Şimdi Ara

Volkswagen, Mercedes, BMW ve AUDI cekismeleri (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
106
Cevap
1
Favori
6.530
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkes kendi arabalarını savunacağı için çekişme bitmez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizkubi


    quote:

    Orijinalden alıntı: VW_Passat

    Saygi deger Arkadaslarim veya Ustalarim,

    Otomobil Bölümü benim gibi herkezde takip ediyor. Yasi Kücük olan veya Büyük olan hepimiz buradayiz. Forumun Maksati birseyi tartismaktir, sorunlari tartismak oldugu gibi birseylerde paylasmaktir.

    Ben Almanya´da kaliyorum (burada Dogdum Büyüdüm), yazim iyi degil, kurdugum cümlede yanlis anlasilma var ise affola. Malesef Forumda Volkswagen, Mercedes -> Renault -> Mazda tartismasini zaman zaman anlayamiyorum, anlamadigim gibi anlam veremiyorum. Sonoyu biner kimi Renault alir ömür boyu biner. Her aracin güzellikleri vardir ama her güzelliginde bir kusuru vardir. Bu Forumda hic kimse kimseye VW´ci söyle VW´ucta herkez bir Araba aldimi begeni ile aliyor ama burada bu hevesi bile yok edebiliyoruz zaman zaman. Istegen seven Mazda 6 alir (Saygim sonsuzdur, begendigim bir aractir zaten), Renault alir Saygim sonsuzdur, Mercedes alir veya VW Jetta / Passat alir. Arabalar Kul yapisidir, hepsi neredeyse ayni sekilde üretiliyor (tüm üretim asamasini Canli gördüm, sonucta Araclar Robot ile Kasa yapilip daha sonra Donanimlar Insan eli ile Monte oluyor). Her Arabada malesef arti ve eksileri vardir. Kimi VW alir ömür bci böyle, Reno´cu su bu diyemez hakki yok. Adam arabasini severek ve begenerek almistir, bize hayirli demek düser. Ama simdi gidip bu konuya yanlis yanasmak ve kötülemek kötü elestiride bulunmak yakisik almiyor burada. O kisinin kim oldugunu bilmeden, o kisinin durumunu bilip bilmeden yazmak cok yanlis.

    Kapanan konu malesef sonunda kapanmis, cünkü Üyenin biri "Passat Severler" Forumunda okuduklarini alaycil bir sekilde baska bir yere yazdigindan dolayi tabiki bu Marka Sahiplerine saldirircasina yazdigi icin (kimse yanlis anlamasin lütfen). Sonucta herkez aracini istedigini yapar, Marka´ya özel bölümde serbestce istedigini yazabilir.

    Almanya´da herkez istedigi araca alip biniyor, Passat tabiki bu Sinifta daha cok satiyor ve degerini koruyor. Tabiki Passat ile kafa kafaya carpisan Model´ler Mercedes C Serisi, BMW 3 Serisi ve Audi A4´te harika araclardir (VW´den kalitelidirler !). Ama malesef bu Sinifin en genis arabasi "PASSAT" ondan Almanlar genelde her Modelin StationWagon (Variant, Avant, T-Model veya Touring vs.) aliyorlar, cok kullanisli ve Bagaj hacmi daha büyük oldugu icin. Yani her alicinin kitlesi ayridir, kimi Genis araba ister, kimi Sportip olsun der, kimi Prestij ister vs.. Herkezin düsüncesi ayridir, kulanimi ve amaci bile ayridir.

    Almanya´da Japonlar ve Fransizlarda satiliyor tabiki, ama Model ler degisik ve azdir. Misal Renault Laguna fazla satilmiyor, Yolda sik sik görmek mümkün degil (en azindan benim kaldigim Bölgede) ama onun yerine Clio veya Twingo bolca görüyorum, Mazda 3 ve 6 görüyorum (hem güncel hemde eski Modelini), Honda CR-V, Honda Accord (daha cok SW), Honda Civic (HB), Citroen, Peugeot (her Modeli) görüyorum. Yani adi veya kalitesiz diyemeyiz simdi bu Markalarida. Burada secenek coktur, Frankfurt´a gelipte Otomobil Sokagi Otomobil Showroomlari ile dolu olan Hanauer Landstraße´yi mutlaka görmüstür. Secenek cok yani, isteyen, bütcesi neyi yetiyorsa o sinifta hangisi iyise hangisi hosuna gidiyorsa onu aliyordur. Otomobili baziliri ihtiyac yüzünden alir (Ayagimi yerden kessin hesabi), kimi Ekonomik ve Tasaruflu olsun der veya kimi Lüks olsun diye alir vs.. Ben simdi aracimi seviyorsam bir Esya yerinde görmüyorsam ve her zaman Elle yikayip bakimini vs. herseyini titizlikle yaptiriyorsam bu bir sucmudur sizce ?

    Her sene ADAC veya nami deger bir sürü Otomobil Dergileri Testler yapiyor, her aracin arti ve eksileri vardir. Bir Arabanin Motoru bozulurken, digeri Elektronik Hata verir, digeri baska hata verir liste uzayip gider.

