Şimdi Ara

Volkswagen Polo 1.4 TDI 90 Hp Bluemotion İle Sürüş Deneyimim (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
88
Cevap
1
Favori
21.296
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Arkadaş biz 1.6 HDI diye takaya biniyoruz o zaman.. Benim araç tek ben varken 70 km hızda, 5.viteste nazlana nazlana hızlanıyor, 1.4 polo 6 kişiyle 70-120 arasını yağ gibi çıkıyor Ha..

    Arabamı yakmaya gidiyorum

    1.6 atmosferik araçlar bile o hızda 1800-2000rpm'lerden başlayarak nazlanmadan hızlanıyor.

    Unutmadan bu 230nm torklu bu Polo, 215nm torkunu sadece 1750rpm'de verebilen bindiğiniz araçtan çok daha seri.

    Polo , 308
    0-100: 10.9 , 13.0
    Tork: 230 , 215
    Tork devri: 1500-2500 , 1750
    Ağırlık: 1151 , 1320 (Fark 60kg'lık üç kişi)
    max güç: 90 , 90
    max güç devri: 3500 , 4000
    Yılların yıprattığı: 308 , Sıfır olan: Polo

    Arabayı yakmak için depodaki mazot işe yaramazsa benzin gönderebilirim. Kabul etmesi zor olacak olsa da güncel 1.4 tdi, mazinin 1.6 hdi'ından daha başarılı.




  • Ünal kullanıcısına yanıt
    İnceleme için teşekkürler. Zor kabullenecek arkadaşlar olsa da, 1500-2500rpm arasında sabit 230nm tork veren bir motor(50bg@1500rpm, 82bg@2500rpm, 90bg@3500rpm) B-sınıfı bir aracın kasasında yüksek vites-düşük devir hızlanmalarda her zaman seridir.
  • Volkswagen reklamından bile iyiydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Arkadaş biz 1.6 HDI diye takaya biniyoruz o zaman.. Benim araç tek ben varken 70 km hızda, 5.viteste nazlana nazlana hızlanıyor, 1.4 polo 6 kişiyle 70-120 arasını yağ gibi çıkıyor Ha..

    Arabamı yakmaya gidiyorum

    1.6 atmosferik araçlar bile o hızda 1800-2000rpm'lerden başlayarak nazlanmadan hızlanıyor.

    Unutmadan bu 230nm torklu bu Polo, 215nm torkunu sadece 1750rpm'de verebilen bindiğiniz araçtan çok daha seri.

    Polo , 308
    0-100: 10.9 , 13.0
    Tork: 230 , 215
    Tork devri: 1500-2500 , 1750
    Ağırlık: 1151 , 1320 (Fark 60kg'lık üç kişi)
    max güç: 90 , 90
    max güç devri: 3500 , 4000
    Yılların yıprattığı: 308 , Sıfır olan: Polo

    Arabayı yakmak için depodaki mazot işe yaramazsa benzin gönderebilirim. Kabul etmesi zor olacak olsa da güncel 1.4 tdi, mazinin 1.6 hdi'ından daha başarılı.

    Üstad, Görüntülü ispatı olmaksızın bu iddiaya inanmıyorum. 1.4 TDİ motor, içinde altı kişi varken, 5.viteste ve 70 km hızda gaza basacak ve o araç yağ gibi akacak ha.. Hayır hayatım 1.6 atmosferik araçlarda geçti, 70 km 5.viteste yağ gibi akanını yine görmedim..

    Siz tork-devir karşılaştırması yapıyorsunuz ama atladığınız kritik bir nokta var: Polo 70 km 5.viteste 1500-2000 devir arası gitmez. Öyle olursa 140-150 km'de 6000 devir civarı çevirmesi gerek.. Teknik verileri benle beraber aracını yakacak olanlarınkiyle de karşılaştırın lütfen..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Üstad, Görüntülü ispatı olmaksızın bu iddiaya inanmıyorum. 1.4 TDİ motor, içinde altı kişi varken, 5.viteste ve 70 km hızda gaza basacak ve o araç yağ gibi akacak ha.. Hayır hayatım 1.6 atmosferik araçlarda geçti, 70 km 5.viteste yağ gibi akanını yine görmedim..

    Siz tork-devir karşılaştırması yapıyorsunuz ama atladığınız kritik bir nokta var: Polo 70 km 5.viteste 1500-2000 devir arası gitmez. Öyle olursa 140-150 km'de 6000 devir civarı çevirmesi gerek.. Teknik verileri benle beraber aracını yakacak olanlarınkiyle de karşılaştırın lütfen..

