Şimdi Ara

Volvo bakım fiyatları (24. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.876
Cevap
32
Favori
281.473
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: imagoodman

    Kimse yetkili servislere gitmek zorunda değil.
    Kimse 1oooo km de bir bakımda yaptırmak zorunda değil.
    Fazla para verdigini düşünen arkadaslar icin dışarıda bir sürü özel servis var.
    Satış rakamları atmadığı sürece servisler yaygınlaşmadigi sürece işimize gelesede gelmesede bu böyle.


    O iş öyle zorunda değille olmuyor 120 bin lira ver sonra servisr gitme garanti dışı kalsın yok öyle.sizin gini düşünenler olduğu için bu adamlar bunları yapıyor niye 20 binde çağırmıyor dizel aracını pata kazanmak için herkes tepkidini koysa bu durum böyle olmaz. Zaten garanti bitince yetkili servise uğramadım. Brn tepkimi koyuyorum xc 60 veya yeni s80 düşünüyordum vazgeçtim biraz daha birikimle mercedes ve bmw ye döneceğim araçtan memnunum ama volvo türkiye ve servis bezdirdi ve enayi durumuna düşmek istemiyorum bu benim şahsi düşüncem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ne yapalım tepkimizi koymak icin çıkıp yürüyüş mü yapalım istiklalde?
    Yada süzer Plaza'nın önüne siyah çelenk mı bırakalım?
    Pahalı olduğu bir gercek ama reel gerceklerine gözardi etmek ne kadar mantıklı onu tartışmak lazım.
    bu kişisel bir tercihtir.
    Siz "ben 2oooo kmde bir yağ değiştireceğim arabamida efendi efendi kullanacağım" derseniz garantiyle işiniz olmaz zaten.araçların arıza yapma olasılığı olan en az olan yıl ilk iki yıldır.cagu marka bunu referans alır kendine.
    Kaldi ki garantili bir durum da oldugunda yetkili servise kaptirmadiginiz parayla yaşadığınız sıkıntı cok rahatlıkla cozulebilirsiniz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Garanti imalat hatalarına karşıdır.Perdiyoduk bakıma gelmemiş veya dışarda yaptırmış bir aracın ön düzeninin,kaporta aksamının ve elektroniğinin garanti dışı kalması çok saçma.Tamamen kendi menfaatlerine çalışıyorlar.Ben motorun bakımını dışarda yaptırırsam motoru garanti dışı bırakmalı.Tüm markalarda aynı olay var..

    Gelelim volvo'nun bakım maliyetlerine.Ben antalya otokoçtan örnek vermek isterim.Volvo için ayrı bir bölüm yok.Karışık bakım yapıyorlar.Yani s40 1.6 dizelinizin bakımını yaptırırken yanınızda focus 1.6 dizel oluyor.
    Kullanılan parçalar aynı.Hadi diyelim volvo özel ürettiriyor,parça fiyatları farklı..eee yapılan işçilik aynı kullanılan yağ aynı.s40 a işçiliği 2 yazıyorlar,aynı işlemler yapılan focusa 1 yazıyorlar işçiliği.volvoda yağa 3 yazıyorlar fordta 2.
    Arabanın motorunda binlerce citroen çamı,peugeot aslanı ve ford logosu görüyorsun.aaa ama olur mu bu volvo :D
    Volvonun krikosunda bile fomoco yazıyor.Lan bir krıkoda bile kendi stickerını yapıştırmıyorsun birde ford ile farklı işçilik alıyorsun.Yazık.Sadece sömürülme bu iş...

    Geçen gün rot balans a girdim.Usta 2 salıncak lazım dedi.Bunun parçası focus ile aynı dedi.araba ne derlerse focus de dedi.Volvo dersen giydirirler dedi :D sanayide bile aynı olay var yaw.

    aaaaa ama serbest piyasa arkadaşlar isteyen istediğini yapar :))

    otokoçta 10.000 bakımını 650 ye yaptırırsın,başka bir yetkili serviste 450 ye yaptırırsın aynı bakımı.

    bu bakım aralıkları tartışması her markada var.renault ve nissan aynı motorları kullanıyor.Nissan dizellerde 10.000de bir bakım renault 15.000de bir bakım.Lan birebir aynı motor.Sende 15.000de bakım yap.--yok olmazzz!! Ford-volvoda aynı böyle. Ben nissanın motorundan 500 tane renault logolu parça çıkartırım.Hatta nissan logosu çıkmaz bile hava filtresi haricinde :D

    Neyse bu işler böyle.Ya bu deveyi güdersin ya bu diyardan gidersin misali...

