Şimdi Ara

Volkswagen'in Eco modu hakkında!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
45
Cevap
0
Favori
15.599
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2016 model otomatik vites passat kiraladım.
    Eco modunda giderken seyir halinde gazdan ayağımı çektiğimde araç kendi kendine vitesi boşa alıyor.
    Yani vites D konumunda ama gazı bıraktığımda devir saati rölanti devrine düşüyor araç o şekilde ilerliyor.

    Normalde boş viteste gidince araba daha çok yakmaz mı?
    Benim bildiğim az yakması için viteste gaza basmadan ilerlersin ama bu araçta gaza basmayınca vitesi boşa atıyor resmen.
    Boş vitesi eco mod diye mi yutturmuşlar bize anlamadım.



  • Yelken modda nispeten daha az yakar.Araç vitesteyken daha az yakar(anlık olarak) doğru hatta hiç yakmaz ama motor frenide yaptığından aracın yokuş aşağı hzılanmasını engeller.Yelken modunda araçta motor freni yapılmadığından hız kaybı yaşamaz buda rüzgardan ve ivmeden kaynaklı hızın araçta daha çok korunmasını sağlar.

    Örneğin yokuş aşağı viteste inerken araç belli kmden sonra hızlanmaz hatta yavaşlar ancak araç yelken modundayken hızlanabilmektedir.Bu sayede araç hızını güç gerektiren yani gaza basılma ihtiyacı duyulan noktanın daha uzağına(vitesteykenki haline göre) taşıyabildiğinden daha geç gaza basmanıza neden olur.Buda size yakıt tüketimi olarak geri gelir.
  • Guzel konuymus, cevabini merak ettim ben de. Rolanti devri illa bos viteste oldugu anlamina geliyor mu bu arada?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arabaci_takimi -- 22 Temmuz 2020; 9:1:28 >
  • Yelken modu diye geçiyor, otomatik araçlarda eğer belli bir hızın üzerinde gazdan ayağınızı çekerseniz boşa atmış gibi davranıyor araba, daha uzun sürede durması açısından.

    Muhtemelen açma/kapatma seçeneği de vardır, ordan değiştirilebilir bu olay.

    Eco mode olayı biraz daha farklı, gaz tepkisinin azalması, daha düşük devirde vites değiştirme, klima gücü azalması gibi ekstra özellikleri var.
  • Eskiden araç az yaksın diye boşa atılırdı. Yolda boşa atmaya da Peygamber vitesi denirdi. Vw olağanüstü bir arge çalışması ile boş vitesi yelken modu olarak güncellemiş demek. Bizim TÜBİTAK projeleri geldi gözümün önüne kutunun üstünden papaz eriğini atıp kutunun altından imam eriği olarak alıyorlardı.
  • Yelken modda nispeten daha az yakar.Araç vitesteyken daha az yakar(anlık olarak) doğru hatta hiç yakmaz ama motor frenide yaptığından aracın yokuş aşağı hzılanmasını engeller.Yelken modunda araçta motor freni yapılmadığından hız kaybı yaşamaz buda rüzgardan ve ivmeden kaynaklı hızın araçta daha çok korunmasını sağlar.

    Örneğin yokuş aşağı viteste inerken araç belli kmden sonra hızlanmaz hatta yavaşlar ancak araç yelken modundayken hızlanabilmektedir.Bu sayede araç hızını güç gerektiren yani gaza basılma ihtiyacı duyulan noktanın daha uzağına(vitesteykenki haline göre) taşıyabildiğinden daha geç gaza basmanıza neden olur.Buda size yakıt tüketimi olarak geri gelir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 22 Temmuz 2020; 10:34:19 >
  • Motor vitesteyken kompresonda olacağıniçin yakmasada araba yavaşlar,ancak boşta hızlanır çok düşük bir yakıt yakar
    Araba bu dengeyi ayarlayarak ona göre boşa atıyor zaten

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Eskiden araç az yaksın diye boşa atılırdı. Yolda boşa atmaya da Peygamber vitesi denirdi. Vw olağanüstü bir arge çalışması ile boş vitesi yelken modu olarak güncellemiş demek. Bizim TÜBİTAK projeleri geldi gözümün önüne kutunun üstünden papaz eriğini atıp kutunun altından imam eriği olarak alıyorlardı.
    Yelken modu sadece VW'de değil diğer markalarda da var.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Story Mode Araç alma hakkında
    10 yıl önce açıldı
    2002 Model Honda CR-V Hakkında
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • boş viteste, vitestekinden daha fazla yakar ama bu fazla yakma atıyorum 1 birim dersek motor freninin devreye girmemesi ve arabanın hızını koruması sebebiyle 2 birim daha az yakıyorsun ve yakıt anlamında kâra geçmiş oluyorsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CapriceClassic

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Abartmayın şu konuda ne düşmanlığı yaptım. Siz her girdiğiniz konuya teknik açıklama mı yazıyorsunuz?