    "Yağ gibi" hızlanmak koltuğa yapışa yapışa hızlanmak değil, aracın hafif gaz tepkilerine yerinde yanıt vermesidir. Akıcı ve sakin hızlanmaktır.

    1.6 atmosferikin akmasını bir kenara bırakıyorum. 1.6 atmosferik C-sınıfı, araçta tek kişiyken, abartı bir jant yokken, klima kapalıyken o hızlarda akar gider. Nasıl araba kullanıyorsunuz bilmiyorum. Gaza hafif basışlarda her zaman benzinli daha iyi tepki verir. Dizelde turbonun doldurduğu bölüm gazın fuzuli ezilip turbo basıncının yükseldiği bölüm. Sakin kullanımda atmosferik benzinli daha atik.

    Polo'nun devrini bilmiyorum. Ancak devir orantınızda bir hata var(70 km 1500-2000 / 140-150 km'de 6000 devir civarı) 100km/h ile 2000rpm çevirse, 70km/h ile 1400rpm çevirir ki bu devirde 230nm torka çok yakın bir değer elde eder. 1 saniye bile sürmeyen bir boşluktan sonra 230nm'ye tam olarak ulaşır.

    Sizinle birlikte aracını yakacak olan sanırım kahraman202. O da Focus 3'ünü yakabilir. Çünkü bu hızlanmada Polo 1.4 Tdi, 1.344kg'lik 270nm torkunu 1750-2000rpm arasında veren Focus 3'ten daha iyi. Ağırlık farkını 230 yerine 270 tork tam olarak karşılıyor. Ancak tork devri 1500-2500 geniş aralığında olmadığı için bu hızlanmada dezavantajlı. Ayrıca Focus'un daha geniş hava sürtünme kesitini, daha büyük jantlarını ve geniş lastiklerini düşününce Focus daha da geriye düşüyor. Bir de Focus'un son vites olarak bu karşılaştırmaya 6. viteste katılacağını düşünürsek vakit kaybetmemek için hemen aracı yakmaya başlayabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: soğutucu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Üstad, Görüntülü ispatı olmaksızın bu iddiaya inanmıyorum. 1.4 TDİ motor, içinde altı kişi varken, 5.viteste ve 70 km hızda gaza basacak ve o araç yağ gibi akacak ha.. Hayır hayatım 1.6 atmosferik araçlarda geçti, 70 km 5.viteste yağ gibi akanını yine görmedim..

    Siz tork-devir karşılaştırması yapıyorsunuz ama atladığınız kritik bir nokta var: Polo 70 km 5.viteste 1500-2000 devir arası gitmez. Öyle olursa 140-150 km'de 6000 devir civarı çevirmesi gerek.. Teknik verileri benle beraber aracını yakacak olanlarınkiyle de karşılaştırın lütfen..

    "Yağ gibi" hızlanmak koltuğa yapışa yapışa hızlanmak değil, aracın hafif gaz tepkilerine yerinde yanıt vermesidir. Akıcı ve sakin hızlanmaktır.

    1.6 atmosferikin akmasını bir kenara bırakıyorum. 1.6 atmosferik C-sınıfı, araçta tek kişiyken, abartı bir jant yokken, klima kapalıyken o hızlarda akar gider. Nasıl araba kullanıyorsunuz bilmiyorum. Gaza hafif basışlarda her zaman benzinli daha iyi tepki verir. Dizelde turbonun doldurduğu bölüm gazın fuzuli ezilip turbo basıncının yükseldiği bölüm. Sakin kullanımda atmosferik benzinli daha atik.

    Polo'nun devrini bilmiyorum. Ancak devir orantınızda bir hata var(70 km 1500-2000 / 140-150 km'de 6000 devir civarı) 100km/h ile 2000rpm çevirse, 70km/h ile 1400rpm çevirir ki bu devirde 230nm torka çok yakın bir değer elde eder. 1 saniye bile sürmeyen bir boşluktan sonra 230nm'ye tam olarak ulaşır.

    Sizinle birlikte aracını yakacak olan sanırım kahraman202. O da Focus 3'ünü yakabilir. Çünkü bu hızlanmada Polo 1.4 Tdi, 1.344kg'lik 270nm torkunu 1750-2000rpm arasında veren Focus 3'ten daha iyi. Ağırlık farkını 230 yerine 270 tork tam olarak karşılıyor. Ancak tork devri 1500-2500 geniş aralığında olmadığı için bu hızlanmada dezavantajlı. Ayrıca Focus'un daha geniş hava sürtünme kesitini, daha büyük jantlarını ve geniş lastiklerini düşününce Focus daha da geriye düşüyor. Bir de Focus'un son vites olarak bu karşılaştırmaya 6. viteste katılacağını düşünürsek vakit kaybetmemek için hemen aracı yakmaya başlayabilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    astra bitti şimdi de focus kıyaslaması çıktı.