    Bu arabaları alırken az çok böyle olduğunu biliyorduk.Böylede oldu...

    Bnece araçlarımızı diğer araçlarla kıyaslamaktan vazgeçelim.
    Avrupada istasyonlarda satılan en kalitesiz diye tabir edilen mazot,ülkemizdeki opet,shell,bp,total,petrol ofisi gibi markaların eurodizel diye sattığı mazota göre çok dha az kükürtlü,daha yüksek setan sayılı.Egr avrupa şartlarında uzun km lerce sorunsuz olarak kullanılıyor.Bizde 100.000 km sağlam olan egrye madayla takmak lazım :D Yollarımız çok bozuk avrupadaki yollara göre.Yandaşlara peşkeş çekilen asfaltlama,yol yapım ihaleleri sağolsun 2-3 senede bir bozuluyor asfaltlarımız.
    Avrupada yollarda toz göremezsinizz.Bizde ise millet çakılını,tozunu,toprağını yola döküyor.Hava kirliliği var.Filtrelerimiz tozla doluyor.Kışları siyahlaşıyor.Trafiğimiz yoğun.Lastik havalarına bakan yok vs vs... yani adamlar aslında birazda olsa haklılar bakımın erken olması gerektiği konusunda.tabi 20.000 e 10.000 olmaz.
    15.000 olur !!!

    Triger konusuda çok konuşuldu.Ben 60.000de triger koparanlar gördüm. 250.000de trigere bakmamış olanlarda var.Bu iş aracın yaşına,kmsine göre değil kayışın durumuna gerginliğine göre bakılır bence.Her bakımda bakılmalıdır.Kayışta yıpranma varsa,gergisi germiyorsa iyi ona bakacaksın ne gerekiyorsa yapacaksın.
    Şöyle düşünmek lazım.Ben bayiden yeni araç aldım.Eve geldim ve gaz pedalına taş koydum.5 saat aralıksız dip gaz gördü araba boşta,olduğu yerde.eee aracın km si yok ? Daha yeni alındı bayiden ?

    Veya s40a koydum bir ton yükü.Dağ bayır gezdim zorladım arabayı.patinaj çektirmeye çalıştım o yük altında.Zorladım ettim.Aracın km si 5000 olsa kaç yazar ? o extrem şartları görmüş araba.Zorlanmış.

    O yüzden bence trigere durumuna bakıp karar vermek lazım...

    İlk bakımda ise motorlarımız aşıtılma tekniği ile imal edildiği için illaki mikron ölçülerinde de olsa metal partikülleri vardır.Uzun vadede illaki ilk bakımın erken yaptırmanın faydası görülecektir.Boşuna servise gitmenize gerek yok.İlk bakımı 10.000 kmde istiyor.3000 kmde iken orjinal yağ filtresi ve yağınız ile bir özel servise gidip değiştirin yağınızı ve filtrenizi.Kimse anlamaz değiştirildiğini.ufak bir maliyetle içiniz rahatlamış olur.Şahsen sıfır araç alsam öyle yapardım.Yağ 100 tl filtrede 50 tl olsa 150 tl gibi makul bir ücrete motorunuzun rodajından kaynaklanan,ufak partikül metallerini temizlemiş olursunuz.10.000 kmde de yetkili servise hiçbirşey olmamış gibi gidersiniz.




  • o zaman şöyle yapalım madem bu psa motor hepsinde aynı bizde volvolarımızı 10.000 km de değilde 15.000 km de periyodik bakımını yaptıralım yağını suyunu filtresini vs. ne gerekiyorsa yada 20.000 km yaptıralım.servis niye geç getirdin der mi yada garantisini bozar mı bence bozamaz .keyif benim mal benim hem aynı motoru koy bakımı 10.000 km yap enayi yerine koyuyorlar ama bunu bile bile aldık araçlarımızı ,tepkimizi göstermediğimiz için bu herşeyde böyle olacak .malesef böyle bir toplumuz....saygılar
  • Merhabalar Tekrar.

