Şimdi Ara

Volvo bakım fiyatları (23. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.876
Cevap
32
Favori
281.473
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • benim s40 d2 8.750 km de olmasına rağmen daha 10.000 km bakımına 1.250 km olmasına rağmen servis randevusu al diye uyarıyor.bu çok erken değil mi zaten 10.000 km de bakım komik bide 1.250 km kala uyarması daha da komik bence...başka bir sorun olabilir mi ?yağının eksik olması yada başka bişey vs.ben bunları araç yeni olduğu için hiç kontrol etmedim.ne yapmalıyım 10.000 k kadar bekleyim mi yoksa şimdiden götüreyim mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samil422

    benim s40 d2 8.750 km de olmasına rağmen daha 10.000 km bakımına 1.250 km olmasına rağmen servis randevusu al diye uyarıyor.bu çok erken değil mi zaten 10.000 km de bakım komik bide 1.250 km kala uyarması daha da komik bence...başka bir sorun olabilir mi ?yağının eksik olması yada başka bişey vs.ben bunları araç yeni olduğu için hiç kontrol etmedim.ne yapmalıyım 10.000 k kadar bekleyim mi yoksa şimdiden götüreyim mi?

    Bildigim kadarıyla servis uyarısı icin kilometre ve zaman birlikte değerlendiriliyor. Eğer bir senelik zaman dilimi km den önce dolduysa bu uyarıyı verebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE


    quote:

    Orijinalden alıntı: samil422

    benim s40 d2 8.750 km de olmasına rağmen daha 10.000 km bakımına 1.250 km olmasına rağmen servis randevusu al diye uyarıyor.bu çok erken değil mi zaten 10.000 km de bakım komik bide 1.250 km kala uyarması daha da komik bence...başka bir sorun olabilir mi ?yağının eksik olması yada başka bişey vs.ben bunları araç yeni olduğu için hiç kontrol etmedim.ne yapmalıyım 10.000 k kadar bekleyim mi yoksa şimdiden götüreyim mi?

    Bildigim kadarıyla servis uyarısı icin kilometre ve zaman birlikte değerlendiriliyor. Eğer bir senelik zaman dilimi km den önce dolduysa bu uyarıyı verebilir.

    Motor'un çalışma süresi de bir parametre. Eğer şehir içinde çok kullanılıyorsa motor daha uzun süre kullanıldığı halde az km yapılacaktır. Bu yüzden de ışık yanmış olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d


    quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE


    quote:

    Orijinalden alıntı: samil422

    benim s40 d2 8.750 km de olmasına rağmen daha 10.000 km bakımına 1.250 km olmasına rağmen servis randevusu al diye uyarıyor.bu çok erken değil mi zaten 10.000 km de bakım komik bide 1.250 km kala uyarması daha da komik bence...başka bir sorun olabilir mi ?yağının eksik olması yada başka bişey vs.ben bunları araç yeni olduğu için hiç kontrol etmedim.ne yapmalıyım 10.000 k kadar bekleyim mi yoksa şimdiden götüreyim mi?

    Bildigim kadarıyla servis uyarısı icin kilometre ve zaman birlikte değerlendiriliyor. Eğer bir senelik zaman dilimi km den önce dolduysa bu uyarıyı verebilir.

    Motor'un çalışma süresi de bir parametre. Eğer şehir içinde çok kullanılıyorsa motor daha uzun süre kullanıldığı halde az km yapılacaktır. Bu yüzden de ışık yanmış olabilir.

    Bir ilave daha...:)

    İstersen servise gitmeden o uyarı mesajini kaldırabilirsin.