    Yani buradaki VW Polemigi hicbir Alman Sitesinde yoktur (özellikle Motor-Talk.de Sitesinde). En cok VW´ye veya baska bir Markaya hedef alan Kitle Otomobil Bölümündedir oda yetmediki artik Markalara özel olan Bölümleride huzursuz edilmeye baslandi malesef. Bilip bilmeyen herkez hemen konuya daliyor, örnek Renault Markasi bile Mercedes ile ayni seviyeye getiriliyorki arada Malesef Kalite farki var (ve Mercedes Premium Sinifinda). Yani cok mantiksiz bir karsilastirma yapiliyor. Almanlar neden yeni B7 veya x Modeli ciktiginda ilk Mercedes, BMW, AUDI ve VW olarak karsilastiriyor araclari ? Yani demekki bazi Modellerin atisabilecek Rakipleri var ondan.

    VW veya baska bir Markanin atismasini ve ileriye gidilmesini anlamiyorum acikcasi. Elinize geciyor burada atisipta, Madalya veriyorlarmi ? Yani Alan kisiyi enayi yerine koymanin, kirip, sayip sövmenin ne alemi var ?

    Bunlar benim düsüncelerim, malesef cok kirici olabiliyoruz bu Forumda ki son zamanlarda bu tür Marka saldirilari epeyce cogaldi. Sayenizde Foruma soru sormak ve ögrenmek isteyen bile artik cekinir oldu. Ben bile artik yazi yazinca arada kalmaktan korkuyorum.

    Hatam var ise özür dilerim,

    Saygilar

    Siyah yazı ile belirtiğim bölümlerde sorunlar var maalesef...VW yi premium markalarla karşılaştırırken bişey yok veya bunu adil görüyorsunuz ama vw yi başka araçlarla karşılaşitırınca itiraz ediyorsunuz burada hatayı klendinizde aramalısınız...almanyada görüp göremediğiniz modeller beni ilgilendirmiyor şahsen...Ben de yaşadığım yerde hep Renault görüyorum ,honda görüyorum ,toyota görüyorum,az da olsa vw görüyorum burada her yer laguna kaynıyor.
    almanlar araç üretip dünyaya pazarlıyorlar ve bunu da çok iyi yapıyortlar tabi ki bu kıyaslamalareı öncelikle kendi marka ve modelleri ile yapacaklar...almanlar otomobilde öncüdür ama buna sığınarak da eşşeğe altın semer vurma çabaları da o kadar anlamsız...Malzeme kalitesi konuları vs arz talep meselesidir ve üretim stratejisidir.Pek çok donanım ve teknolojinin ortak kullnıldığı global bir dünyada yaşıyoruz .Yani ben almanım ben premiumum ben daha iyiyim vs zırcvalarını geride bıraktık bile ..otomobile güçlü yatırım yapan bütün büyük firmalar üç aşağı beş yukarı benzer araçları üretiyor zaten melzemesi vs en son noktaya kadar robotlar imal ediyor
    bu seri üretim yahu rols royce mi bentley mi bu ?Bu noktadan sonra iş sadece reklama ,show a,testlere dayanıyor...eskiden araba almak kolaydı belli marka ve modeller vardı şu an öyle değil adam mercedese volvoya gidiyor yahu bir de hyundai ye uğrayalım diyor.

    olayları durumları reel olarak değerlendirmek gerekiyor Nasıl ki almanların vitrini mercedes ise korenin hyundai amerikanın dodge fransanın renault




    Almanlar ilk basta Testleri hangi Model ile yapiyorlar ? Yeni Passat cikti hemen ilk Testler Audi A4 Avant, Passat Variant, Mercedes C T-Model oldu neden peki hemen Renault ile karsilastirmadilar ? He tabiki Passat D Segmenti mutlaka bu sinifta diger Rakipleri ile yani Renault Laguna, Honda Accord, Opel Insignia ve Ford Mondeo ilede karsilastirma yapilacaktir. Sonucta herkezin bu Karsilastirmalarda Hangi Markada artilar ve eksiler oldugunu ögrenmesi ve kendine göre karar vermesi gerekiyor !




  • herkes kendi arabasını sever ve biner burada maksat bilgi paylaşımı şimdi kan gövdeyg götürecek haa..hadi hadi kavga çıkmasın passat da iyi BMW de, ama param olsa AUDi alırım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darüzzafer68 -- 15 Şubat 2011; 20:52:44 >
  • $imdi, geyigi bir yana birakip ciddi ciddi 1-2 kelam edeyim.

    VW araclarindan aile olarak uzakta sayilmayiz. 2002 yilinda babamda Polo vardi, yillarca VW Volt LT ve sonrasinda VW Crafter kullandik, hatta bir tane de Crafter'i 2007 yilindan beri hala kullaniyoruz. O yuzden VW du$mani, hic bilmeden sallayan bir insan izlenimi yaratmak istemem. Bunun di$inda 2 dayimda VW Passat var, bir kuzenimde VW Golf var vs...