    Volvo Müşteri hizmetleri ile görüştüm, Yukarıda yasal imkanın mevcut olduğunu ve Volvo tarafından tavsiye edilen ürün ve parçalar kullanıldığı sürece bakım ve yağ değişiminin Yetkili servisde yapılması mecburiyetinin olmadığını ve garanti kapsamından çıkmayacağını belirttiler.

    Arayıp siz de teyit alabilirsiniz. Özellikle daha çok kişinin aramasını ve bu konuda taciz etmesini rica ediyorum.


    Bu durumda şöyle yapılabilir.

    Kullanılacak parçalar ve yağ faturalı olarak yetkili servisten alınır. Ve özel serviste taktırılır. Zaten yüksek miktarda ücret yazdıkları şey işçilik ücreti olduğu için daha uyguna gelecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sunmedia -- 15 Haziran 2012; 12:02:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brsnt

    Merhabalar Tekrar.

    Volvo Müşteri hizmetleri ile görüştüm, Yukarıda yasal imkanın mevcut olduğunu ve Volvo tarafından tavsiye edilen ürün ve parçalar kullanıldığı sürece bakım ve yağ değişiminin Yetkili servisde yapılması mecburiyetinin olmadığını ve garanti kapsamından çıkmayacağını belirttiler.

    Arayıp siz de teyit alabilirsiniz. Özellikle daha çok kişinin aramasını ve bu konuda taciz etmesini rica ediyorum.


    Bu durumda şöyle yapılabilir.

    Kullanılacak parçalar ve yağ faturalı olarak yetkili servisten alınır. Ve özel serviste taktırılır. Zaten yüksek miktarda ücret yazdıkları şey işçilik ücreti olduğu için daha uyguna gelecektir.

    Diyelim siz bir volvo otomobil kullanıyorsunuz ve Van da yaşıyorsunuz ve Van il sınırında ve yakınında bir yetkili servis yok yağ değişimi için Ankara ya mı geleceksiniz?
    :) Yetkili servis kendine bağlama sistemi bunlar.Ben XC90 aldım diyelim Afrikada safariye çıktım bakımı geldi yanımda var ve filtre yağ vs değiştirdim ne oldu garanti dışınamaı çıktı :) Kesin ve nettir. Uygun parçalar kullanıldığı sürece araç tüm dünya üzerinde her şartta garantilidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZNTVOLVO

    quote:

    Orijinalden alıntı: brsnt

    Merhabalar Tekrar.

    Volvo Müşteri hizmetleri ile görüştüm, Yukarıda yasal imkanın mevcut olduğunu ve Volvo tarafından tavsiye edilen ürün ve parçalar kullanıldığı sürece bakım ve yağ değişiminin Yetkili servisde yapılması mecburiyetinin olmadığını ve garanti kapsamından çıkmayacağını belirttiler.

    Arayıp siz de teyit alabilirsiniz. Özellikle daha çok kişinin aramasını ve bu konuda taciz etmesini rica ediyorum.


    Bu durumda şöyle yapılabilir.

    Kullanılacak parçalar ve yağ faturalı olarak yetkili servisten alınır. Ve özel serviste taktırılır. Zaten yüksek miktarda ücret yazdıkları şey işçilik ücreti olduğu için daha uyguna gelecektir.

    Diyelim siz bir volvo otomobil kullanıyorsunuz ve Van da yaşıyorsunuz ve Van il sınırında ve yakınında bir yetkili servis yok yağ değişimi için Ankara ya mı geleceksiniz?
    :) Yetkili servis kendine bağlama sistemi bunlar.Ben XC90 aldım diyelim Afrikada safariye çıktım bakımı geldi yanımda var ve filtre yağ vs değiştirdim ne oldu garanti dışınamaı çıktı :) Kesin ve nettir. Uygun parçalar kullanıldığı sürece araç tüm dünya üzerinde her şartta garantilidir.

    Farklı birşey yazmadım zaten. Müşteri hizmetleri de aynı şeyi söylüyor.
    Önerilen ürün kullanıldığı sürece yetkili de yaptırma zorunluluğunuz yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brsnt

    quote:

    Orijinalden alıntı: ZNTVOLVO

    quote:

    Orijinalden alıntı: brsnt

    Merhabalar Tekrar.

    Volvo Müşteri hizmetleri ile görüştüm, Yukarıda yasal imkanın mevcut olduğunu ve Volvo tarafından tavsiye edilen ürün ve parçalar kullanıldığı sürece bakım ve yağ değişiminin Yetkili servisde yapılması mecburiyetinin olmadığını ve garanti kapsamından çıkmayacağını belirttiler.

