyu soran arkadaşa gerek yok aslında bu belgeler ama kulanılan bölgeye göre degişir

    ben k2* almak için karayollarına gittiğimde sordum. Olay da şu: kayınpederde doblo var, adam emekli, vergi mükellefi falan da değil. "gerekmez" cevabını beklerken hezimete uğradım, heralde adamın yalan borcu yok bana diye düşündüm. Malesef ticaretle uzak yakın ilgisi olmayan kayınpederin de bu belgeyi alması gerekiyomuş. Tek sebebi de aracın ruhsatta kamyonet geçmesiymiş. Artık açık, kapalı, kombi, van bakmıyoruz, k.net ise k şart dedi.

    Vaaaa işe bak tam bir gereksizlik örnegi

    Aynen öyle. Avrupa birliği uyum saçmalıkları çerçevesinde mabattan uydurulmuş şeyler.

    Bu arada güzergahınızda kantar mantar (yol kenarı denetim istasyonu) olmadığı sürece çok da sorun olmaz.

    Ama denk gelirse de cezası kalın. Ben c.tesi ist.dan malkaraya giderken bölge trafik önünde yapılan denetlemede değil k belgesi, araç üzerindeki hacize kadar sorguluyorlardı. Aynı yerde çok zaman sadece kemere bakıp geç demişlerdi. Şans işi biraz yani. O gün ne yaptıklarına bağlı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam şu an kullandığım araç , ruhsatta hususi yazıyor ve k yada src ile ilgili bir sorun yaşamadım.

    İstasyonlara bir kere bile girmedim. Kendi malımı taşıdım, konuşanlar bilmeden konuşuyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dj_Gençkan -- 11 Ağustos 2015; 23:43:34 >
  • Bizim logan hususi olarak geçiyor ama ticaret yapıyoruz,200 Kg yük taşıyoruz.
  • sizin ne olarak aldığınız önemsiz, aracın ruhsatta ne olarak geçtiği önemli
  • FursıonnMann kullanıcısına yanıt
    trafik denetlemeye denk gelmediğiniz ve ruhsatta kamyonet yazmadığı için sorun olmaz sanırsam.
  • rabitelli kullanıcısına yanıt
    Yanlış. Yıldızlı K2 belgesi (K2*) sadece şahsi yükü taşımaya yetkili bir belgedir ve yüklü 3500KG ı geçmeyen KAMYONET lere verilir + bu araçlar B tipi ehliyetle kullanılabilir ve SRC belgesine gerek yoktur. (K2* sahibiyiz, kendi yukumuzu taşıyoruz, B sınıfı ehliyette bu araçları sürebilmekte ve SRC gerekmemektedir.)

    Edit : Vergi Mükellefliği bulunmayan bir bireysel şahıs (Gerçek Kişi) bu aracı aldığı zaman K2* belgesine ihtiyaç duymaz, dezavantajlari
    - Çoğu bölgede 70KM/S hız sınırı
    - Yıllık araç muaynesi
    - MTV nin biraz daha fazla olması (gene türden türe değişir)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozeceze -- 12 Ağustos 2015; 9:37:27 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim şirket adına kayıtlı HİLUX'umuz var. K2 belgesi zaten zorunlu. Kullananların da SRC belgesine sahip olması gerekiyor. Ancak bu konuda polis memurları oldukça yardımcı. Aracı 4-5 farklı kişi kullanıyor. Daha SRC soran polise denk gelmedik. Rutin ehliyet-ruhsat belgesi kontrolü yapıyorlar. Bir kere bana denk geldi SRC var mı dedi yok dedim. Bilgin olsun cezası var dedi yolladı.

    Gerçek kişiler için bu araçlarda K belgesine gerek yok diye biliyorum ben.
  • deserthawk D kullanıcısına yanıt
    Hız sınırından da yırtılıyor genelde. Her ne kadar ruhsatta kamyonet yazsa da Caddy, Doblo vs hafif ticarilere otomobil muamelesi yapıyorlar.

