Şimdi Ara

Volkswagen Polo 1.4 TDI 90 Hp Bluemotion İle Sürüş Deneyimim (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
88
Cevap
1
Favori
21.411
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Polo aldığıma pişman olmama rağmen (comfortline aracım bile boş), bugün olsa yine fiesta yerine polo alırdım. O ne kadar dar bir iç mekan öyle. 10 km bile gitmedik, içim daraldı.
  • Bi 1.5 crdi degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Explorer79

    Polo aldığıma pişman olmama rağmen (comfortline aracım bile boş), bugün olsa yine fiesta yerine polo alırdım. O ne kadar dar bir iç mekan öyle. 10 km bile gitmedik, içim daraldı.

    10 km bile gidemeyecek kadar dar mıydı? Emin misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hey maaşallah, 90 HP 1.4 TDI, 110/115 HP 1.6 HDi/TDCi motordan da daha performanslı oldu, çok şükür bu günleri de gördük.

    Saçmalanır da bu kadar ağır saçmalanmaz.

    1.6 105'lik TDI yukarıda yazdığım motorların peşinden doğru düzgün yürüyemiyorken 90'lık 1.4 TDI? Gülerler adama.
  • Gunesh13 kullanıcısına yanıt
    REsimler 1.2 mi yoksa 1.4 TDI ya mı ait?

    Son vites oranı gerçekten iyiymiş. 2000 devirde 120 oldukça iyi.
  • Hyzlanma=Güç/a?yrlyk

    Güç= tork x devir

    Hyzlanma= (tork x devir)/a?yrlyk

    Not: A?yrlyk ve güç hariç tamamen(rüzgar sürtünmesi, lastikler...) e?it iki araç dü?ünelim. Biri 1000kg 100bg, di?eri 2000kg 200bg olsun. 2000kg 200bg olan dy? kayyplardan sonra kalan net gücü a?yrly?yna oranla daha yüksek oldu?u için daha hyzly hyzlanyr. (Bu fark mevcut kyyaslamalarda hyzlaryn da dü?ük olmasy nedeniyle ihmal edilebilecek kadar küçük)

    Focus ve Polo ayny hyzda ve 1.500rpm'de hyzlanmaya ba?larsa

    Focus (1500x240x2x3.14/60/1000x1.36)= 51.24bg, a?yrlyk 1.344 ton
    Güç/a?yrlyk: 37.94 bg/ton

    Polo (1500x230x2x3.14/60/1000x1.36)= 49.11bg, a?yrlyk 1.151 ton
    Güç/a?yrlyk: 42.67 bg/ton

    Demek ki neymi? 1500rpm'de ba?layan hyzlanmada 42.67> 37.94 oldu?una göre Polo daha çabuk hyzlanyrmy?.


    2000rpm'e bakalym:
    Focus@270nm 76.87bg
    Güç/a?yrlyk : 57.19 bg/ton

    Polo@230nm 65.48bg
    Güç/a?yrlyk 56.89 bg/ton

    Demek ki neymi?? 57.19 ile 56.89 e?it oldu?undan(0.31'lik fark ihmal) 2000rpm'de e?it hyzlanyrlarmy?. Polo'nun 230'luk torkunun kar?ysynda Focus'u ayny devirde e?it olarak hyzlandyrmak için 270nm tork gerekirmi?.

    1.500-2.500rpm arasynda yapylan bir hyzlanmada ivme e?rilerinin altynyn toplamyny alarak son hyzy buldu?umuzda hangisi daha yüksek hyza ula?my? oluyormu?? Polo. Hyz grafi?inin integralini aldy?ymyzda hangisi daha ileride olurmu?? Polo.




    ?imdi forumun sorununa geliyorum. Bunlary anlamady?y için benim Polo'nun Focus'tan performansly oldu?unu söyledi?imi iddia edenler var. Araçlaryn performanslary sadece spesifik bir durumla ölçülmez. Bu spesifik durumda ise Polo daha iyi. Çekersin Focus'un vitesini 3'e Polo'yu duman edersin. O 3'e çekse de yeti?emez. 90bg'lik güç 1150kg'lyk kasayy ancak 1344kg'lyk kasayy hyzlandyran 105bg'lik motor kadar hyzlandyrabilir. Motorlaryn farkly karakterleri Polo lehine olsa bile 10bg'lik güç açy?y kapatylamaz. Motorlar tam performans kullanyldy?ynda Focus daha hyzlydyr. 1.6 132bg'lik bir Auris'in Focus'u aynasynda kaybetti?i gibi, Focus da Polo'yu geride byrakyr.

    Yanly? yerde yazyyorum galiba.




