|
Volkswagen'in küresel satışları 2022'de yüzde 6,8 azaldı
-
-
Vw talebe göre arz yapmayı başaran bir firma. Nokia gibi yok olabileceğini düşünmüyorum.
O farkta aşiret paket passatı kaldırdıkları için olabilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faniseyler -- 11 Ocak 2023; 16:41:15 >
-
ID ailesinin çoğu üyesi tipsiz.
TSi motorun akıbeti de sorunlu, Hybrid-Turboşarj tutmadı. Hayaller başkaydı.
SUV'lar Sedan ve HB araçları ezdiği için segmentlerin liderleri de VW olduğu için yine iyi atlatmış bu seneyi.
Bu satışlarda da kolpacılık apıyor VW, Çin'de 2 litre 280 beygirden başlıyor Passat, Magotan, Phideon vs. burada çöevrecilik ayağına yatıyorlar Çin ve Latin pazarında 1.6 hitler motor Polo var halen.
-
tedarik sıkıntısı yok yeter artık yahu. herşey heryerden geliyor.
çip krizide yok. kamyonda traktörde çip krizi yok ps5 te arabada neden kriz olsun? sanki 8 çekirdek çip takılıyor arabaya.
goy goy yapıp şu arabadaki fiyat artırma bahanesi yapmayın. bi millet 1 kere aptal yerine konurda 3. senedir sürekli aptal yerine konuyor ben bu kadar uzununu ilk defa görüyorum.
-
Çip krizi bende bitti diye biliyorum ama hala aynı bahane öne sürülüyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu işte bir dümen var. 2016 yılındaki ingilteredeki fiat tipo (egea) reklamında 13.000 pound dan başlayan fiyatlarla diyordu. 2023 model Fiat Tipo (Egea Hatchback) şimdi 28.725 pound İngiltere'de. 6 yılda ne oldu da döviz cinsinden 2 katına çıkıyor fiyatlar? Çinliler de üretecek diye son kazıklamaları mı yapıyorlar?
-
İngiltere'de vergiler arttı. Bir de o zamanlar muhtemelen 1.4 atmosferik satılıyordu artık satılmıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Artık çok satmak bir amaç değil. Daha az satıp daha çok para kazanmak.
-
Alman hükümeti bizdekiler gibi yapmıyor mu üretenden çok kazanacak bir vergi sistemi bulamamış mı gısganc alamanya
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
valla çip sıkıntısı mı, tedarik sıkıntısı mı, enerji sıkıntısı mı adı nedir bilmiyorum ama bir sıkıntı olduğu kesin.
yoksa araç bulunmayan şu dönemde neden fabrikalar boş kapasite tutsun, örneğin fiat egea üretimini 2 kat yapsaydı, 2 kat satış yapardı
Emre Özpeynircitwitter“11 ayın sonunda otomotiv fabrikalardaki üretim kapasitelerinin ne kadarı boş⁉️ Tofaş ➡️%47,5 Oyak Renault➡️ %43.9 Toyota ➡️31,2 Ford Otosan ➡️24,9 Hyundai ➡️23,2 Toplam kapasiteler Ford Otosan 455.000 Tofaş 450.000 O.Renault 378.000 Toyota 280.000 Hyundai 245.000”https://twitter.com/eozpeynirci/status/1604157490891218945?s=20&t=sbGubN6fbMWKaiaTFqxVjA -
Hybrid-Turboşarj tutmadı MI ? Nerede tutmadı ? Getirdikleri arabaların hepsini 6 ay önceden satıyorlar. Mayıs ayına kadar Golf YOK.
Türkiye'de satın almak isterseniz en yakın 5 ay sonra VW teslim alabiliyorsunuz.
-
Hikaye... e-TSi'da temel amaç turboyu elektrikle tahrik edip motoru jeneratör+motor gibi kullanmaktı aslında. Elektrikli araçlar birden bastırınca ortaya yarım yamalak bi Hybrid çıktı.