    VW iyi araba yapiyor, burasi a$ikar. Ama kalite cizgisi bu forumda cok abartiliyor. Gecenlerde de yazmi$tim Corsa ba$ligi altina, yanli$ hatirlamiyorsam 3 hafta once mi ne yeni kasa VW Polo 1.2 TDI kiraladim. Kendim 2008 model Corsa sahibiyim. Bunun di$inda Hyundai i20, VW Grande Punto modellerini de kullanmi$ligim var. Kendi aracimi 47.000 km'dir kullaniyorum, Polo'yu 500 km, i20 ve GP'yi de 1000'er km kullandim. Yani bu araclar hakkinda showroom'da gidip bakmaktan, veya 3 km test suru$u yapmaktan cok daha fazla deneyimim var.

    Kalite algisina bakarsak, VW Polo ve Corsa birbirlerinden farkli degiller. GP ile i20 de bu iki araca oldukca yakin. Benim gozume carpan, montaj sikintilari ve bende yarattigi subjektif hislere dayanarak soyluyorum bunlari. 4 arac da birbirlerine gayet yakinlardi. 2002 model Polo ile, 2004 model Corsa arasinda da kalite acisindan bariz bir fark yoktu ki, bence Corsa, Polo'dan daha kaliteliydi. O yuzden, en azindan Polo'ya bakarsak oyle VW sahiplerinin du$undukleri kadar ultra iyi bir araca binmiyorlar. Tamamen tarafsiz ve objektif olarak soyluyorum bunu. Rakiplerinden cok farkli bir arac degil Polo. Tabi, $unu da ozellikle soyluyorum. 1.2 TDI motor, hayatimda kullandigim en tutumlu motor. Karma tuketimde 3.15 L tuketimi ba$ka hic bir aracta goremedim. Vites oranlari harika ayarlanmi$, motor 100 km/h'da 2000 d/d civarinda devir ceviriyor. Kendi aracim 6 ileri ve 100 km/h'da 1900 d/d cevirmesine ragmen, benzer suru$lerde 5.5 L/100 km'nin altini gorebilmi$ degilim (90 Hp CDTI). Yine benzer suru$te 75 Hp'lik Multijet motor 5.0 L / 100 km kadar tuketiyor. Yani, motor derseniz, 1.2 L TDI derseniz, her turlu ovgude haklisiniz. Ama olayi kaliteye getirirseniz, Polo'yu da sinifinin en kaliteli araciymis gibi gosterirseniz, ben buna katilmam. En azindan benim tecrubelerim bunun boyle olmadigini soyluyor. Auto Show, Auto Bild gibi VW yagdanligi dergilerin de yorumlarina asla tamah etmem, orasi da ayri bir konu. Ayrica, Polo'nun fiyatina ragmen bu kadar donanim fakiri olmasi da, VW'nin TR'de olu$an premium algisinin ithalatci firma tarafindan suistimal edilmesinden ba$ka da bir $ey degil.

    VW'nin bu forumda bu kadar antipati kazanmasinin en buyuk sebebi, VW sahiplerinin tutumudur.

    quote:

    over and under ın dediği gibi golf ün fiyatı uygun olsa kimse bu forumdan aynı sınıf başka araç almazzz...


    Mesela bu iddia. Eger oyle olsaydi, $u anda yollarda tek bir adet Yeni Astra gormememiz lazimdi. Yeni Astra'nin liste fiyati 41.200 TL'den ba$larken, Golf'un liste fiyati 38.200 TL'den ba$liyor. Demek ki neymi$, Golf'un fiyati kimi araclardan daha uygun olmasina ragmen, insanlar her zaman Golf'u tercih etmeyebiliyorlarmi$. Bu tip desteksiz atimlar insanda ister istemez antipati yaratiyor tabi.

    Sonuc olarak, VW iyi aractir, ho$tur. Ama mutlak iyi falan degildir. Her aracin kendine gore avantajlari mevcut. Kimi konfor der, Fransiz ister, kimi yol tutu$u der Alman ister. VW rakipleri arasinda en iyi araci yapiyorsa eger, hem konforlu, hem ekonomik, hem spor, hem de en guvenli araci uretiyor demek. Var mi boyle bir $ey? Tabiki de yok. O yuzden VW'yi bu kadar abartmayalim. Iyi oldugu konusunda bir $uphemiz yok, ama "VW, Audi, Mercedes, BMW ceki$mesi" gibi bir ba$ligin acilmasini gerektirecek kadar iyi olmadigi da gayet a$ikar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under



    division bell passat 3 serisinden daha konforlu ve plastik seviyesi olarak aynıdır sen neyin derdindesin ?




    ne kadar ucuz ve basit seylere takiliyorsunuz...

    3 serisinin sırf başlıbaşına steptronic sanzumaninin maliyeti, passatin komple üretim maliyetinin yarısına denk gelir arkadaşım...

    elmayla armutu karşılaştırmamayı ogrenmemiz gerek artık.



    bu ara da konfor konusunda haklı olabilirsin de, plastik seviyesi lafına gelince;

    yerlerdeyim...


    steptronic'in maliyeti nedir yazsana tüm forum öğrensin o zaman ? dsg'ye ne artısı varmış onu da yaz bir zahmet !

