Şimdi Ara

Volkswagen Golf Yol Tutuş Testleri Yayınlanmış

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
64
Cevap
0
Favori
8.659
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • km77 kanalının yaptığı manevra testlerini hepimiz biliriz, yeni kasa Golf için de testlerini gerçekleştirmişler




    Biraz düşük performans göstermiş bu da bizlere Golf'ün abartıldığı kadar yüksek sürüş ve yol tutuş dinamiklerine sahip olmadığını kanıtlıyor ki Clio'nun performansı daha iyi;





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cowinenge -- 20 Temmuz 2017; 15:56:0 >







  • VAG=şişirilmiş balon



    Avrupada rakibi Renault geçecek yzakdoğu rakibi Hyundai geçecek



    vw nin işi artık zor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en etkileyici sonuçlardan biri yeni a5'te .
  • Civic hatchback ile bunu arka arkaya izleyip de , yol tutuşu konusunda ona kafa tutabileceğini iddia eden arkadaş olursa göz doktoru tanıdığım var.

    He bir de şeyler gelecek, "bu test yol tutuşu konusunda fikir vermez"ciler. Peşinen söyleyeyim. Komik olmayın, ağırlık transferlerine şasinin tepkisi, lastiğin yola tutunma performansı, önden veya arkadan kayma eğilimi gibi konularda bu videolardan fikir alamayan adamda problem vardır, videoda değil. Adamlar ISO standardında test yapıyor.

    Sadece yol tutuş da değil, güvenlik de var. Önünüze aniden bir araç çıktığında kaçış manevrası sırasında civic ile kurtulabildiğiniz yerde golf ile dönünce karşı aracın a sütununda yüzünüzün fotokopisi çıkar.

    Şasi değil keşkül mübarek. MQB platformlu araçlar iyi davranış sergilemiyor bu testte. Fordlar canavar mesela. Fiesta rahmet okutturur golfe.

    Amme hizmeti: Buyrun civic'in videosu




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 20 Temmuz 2017; 16:17:18 >




  • Golf zaten hiçbir zaman yol tutuşu konusunda iddialı olan bir otomobil olmadı ki. Sürüş kasacağım diyenler, gitsin focus, astra, giulietta, veya mazda 3 alsın.

    1 kuka devrildi alt tarafı
  • Yol tutuş değil, engel aşma/sürüş güvenliği testi. Golfteki energy saver'ları söker Clio'daki primacy lastikleri takarsın parkura giriş hızı direk artar. Yol tutuş çok daha komple bir konu, bu testlerle ilgisi yok.

    Nissan pulsar aynı testte çok daha yüksek bir hızla parkura giriş yapıyor ama çıkış hızı o kadar düşük ki parkuru araba mı tamamlıyor yoksa aşırı agresif çalışan Esp mi anlıyorsun. Burada bir aracın yol tutuşu ile ilgili olarak bakılması gereken giriş ve çıkış bölümü arasında nasıl bir tepki verdiği ve akıcılığı, Esp'nin abartılı müdahalesine gerek kalmadan gayet güzel geçmiş alet parkuru. Golf bazı rakip araçlar kadar iyi yol tutmuyor ama bu testten anlaşılacak şey değil bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 20 Temmuz 2017; 16:18:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    Golf zaten hiçbir zaman yol tutuşu konusunda iddialı olan bir otomobil olmadı ki. Sürüş kasacağım diyenler, gitsin focus, astra, giulietta, veya mazda 3 alsın.

    1 kuka devrildi alt tarafı

    Golf zaten konfor odaklı bir araç. Bunu, araçları iyi tanıyan birisi gayet net görebiliyor. Fakat vw fanlarına sorulunca en iyi yol tutan o, en iyi giden o, en iyi duran o, en az yakan o, en konforlu o. Birileri şunlara akıl verse zekat yerine geçecek.
  • Ama ikinci eli, iç malzemesi kaliteli diyenleri sahneye alalım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Yol tutuş değil, engel aşma/sürüş güvenliği testi. Golfteki energy saver'ları söker Clio'daki primacy lastikleri takarsın parkura giriş hızı direk artar. Yol tutuş çok daha komple bir konu, bu testlerle ilgisi yok.