    Arayıp siz de teyit alabilirsiniz. Özellikle daha çok kişinin aramasını ve bu konuda taciz etmesini rica ediyorum.


    Bu durumda şöyle yapılabilir.

    Kullanılacak parçalar ve yağ faturalı olarak yetkili servisten alınır. Ve özel serviste taktırılır. Zaten yüksek miktarda ücret yazdıkları şey işçilik ücreti olduğu için daha uyguna gelecektir.

    Diyelim siz bir volvo otomobil kullanıyorsunuz ve Van da yaşıyorsunuz ve Van il sınırında ve yakınında bir yetkili servis yok yağ değişimi için Ankara ya mı geleceksiniz?
    :) Yetkili servis kendine bağlama sistemi bunlar.Ben XC90 aldım diyelim Afrikada safariye çıktım bakımı geldi yanımda var ve filtre yağ vs değiştirdim ne oldu garanti dışınamaı çıktı :) Kesin ve nettir. Uygun parçalar kullanıldığı sürece araç tüm dünya üzerinde her şartta garantilidir.

    Farklı birşey yazmadım zaten. Müşteri hizmetleri de aynı şeyi söylüyor.
    Önerilen ürün kullanıldığı sürece yetkili de yaptırma zorunluluğunuz yok.

    Aynen bende yazınızı destekledim bir çok kişiye uzun zamandır anlattığım bir konuya parmak basınca heycanladım :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brsnt

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    katılmıyorum size neden pahalı olabilir. volvo değilde bu marka dacia olsa aynı emek aynı parça pahalı olurmuydu. tabiki hayır. amaç daha fazla para kazanmak

    yağ değişim periodundan bahsediyoruz o yüzden volvo kaliteli veya kalitesiz diyemeyiz motor farklı firmanın.volvonun değil volvo kendi insiyatifinde erken çağırıyor
    bu sebepten olarak katılalamıyorum syn 19can84

    Servisler amme hizmeti vermiyor, her biri para kazanmak için kurulmuş işletmeler.


    Volvo geçen sene 4000 araç satmış, ford 133 bin.

    Buna karşın volvonun 25 yetkili servisi var, ford'un 211.

    Yani bir ford servisi bir volvo servisinin 4 katı müşterisi var.

    Bu şartlar altında, aynı fiyat politikası aynı kar marjı olsa kim niye volvo servisi açsın?

    Ana firma böyle bir politika dikta etse otomatik olarak bazı servisler kontrat yenilememeye başlar, servis ağı küçülür, bunun sonucunda satış adetleri düşer, akabinde servis sayısı daha düşer ve oluşan fasit daire markanın Türkiye operasyonunun sonlanmasına kadar gider.

    Alternatif olarak servis sayısını korumak için volvo servisi açmanın yatırım ve işletim maliyetleri azaltılması yoluna gidilebilir, yani dağ başı lokasyonlarda merdiven altı tabir atölyelerde , yetkin olmayan elemanlarca servis hizmeti verilmeğe başlanır. Bu da firmanın marka değerine zarar verir, firma istediği fiyattan hedeflediği sayıda ürün satamaz, satış adedi düştükçe servis kalitesi düşer bir diğer kısır döngü oluşur.

    Özetle fiyatlandırma sadece maliyet+x gibi bir formülden ibaret değildir, pek çok unsurun buluştuğu bir dengedir.

    Bugün Volvo'nun servis fiyatlarının ideal dengeyi sağlayıp sağlamadığını bilmiyorum, ama Ford fiyatına servis hizmeti veremeyeceği de aşikar.




    Kardeşim o zaman az yakan ekonomik araba diye satış yapmazsın.
    Ben benzinli s40 ın 20 bin bakımına 602 tl ödedim. Neden faturasın 4 de 3 işçilik yazıldığı için.

    Türkiye de hiçbir firma kendi servisini kurmak zorunda değildir. Eğer beğenmiyorsan gider yaygın servis ağına sahip bir firma ile anlaşırsın (senin deyiminle ford) servis hizmetini onlara verdirirsin.

    Yukarıda sözünü ettiğim tebliği zaten bunu düzenliyor.