    Ankara'da kamyonet hız sınırı 70 km/s, otomobil 82 km/s. Sabit radarların altından sürekli 82 km/s ile geçen çok fazla hafif ticari kullanıcısı tanıdığım var. Henüz hiçbirine ceza gelmedi.

    Ha gelse gelir tabi ki, ama memurlar işlem esnasında otomobil muamelesi yapıyor demek ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1-pickup araçlar kasalarının olması nedenıyle kamyonet olarak sınıflanrıdlır.
    2-kamyonetlerde ticari şirketlerde ötv %15dir. kanunda kamyonetler 4x2 çekiş sisteminde sahip olmalıdır. 4x4 oldugunda arazi taşıtı olarak vergilendirilir
    3-şirketiniz olmadığı için hususi olarak alamazsınız.kullanım hususi fakat araç kamyonet olduğu için ticari olacaktır.%145 ötv ödeyerek alacaksınız.
    4-bu aracı şirket adına 4x2 olarak alırsanız %15 ötv ödersiniz.fakat kamyonet muamelesi görürsünüz.(88km üzerine çıkamazsın,1.köprüden geçemezsin,arkasında eşya taşıyamazsın,her yıl muayane girersin,src ve k2 belgelerini almak zorundasın)
    5-bu aracı 4x4 alıp hususi kullanacaksan ticari olarak geçmez.alırken %145 ötv ödersin.yıllık vergisini 2000cc suv gibi ödersin.(2600tl) fakat yine kamyonet muamelesi görürsün.(88km üzerine çıkamazsın,1.köprüden geçemezsin,arkasında eşya taşıyamazsın,her yıl muayane girersin,src ve k2 belgelerini almak zorundasın)
    6-doğuş otomotiv amarok pickuplarda 4x2 ile 4x4 arasında 7500tl fark var.arada ciddi vergilendirme farkı olmasına rağmen doğuş otom. arada çok az bir fiyat farkı koyuyor. bu fark diğer pickup üreten firmalarda 15,000den başlayıp 25,000tl kadar çıkıyor.
    7-amarok pickup piyasasının en yeni ve en narin üyesi.sert kullanıma gelmez,fazla sıkıştırmaya gelmez,arazide kullanmaya gelmez..
    üstelik rakiplerinden çok daha pahalı.doğuş hunharca geçiriyor.buna rağmen çok satıyor.demek ki;deveye diken,bizim halkımıza tiken yaranıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falken34 -- 12 Ağustos 2015; 13:10:48 >




  • K belgesi kimler almali-alacak




    Araç türü olarak ruhsatta kamyonet olarak belirtilmiş tüm araçlar( kangoo,doblo,vb camlı camsız koltuklu koltuksuz panelvan)

    Ruhsat bilgilerinde yer alan kullanım amacı kısmına bakılmaksızın (Kullanım amacı: Yük nakli hususi, yük nakli ticari, yolcu nakli hususi, yolcu nakli ticari gibi) araç kamyonet sınıfı bir araç ise;

    Şirket adına kayıtlı veya şahıs şirketi sahibi adına kayıtlı araçlar K2 Belgesi kapsamındadır.

    Şirket veya şahış şirketi sahipleri araçları yük taşıma maksatlı kullanmıyor olsalar bile yük taşıma yapıp yapmadıkları kontrol edilemediği için bu tip araç sahibi olduklarından ötürü K2 Belgesi cezası ile karşılaşırlar.

    Araçlarını şahsi kullanım için alanlar ve vergi levhası sahibi olmayanlarotomobil maksadı dışında kullanmadıkları sürece belge almak zorunda değildirler. Ancak bu durumda olup araçlarını şahsi işlerinin dışındatakım çantası,inşaat malzemesi,köydeki bahçesindeki malları taşımakmaksadıyla kullanırlar ise cezai durum söz konusudur. Bu durumda olanlar ilgili işleriyle ilgili vergi levhası alıp K2 Belgesi almak zorundadırlar.