    Nissan pulsar aynı testte çok daha yüksek bir hızla parkura giriş yapıyor ama çıkış hızı o kadar düşük ki parkuru araba mı tamamlıyor yoksa aşırı agresif çalışan Esp mi anlıyorsun. Burada bir aracın yol tutuşu ile ilgili olarak bakılması gereken giriş ve çıkış bölümü arasında nasıl bir tepki verdiği ve akıcılığı, Esp'nin abartılı müdahalesine gerek kalmadan gayet güzel geçmiş alet parkuru. Golf bazı rakip araçlar kadar iyi yol tutmuyor ama bu testten anlaşılacak şey değil bu.

    Tespitinize katılıyorum şahsen.

    Bu testi gerçekleştirenlerin mantığına göre bakarsak 78 ile dönebilen Clio 76 ile dönemeyen W213 E Serisinden daha iyi sürüş dinamiğine sahip.

    Peki gerçekte Clio W213 E'den daha mı iyi yol tutuyor? Bu soruya herkesin vereceği cevap, hayır.

    Aracın lastiğine, o anki yolun durumuna göre gerçek hayatta işler farklı olur, bu testleri baz alıp, şu araba yol tutmuyor demenin doğru olmadığı kanısındayım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    Golf zaten hiçbir zaman yol tutuşu konusunda iddialı olan bir otomobil olmadı ki. Sürüş kasacağım diyenler, gitsin focus, astra, giulietta, veya mazda 3 alsın.

    1 kuka devrildi alt tarafı

    Golf zaten konfor odaklı bir araç. Bunu, araçları iyi tanıyan birisi gayet net görebiliyor. Fakat vw fanlarına sorulunca en iyi yol tutan o, en iyi giden o, en iyi duran o, en az yakan o, en konforlu o. Birileri şunlara akıl verse zekat yerine geçecek.

    Fanboyların hepsinden uzak durmak lazım hocam At gözlüklerini çıkarmadan hep aynı şeyi söyleyip duruyorlar. Segmentinde bir sürü araç var, ve golf kadar iddialı olan en az 5 model daha rahatlıkla sayabiliriz, bu araçları aynı koşullar altında durma, gazlama vb testlerine tabii tutmadan en iyisinin golf olduğunu söyleyemeyiz. Söyleyen varsa da bloklamak lazım.




  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    W213 aynı açıklıkla yerleştirilmiş kukalar arasında Clio gibi dansedemez, gövde ağırlığı ve büyüklüğü ortada süspansiyon ayarları ortada. Fakat farklı bir orta sınıf sedan eğer ciddi kalın lastiklere sahipse ve sert süspansiyonu-keskin direksiyonu varsa yine de iyi giriş çıkış hızları tutturabilir.

    Bu testin olayı araçların engel aşma manevrasında ve devamında şeride dönmek için, özellikle standart sürücü için Esp açıkken ne kadar emniyetli ve çevik olduğu. Getirirsin buraya minicik ama kazık gibi süspansiyonlu Fiat 500 biposto'yu, cup lastiklerle 90kmh'leri zorlar. Fakat bu 180kmh ile uzun ve zeminde engebelere sahip bir virajı E250cdi gibi dönecek anlamına gelmez. Bu test anlamsız değil bilimsel her türlü testin işaret ettiği bir sonuç vardır ama komple yol tutuş mevzusu apayrı bir konu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    W213 aynı açıklıkla yerleştirilmiş kukalar arasında Clio gibi dansedemez, gövde ağırlığı ve büyüklüğü ortada süspansiyon ayarları ortada. Fakat farklı bir orta sınıf sedan eğer ciddi kalın lastiklere sahipse ve sert süspansiyonu-keskin direksiyonu varsa yine de iyi giriş çıkış hızları tutturabilir.

    Bu testin olayı araçların engel aşma manevrasında ve devamında şeride dönmek için, özellikle standart sürücü için Esp açıkken ne kadar emniyetli ve çevik olduğu. Getirirsin buraya minicik ama kazık gibi süspansiyonlu Fiat 500 biposto'yu, cup lastiklerle 90kmh'leri zorlar. Fakat bu 180kmh ile uzun ve zeminde engebelere sahip bir virajı E250cdi gibi dönecek anlamına gelmez. Bu test anlamsız değil bilimsel her türlü testin işaret ettiği bir sonuç vardır ama komple yol tutuş mevzusu apayrı bir konu.