    5 serisindeki gibi neden geçişleri belirsiz değil madem o kadar passat'ın yarısı maliyeti var neden dsg gibi geçişleri ? anlatır mısın ?

    passat'ın içine oturmadan yorum yapana biriyle plastik kalitesi tartışacak değilim

    bencede yerlerdesin çünkü binmişsin ama görememişsin




  • VW'yi digerleriyle ayni baslikta gorunce VW'cilere uzuldum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    $imdi, geyigi bir yana birakip ciddi ciddi 1-2 kelam edeyim.

    quote:

    over and under ın dediği gibi golf ün fiyatı uygun olsa kimse bu forumdan aynı sınıf başka araç almazzz...


    Mesela bu iddia. Eger oyle olsaydi, $u anda yollarda tek bir adet Yeni Astra gormememiz lazimdi. Yeni Astra'nin liste fiyati 41.200 TL'den ba$larken, Golf'un liste fiyati 38.200 TL'den ba$liyor. Demek ki neymi$, Golf'un fiyati kimi araclardan daha uygun olmasina ragmen, insanlar her zaman Golf'u tercih etmeyebiliyorlarmi$. Bu tip desteksiz atimlar insanda ister istemez antipati yaratiyor tabi.



    Madem alıntı yapıyorsun ciddi ciddi konuşacağım diyorsun o zaman gerçekleri konuş

    Gir o topiğe bak bakalım ben onu hangi golf için demişim benzinli mi ?

    Dizel için dedim

    Bak ne yazmışım

    http://resim.donanimhaber.com/m_46589709/mpage_3/f_/key_//tm.htm#46788516

    quote:

    Eger fiyati makul olsa dizel golfun su forumdan bir kisi gidip focus veya astra almaz buna eminim.


    Bunu yazacaksan madem çarpıtma olur mu ? Diğer yandan ben golf'ü herzaman astraya üstün tutarım çünkü astrada hep birşeyler eksik golf'ün verdiği sürüş keyfini vermekten uzak sana göre altın olabilir ama bana göre gümüş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    $imdi, geyigi bir yana birakip ciddi ciddi 1-2 kelam edeyim.

    VW araclarindan aile olarak uzakta sayilmayiz. 2002 yilinda babamda Polo vardi, yillarca VW Volt LT ve sonrasinda VW Crafter kullandik, hatta bir tane de Crafter'i 2007 yilindan beri hala kullaniyoruz. O yuzden VW du$mani, hic bilmeden sallayan bir insan izlenimi yaratmak istemem. Bunun di$inda 2 dayimda VW Passat var, bir kuzenimde VW Golf var vs...

    VW iyi araba yapiyor, burasi a$ikar. Ama kalite cizgisi bu forumda cok abartiliyor. Gecenlerde de yazmi$tim Corsa ba$ligi altina, yanli$ hatirlamiyorsam 3 hafta once mi ne yeni kasa VW Polo 1.2 TDI kiraladim. Kendim 2008 model Corsa sahibiyim. Bunun di$inda Hyundai i20, VW Grande Punto modellerini de kullanmi$ligim var. Kendi aracimi 47.000 km'dir kullaniyorum, Polo'yu 500 km, i20 ve GP'yi de 1000'er km kullandim. Yani bu araclar hakkinda showroom'da gidip bakmaktan, veya 3 km test suru$u yapmaktan cok daha fazla deneyimim var.

    Kalite algisina bakarsak, VW Polo ve Corsa birbirlerinden farkli degiller. GP ile i20 de bu iki araca oldukca yakin. Benim gozume carpan, montaj sikintilari ve bende yarattigi subjektif hislere dayanarak soyluyorum bunlari. 4 arac da birbirlerine gayet yakinlardi. 2002 model Polo ile, 2004 model Corsa arasinda da kalite acisindan bariz bir fark yoktu ki, bence Corsa, Polo'dan daha kaliteliydi. O yuzden, en azindan Polo'ya bakarsak oyle VW sahiplerinin du$undukleri kadar ultra iyi bir araca binmiyorlar. Tamamen tarafsiz ve objektif olarak soyluyorum bunu. Rakiplerinden cok farkli bir arac degil Polo. Tabi, $unu da ozellikle soyluyorum. 1.2 TDI motor, hayatimda kullandigim en tutumlu motor. Karma tuketimde 3.15 L tuketimi ba$ka hic bir aracta goremedim. Vites oranlari harika ayarlanmi$, motor 100 km/h'da 2000 d/d civarinda devir ceviriyor. Kendi aracim 6 ileri ve 100 km/h'da 1900 d/d cevirmesine ragmen, benzer suru$lerde 5.5 L/100 km'nin altini gorebilmi$ degilim (90 Hp CDTI). Yine benzer suru$te 75 Hp'lik Multijet motor 5.0 L / 100 km kadar tuketiyor. Yani, motor derseniz, 1.2 L TDI derseniz, her turlu ovgude haklisiniz. Ama olayi kaliteye getirirseniz, Polo'yu da sinifinin en kaliteli araciymis gibi gosterirseniz, ben buna katilmam. En azindan benim tecrubelerim bunun boyle olmadigini soyluyor. Auto Show, Auto Bild gibi VW yagdanligi dergilerin de yorumlarina asla tamah etmem, orasi da ayri bir konu. Ayrica, Polo'nun fiyatina ragmen bu kadar donanim fakiri olmasi da, VW'nin TR'de olu$an premium algisinin ithalatci firma tarafindan suistimal edilmesinden ba$ka da bir $ey degil.