-
üstad dünyada zengin ülkelerin alım gücü biraz düştü çok değil. sebebi dolar her sene %2 değer kaybeder, altın petrol metaller emtia karşısında. 2020den beridir %50-100 değer kaybetti onlarda yalan söylüyor %10-20 enflasyon var diye hayır abd de avrupada enflasyon %100 bizde %400, japonyada %200. tabi bu zengin ülkelerdeki sıradan vatandaşlar netflix amazon prime disney+ aboneliklerinden 1ini iptal ettiler. bizim gibi domates 20 lira falan derdinde değiller. lüks tüketimlerinden biraz, çok değil, biraz vazgeçtiler, zorunda kaldılar değil. istediklerinden dolayı tasarrufa gittiler. çünkü paraları var ama almıyorlar. biz alamıyoruz. e haliyle bizde 40,000 dolar onlarda 10,000 dolar olan arabalarını 3 seneye bir değiştirmek yerine 4-5 seneye bir değiştirme kararı alınca satışlar azaldı doğal olarak üreticilerde üretimi azalttı. şirketlerde biz satamıyoruz diyemiyor hisseler düşecek aha batıyor vs dedikodusu yayılacak, bahane olarak çip tedarik diyip sallıyorlar. ha bi konteynır fiyatları arttı 3000 dolar olan konteynır 10,000 dolar oldu ama uzaya gidip yok olmadı bu kadar konteynır. 3 sene önceki konteynırlar halen var. neden fiyat arttı şunun yüzünden neden bunun yüzünden diye yazı uzar. ama çip sıkıntısı falan yok. tedarik sıkıntısı yok. kriz yok. ortada bir başarızlık beceriksizlik var ve işin içinde olan herkes medya dahil bunu biliyor ama reklam parası vs bindikleri ve batmaktaki teknedeki deliği büyütmemek için sesini çıkarmıyor kimse, abtalı oynuyorlar. neticede bi suçlu gerekli, suçu yarasaya çipe tedarike atıyorlar. domuz gribi kuş gribi deli dana... derken hayvan kalmadı şimdi çipe konteynıra, sırada güneşe suya suç atacaklar küresel ısınma vs diye. sırada güneş krizi su krizi var. eski bahane bayatladımı yeni bahane devreye giriyor.
-
Dostum mesajın çok dağınık ve bağlamsız.
Enflasyon arttı, tüketim kısıldı o yüzden satışlar düştü diyorsun, ama millet 3 5 ay sıra bekliyor araba alabilmek için. Aralık ayında son 5-10 yılın en çok satış yapılan aralığı, önceki seneye göre satışlar %100 arttı diye istatistikler geliyor. Ve %100de kalmasının sebebi de daha fazla araç tedarik edilememesi. Dediğim gibi Fiat bu sene 70bin egea sattıysa o kadar ürettiği için, eğer 100 bin üretseydi, o kadar satacaktı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sanayi Volkswagenlerle dolu. Birde bir tarafı altın kaplama galiba fiyatları uçuyor.
-
aşağı uzun ama iyi okuyun. son 3 yılın "duyamayacağınız gerçek" özeti çünkü.
"dünyada" satış azaldığından fabrikaları 2- 3- 5 hafta kapattılar. satış azaldığından. çipten dolayı değil. ha genel suçlusu abd dir. dolar basıp doların satın alma gücünü çok düşürdü. dahada basacak dahada düşecek.
"tr de" ise domates artacak diye herkes domates alır. araç fiyatı artacak diye herkes 2 sene sonra alacağı aracı şimdiden borçlanıp alıyor, dükkan açacağına buğday ekeceğine araba alıyor, çünkü bu ötv her sene artıyor ileride hiç alamayacak. seneye ötv düşecek olsun, bayilerde üst üste koyarlar arabaları.
çip krizi dediklerinde zeytin tarlaları köprü altlarında üst üste koymuşlardı arabaları çünkü biriktirdiler. stokçuluğun babasını yaptılar. çünkü bu ötv "dilimi" bir üste geçtimi bayinin kazancıda artıyor, dolar kesin artacak, bayide bekletiyor 10 kişiden 9 u na yok diyor, aracı galeriye satıyor çünkü alt ötv diliminden satmış vergiyi ödemiş oluyor. ama galeri bekletip üst dilime girdimi sana bana satıyor, aradaki ötv farkını devlete vermek yerine bölüşüyorlar. bu malı götürme 1. yöntemiy-di 6000km kuralı ile seçim gelmeden güya müdahale oldu. istanbul edirne gitgit gel galeriler 6000km ye çıkardı arabaları değişen birşey yok sonuçta.
2. yöntem, aksesuar faturası kesiyorlar. seramik kaplama şu bu diyip 100b tl aksesuar faturası kesip ÖTV den kaçırdılar. 600yerine 500e satıp, 100 lirayı elden alıp, ötv kdv ödemediler. devlet kanun çıkardı 30 gün boyunca aksesuar faturası kesilemez diye neden? herkes biliyor neyin ne olduğunu. ki dolar 5-7 liraydı o zaman. 300-500 lük arabada 100.
---------------------------------------
devlet neden birşey yapmıyor?
ÖTV millete eziyet ama devlete bürokratlara "pasta". başta bürokratlar sonrasında aşağılara kadar her devlet görevlisine bu pastadan pay düştüğünden medyadaki yutubdaki yancılar dahil... devletteki herkes memnun sesini çıkarmıyorlar.
bayiler de madem sen kucaklıyorsun diyor bakıyorlar millet gık demiyor, bizde azıcık öpelim diyip öpmeye başladılar halende öpüyorlar. yani devlet %300 alıyor. bayilerde %50, sonra galeriler %10, oto yıkama seramikçiler %3. herkes bu milleti öpüyor.
sen çalış kazan hayatını harca dön dolaş 1000 lira 1100 lira olacak diye öpülmeye ses çıkarma. yahu 1000 liralık araba ötv kalksa 300 lira. 700 lira cebinde kalacak. yani milletin beyin ölümü gerçekleşmiş.