    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    anahtarı takıp 1. pozisona çevir

    km sıfırlamaya bas, basılı tutarken anahtarı 2. konuma getir

    bir süre sonra göstergede ikaz işareti yanıp sönmeye başlayacak 3. yanıp sönmeden sonra km düğmesini bırak.

    anahtarı çıkar ve tekrar takıp çalıştır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • peki servise gitmek için 10.000 km yi beklesem bir sıkıntı olur mu?not şehirçinde çok kullanıldı bir kez uzun yol yaptı zaten oda 2.000 km
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samil422

    peki servise gitmek için 10.000 km yi beklesem bir sıkıntı olur mu?not şehirçinde çok kullanıldı bir kez uzun yol yaptı zaten oda 2.000 km

    Normal şartlar altında bir kaç bin km bakım zamanını geçmekle birşey olmaz derdim ama ilk bakım olduğundan bence uyarıyı dikkate alsan iyi olur. Çünkü rodaj süresinde motorun yeni olmasından kaynaklı bazı metal partikülleri yağa karışmış olabilir. Bu yüzden bazı hassas kişiler ilk 1000-2000 gibi km.değerlerinde arabanın yağını değiştirirler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    quote:

    Orijinalden alıntı: samil422

    peki servise gitmek için 10.000 km yi beklesem bir sıkıntı olur mu?not şehirçinde çok kullanıldı bir kez uzun yol yaptı zaten oda 2.000 km

    Normal şartlar altında bir kaç bin km bakım zamanını geçmekle birşey olmaz derdim ama ilk bakım olduğundan bence uyarıyı dikkate alsan iyi olur. Çünkü rodaj süresinde motorun yeni olmasından kaynaklı bazı metal partikülleri yağa karışmış olabilir. Bu yüzden bazı hassas kişiler ilk 1000-2000 gibi km.değerlerinde arabanın yağını değiştirirler.

    Kesinlikle Highwaymouse'a katılıyorum! İlk bakım için önerilen km'yi beklemeden, uyarıyı dikkate almak çok yerinde olur! Her ne kadar hassas bir üretim prosedüründen çıksa da, mutlaka ilk kullanım çapakları şu an motor yağının içindedir ve ilgili bölümleri aşındırmakla meşguldür... Ne kadar iyi bakarsak, o kadar uzun hizmet ederler araçlarımız!!!




  • teşekkür ederim uyarılarınızı dikkate alıcam.
  • Arkadaşlar, ingiltere de neden öyle Türkiyede neden böyle tartışmasında tepkimizi ortaya koymamız gerekiyor.

    Öncelikle Volvo Türkiye'ye bu konuyla ilgili toplu olarak başvuruda bulunmamızın faydalı olacağını düşünüyorum.

    Hatta iyi ingilizcesi olan arkadaşlar da Volvo Genel Merkezinden TR deki müşterilere niçin enayi muamalesi yapılmasına izin verildiğini sorarlarsa cevapları burada değerlendiririz.
     
    Neden aynı motoru kullanan diğer markalar ile Volvo'nun diğer ülkelerdeki bayileri 20 bin km de bir bakım önerirken, Volvo Türkiye 10 binde bir bakım öneriyor.
    Bu VOLVO'yu tercih edenleri enayi yerine koymak değil mi?
    @VolvoCarTurkiye


    sorusunu ben twitter da, facebookta ve mail ile de Volvocars a gönderdim.
  • Yaptığım araştırmaya göre ise Dikey Anlaşmalar ve Uyumlu Eylemlere İlişkin Grup Muafiyeti Bebliği 2005/4 isimli bir tebliğ var henüz ayrıntılı inceleme şansım olmadı ancak garantili aracın bakımlarının özel servislerde yapılması aracı garanti kapsamından çakırmıyor. Zaten volvo kitapçıklarını okuduğumda yetkili bir servis önerilir yazıyor sadece.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brsnt

    Arkadaşlar, ingiltere de neden öyle Türkiyede neden böyle tartışmasında tepkimizi ortaya koymamız gerekiyor.

    Öncelikle Volvo Türkiye'ye bu konuyla ilgili toplu olarak başvuruda bulunmamızın faydalı olacağını düşünüyorum.

    Hatta iyi ingilizcesi olan arkadaşlar da Volvo Genel Merkezinden TR deki müşterilere niçin enayi muamalesi yapılmasına izin verildiğini sorarlarsa cevapları burada değerlendiririz.
     