    VW'nin bu forumda bu kadar antipati kazanmasinin en buyuk sebebi, VW sahiplerinin tutumudur.

    quote:

    over and under ın dediği gibi golf ün fiyatı uygun olsa kimse bu forumdan aynı sınıf başka araç almazzz...


    Mesela bu iddia. Eger oyle olsaydi, $u anda yollarda tek bir adet Yeni Astra gormememiz lazimdi. Yeni Astra'nin liste fiyati 41.200 TL'den ba$larken, Golf'un liste fiyati 38.200 TL'den ba$liyor. Demek ki neymi$, Golf'un fiyati kimi araclardan daha uygun olmasina ragmen, insanlar her zaman Golf'u tercih etmeyebiliyorlarmi$. Bu tip desteksiz atimlar insanda ister istemez antipati yaratiyor tabi.

    Sonuc olarak, VW iyi aractir, ho$tur. Ama mutlak iyi falan degildir. Her aracin kendine gore avantajlari mevcut. Kimi konfor der, Fransiz ister, kimi yol tutu$u der Alman ister. VW rakipleri arasinda en iyi araci yapiyorsa eger, hem konforlu, hem ekonomik, hem spor, hem de en guvenli araci uretiyor demek. Var mi boyle bir $ey? Tabiki de yok. O yuzden VW'yi bu kadar abartmayalim. Iyi oldugu konusunda bir $uphemiz yok, ama "VW, Audi, Mercedes, BMW ceki$mesi" gibi bir ba$ligin acilmasini gerektirecek kadar iyi olmadigi da gayet a$ikar.

    inan çok etkilendim ve kıskandım..bu nedir yaa...tatilde 6 litre yaktırana kadar canım çıktı ama başardım.bende kendimi marifet yaptım sanıyordum ama 3 litreyi görünce resmen bittim




  • http://www.autobild.de/artikel/update-das-dauertest-ranking-1014682.html

    100 bin km sorunsuzluk testi ama en can alıcı nokta testi en fanatik alman Autobild yapıyor..vw nerelerde renault nerelerde toyota nerelerde Alman dostlarımıza göre bir inceleyin lütfen

    http://www.arabam.com/TumYorumlar.aspx?t=haber&ref=286351

    forumdışı vatandaşların görüşleri..fakat en önemlisi passat severlerin hiçbir teknik verisi yok çok ilginç yorumlar var çok çok ilginç ve başarılı ve objektif yorumlar (Lütfen buradaki konuların hepsini okumanızı rica ediyorum)


    http://www.metacafe.com/watch/1355449/renault_laguna_gt_vs_porsche_boxster/


    yine ilginç bir test

    Renault Laguna'nın, 2009 yılında, Passat'ın memleketi Almanya'da, J.D.Power tarafından yapılan ankete göre, (İngilizcesiyle: vehicle owner satisfaction survey), kendi sınıfında araç sahipleri tarafından en çok hoşnut kalınan, memnun olunan araç olduğunu biliyor muydunuz? İnanmazsanız bu linke bakın, dördüncü paragrafta yazıyor:

    http://businesscenter.jdpower.com/news/pressrelease.aspx?ID=2009116


    JD power i

    VW_PASSAT nickli arkadaş tanır sanırım ve de Autobildi...


    Hepsini geçtik madem bu markalar premium madem bu markalar best of almantyadaki araç fiyatlarından haber verirmisiniz ?

    Mazda 6 ne kadar ? Passat ne kadar ?Laguna ne kadar?Audi ne kadar? bir ses duymak istiyorum neden gelmiyor ?Duymadım dur dur ben söyleyeyim hepsinin fiyatları birbirine çok yakın hatta laguna ile audi ve passat aynı fiyata hemen hemen....

    Yani almanların kendi araçlarına biçtiği değerden daha fazlasını sizler bu forumda neden biçiyorsunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi denizkubi -- 15 Şubat 2011; 21:01:33 >




  • Hocam aynen ben de cok feci dumur oldum. Normalde ayni mesafede araclar 80.00 TL civarinda mazot alirken, Polo'da 45 TL'yi gorunce pompa tik etti, inanamadim . Bir dahaki aracimi alirken onceligim ekonomi olursa, ne donanima ne de ba$ka bir $eye bakarim, gider direkt VW Polo 1.2 TDI alirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BaRiS -- 15 Şubat 2011; 21:02:25 >
  • laguna nerden çıktı yaaaaaaaaaaaaaaaaaaa denizkubi sen yok musun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    $imdi, geyigi bir yana birakip ciddi ciddi 1-2 kelam edeyim.

    VW araclarindan aile olarak uzakta sayilmayiz. 2002 yilinda babamda Polo vardi, yillarca VW Volt LT ve sonrasinda VW Crafter kullandik, hatta bir tane de Crafter'i 2007 yilindan beri hala kullaniyoruz. O yuzden VW du$mani, hic bilmeden sallayan bir insan izlenimi yaratmak istemem. Bunun di$inda 2 dayimda VW Passat var, bir kuzenimde VW Golf var vs...