    oran orantı yaparak tork-ağırlık kıyaslaması yapan üyeyi de tebrik ederim




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akifsari -- 17 Eylül 2014; 21:29:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Intrepid

    inceleme için teşekkürler bu arabanın en sevmediğim özelliği highline gelmiyor olması birazcık doldurmaya kalkasan golf parasına geliyor

    Higline gelse bişey farketmiyorki bu sefer o golf parası oluyor doğuş teker teker doldurtturuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DEMBELE1234

    quote:

    Orijinalden alıntı: Intrepid

    inceleme için teşekkürler bu arabanın en sevmediğim özelliği highline gelmiyor olması birazcık doldurmaya kalkasan golf parasına geliyor

    Higline gelse bişey farketmiyorki bu sefer o golf parası oluyor doğuş teker teker doldurtturuyor.

    Alıntıları Göster
    Şu araca opsiyon yan hava yastığı koysalar benzinli manueli aslında alınabilir araç ama o kadar para yatırdığımız bir araçta yan hava yastığı olmaması beni bir alıcı

    olarak düşündürür.




  • Sloganı bile yeter. Büyüksün polo !!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kutu149

    Şu araca opsiyon yan hava yastığı koysalar benzinli manueli aslında alınabilir araç ama o kadar para yatırdığımız bir araçta yan hava yastığı olmaması beni bir alıcı

    olarak düşündürür.


    Sen bilinçli bir tüketici olarak tabiki güvenlik donanımlarını düşünürsün .

    açılan konuyu görüyorsun

    öyle şişirmiş ki poloyu

    okuyunca bir üst sınıf kompakt araç almanın gereksiz olduğunu falan düşünebilir insan.

    adeta polo herşeye yeter mesajı veriliyor inceden ( yersen )

    neticede yol tutuşu astra ile ara hızlanmaları focus ile kıyaslayan bilgili geçinen ama arabanın a sından anlamayanlar olduğu sürece polo 2 hava yastığı satılır tabiki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    B sınıfının en çok satan aracı Polo değil öncelikle.

    Ondan sonra konuya gelecek olursak, Polo'ya binmemiş ve kullanmamış olsam, bu yazılanları mest olarak okurdum.

    70 km hıza düşüp, vites değiştirmeden 120km hıza sorunsuz atmosferik 1.2 motorlu araçlar bile çıkıyor, bırakalım da, 1.6 Turbo destekli araç da çıksın değil mi?

    Yol tutuşu yine çok abartılmış, elbette iyi yol tutuşu var ama demek ki Fiesta'ya binseniz Mercedes gibi anlatacaksınız.

    Trendline makyajlı kasa Polo'nun zaten içi ve donanımı vasatı da aşamıyor, VW'nin en büyük ayıplarından birisidir Trendline Polo.

    Ayrıca araç fazla yakmış ama bunu rodaj dönemine bağlıyorum, sürekli sabit 90km hız ile o araç 4.9 yakmaz çünkü, 3.9, 4.0 arası gider gelir.

    Yakit konusunda normal yakmis ben TDI jetta ile İstanbul giresun arasi normalde 4.3 ile giderdim son defa bir yetişkin bir bebek fazla gittik 5 lt yefirladi arkadasim biraz değişik kkullandı ben uyurken

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Polo iyi bir araba olabilir ama fiyatı uçuk

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    ...ara hızlanmaları focus ile kıyaslayan bilgili geçinen ama arabanın a sından anlamayanlar olduğu sürece polo 2 hava yastığı satılır tabiki




    VAG düşmanı, körükörüne Volvo'ya tapan, Fiatçı "akifsari"nin daha hızlanmadan, ağırlıktan, torktan, beygirden, tork-beygir-ağırlık-hızlanma ilişkisinden bile haberi olmadığı halde, sağa sola laf atmaya çalışmasına neden olan sendromun ne olduğuna sanıyorum henüz teşhis konulamadı. İsveçli bilim adamları çalışıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: soğutucu

    quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    ...ara hızlanmaları focus ile kıyaslayan bilgili geçinen ama arabanın a sından anlamayanlar olduğu sürece polo 2 hava yastığı satılır tabiki




    VAG düşmanı, körükörüne Volvo'ya tapan, Fiatçı "akifsari"nin daha hızlanmadan, ağırlıktan, torktan, beygirden, tork-beygir-ağırlık-hızlanma ilişkisinden bile haberi olmadığı halde, sağa sola laf atmaya çalışmasına neden olan sendromun ne olduğuna sanıyorum henüz teşhis konulamadı. İsveçli bilim adamları çalışıyor.