    Neden aynı motoru kullanan diğer markalar ile Volvo'nun diğer ülkelerdeki bayileri 20 bin km de bir bakım önerirken, Volvo Türkiye 10 binde bir bakım öneriyor.
    Bu VOLVO'yu tercih edenleri enayi yerine koymak değil mi?
    @VolvoCarTurkiye


    sorusunu ben twitter da, facebookta ve mail ile de Volvocars a gönderdim.

    syn brsnt formu incelerseniz bu sorgulamayı yapan tek insan bendim ben sordum klasik cevabımı volvodan aldım. hiçbirşey alde edemeyiz.

    ben hem yerı km de çağrılmasını hemde buna rağmen daha pahalıya yağ değişimi ve filtre değişim yaptırıldığını sormuştum

    km ye cevapları

    kendilerinin başka bir bakım prosedürü uyguladıklarını araç yazılımlarının farklı olduğunu(ne alakası varsa)

    fiyatla alakalı sorumada yorum yapmadan aynen yapıştırıyorum

    Volvo, PSA ve Ford grububu rakip olarak almadığından yedekparça ve işiçilik fiyat konumlandırmalarında bu iki marka ile rekabet edecek şekilde yapılandırılmamıştır. Bu nedenle bakım fiyatlarımızın sözkonusu markalardan yüksek olması doğaldır. Araç alırken kıyaslaöadığınız markalar ile bakım fiyatlarını kıyaslarsanız tabii ki farklılılar oluşacaktır.

    ben hiçbir mantık kuramadım argo tabirle kıvırmışlar. araç alırken ve srvis fiyatlarında bu markalar bizim rakibimiz değil diyorlar kalite açısından ama adamların motorunu kullanmaya gelince rakip bile görmediğin markanın motorunu kullanıyorsun nedense. aynı kaliteye düşüyorsun onların tabiriyle
    öndeki arma yüzünden onlar 1 yağdeğişimi yapıyor sen 2 üstelik onların 1 yağ değişimine ödedikleri paranın toplamda 2.5-3 katı(2 sefer yaptığın için ve pahalı olduğu için)
    polemiğe girmemek için cevap vermedim bana gelen cevap bu cevap bile ne kadar işbilmez olduklarını anlatıyor.
    ben sırf volvo türkiye anlayışı ve müşteri memnuniyetsizliği yüzünden eskiyen volvo s80 nimi
    mercedes ve bmw ile değiştirmeyi düşünüyorum. bu marka zihniyeti ve servislerin işbilmezliği
    (yeniden yeniden anlatmak istemiyorum servis daha arızayı tespit etmekten aciz sağlam klima komprosörü ve yağ pompamı değiştirmek istediler)
    yüzünden bu kararı aldım. beklemedeyim hayırlısı bakalım

    ha onların servisleri ve anlayışları nasıl onuda test ederek öğreneceğim.

    MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ (SATIŞ,SERVİS,YAKLAŞIM MÜŞTERİDEN YANA OLMA,HAK HUKUK)VOLVO DA SIFIR SIFIR SIFIR 10 YILLIK TECRÜBEM BU

    önceki aracım opeldi satış servis vs hiç sıkıntım olmadı.

    saygılarımla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 14 Haziran 2012; 18:44:30 >




  • Nasıl yani? İngiltere ile Türkiye'de satılan araçların yazılımlarının farklı olması sebebiyle mi bakım aralıkları farklı imiş? Neden Türkiye'deki araçların bakım aralıkları için farklı bir yazılımı varmış?
  • hayır bu yazdıklarımın ingiltere olayıyla alakası yok. benim sorum aynı motoru kullanan diğer firmalarla volvonun yağ değişim aralıklarının 2 kat farklı olması ve yağ ve filtre değişim ücretinin aynı yedek parçaları kullandığı halde neden volvonun pahalı diye sormuştum

    yağ değişim aralığı ile ilgili soruma yazılım cevabı diğernede kırmızıyla yazdığım cevabı verdiler
  • Bakım fiyatı birebir aynı parçalar kullanılsa, birebir aynı emek harcansa bile diğer markalara göre pahalı olabilir orada bir anormallik yok.