    VW iyi araba yapiyor, burasi a$ikar. Ama kalite cizgisi bu forumda cok abartiliyor. Gecenlerde de yazmi$tim Corsa ba$ligi altina, yanli$ hatirlamiyorsam 3 hafta once mi ne yeni kasa VW Polo 1.2 TDI kiraladim. Kendim 2008 model Corsa sahibiyim. Bunun di$inda Hyundai i20, VW Grande Punto modellerini de kullanmi$ligim var. Kendi aracimi 47.000 km'dir kullaniyorum, Polo'yu 500 km, i20 ve GP'yi de 1000'er km kullandim. Yani bu araclar hakkinda showroom'da gidip bakmaktan, veya 3 km test suru$u yapmaktan cok daha fazla deneyimim var.

    Kalite algisina bakarsak, VW Polo ve Corsa birbirlerinden farkli degiller. GP ile i20 de bu iki araca oldukca yakin. Benim gozume carpan, montaj sikintilari ve bende yarattigi subjektif hislere dayanarak soyluyorum bunlari. 4 arac da birbirlerine gayet yakinlardi. 2002 model Polo ile, 2004 model Corsa arasinda da kalite acisindan bariz bir fark yoktu ki, bence Corsa, Polo'dan daha kaliteliydi. O yuzden, en azindan Polo'ya bakarsak oyle VW sahiplerinin du$undukleri kadar ultra iyi bir araca binmiyorlar. Tamamen tarafsiz ve objektif olarak soyluyorum bunu. Rakiplerinden cok farkli bir arac degil Polo. Tabi, $unu da ozellikle soyluyorum. 1.2 TDI motor, hayatimda kullandigim en tutumlu motor. Karma tuketimde 3.15 L tuketimi ba$ka hic bir aracta goremedim. Vites oranlari harika ayarlanmi$, motor 100 km/h'da 2000 d/d civarinda devir ceviriyor. Kendi aracim 6 ileri ve 100 km/h'da 1900 d/d cevirmesine ragmen, benzer suru$lerde 5.5 L/100 km'nin altini gorebilmi$ degilim (90 Hp CDTI). Yine benzer suru$te 75 Hp'lik Multijet motor 5.0 L / 100 km kadar tuketiyor. Yani, motor derseniz, 1.2 L TDI derseniz, her turlu ovgude haklisiniz. Ama olayi kaliteye getirirseniz, Polo'yu da sinifinin en kaliteli araciymis gibi gosterirseniz, ben buna katilmam. En azindan benim tecrubelerim bunun boyle olmadigini soyluyor. Auto Show, Auto Bild gibi VW yagdanligi dergilerin de yorumlarina asla tamah etmem, orasi da ayri bir konu. Ayrica, Polo'nun fiyatina ragmen bu kadar donanim fakiri olmasi da, VW'nin TR'de olu$an premium algisinin ithalatci firma tarafindan suistimal edilmesinden ba$ka da bir $ey degil.

    VW'nin bu forumda bu kadar antipati kazanmasinin en buyuk sebebi, VW sahiplerinin tutumudur.

    quote:

    over and under ın dediği gibi golf ün fiyatı uygun olsa kimse bu forumdan aynı sınıf başka araç almazzz...


    Mesela bu iddia. Eger oyle olsaydi, $u anda yollarda tek bir adet Yeni Astra gormememiz lazimdi. Yeni Astra'nin liste fiyati 41.200 TL'den ba$larken, Golf'un liste fiyati 38.200 TL'den ba$liyor. Demek ki neymi$, Golf'un fiyati kimi araclardan daha uygun olmasina ragmen, insanlar her zaman Golf'u tercih etmeyebiliyorlarmi$. Bu tip desteksiz atimlar insanda ister istemez antipati yaratiyor tabi.

    Sonuc olarak, VW iyi aractir, ho$tur. Ama mutlak iyi falan degildir. Her aracin kendine gore avantajlari mevcut. Kimi konfor der, Fransiz ister, kimi yol tutu$u der Alman ister. VW rakipleri arasinda en iyi araci yapiyorsa eger, hem konforlu, hem ekonomik, hem spor, hem de en guvenli araci uretiyor demek. Var mi boyle bir $ey? Tabiki de yok. O yuzden VW'yi bu kadar abartmayalim. Iyi oldugu konusunda bir $uphemiz yok, ama "VW, Audi, Mercedes, BMW ceki$mesi" gibi bir ba$ligin acilmasini gerektirecek kadar iyi olmadigi da gayet a$ikar.


    Dostum dediklerini aynen katiliyorum.

    Ama diger araclar dururken Polo'ya ust segment parasi versen sen de ayni seyleri soylersin

    Kisaca Turk milleti ne kadar pahali birsey alsa o kadar kaliteli zannediyor.