    Ruhsatında minibüs olarak kayıtlı araçlar K2 Belgesi kapsamında değildir. Burada dikkat edilmesi gereken husus aracın ruhsata minibüs olarak kayıt edilmiş olmasıdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Abi bu neyin kafası anlamadim ben. Bu araç hafif ticari kapsamında mi yoksa başka bir kapsamdami? Sürekli Doblo caddy connect ile karşılaştırnissiniz. Hafif ticarilerde k2 src vs gerekmiyor. 3 yıldır bizde yol kenarı istasyonlarinin olduğu yerlerden farklı şehirlerde cok kez geçtim. Trafik kontrolünden gectim. Hatta Mersin otobanindan çıkışta polis özellikle durdurdu uygulama yaptı ehliyet ruhsat ve telsizden plaka sorgulama. Herhangi bir sıkıntı çıkmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doblo'lu piknik enişteleri şirket sahibi mi ki ,Amarok için böyle bir şart olsun?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kapsam

    MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, kamuya açık karayolunda motorlu taşıtlarla yapılan yolcu ve eşya taşımalarını, taşımacı, acente, taşıma işleri komisyonculuğu, taşıma işleri organizatörlüğü, nakliyat ambarı işletmeciliği, kargo işletmeciliği, lojistik işletmeciliği, terminal işletmeciliği, dağıtım işletmeciliği ve benzeri taşımacılık faaliyetlerini yapanlar ile taşıma işlerinde çalışanları, taşımacılık faaliyetlerinde yararlanılan her türlü taşıt, araç, gereç, yapı, tesis ve benzerlerini kapsar.

    (2) Servis taşımaları hakkındaki usul ve esaslar Bakanlıkça ayrıca düzenlenir.

    (3) Aşağıdaki taşıtlarla yapılan taşımalar bu Yönetmeliğin kapsamı dışındadır.

    a) Özel otomobillerle ve bunların römorklarıyla yapılan taşımalar.

    b) Lastik tekerlekli traktörlerle ve bunların römorklarıyla yapılan taşımalar.

    c) Üç tekerlekli taşıtlarla yapılan taşımalar.

    ç) Resmi taşıtlarla ve bunların römorklarıyla yapılan ticari olmayan taşımalar.

    d) Türk Silahlı Kuvvetlerine ait taşıtlarla ve bunların römorklarıyla yapılan taşımalar.

    e) Gerçek kişiler adına hususi olarak kayıt ve tescil edilmiş kamyonet cinsi taşıtlarla ve bunların römorklarıyla yapılan ve hem taşımanın hem de taşınan eşyanın ticari olmadığı taşımalar.


    işte bu e bendi ile ilgili değişikliğin söz konusu olduğu söylendi.

    ilgili "DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK" zımbırtısını bulunca koyarım.
    olmadı önümüzdeki hafta girecem yine kantara, sorarım orda, gürürüz kim atıyo kim bilmeden konuşuyo




  • Herkes bir yorumda bulunmuş. Son hali ve doğrusu nedir acaba?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rabitelli

    Kapsam

    MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, kamuya açık karayolunda motorlu taşıtlarla yapılan yolcu ve eşya taşımalarını, taşımacı, acente, taşıma işleri komisyonculuğu, taşıma işleri organizatörlüğü, nakliyat ambarı işletmeciliği, kargo işletmeciliği, lojistik işletmeciliği, terminal işletmeciliği, dağıtım işletmeciliği ve benzeri taşımacılık faaliyetlerini yapanlar ile taşıma işlerinde çalışanları, taşımacılık faaliyetlerinde yararlanılan her türlü taşıt, araç, gereç, yapı, tesis ve benzerlerini kapsar.

    (2) Servis taşımaları hakkındaki usul ve esaslar Bakanlıkça ayrıca düzenlenir.