    Her model her yıl yenileniyor, geri çağırımlar, tamir talimleri yayınlanıyor, her üretici kendi elemanlarına eğitimler veriyor.

    Tüm bunlara rağmen pek çok firmanın daha kendi ihtisas yaptığı markanın ürününe bile sunduğu hizmet çoğu zaman "Bu modeller böyle abi" den öteye gidemiyor, durum böyleyken X marka kendi servis ağını oluşturamıyorsa Y firmadan alsın demenin tutar yanı yok.

    Ford'dan örnek vermemin sebebi s40-focus yakınlığı, yarın tamamen Volvo'nun geliştirdiği modeller gelince ford örneği devre dışı kalacak zaten.

    Son olarak o tebliğ baştan ayağa abuk ve pratikte uygulanması mümkün olmayan bir tebliğ, başka deyimle kadük.

    Firma ile tüketici arasında anlaşmazlık çıktığında firma yanlış yağ kullanılmış dese, bakım aralıklarına uyulmamış dese, kullanılan filtre buji vs uygun değil dese, parçalar yanlış monte edilmiş dese, işlemleri yapanlar gerekli yeterliliğe sahhip değil dese tüketici bunun aksini nasıl ispatlayacak?

    Bu arada ben hiç Volvo'nun az yakan ekonomik araba gibi bir sloganla promosyon yaptığına rastlamadım.




  • 19can84 arkadaşımız ''Firma ile tüketici arasında anlaşmazlık çıktığında firma yanlış yağ kullanılmış dese, bakım aralıklarına uyulmamış dese, kullanılan filtre buji vs uygun değil dese, parçalar yanlış monte edilmiş dese, işlemleri yapanlar gerekli yeterliliğe sahhip değil dese tüketici bunun aksini nasıl ispatlayacak? '' yorumuna katılıyorum.
    Ellerine koz vermiş oluyorsunuz zaten.Hiç alakasız birşey olsa bile sen dışarda bakım yaptırdın diyecekler.Parçalar orjinal faturalı bile olsa ne yağı koydun kim bilir deme ihtimalleri yüksek.Çamur yapmaya başlayacaklar.Motorunuzdaki ciddi bir arızayı garantiden gidermemek için herşeyi öne sürecekler.
  • motorun içindeki yağı analiz edebilecek bir laboratuvar da mı yok memlekette? Bu kadar çamur yapacaksa zaten o firmanın aracını almamak lazım (söz Volvo'dan dışarı, konu muhabbet). Yalan söyleyerek garanti kapsamına mı çıkaracaklar? Araçtan noter huzurunda alırsın motor yağını, yollarsın TSE'li laboratuvara, sonrada afişe edersin, olur biter.

    Ama diğer konulara katılıyorum, araçlardaki güncellemeler vs... için servise gitmek gerekir. Ancak hayati tehlike içeren hatalar zaten firmalar tarafından "geri çağırma" tekniği ile düzeltiliyor. Firmalar önemli sorunlarda muhakkak müşterisini ulaşıyor zaten, ya da ciddiyetsiz veya paragöz bir firma izlenimi veriyor (burada volvo için 2.0 yazılımını örnek gösterebiliriz).

    Sonra ekonomik araba meselesine ; muhteşem üçlü reklamı ekonomikliğin sırrı değil mi? 1.6(vergiden), dizel(yakıt masrafından), powershift otomatikleştirilmiş şanzıman (tam otomatikten %20-25 ekonomiklik), bunları bir arabada birleştirmenin sırrı ekonomik araba üretmek mi, yoksa başka birşey mi?

    Volvo'nun kendi sitesinden sadece bir cümle ;
    "Satın alma kararında önemli bir kriter haline gelen bu kombinasyon, düşük tüketim ve çevreci özelliklerinin yanında performanstan da ödün vermiyor.
    Volvo S60, V60 ve S80'in, altı ileri Powershift otomatik şanzımanla donatılmış 1.6 lt 115 HP'lik DRIVe Powershift modelleri, manuel şanzımanla aynı performansı ve yakıt tüketimi değerlerini sağlayabiliyor."