  • kahraman202 kullanıcısına yanıt
    Cümlem 10 km gidemedim şeklinde değil. Gidebildik çok şükür. Yorumumun meali, 10 km yolculukta bile sıkıcı derecede dar bir araç olduğu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Explorer79

    Cümlem 10 km gidemedim şeklinde değil. Gidebildik çok şükür. Yorumumun meali, 10 km yolculukta bile sıkıcı derecede dar bir araç olduğu.

    Geçmişte yazmış olduğum mesajlarımdan bir tanesi tam da bu konuyla ilgiliydi;

    "Polo'nun boyutlarını ekliyorum;

    VW Polo;

    Uzunluk : 3970 mm (+1 mm)
    Genişlik : 1682 mm (-82 mm)
    Yükseklik 1462 mm (-33 mm)
    Aks mesafesi : 2470 (-19 mm)
    Baş mesafesi (ön) : -
    Maksimum bacak mesafesi (ön) : -
    Omuz mesafesi : -
    Baş mesafesi (arka) : -
    Minimum bacak mesafesi (arka) : -
    Omuz mesafesi (arka) : -

    İki araç arasında genel kanı Polonun gerek iç mekan ölçüleri gerekse dış boyut ölçüleri olarak daha iyi olduğu yönünde. Ancak dış boyut ölçüleri olarak Fiesta daha iyi. Polonun iç mekan ölçülerini bulamadım, bulan olursa ekleme yaparım. Polonun iç mekanda daha ferah hissedilmesinin en önemli nedenlerinden birisi cam hizasının (özellikle arka) daha aşağıda olması. İki aracın da ön koltuk, diz mesafesi, arka koltuk genişliği arasında pek bir fark yok gibi. Üç kişi iki aracın da arka koltuğuna oturup denedik, bir fark hissedemedik. "

    Yani Polo'da sıkıcı olmayan 10 km.lik yol Fiesta'da sıkıcı geliyorsa; ya iç mekan boyutlarında ciddi oranda fark, yada bahsettiğim gibi cam hizasının düşük olması nedeniyle içerisinin daha aydınlık olmasının etkisi veya subjektiflik söz konusu..




  • kahraman202 kullanıcısına yanıt
    Ben Fiesta nın ön koltuğuna oturdum, arkayı hiç denemedim. Benim farkettiğim Poloda ön koltukların daha geniş olması. Fiesta'da bacaklarım daha kapalı bir şekilde oturmuş gibi hissettim kendimi. Olumlu yanından bakacak olursak, fiesta insanı daha edepli oturmaya teşvik ediyor :)
  • yurtdışındayken 1.2 tdi polo kiralamıştık, hiç aşırı kilolu olmayan 5 kişi seyahat ettik.(maks 72 kilo bendim, ki aracı da ben kullandım zaten) Tam sığdık, siz nasıl 6 kişiyle viraj falan kastınız, o 6 kişinin yolculuktan sonra arabanın şeklini aldı mı falan merak ettim.

    http://www.youtube.com/watch?v=lk8y01MWsNE

    Bu da benim ortalamam mı toplam 5 kişi idik. Genel olarak sert kullanmadım, ama sakin kalamadığım yerler de oldu. Bi kere de top speedi mera kedip denedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi montanaturner -- 18 Eylül 2014; 12:36:38 >
  • Bence de yanlış yerde yazıyorsunuz. Sizi bir önceki mesajımda da uyarmıştım, aşağıda haberdar et butonu var, bir zahmet üslubunuzun hoş olmadığı mesajları yazarken beni haberdar ediniz. Zor geliyorsa yazmazsınız olur biter.

    Benim sorduğum sorulara halen bir cevap alabilmiş değilim.

    Konunun özetine gelirsek;

    1. Polo'nun yalıtımı 10 üzerinden 9,5

    Polo bu kadar sessizse Golf veya Golf ile aynı sessizliğe sahip Megane 3 gibi sıradan C sınıfı araçalrın puanı, Mercedes E serisi, S sersis, Audi A7, A8 gibi üst segment araçların puanı ne olmalıdır? Polo onlar kadar sessiz ise bana tebrik etmekten başka birşey düşmez.

    2. Polo Astra kadar iyi yol tutuşa sahip.

    Polo makyaj operasyonu ile süpersonik seviyede gelişime uğradı da bundan haberimiz mi yok veya Astra dediğimiz araç yol tutuş konusunda muadillerinden zayıf bir araç mı?