--------------------------
devlet neden el atmıyor?
devlette gık diyemiyor bayilere normalde patates soğan bim a101 de yaptığı gibi hadi 2 bayi kapatsın van belediye başkanı boyunun posunu göreyim yapamaz. çünkü devlet bayilere çökerse bayilerde ÖTV düşsün kalksın satış yapamıyoruz diye haber yapıp devletin ekmeğine engel olmaya çalışır o yüzden devletin ipi "bayilerin elinde". millet seçimde meclisi komple temizlerse devletin başına yeni geçenler ötv yi kaldırır(millet bunları kovdu, bizi kovmasın diye) o zaman devlet ipten kurtulur.
---------------
yıllara göre araç satış listesine bakın anlarsınız. çip krizi yokken 600b adet satılmış araç. çip krizi varken 900b adet. bu nasıl kriz? ve kamyon iş makinesi traktör hiçbirinde bayide sıkıntı yoktu. onlarda çip yok mu? ayrıca bu çipler 1 dolarlık çipler. sıkıntı 100-200 dolarlık üst seviye çiplerde oldu. ki bu sıkıntı 2-3 ay sürdü. bize yedirdiler kısacası. yutubır tv hepsi parayı aldımı algıyı yapıyor, bayiler araçlar geldimi 10-10 teslim etmek yerine, kasıtlı bekleterek günde 1- ertesi gün yine 1 teslim ettiler ... araç yok algısı. her türlü algı yapılıyor. türkiyedeki durum bu oldu. bunu ancak ötv nin kalkması düzeltir. başka birşeyde düzeltemez. bu ötv yide bu meclistekiler kaldıramaz çünkü tahminim 2 yıldır bayiler distribütörler tv yutub gibi bunlarıda beslediler. ortadaki para çok büyük. millet ancak kendisi isterse bu ötv kalkar. bu meclisle devam edildiği sürece bu millet bu ötv yi istiyor demektir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cabriyo -- 14 Ocak 2023; 12:32:44 >
-
bu mesajdan anladığım kadarıyla komplo teorisi seviyorsun, araç satışları 600 binken 900 bin olmuş diyorsun ama öyle bir şey olmadığı aşağıdaki tabloya göre ortada.
sadece pahalı çiplerde problem var, diğerlerinde yok argümanın da tamamen hatalı, millet raspery pii bulunamaması örneğine bak.
-
krizden dolayı satılamıyor. Alamanya'da eskiden ticari araçlar %95 Mercedes iken artık Vw, Hyundai, Nissan, Mazda gibi markalardan oluşuyor. bu çöküşün bir başka resmi. Almanya'da fiyatlar %80 ila %120 aralığında artarken maaşlar ise tabanda %30, orta seviyede %20 , üst gelir guburunda ise %40 artmış. Artık bir gelir dengesizliği de oluşmaya başlamış. şu anda bir tır şöförü neredeyse asgari ücrete çalışacak.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pskillercheto -- 14 Ocak 2023; 15:0:21 > -
VW otomobil dünyasındaki yeni düzene ayak uydurabilmek için çok büyük. Hayatta kalması için küçülmesi gerekecek. Bütün sanayiisi içten yanmalı otomotiv sektörüne dayalı almanya için durum vahim.
-
He anasını satayım, bütün firmalar keyfine koca fabrika kapatıyor, o kadar çalışanı izine gönderiyor, keyfine üretim yapmayıp bu fırsatı kaçırıyor.
Şu an üretebilse 200bin egea satabilir Türkiye pazarında. Neden üretmiyor? Deli gibi talep varken 15 gün kapalıydı fabrika. Neden?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
ID ailesinin çoğu üyesi tipsiz. TSi motorun akıbeti de sorunlu, Hybrid-Turboşarj tutmadı. Hayaller başkaydı. SUV'lar Sedan ve HB araçları ezdiği için segmentlerin liderleri de VW olduğu için yine iyi atlatmış bu seneyi. Bu satışlarda da kolpacılık apıyor VW, Çin'de 2 litre 280 beygirden başlıyor Passat, Magotan, Phideon vs. burada çöevrecilik ayağına yatıyorlar Çin ve Latin pazarında 1.6 hitler motor Polo var halen. |
Benzer içerikler
- uygulama indirmeden karekod okutma
- udf indir
- repost nasıl yapılır
- video düzenleme programı
- biyografi sözleri kısa
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X