    Alıntıları Göster
    volvoya tapan falan lafını sil .birdaha uyarmam seni.

    fiatçı falan da değilim. fiat arabam bile yok.

    tork -beygir ilişkisi ile

    senin anlattığın masalın hiç alakası yok.

    tork farkı ağırlık farkını tam olarak karşılıyor gibi masallar ile insanları yanıltma. teknik olarak izah etsene nasıl hesapladın bu ağrlık farkını karşılama masalını

    çok merak ettim gerçekten.


    neticede elin şirketine ne taparım ne de sen ve senin gibiler gibi şakşakçılığını yaparım .anladın mı .

    polonun kıyaslanması gereken araba fiesta ya da clio dur.

    astra ile focus un yanına yazılmaz .




  • akifsari A kullanıcısına yanıt
    Sakin ol şampiyon. Ben gayet teknik olarak doğruları yazdım açıklamayla uğraşmayacağım. Yanlışsa aksini ispatla da doğruları öğrenelim. Polo'yla Focus'u birebir kıyaslayan yok. Şimdi Polo 1.4 Tdi 90, S80 1.6 D'den daha performanslı desem ona da itiraz edersin. Polo'yla S80 kıyaslanır mı hiç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soğutucu -- 17 Eylül 2014; 22:41:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    astra bitti şimdi de focus kıyaslaması çıktı.

    oran orantı yaparak tork-ağırlık kıyaslaması yapan üyeyi de tebrik ederim





    Sana da fırsat çıktı işte, karıştır bakalım ortalığı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DEMBELE1234


    quote:

    Orijinalden alıntı: Intrepid

    inceleme için teşekkürler bu arabanın en sevmediğim özelliği highline gelmiyor olması birazcık doldurmaya kalkasan golf parasına geliyor

    Higline gelse bişey farketmiyorki bu sefer o golf parası oluyor doğuş teker teker doldurtturuyor.

    3-4 bin lira farkla highline a yakışır bir highline gelse bence satışlar çok daha farklı olurdu lakin comfortline da sis farı bile yok jantlar kapak şahsen ben 1.2 atmosferik icon clio varken polonun yüzüne bakmazdım

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • @optiarc

    Öncelikle yazdığınız yorumlarda farklı bir üyeden bahsederken, özellikle dalga geçerek (!) bahsederken mesaj kısmının alt kısmında bulunan "Haberdar Et" bölümünü kullanmanız yerinde olurdu. Hakkımda yorum yapıldığını tesadüfen fark etmek zorunda değilim.

    "yağ gibi hızlanmak" deyimi sizin söylediğiniz "Akıcı ve sakin hızlanmak" veya dolaylı olarak kast ettiğiniz "yavaş yavaş" hızlanmak anlamından ziyade seri bir şekilde hızlanmak anlamına gelir. Ayrıca konu sahibinin (her ne kadar yağ gibi hızlanma deyimini kullanmasada) bu hızlanmayı araç içinde 6 kişi varken yaptığını söylediği dikkatinizden kaçmış.

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    Zor kabullenecek arkadaşlar olsa da, 1500-2500rpm arasında sabit 230nm tork veren bir motor(50bg@1500rpm, 82bg@2500rpm, 90bg@3500rpm) B-sınıfı bir aracın kasasında yüksek vites-düşük devir hızlanmalarda her zaman seridir.


    Focus için yaklaşık değerleri yazayım;

    52 hp/ 240 nm = 1500 rpm
    96 hp/ 270 nm = 2500 rpm
    111 hp/ 225 nm =3500 rpm

    Ağırlık 1344kg + sürücü / Polo 1151 kg + 6 kişi


    quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    Polo 1.4 Tdi, 1.344kg'lik 270nm torkunu 1750-2000rpm arasında veren Focus 3'ten daha iyi. Ağırlık farkını 230 yerine 270 tork tam olarak karşılıyor.


    Aradaki - 40 nm ile içinde 6 kişi bulunan Polo nasıl nasıl Focus'tan iyi oluyor ben anlayamadım. Özellikle karşılama bölümünün geçerli bir formülü var mı, bu sonuca nasıl ulaştınız merak ediyorum.

    115'lik Focus'larda 3750 devire kadar yeterli tork var. (3750 devirde 220 nm). Zaten maksimum beygir gücünü 3600 devirde veriyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    Ayrıca Focus'un daha geniş hava sürtünme kesitini, daha büyük jantlarını ve geniş lastiklerini düşününce Focus daha da geriye düşüyor. Bir de Focus'un son vites olarak bu karşılaştırmaya 6. viteste katılacağını düşünürsek vakit kaybetmemek için hemen aracı yakmaya başlayabilirsiniz.