    VW sahiplerinin bu araclarda gordugu birsey var, biz VW sahibi olmayanlar bunu goremiyoruz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi catalyst -- 15 Şubat 2011; 21:05:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    laguna nerden çıktı yaaaaaaaaaaaaaaaaaaa denizkubi sen yok musun



    bişeyleri katmamm lazım konuya yoksa kendiniz çalıp kıendiniz oynuyorsunuz böyle olmuyıor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizkubi


    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    laguna nerden çıktı yaaaaaaaaaaaaaaaaaaa denizkubi sen yok musun



    bişeyleri katmamm lazım konuya yoksa kendiniz çalıp kıendiniz oynuyorsunuz böyle olmuyıor


     Volkswagen, Mercedes, BMW ve AUDI cekismeleri






  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under



    division bell passat 3 serisinden daha konforlu ve plastik seviyesi olarak aynıdır sen neyin derdindesin ?




    ne kadar ucuz ve basit seylere takiliyorsunuz...

    3 serisinin sırf başlıbaşına steptronic sanzumaninin maliyeti, passatin komple üretim maliyetinin yarısına denk gelir arkadaşım...

    elmayla armutu karşılaştırmamayı ogrenmemiz gerek artık.



    bu ara da konfor konusunda haklı olabilirsin de, plastik seviyesi lafına gelince;

    yerlerdeyim...


    steptronic'in maliyeti nedir yazsana tüm forum öğrensin o zaman ? dsg'ye ne artısı varmış onu da yaz bir zahmet !

    5 serisindeki gibi neden geçişleri belirsiz değil madem o kadar passat'ın yarısı maliyeti var neden dsg gibi geçişleri ? anlatır mısın ?

    passat'ın içine oturmadan yorum yapana biriyle plastik kalitesi tartışacak değilim

    bencede yerlerdesin çünkü binmişsin ama görememişsin



    merak etme daha 110 binde 2 enjektörünü pert edip 6 bin lira masraf açan bir passatla son 5 yıldır çokça sevişmiş bulunmaktayim.

    iç mekan e90 ile mukayese dahi edilemez, açık ve net.

    ayrıca şunu da belirtiyim, E90'ın sadece tek kapısındaki deri ve fitil tutarı, passatin 4 kapısının ucuz pazar malı plastik kaplamalarını satın almaya yeter...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    quote:

    Orijinalden alıntı: denizkubi


    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    laguna nerden çıktı yaaaaaaaaaaaaaaaaaaa denizkubi sen yok musun



    bişeyleri katmamm lazım konuya yoksa kendiniz çalıp kıendiniz oynuyorsunuz böyle olmuyıor


     Volkswagen, Mercedes, BMW ve AUDI cekismeleri




    Laguna coupe owww teşekkür ederim.Gözümüz gönlümüz şenlendi valla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under



    division bell passat 3 serisinden daha konforlu ve plastik seviyesi olarak aynıdır sen neyin derdindesin ?




    ne kadar ucuz ve basit seylere takiliyorsunuz...

    3 serisinin sırf başlıbaşına steptronic sanzumaninin maliyeti, passatin komple üretim maliyetinin yarısına denk gelir arkadaşım...

    elmayla armutu karşılaştırmamayı ogrenmemiz gerek artık.



    bu ara da konfor konusunda haklı olabilirsin de, plastik seviyesi lafına gelince;

    yerlerdeyim...


    steptronic'in maliyeti nedir yazsana tüm forum öğrensin o zaman ? dsg'ye ne artısı varmış onu da yaz bir zahmet !

    5 serisindeki gibi neden geçişleri belirsiz değil madem o kadar passat'ın yarısı maliyeti var neden dsg gibi geçişleri ? anlatır mısın ?

    passat'ın içine oturmadan yorum yapana biriyle plastik kalitesi tartışacak değilim

    bencede yerlerdesin çünkü binmişsin ama görememişsin



    merak etme daha 110 binde 2 enjektörünü pert edip 6 bin lira masraf açan bir passatla son 5 yıldır çokça sevişmiş bulunmaktayim.

    iç mekan e90 ile mukayese dahi edilemez, açık ve net.

    ayrıca şunu da belirtiyim, E90'ın sadece tek kapısındaki deri ve fitil tutarı, passatin 4 kapısının ucuz pazar malı plastik kaplamalarını satın almaya yeter...


    sana göre açık ve net bana göre değil

    steptronic kadar sorunlu otomatik var mı acaba hiç sordun mu kendine hiç yoktan enjektör parası ile yırtmışın dizel passatda

    passat iç mekanı daha ferah ve konforlu, motor açısından ve yol tutuş açısından herzaman 320d derim ama geri kalanını da hesaba katmak lazım

    deri ve fitil tutarlarını sen iyi hesap etmişsin bakıyorum da fabrika personeli misin ?

    ama doğru ya forumda volvo S40'ı ferrari sananlar da var bu yüzden fazla birşey diyemeyeceğim




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi over and under -- 15 Şubat 2011; 21:11:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizkubi


    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    quote:

    Orijinalden alıntı: denizkubi


    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    laguna nerden çıktı yaaaaaaaaaaaaaaaaaaa denizkubi sen yok musun



    bişeyleri katmamm lazım konuya yoksa kendiniz çalıp kıendiniz oynuyorsunuz böyle olmuyıor