    Gövde ağırlığı dezavantajdır. Bu sebeple bu parkurlarda D ve E segmenti araçlar epey zorlanır. Engebeleri hesaptan çıkarırsak, uzun virajı gene iyi tasarlanmış ufak araç daha iyi dönecektir. Amerikan araçlarının pist sürelerinin kötü olmasının sebebi bu zaten. Güçlü, fakat ağırlığı ile baş edemiyor virajda.

    Sizin bahsettiğiniz mevzu unsprung mass/sprung mass oranıyla alakalı. Yani teker ve süspansiyon sisteminin ağırlığının, aracın ağırlığına oranı. Bu oran ne kadar düşükse, aracın gövdesi o kadar az etkilenir yoldaki bozukluklardan. D ve E segmenti araçların konforundaki en büyük pay da buradadır aslında. Hafif engebeli yolda ağır aracın daha güvenli gelmesinin sebebi budur. Tekerler aşağıda yukarı aşağı dans ediyor fakat şasiye neredeyse hiçbir şey aktarılmıyor gibidir. Lakiiiiin, bu durum ağır aracın daha yüksek yanal ivmelere çıkabileceği anlamına gelmez. Güven hissi ayrı, viraj kabiliyeti ayrı. Viraj dışında kalan süspansiyonlar, gene aracın ağırlığı ile baş edemeyecektir.

    Lastiklerin yanal kuvveti, üstüne binen ağırlık ile lineer artar. 2 koyarsanız 2 tutar, 3 koyarsanız 3 tutar. Fakat bir yerden sonra 5 koyarsınız 4 tutar. İşte orada viraj kabiliyeti düşmeye başlar. Ağır aracı virajda yatırdığınızda , viraj dışında kalan tekere binen yük çok fazla geleceğinden kaymaya başlar. Ufak aracın böyle bir problem yaşaması daha zordur.

    Yani kıssadan hisse, bu pistin kukalar arasındaki mesafesini arttırın. Viraja giriş hızlarını da arttırın. Gene ufak araç daha rahat dönecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 20 Temmuz 2017; 17:1:24 >




  • Tutuşçular tutuşturmuşlar ortalığı gene.



    Sanki herkes arabayı buradaki videoki gibi kullanıyor.



    Gereksiz kel alaka bir karşılaştırma.



    Arabayı kuru yolda virajda kaydıran acemidir zaten benim gözümde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trust06

    Tutuşçular tutuşturmuşlar ortalığı gene.



    Sanki herkes arabayı buradaki videoki gibi kullanıyor.



    Gereksiz kel alaka bir karşılaştırma.



    Arabayı kuru yolda virajda kaydıran acemidir zaten benim gözümde



    Hayatında bir kez denk gelir insana, önüne sağdan biri atlar, sola kaçarsın. Karşı şeritten gelen vardır, aracı tekrar sağa sokmaya çalışırsın. Ondan sonra görürüm ben "kel alaka" karşılaştırmayı, "sanki herkes arabayı buradaki gibi kullanıyor"u .

    Senin mantığınla esp'ye de gerek yok. Herkes sakin kullanıyor zaten, limite yaklaşan yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Civic hatchback ile bunu arka arkaya izleyip de , yol tutuşu konusunda ona kafa tutabileceğini iddia eden arkadaş olursa göz doktoru tanıdığım var.

    He bir de şeyler gelecek, "bu test yol tutuşu konusunda fikir vermez"ciler. Peşinen söyleyeyim. Komik olmayın, ağırlık transferlerine şasinin tepkisi, lastiğin yola tutunma performansı, önden veya arkadan kayma eğilimi gibi konularda bu videolardan fikir alamayan adamda problem vardır, videoda değil. Adamlar ISO standardında test yapıyor.

    Sadece yol tutuş da değil, güvenlik de var. Önünüze aniden bir araç çıktığında kaçış manevrası sırasında civic ile kurtulabildiğiniz yerde golf ile dönünce karşı aracın a sütununda yüzünüzün fotokopisi çıkar.

    Şasi değil keşkül mübarek. MQB platformlu araçlar iyi davranış sergilemiyor bu testte. Fordlar canavar mesela. Fiesta rahmet okutturur golfe.

