Şimdi Ara

volkswagen genleşme kabı/yedek su deposu temizliği

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
5.093
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar yedek su deposu öyle piski suyun seviyesi gözükmüyo porçöz balata spreyi wd 40 herşeyi denedim ama çıkaramadım şimdi 1 gece çamaşır suyunda bekletecem nasıl temizlerim



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Genleşme Kabı ve Yedek Su Deposu Temizliği: Tam Kılavuz

    Arabanızın soğutma sisteminin önemli bileşenleri olan genleşme kabı ve yedek su deposu düzenli olarak temizlenmelidir. Bu temizlik, aracınızın sorunsuz ve verimli bir şekilde çalışmasını sağlar. İşte bu bileşenleri nasıl temizleyeceğinize dair adım adım bir kılavuz:

    İhtiyacınız Olan Malzemeler:

    • Genleşme kabı temizleyici
    • Su
    • Huni
    • Eldiven
    • Gözlük

    Adım Adım Talimatlar:

    1. Güvenliği Sağlayın: İşleme başlamadan önce aracınızın soğuk olduğundan emin olun. Ayrıca koruyucu eldiven ve gözlük takmayı unutmayın.

    2. Eski Soğutma Sıvısını Boşaltın: Genleşme kabının altındaki boşaltma vanasını açarak eski soğutma sıvısını tamamen boşaltın.

    3. Genleşme Kabını Temizleyin: Genleşme kabına genleşme kabı temizleyici dökün ve birkaç dakika bekletin. Ardından, iyice suyla durulayın. Kabın içini yumuşak bir bez veya fırça ile temizleyebilirsiniz.

    4. Yedek Su Deposunu Temizleyin: Yedek su deposunu da genleşme kabına benzer şekilde temizleyin. Temizleyiciyi deponun içine dökün ve birkaç dakika bekletin. Ardından, iyice suyla durulayın.

    5. Radyatör Su Deposunu Temizleyin: Radyatör su deposu, soğutma sisteminin bir başka önemli bileşenidir. Temizleyiciyi depoya dökün ve birkaç dakika bekletin. Ardından, iyice suyla durulayın.

    6. Soğutma Sıvısını Doldurun: Genleşme kabını ve yedek su deposunu temizledikten sonra soğutma sıvısı ile doldurun. Üreticinin önerdiği soğutma sıvısını kullanın.

    Önemli İpuçları:

    • Genleşme kabını ve yedek su deposunu yılda en az bir kez temizleyin.
    • Soğutma sıvısı zamanla bozulduğu için düzenli olarak değiştirin.
    • Aracınızın soğutma sistemiyle ilgili herhangi bir sorun fark ederseniz, derhal bir mekanikere başvurun.

    Bu adımları takip ederek genleşme kabınızı, yedek su deponuzu ve radyatör su deponuzu kolayca temizleyebilirsiniz. Düzenli temizlik, aracınızın soğutma sisteminin düzgün çalışmasını ve aracınızın genel performansının korunmasını sağlayacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • O parçanın serviste fiyatı 60 tl civarıdır, boşuna uğraşmayın gidin sıfırını alın, aracınızın kaç model olduğunu bilmiyorum ama sizin yerinizde olsam servisten antifriz alıp soğutma sıvısını da değiştirirdim, ayrıca motor üst kapak contasında kaçak olabilir, kaptaki kalıntının yağ olma ihtimali var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rewolwer_ -- 9 Eylül 2017; 20:51:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • teşekkürler
  • Bir soru da neden o kadar pis o su?



    Eğer araba cok eski ve antifriz hic değişmeyip bozuldu ise, en azindan o arabada devirdaim pompası değişmesi gerekir. O pompa çoktan işlevini yapmamaya başlamış hararet problemleri lokal olarak baş göstermeye başlamıştır.



    Genlesme su deposunu degismek kolay , o depo 1.5 ile 2.5 litre soğutma sivisi tutar arabada ise 7 ile 12 litre arasi sogutma sivisi bulunur. O pislik sadece o depoda mi var?



    Radyatör 1 - 3 litre motor blogu 2- 4 litre hortumlar 0.5 litre sıvı barındırır.





    Tüm sistemin elden geçmesi gerekir eger yapılmaz ise gelecek hortum, conta, problemleri lokal ısıdan dolayı baş gosterebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Bir soru da neden o kadar pis o su?



    Eğer araba cok eski ve antifriz hic değişmeyip bozuldu ise, en azindan o arabada devirdaim pompası değişmesi gerekir. O pompa çoktan işlevini yapmamaya başlamış hararet problemleri lokal olarak baş göstermeye başlamıştır.



    Genlesme su deposunu degismek kolay , o depo 1.5 ile 2.5 litre soğutma sivisi tutar arabada ise 7 ile 12 litre arasi sogutma sivisi bulunur. O pislik sadece o depoda mi var?



    Radyatör 1 - 3 litre motor blogu 2- 4 litre hortumlar 0.5 litre sıvı barındırır.





    Tüm sistemin elden geçmesi gerekir eger yapılmaz ise gelecek hortum, conta, problemleri lokal ısıdan dolayı baş gosterebilir.
    Hocam peki lokal isinmalarin sebebi radyatör tıkanıklığı olabilir mi? Yoksa devirdaim değişse yeterli olur mu? Mesajiniz beni aydinlatti çünkü benim aracında manifold veya külbutor arizası belirtileri var. Lokal ısınma da var diye tahmin ediyorum çünkü manifoldu eğmiş yakmış bir parça. Bujilere yağ geliyor rolantide ve vites geçişlerinde devir ayarsız. Park ederken direksiyonda sertleşme var. Bunların tamamı suyun dengesiz dağılımı ve devirdaim arizasina işaret ediyor. Genleşme kutusu karardı içinde ne var ne yok belli değil. Sizce radyatör devirdaim genleşme kutusu değişmeli ve manifold onarımı yapılmalı mıdır bunların herbiri gerekli midir teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.