     Volkswagen, Mercedes, BMW ve AUDI cekismeleri




    Laguna coupe owww teşekkür ederim.Gözümüz gönlümüz şenlendi valla


    renaultda tek geçerim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizkubi

    http://www.autobild.de/artikel/update-das-dauertest-ranking-1014682.html

    100 bin km sorunsuzluk testi ama en can alıcı nokta testi en fanatik alman Autobild yapıyor..vw nerelerde renault nerelerde toyota nerelerde Alman dostlarımıza göre bir inceleyin lütfen

    http://www.arabam.com/TumYorumlar.aspx?t=haber&ref=286351

    forumdışı vatandaşların görüşleri..fakat en önemlisi passat severlerin hiçbir teknik verisi yok çok ilginç yorumlar var çok çok ilginç ve başarılı ve objektif yorumlar (Lütfen buradaki konuların hepsini okumanızı rica ediyorum)


    http://www.metacafe.com/watch/1355449/renault_laguna_gt_vs_porsche_boxster/


    yine ilginç bir test

    Renault Laguna'nın, 2009 yılında, Passat'ın memleketi Almanya'da, J.D.Power tarafından yapılan ankete göre, (İngilizcesiyle: vehicle owner satisfaction survey), kendi sınıfında araç sahipleri tarafından en çok hoşnut kalınan, memnun olunan araç olduğunu biliyor muydunuz? İnanmazsanız bu linke bakın, dördüncü paragrafta yazıyor:

    http://businesscenter.jdpower.com/news/pressrelease.aspx?ID=2009116


    JD power i

    VW_PASSAT nickli arkadaş tanır sanırım ve de Autobildi...


    Hepsini geçtik madem bu markalar premium madem bu markalar best of almantyadaki araç fiyatlarından haber verirmisiniz ?

    Mazda 6 ne kadar ? Passat ne kadar ?Laguna ne kadar?Audi ne kadar? bir ses duymak istiyorum neden gelmiyor ?Duymadım dur dur ben söyleyeyim hepsinin fiyatları birbirine çok yakın hatta laguna ile audi ve passat aynı fiyata hemen hemen....

    Yani almanların kendi araçlarına biçtiği değerden daha fazlasını sizler bu forumda neden biçiyorsunuz?





    AutoBild´te yorumlar bulamadim, ama senin icin DEKRA Mängelreportu sunuyorum. Buda araclari TÜV gibi Muayne ediyor almanya´da.

    Passat 3C hatalarina bak...

    http://www.maengelreport.com/index.php?id=15

    Buda Laguna

    http://www.maengelreport.com/index.php?id=15


    Bak bakalim kimin kimden ne kadar cok sorunu var

    Teknik veri istiyorsun sana ne Teknik verisi vereyim yaz ! ESS Sisteminimi mi tartisacaz yine , Passat´ta var merak etme.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under



    division bell passat 3 serisinden daha konforlu ve plastik seviyesi olarak aynıdır sen neyin derdindesin ?




    ne kadar ucuz ve basit seylere takiliyorsunuz...

    3 serisinin sırf başlıbaşına steptronic sanzumaninin maliyeti, passatin komple üretim maliyetinin yarısına denk gelir arkadaşım...

    elmayla armutu karşılaştırmamayı ogrenmemiz gerek artık.



    bu ara da konfor konusunda haklı olabilirsin de, plastik seviyesi lafına gelince;

    yerlerdeyim...


    steptronic'in maliyeti nedir yazsana tüm forum öğrensin o zaman ? dsg'ye ne artısı varmış onu da yaz bir zahmet !

    5 serisindeki gibi neden geçişleri belirsiz değil madem o kadar passat'ın yarısı maliyeti var neden dsg gibi geçişleri ? anlatır mısın ?

    passat'ın içine oturmadan yorum yapana biriyle plastik kalitesi tartışacak değilim

    bencede yerlerdesin çünkü binmişsin ama görememişsin



    merak etme daha 110 binde 2 enjektörünü pert edip 6 bin lira masraf açan bir passatla son 5 yıldır çokça sevişmiş bulunmaktayim.

    iç mekan e90 ile mukayese dahi edilemez, açık ve net.

    ayrıca şunu da belirtiyim, E90'ın sadece tek kapısındaki deri ve fitil tutarı, passatin 4 kapısının ucuz pazar malı plastik kaplamalarını satın almaya yeter...


    sana göre açık ve net bana göre değil

    steptronic kadar sorunlu otomatik var mı acaba hiç sordun mu kendine hiç yoktan enjektör parası ile yırtmışın dizel passatda

    passat iç mekanı daha ferah ve konforlu, motor açısından ve yol tutuş açısından herzaman 320d derim ama geri kalanını da hesaba katmak lazım

    deri ve fitil tutarlarını sen iyi hesap etmişsin bakıyorum da fabrika personeli misin ?

    ama doğru ya forumda volvo S40'ı ferrari sananlar da var bu yüzden fazla birşey diyemeyeceğim





    hayır fabrika personeli değilim, lakin mesleğim gereği bu konular benim uzmanlık alanımda.

    bu arada s40 ne alaka onu anlamadım




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.