    (3) Aşağıdaki taşıtlarla yapılan taşımalar bu Yönetmeliğin kapsamı dışındadır.

    a) Özel otomobillerle ve bunların römorklarıyla yapılan taşımalar.

    b) Lastik tekerlekli traktörlerle ve bunların römorklarıyla yapılan taşımalar.

    c) Üç tekerlekli taşıtlarla yapılan taşımalar.

    ç) Resmi taşıtlarla ve bunların römorklarıyla yapılan ticari olmayan taşımalar.

    d) Türk Silahlı Kuvvetlerine ait taşıtlarla ve bunların römorklarıyla yapılan taşımalar.

    e) Gerçek kişiler adına hususi olarak kayıt ve tescil edilmiş kamyonet cinsi taşıtlarla ve bunların römorklarıyla yapılan ve hem taşımanın hem de taşınan eşyanın ticari olmadığı taşımalar.


    işte bu e bendi ile ilgili değişikliğin söz konusu olduğu söylendi.

    ilgili "DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK" zımbırtısını bulunca koyarım.
    olmadı önümüzdeki hafta girecem yine kantara, sorarım orda, gürürüz kim atıyo kim bilmeden konuşuyo

    2011 den beri hususi kamyonet doblo kullaniciyim.k belgesi gerekli degil diye biliyorum.sizin yukari koydugunuz yonetmelik teki gibi oldugunu biliyorum.degistigini soyluyorsunuz.olabilir degismistir.degismis halini bulup buraya koyarsaniz cok sevinicem ona gore bizde aliriz k belgesini .yeni durumu ogreniriz.ben internette aradim ama degisiklikle ilgili biseye rastlamadim.k belgesiyle ilgili siteler var onlarada baktim yeni degisik bi durum bulamadim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benim bildiklerim:
    -Hususi kullanımda K belgesi ve src gerekmiyor. K belgesi firma üzerine alınıyor ve her araca tanıtma kartı çıkartılıyor. Vergi levhası olmadan K belgesi işlemi yapılamıyor.
    -4x2 alırsanız ticari vergi, 4x4 alırsanız otomobil vergisi ödersiniz (yıllık MTV için)
    -fazladan ötv ödeyip otomobil ruhsatı çıkartamıyorsunuz. Ruhsatta her şekilde kamyonet sınıfında geçiyor.
    -şehir içi 50 km/s, gidiş geliş 80km/s, şehirlerarası 85 km/s ve otobanda 95 km/s hız sınırı var.
    -her yol kontrol yerinde eğer sizi kantara çağırırlarsa girmek zorundasınız. Çağırmazlarsa girmeden devam edebilirsiniz.
    -şehir içinde kullanabilirsiniz. Kamyon giremez yasakları sizi etkilemez.
    -İstanbul da birinci köprüyü kullanamazsınız. FSM yi kullanmak zorundasınız (saat sınırlaması yok)
    Ruhsatında kamyonet yazan (ister van isterse panelvan) hiçbir araç Boğaziçi Köprüsünden geçiş yapamaz. Bu araçların FSM Köprüsünü kullanması gerekmektedir.
    -Ankara da kızılaya giremezsiniz.
    -her sene yıllık muayene yaptırmak zorunlu.
    -B sınıfı ehliyet yeterlidir.
    -Ford ranger 3.2 Wildtrak 4x4 yıllık mtv si 8300 tl fakat aracın mtvsi kasko değerinin yüzde beşinden fazla olamaz. Eğer olursa bir alt vergi dilimine yani 5400 tl ye düşüyor senelik vergisi.

    Benim araştırıp bulduklarım bunlar. Bazıları yanlış olabilir söyleyin düzelteyim doğrusunu öğrenelim.

    Kaynak:http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/SiteTr/Trafik/HizSinirlari.aspx
    http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/SiteTr/Otoyollar/KisitlamalarKanunlar.aspx
    https://intvd.gib.gov.tr/internetvd/template.jsp?page=IVD_HSP_MTV



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elninom1 -- 12 Ağustos 2015; 13:05:04 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aldım elime benzin bidonunu kapının önündeki dobloyu yakmaya gidiyorum İçim karardı be
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.