    Fakat diğer marka 15 binde girerken Volvo'nun 10 binde giriyorsa Volvolar kalitesiz demektir ve Volvo'nun bakımda kullandığı parçalar kalitesiz demektir.
  • katılmıyorum size neden pahalı olabilir. volvo değilde bu marka dacia olsa aynı emek aynı parça pahalı olurmuydu. tabiki hayır. amaç daha fazla para kazanmak

    yağ değişim periodundan bahsediyoruz o yüzden volvo kaliteli veya kalitesiz diyemeyiz motor farklı firmanın.volvonun değil volvo kendi insiyatifinde erken çağırıyor
    bu sebepten olarak katılalamıyorum syn 19can84



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 14 Haziran 2012; 21:54:41 >
  • Sayın Barış ,

    Dizel araçlarımızda ülkesel iklim şartları ve yol koşullarına bağlı olarak 10.000 km'de bir yağ, yağ filtresi ve yakıt filtresi değişimi gerçekleştirilmekte ancak yıllık periyodik bakımlar yine 20.000 km'de yapılmaktadır.

    Bu durum araç ile birlikte size verilen garanti kitapçığında da belirtilmiştir.

    Bilgilerinize sunarız.

    Ürün ve hizmetlerimize gösterdiğiniz ilgiden dolayı teşekkür eder, iyi günler dileriz.

    Saygılarımızla,

    Volvo Oto Line
    44 44 858
    #
  • Yurakıda verilen cevabı görüyorsunuz. Aşğıda da benim yazdığım yanıt mevcut. NOT: sadece yağ değişimine 550 TL istiyorlarsa bakımda pantolonu çıkar diyecekler sanırım.
    Diğer konu: Bakım 20 bin km yada yılda birdir diyor. Yağ değişimi ise 10 binde bir. Şimdi soru ekim 2011 çıkışlı araç, 2012 haziran da 10 bin km nedeniyle yağ değişim yapılacak, bu durumda bunların söylediği saçmalığa göre ekim 2012 de de periyodik bakıma girmesi gerekir aracın.
    Yarın bu soruyu bizzat müşteri hizmetlerine soracağım. Aynı zamanda aşağıdaki yazmış olduğum tebliğ ile ilgili olarak da Sanayi ve Ticaret Bakanlığının Garantiye ilişkin müdürlüğüne başvurup görüş isteyeceğim.


    2005/4 Tebliğ Numarası ile yayınlanan ve 01.01.2007 tarihinde yürürlüğe giren DİKEY ANTLAŞMALAR VE UYUMLU EYLEMLERE İLİŞKİN GRUP MUAFİYET TEBLİĞİ uyarınca, mailinizde belirtmiş olduğunuz işlemlerin, ARAÇ GARANTİ KAPSAMINDAN çıkmaksızın Marmara Bölgesinde yaptırılabileceği YETKİLİ SERVİS dışındaki Bağımsız tamirciler listenizi göndermenizi rica ediyorum.

    İyi çalışmalar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sunmedia -- 14 Haziran 2012; 22:32:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    katılmıyorum size neden pahalı olabilir. volvo değilde bu marka dacia olsa aynı emek aynı parça pahalı olurmuydu. tabiki hayır. amaç daha fazla para kazanmak

    yağ değişim periodundan bahsediyoruz o yüzden volvo kaliteli veya kalitesiz diyemeyiz motor farklı firmanın.volvonun değil volvo kendi insiyatifinde erken çağırıyor
    bu sebepten olarak katılalamıyorum syn 19can84

    Servisler amme hizmeti vermiyor, her biri para kazanmak için kurulmuş işletmeler.


    Volvo geçen sene 4000 araç satmış, ford 133 bin.

    Buna karşın volvonun 25 yetkili servisi var, ford'un 211.

    Yani bir ford servisi bir volvo servisinin 4 katı müşterisi var.

    Bu şartlar altında, aynı fiyat politikası aynı kar marjı olsa kim niye volvo servisi açsın?

    Ana firma böyle bir politika dikta etse otomatik olarak bazı servisler kontrat yenilememeye başlar, servis ağı küçülür, bunun sonucunda satış adetleri düşer, akabinde servis sayısı daha düşer ve oluşan fasit daire markanın Türkiye operasyonunun sonlanmasına kadar gider.