    Amme hizmeti: Buyrun civic'in videosu





    Jant,Lastik ve süspansiyonun hiç önemi yok zaten değilmi. İki araç arasındaki farkı göremiyorsanız siz de hiç yorum yapmayın bence.

    Golf Comfortline donanım Bu donanım paketi ne içerir ne vaat eder onu bir araştırın ondan sonra yorum yapın.




  • Açıkçası yüksek hızda aracın yere basma kuvveti ,aerodinamiği de önemli. Çoğu hızlı araçta otomatik olarak açılan spoiler sistemleri oluyor.

    Bu arada tekrar yazacağım , beni bu test sayfasında en çok etkileyen audi a5 oldu. Gerçi aynı test pilotunun 2. kez aynı hızda dönebileceğinden bile şüpheliyim. Sıfıra sıfır geçmiş.

    Ayrıca yeni civic derecesi de efsane sayılır. Umarım yeni çıkacak Type-r için de test yaparlar.

    Güzel bir kanal. İzlerken eğleniyor insan.
  • Daha efsanesi örneğin,



    O lastiklerle, o şasi ayarları ile giriş çıkış hızı 1.0 Golf ile aynı gibi. Bu arabanın Type-r'dan önce nordschleife rekorunu cup lastiklerle birkaç ay elinde tuttuğunu hatırlatırım.

    Kilit nokta arkasının ne kadar hareketli ve kaymaya müsait olduğu, yani arabanın ayarları önüne köpek çıkarsa kaçıp geri şeridine dönmek için değil, usta sürücünün onu tamamen kendi bileği ile kontrol etmesi için yapılmış. Abartılı bir lift off oversteer davranışı var, Esp hiç müdahale etmiyor bile.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet3976


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Civic hatchback ile bunu arka arkaya izleyip de , yol tutuşu konusunda ona kafa tutabileceğini iddia eden arkadaş olursa göz doktoru tanıdığım var.

    He bir de şeyler gelecek, "bu test yol tutuşu konusunda fikir vermez"ciler. Peşinen söyleyeyim. Komik olmayın, ağırlık transferlerine şasinin tepkisi, lastiğin yola tutunma performansı, önden veya arkadan kayma eğilimi gibi konularda bu videolardan fikir alamayan adamda problem vardır, videoda değil. Adamlar ISO standardında test yapıyor.

    Sadece yol tutuş da değil, güvenlik de var. Önünüze aniden bir araç çıktığında kaçış manevrası sırasında civic ile kurtulabildiğiniz yerde golf ile dönünce karşı aracın a sütununda yüzünüzün fotokopisi çıkar.

    Şasi değil keşkül mübarek. MQB platformlu araçlar iyi davranış sergilemiyor bu testte. Fordlar canavar mesela. Fiesta rahmet okutturur golfe.

    Amme hizmeti: Buyrun civic'in videosu





    Jant,Lastik ve süspansiyonun hiç önemi yok zaten değilmi. İki araç arasındaki farkı göremiyorsanız siz de hiç yorum yapmayın bence.

    Golf Comfortline donanım Bu donanım paketi ne içerir ne vaat eder onu bir araştırın ondan sonra yorum yapın.

    Hayırdır, highline'a geçince elektromanyetik adaptif süspansiyon mu geliyor golfe ?

    Bence boş yapmayın. Golf'ün gti versiyonu da var testlerde. Pirelli p zero 225 35 R19 lastikle test edilmiş. Daha ne taksınlar lastik namına, semi-slick mi ? (Ki golf gti muadili type-r'dır, onun nürburgringde golfe yaptığı muamaleyi es geçiyorum) Gti versiyonu bile civic rs'ten daha erken kopuyor. Hatta şu anki golf ile neredeyse aynı slalom performansını gösteriyor.

    Savunacağım diye komik durumlara düşmeyin.




  • yol tutuşuyla alakası yokmuşmuş, esp abartı müdahale etmiyormuşmuş. Abi fanboyluğun sınırlarını zorlamayın. 76 ile girdiği parkurdan 43 ile çıkıyor esp müdahale etse araba yolun yarısında duracak demekki.
  • trust06 T kullanıcısına yanıt
    Bu konu senin için değil kardeşim, otomobil meraklısı ve limitleri güvenli bir biçimde zorlamayı seven otomobilini tanımak isteyen adamlar için. Sen sabah 7 akşam 5 elde telefon köprü trafiğine devam et.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.