    Peki ekonomik bir araç satın aldığını düşünen müşteri satış sonrası politikadan hayal kırıklığı yaşamaz mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ENG_civ -- 16 Haziran 2012; 2:00:49 >




  • Peki volvonun koyduğu her 10.000 kmde bir bakım kuralına uymayıp 20.000de bir yağınızı değiştirirseniz yani volvo haklıysa ne olacak ? yağ analizi var tabiki ama ne kadar gerçeği yansıtır belli değil. Ve arızadan sonra aracın yağının yarısını çıkarıp yeni yağ koyarsanızda pek anlaşılacağını zannetmiyorum...Yani Volvo ile bu konuda iddalaşmak zarar getirir insana.
    Ben bir ürün imal etsem ve bu ürünün imalat hatalarına karşı 2 veya 3 yıl garanti versem.Bu malı sattım tüketiciye.Fakat tüketici bu mala gerekli bakımı bende yaptırmadı.Belki hiç yaptırmadı belki yanlış yaptırdı..1 sene sonra bana geldi bundan imalat hatası var bunda çalışmıyor arıza veriyor dedi.Bende doğal olarak sordum bakımları yapıldı mı? nerde yaptırdın? diye.Bana birkaç sanayiden getirdiği faturayı gösterdi.Bak burda yapıldı faturasıda bu diye.Fakat ürünü ya sınırları dışında zorlamış yada dediği gösterdiği bkaım faturaları yalan düzmece.Gerçek olsa bile benim yaptığım bakımla aynı işlemleri yaptıklarını nerden bilebilirim ki? müşteri buna iyi bakmıyor kötü kullanıyor gerekli bakımı yapmıyor arıza verince garantisi var diye bana geliyor ? Yağını yağ filtresini değiştirdim diyor.İnceliyorum bakıyorum temiz bir yağ var filtre var.Peki bu yağ ve yağ filtresini bana gelmeden 1 saat önce değiştirmediğini nerden bilebilirim ki?
    Veya müşteri bakımını bende yaptırdığı bir araçla ilgili şikayetini dile getirmiş.ön akslarda sorun tesbit etti ustalarımız.Değişmesi lazım.Fakat belki kullanıcı patinaj çekti araçla.Kasten zarar verdi ? ön akslarda normal kullanımda sorun çıkartmıyor bunu dünya biliyor.Bu adamda niye oluyor ki? askın bakımı yok birşeyi yok.Fabrikasyon olur zamana bağlı olarak aşınan parçalar içerisindedir fakat bu müşteri aşınmanında ötesinde çok evvelden sorun çıkarttığını belirtiyor.
    Olaya empati kurun.Müşteri memnuniyeti için bu aksları değişiyorlar garantiden.

    MÜşteri memnuniyeti dedikleri şey ise dolaylı yoldan yine kendilerine çıkıyor.Siz patinajı bir güzel çekiyorsunuz akslara zarar veriyorsunuz.Yaptığınızın yanlış olduğuna kanaat getiriyorsunuz.Servise gidiyorsunuz servis garantiye dahil edip sizin kullanımını hatalı yaptığınız bir ürünü tamir ediyor.Müşteri memnuniyeti diyor bu olaya.Ciddende mutluyum.Yeniden alacağım araçta aynı marka oluyor veya arada çok fark yoksa yetkili servislerde bakım yaptırıyorum,akrabalarıma tavsiye ediyorum markayı,sanal ortamda forumlarda yayıyorum bu olayı. vs vs...en iyi reklamı müşteri yapar baabında :=)
    hepsi geri dönüyor öyle böyle o memnuniyetlerin.Babasının hayrına bizi memnun etmiyorlar çıkarları menfaatleri var dolaylıda olsa..
    Geçenlerde cep telefonumdan bana ulaşan bankanın müşteri temsilcis hanımefendi merhabalar ben müşteri temsilcisi Aynur hanım nasılsınız dedi.Teşekkürler fakat her adınız ne kadarda müşteri temsilciside olsa bankanızın çıkarları menfaatleri için ordasınız,benim değil bankanızın temsilcisisiniz.Maaşınızı ben değil bankanız veriyor.Önce can sonra canan mantığı ile düşünürseniz ve beni temsil etmezseniz sevinirim dedim kadına :) biraz şok olduktan sonra konuşmasına siz değerli müşterimiz diye devam etti gülerek :D




    Bence çok abartı bir servis maliyetleri yok.Diğer aracımız Nissan qashqai 1.5 dizel ve 10.000 de bir bakıma giriyor. 10.000 bakımı 450 tl 20.000 bakımı 550 tl.Pek farkı yok volvodan.Volvoda kaliteye biniyorsunuz.İki aracada sahip olan birisi olarak söylüyorum bunu.Kapıyı kapattığınızda çıkan ses bile farklı.İzalasyonu,elektronik aksamın farklılığını siz düşünün...