    Alternatif olarak servis sayısını korumak için volvo servisi açmanın yatırım ve işletim maliyetleri azaltılması yoluna gidilebilir, yani dağ başı lokasyonlarda merdiven altı tabir atölyelerde , yetkin olmayan elemanlarca servis hizmeti verilmeğe başlanır. Bu da firmanın marka değerine zarar verir, firma istediği fiyattan hedeflediği sayıda ürün satamaz, satış adedi düştükçe servis kalitesi düşer bir diğer kısır döngü oluşur.

    Özetle fiyatlandırma sadece maliyet+x gibi bir formülden ibaret değildir, pek çok unsurun buluştuğu bir dengedir.

    Bugün Volvo'nun servis fiyatlarının ideal dengeyi sağlayıp sağlamadığını bilmiyorum, ama Ford fiyatına servis hizmeti veremeyeceği de aşikar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    katılmıyorum size neden pahalı olabilir. volvo değilde bu marka dacia olsa aynı emek aynı parça pahalı olurmuydu. tabiki hayır. amaç daha fazla para kazanmak

    yağ değişim periodundan bahsediyoruz o yüzden volvo kaliteli veya kalitesiz diyemeyiz motor farklı firmanın.volvonun değil volvo kendi insiyatifinde erken çağırıyor
    bu sebepten olarak katılalamıyorum syn 19can84

    Servisler amme hizmeti vermiyor, her biri para kazanmak için kurulmuş işletmeler.


    Volvo geçen sene 4000 araç satmış, ford 133 bin.

    Buna karşın volvonun 25 yetkili servisi var, ford'un 211.

    Yani bir ford servisi bir volvo servisinin 4 katı müşterisi var.

    Bu şartlar altında, aynı fiyat politikası aynı kar marjı olsa kim niye volvo servisi açsın?

    Ana firma böyle bir politika dikta etse otomatik olarak bazı servisler kontrat yenilememeye başlar, servis ağı küçülür, bunun sonucunda satış adetleri düşer, akabinde servis sayısı daha düşer ve oluşan fasit daire markanın Türkiye operasyonunun sonlanmasına kadar gider.

    Alternatif olarak servis sayısını korumak için volvo servisi açmanın yatırım ve işletim maliyetleri azaltılması yoluna gidilebilir, yani dağ başı lokasyonlarda merdiven altı tabir atölyelerde , yetkin olmayan elemanlarca servis hizmeti verilmeğe başlanır. Bu da firmanın marka değerine zarar verir, firma istediği fiyattan hedeflediği sayıda ürün satamaz, satış adedi düştükçe servis kalitesi düşer bir diğer kısır döngü oluşur.

    Özetle fiyatlandırma sadece maliyet+x gibi bir formülden ibaret değildir, pek çok unsurun buluştuğu bir dengedir.

    Bugün Volvo'nun servis fiyatlarının ideal dengeyi sağlayıp sağlamadığını bilmiyorum, ama Ford fiyatına servis hizmeti veremeyeceği de aşikar.




    Kardeşim o zaman az yakan ekonomik araba diye satış yapmazsın.
    Ben benzinli s40 ın 20 bin bakımına 602 tl ödedim. Neden faturasın 4 de 3 işçilik yazıldığı için.

    Türkiye de hiçbir firma kendi servisini kurmak zorunda değildir. Eğer beğenmiyorsan gider yaygın servis ağına sahip bir firma ile anlaşırsın (senin deyiminle ford) servis hizmetini onlara verdirirsin.

    Yukarıda sözünü ettiğim tebliği zaten bunu düzenliyor.




  • Kimse yetkili servislere gitmek zorunda değil.
    Kimse 1oooo km de bir bakımda yaptırmak zorunda değil.
    Fazla para verdigini düşünen arkadaslar icin dışarıda bir sürü özel servis var.
    Satış rakamları atmadığı sürece servisler yaygınlaşmadigi sürece işimize gelesede gelmesede bu böyle.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.