    3. İçinde 6 kişi bulunan bir Polo ne ara 1151 kg oluyor?

    boş olmasa bile yaptığınız formüllerin gerçek hayatta bir anlamı olmayacağının siz de farkındasınızdır. 2000 devirde 120 ile giden Polo aynı hızdaki Focus'tan (veya 2000 devirdeki Focusun hızındaki Polo) daha mı iyi ivmelenecek? Hakikaten daha iyi olacaksa Polo2yu tekrardan tebrik ederim.

    Yukarıdaki mesajımda görsel eklemiştim, Focus'un kendisinden neredeyse 200 kg hafif olan Peugeot 308'den 6 ncı viteste hızlanması daha iyi, bu durumu nasıl açıklayacağız?




  • kahraman202 kullanıcısına yanıt
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gunesh13

    Makyajsız kasanın bazı hız-devir görselleri. Poloda motorun iyi performansından olsa gerek, vites oranları bence çok başarılı ayarlanmış 5 ileri olmasına rağmen.

     Volkswagen Polo 1.4 TDI 90 Hp Bluemotion İle Sürüş Deneyimim

     Volkswagen Polo 1.4 TDI 90 Hp Bluemotion İle Sürüş Deneyimim

     Volkswagen Polo 1.4 TDI 90 Hp Bluemotion İle Sürüş Deneyimim

    oranlar güzel ayarlanmış 6. vitese gerek yok devir göstergesi




  • Vites aralıkları iyi ama max hızı düşük. Maalesef bendeki polonun en kötü yanı bu. Max 170 yazıyor internette Max 150ye kadar bastım kontrol zorlaştığı için b sınıfı hatchback milim oynasa araba yön değiştiriyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mazotşist kullanıcısına yanıt
    Hocam bunlar makyajsız kasa 1.6 TDI'a ait. Makyajlı 1.4 TDI ile güç olarak benzer olduğu için yine aynı oranlar ile ayarlanmıştır bence. Düşük devir yüksek hız bakımından cidden başarılı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gazozvar

    Ünal sen bu konuya yazılanları takma ve lütfen incelemelerini yazmaya devam et. Maalesef forumda eskilerden kimse kalmadı ve yaş ortalaması çok düştü. Bilgilerinden istifade etmek isteyen mutlaka birileri vardır.

    Yok abi ne takıcam. Neler kimler gelmiş okuyorum görüyorum. Forumda herkes araba dahisi olmuş biz bilmiyoruz bu işi. 8 senedir burdayım 8 senedir ehliyetim var. Otoparkta çalışıyorum. Ultra lüks araçlar hariç ( ferrari lamborghini vs.) tüm araçlar elimden geçmiştir. Önceden Vw fanlığı vardı şimdi Ford fanlığı doğmuş. Takmıyorum bile. Segmentine göre hangi araba iyidir hangisi kötüdür biliyoruz çok şükür. Ha beni tanımayan arkadaşlarda bi zahmet arama butonunu kullanarak eskiden açtığım 9 ay içinde 22 araba incelemesini de tek tek okusunlar. Kimmişim bi görsünler. Ben yine yazmaya devam ederim arabaları incelerim. Burda benim tanıdığım beni tanıyan kişiler ne anlatmak istediğimi ne söylediğimi anlarlar zaten.

    Ha çok isteyen olursa videolu inceleme de yaparım sorun değil benim için. 10 15 dakikamı alır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadaş adam izlenimlerini yazmış işte.aracın plakalığından da kiralık olduğu belli oluyor.niye konu vw olunca herkes art niyet arıyor.adamcağız gayet samimi yazmış işte yorumlara gel.he anam he herkes vosvogen ajanı zaten.yani hiçbir markaya sempati beslemem yapı olarak hatta distribitörden dolayı vosvogene de biraz mesafeliyim ama siz bu kadar çamur atınca insanın alası geliyor allah için firma sürekli satış rekoru kırıyor bi arabaya 6 ay sıra var ve insan düşünüyor bu kadar adam bu markaya güvenip alıyor 6 ay sıra beklemeyi göze alarak hepsi aptal bi burdaki 3-5 kişi akıllı öylemi?
  • Ünal kullanıcısına yanıt
    Nedense cevaplama gereksinimi duydum işte arabayı kötüleyenler hakkında. Bizde yakın zamanda kiralamıştık. Zonguldak İstanbul arası yarım depodan daha az dizel ile geldik üstelik hızımız ortalama 170 km iken. Araç fiyatını hayli hayli hakediyor. 200 km ye vurduğumuzu hatırlarım hiç sesi çıkmadı yokuşta bile hiç yorulmadan 130 140 kmleri gördü
  • Ben hic begenmedim kucucuk kucucuk dar bir araba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kedi uzanamadıgı ciğere mundar dermıs arkadaslardakıde o hesap
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.