    Ayrıca kağıt üzerindeki veriler bazen gerçek hayatla uyuşmayabiliyor.Şöyle ki;
    Focus 3 1344 kg.lık ağırlığına rağmen, aynı motora ve benzer vites oranlarına sahip 1160 kg.lık Peugeot 308'den daha esnek bir araç. Bunu da test verileri ile destekleyelim;

     Volkswagen Polo 1.4 TDI 90 Hp Bluemotion İle Sürüş Deneyimim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kahraman202 -- 17 Eylül 2014; 23:45:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202

    @optiarc

    Öncelikle yazdığınız yorumlarda farklı bir üyeden bahsederken, özellikle dalga geçerek (!) bahsederken mesaj kısmının alt kısmında bulunan "Haberdar Et" bölümünü kullanmanız yerinde olurdu. Hakkımda yorum yapıldığını tesadüfen fark etmek zorunda değilim.

    "yağ gibi hızlanmak" deyimi sizin söylediğiniz "Akıcı ve sakin hızlanmak" veya dolaylı olarak kast ettiğiniz "yavaş yavaş" hızlanmak anlamından ziyade seri bir şekilde hızlanmak anlamına gelir. Ayrıca konu sahibinin (her ne kadar yağ gibi hızlanma deyimini kullanmasada) bu hızlanmayı araç içinde 6 kişi varken yaptığını söylediği dikkatinizden kaçmış.

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    Zor kabullenecek arkadaşlar olsa da, 1500-2500rpm arasında sabit 230nm tork veren bir motor(50bg@1500rpm, 82bg@2500rpm, 90bg@3500rpm) B-sınıfı bir aracın kasasında yüksek vites-düşük devir hızlanmalarda her zaman seridir.


    Focus için yaklaşık değerleri yazayım;

    52 hp/ 240 nm = 1500 rpm
    96 hp/ 270 nm = 2500 rpm
    111 hp/ 225 nm =3500 rpm

    Ağırlık 1344kg + sürücü / Polo 1151 kg + 6 kişi


    quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    Polo 1.4 Tdi, 1.344kg'lik 270nm torkunu 1750-2000rpm arasında veren Focus 3'ten daha iyi. Ağırlık farkını 230 yerine 270 tork tam olarak karşılıyor.


    Aradaki - 40 nm ile içinde 6 kişi bulunan Polo nasıl nasıl Focus'tan iyi oluyor ben anlayamadım. Özellikle karşılama bölümünün geçerli bir formülü var mı, bu sonuca nasıl ulaştınız merak ediyorum.

    115'lik Focus'larda 3750 devire kadar yeterli tork var. (3750 devirde 220 nm). Zaten maksimum beygir gücünü 3600 devirde veriyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    Ayrıca Focus'un daha geniş hava sürtünme kesitini, daha büyük jantlarını ve geniş lastiklerini düşününce Focus daha da geriye düşüyor. Bir de Focus'un son vites olarak bu karşılaştırmaya 6. viteste katılacağını düşünürsek vakit kaybetmemek için hemen aracı yakmaya başlayabilirsiniz.


    Ayrıca kağıt üzerindeki veriler bazen gerçek hayatla uyuşmayabiliyor.Şöyle ki;
    Focus 3 1344 kg.lık ağırlığına rağmen, aynı motora ve benzer vites oranlarına sahip 1160 kg.lık Peugeot 308'den daha esnek bir araç. Bunu da test verileri ile destekleyelim;

     Volkswagen Polo 1.4 TDI 90 Hp Bluemotion İle Sürüş Deneyimim
    Makyajsız kasanın bazı hız-devir görselleri. Poloda motorun iyi performansından olsa gerek, vites oranları bence çok başarılı ayarlanmış 5 ileri olmasına rağmen.

     Volkswagen Polo 1.4 TDI 90 Hp Bluemotion İle Sürüş Deneyimim

     Volkswagen Polo 1.4 TDI 90 Hp Bluemotion İle Sürüş Deneyimim

     Volkswagen Polo 1.4 TDI 90 Hp Bluemotion İle Sürüş Deneyimim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gunesh13 -- 18 Eylül 2014; 0:47:07 >




  • Ünal sen bu konuya yazılanları takma ve lütfen incelemelerini yazmaya devam et. Maalesef forumda eskilerden kimse kalmadı ve yaş ortalaması çok düştü. Bilgilerinden istifade etmek isteyen mutlaka birileri vardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.