    Bu durum hem yararlı hem zararlı olabilir. Avrupa'nın düz yollarında yakıt düşürmek için iyi olabilir ama Türkiye gibi yokuşlu coğrafyalarda daha fazla fren kullanmak zorunda bırakacağı gibi yakıt tüketimine olumsuz etkisi de olabilir. Hafif aşağı eğimli bir yolda veya kırmızı ışıkları gördüğü için ayağını gazdan çektiğinde boşa atmak yerine motor freni yapsa cut off yapıp yakıt tüketimini 1,5-2 litre yerine sıfıra düşürebilir. Bu arada Civic Rs'de de duruma göre motor freni yaparken bazende serbest akışa geçebiliyor. Neyin ne olduğunu biliyoruz yani.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CapriceClassic

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Commandx den bosalan zirveye talip olmus

    Harbiden nerede commandx, vw konularina ilk yorum yazan o olurdu. Yakin zamanda vw alacak herhalde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Yelken modda nispeten daha az yakar.Araç vitesteyken daha az yakar(anlık olarak) doğru hatta hiç yakmaz ama motor frenide yaptığından aracın yokuş aşağı hzılanmasını engeller.Yelken modunda araçta motor freni yapılmadığından hız kaybı yaşamaz buda rüzgardan ve ivmeden kaynaklı hızın araçta daha çok korunmasını sağlar.

    Örneğin yokuş aşağı viteste inerken araç belli kmden sonra hızlanmaz hatta yavaşlar ancak araç yelken modundayken hızlanabilmektedir.Bu sayede araç hızını güç gerektiren yani gaza basılma ihtiyacı duyulan noktanın daha uzağına(vitesteykenki haline göre) taşıyabildiğinden daha geç gaza basmanıza neden olur.Buda size yakıt tüketimi olarak geri gelir.
    tam olarak açıklamış arkadaş. hele ki bazen yokuş aşağı gaza basmak zorunda kalıyorum, resmen ifrit oluyorum neyse ki dizel bari. adam yazılımla yaptığı bir özelliği comfort'a koymamış malesef.




  • yukarıdaki mesajım sildirilmiş. bu işte sizin parmağınız var mı?
    öyle herkes kafasına göre mesaj sildiriyorsa size kolay gelsin o zaman. yönetimden de bir açıklama gelir herhalde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Abartmayın şu konuda ne düşmanlığı yaptım. Siz her girdiğiniz konuya teknik açıklama mı yazıyorsunuz?

    Bu durum hem yararlı hem zararlı olabilir. Avrupa'nın düz yollarında yakıt düşürmek için iyi olabilir ama Türkiye gibi yokuşlu coğrafyalarda daha fazla fren kullanmak zorunda bırakacağı gibi yakıt tüketimine olumsuz etkisi de olabilir. Hafif aşağı eğimli bir yolda veya kırmızı ışıkları gördüğü için ayağını gazdan çektiğinde boşa atmak yerine motor freni yapsa cut off yapıp yakıt tüketimini 1,5-2 litre yerine sıfıra düşürebilir. Bu arada Civic Rs'de de duruma göre motor freni yaparken bazende serbest akışa geçebiliyor. Neyin ne olduğunu biliyoruz yani.

    Alıntıları Göster
    Hocam neyin ne olduğunu biliyorsun belki ama bu aracı kullanıp sistemi deneyimlememişsin belli.

    Yokuş aşağı fren kullanmak zorunda bırakma diye bir durum söz konusu değil zira YELKEN MODU diye çevirilen olay ayağınız frene dokunduğu anda devreden çıkıyor. Yani yavaşlamak isteyen kullanıcı anında motor frenine de sahip oluyor.

    Ayrıca düşük hızlarda, dur kalk ışıklarda zaten devreye girmiyor sistem.

    Üstüne üstlük eğer iniş çok dik ise araç güvenliği riske etmemek için yine SAİLİNG sistemini devreye sokmuyor. Motor freni ile aracın aşırı hız kazanmasını engelliyor.

    Bunların hepsini kendi aracımda deneyimlediğim için rahatlıkla söyleyebiliyorum. Sistemin faydası uzun yolda ortaya çıkıyor. Araç 120 km saatte bu sistem devreye girdikten sonra neredeyse 0 dirençle yavaşladığı için hiç gaza basmadan kilometrelerce yol alabiliyorsunuz. Silindir kapama teknolojisi ile birlikte uzun yolda düşük yakıt tüketimine önemli katkı sağlıyor.

    Ayrıca MOD seçimi ihtiyacı yok diğer markalardaki gibi. D modunda sürüş yaparken devreye giren bir sistem bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redmaner -- 23 Temmuz 2020; 16:7:47 >




  • redmaner kullanıcısına yanıt
    Vag grubundan kullandığım araçlarda anlattığınız şekilde bir sistem yoktu. Eğim algılama vs varsa gayet güzel bir sistemmiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Vag grubundan kullandığım araçlarda anlattığınız şekilde bir sistem yoktu. Eğim algılama vs varsa gayet güzel bir sistemmiş.
    D segment araçların aşağısında olduğundan şüpheliyim bu sistemin. Sormak lazım golf, leon kullanıcılarına.

    Passat ve Superb'de olduğunu biliyorum (Yeni makyajlı kasalarında)
  • Kullandığım passat variant a sonradan mod özelliği aktif ederek "eco" "sport" gibi modları aktif ettik. dediğiniz gibi eco modda kullanırken belirli bir devrin üzerinde gazdan çekince, "eco" seçeneği aktif oluyor ve hangi viteste olduğu ve anlık yakıt tüketimi kayboluyor. lakin eco mod şehir içinde çok geç tepki veriyor. ani hızlanmalarda vs sıkıntı oluyor
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.