    Aynı motora sahip renault fluence 15.000 kmde bir bakıma giriyor ve servis maliyetleri %25 daha az.

    Volvo ile peugeotu karşılaştırdığımda ise bakımlar volvoda 10.000 peugeot 15.000 maliyetleri ise Peugeot %20 daha düşük Volvoya göre ortalama.




  • Yapılan eleştirel yorumların hiç birisine katılmıyorum. O yüzden tek tek alıntı yapamadım.

    Öncelikle bu tebliğ kadük diyen arkadaşa "tebliğden önce tebliğin amacını okursan" daha faydalı olacaktır. Hiç kimse aracızını merdiven altı atölyelerde bu işleri yaptırın demiyor. Hukuk da kural şudur "müddei iddiasını ispatla mükelleftir" yani ilk ispat zorulluğu birşey iddia edendedir. Olaya uygulayalım firma dediki yanlış ürün kullanılmış yada yanlış yağ bunları ispatla mükellef. İkincisi hukukda yazılı delil her zaman üstündür. Servis hizmetini aldığın yerden yapılan işlemlerin de dökümünün bulunduğu ve kullanılan malzemeye ilişkin fatura alırsan bu sorunu da çözersin. Hatta mesajımda daha pratik çözüm olması için dedim ki, parçayı gidin yetkili servisden faturalı alın, sadece işçiliği dışarıda yaptırın.

    Ben yetkili servis yada muahatap firma gibi yazılan yorumları anlamıyorum. Çünkü bu hak son kullanıcıya seçme hakkı tanıdığı gibi, bağımsız atölyelere de rekabet imkanları sunmuş. Özellikle en ilginç yanlarından birisi de yetkili servis sorulması halinde teknik olarak bu atölyelere bilgi vermek zorunda.

    Bu tebliğ işine gelmeyecek olanlar ise Yetkili servislerden başkası değildir.

    Yazım sadece volvo için değil, tüm markalarda bu hakkın kulanılması servislerin kendilerine çeki düzen vermesini, fiyatlarını belirlerken Tekel olarak değil serbest piyasa ekonomisine uygun olarak rekabetçi fiyatlar belirlemesini sağlayacaktır.


    Söylediğim diğer şey ise, benim yazdığıma güvenmeyin arayın müşteri hizmetlerinizi, sorun, teyit alın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: imagoodman

    Ne yapalım tepkimizi koymak icin çıkıp yürüyüş mü yapalım istiklalde?
    Yada süzer Plaza'nın önüne siyah çelenk mı bırakalım?
    Pahalı olduğu bir gercek ama reel gerceklerine gözardi etmek ne kadar mantıklı onu tartışmak lazım.
    bu kişisel bir tercihtir.
    Siz "ben 2oooo kmde bir yağ değiştireceğim arabamida efendi efendi kullanacağım" derseniz garantiyle işiniz olmaz zaten.araçların arıza yapma olasılığı olan en az olan yıl ilk iki yıldır.cagu marka bunu referans alır kendine.
    Kaldi ki garantili bir durum da oldugunda yetkili servise kaptirmadiginiz parayla yaşadığınız sıkıntı cok rahatlıkla cozulebilirsiniz.

    yok öğle 3 kuruşa 5 köfte efendi fendi kullanayım garantiyle işim olmaz öylemi ne yazayım ben size en iyisi polemiğe girmemek

    ya allah aşkına motor elektronik bir arıza veremez mi motordaki bir parça hatalı üretilmiş olamz mı bu nasıl mantık.

    istiklalde yürüyelim diyen varmı size.

    zaten markadan yana şikayetimiz yok sorun volvo türkiye firma büyük bir firma olsa türkiyenin her yerinde standart bakım masrafları yağ polen filtre aynı fiyat olur. büyük şirketlerin olmazsa olmazıdır

    vandaki migrostan aldığın ürün istanbuldaki migrosta dahamı ucuz. yok bunlar bakkal sistemi yan bakkalda daha ucuz öbüründe pahalı

    aynı şehirde aynı yetkiye sahip sertvislerde 200 lira fark var daha ne diyeyim

    aracı satarken fiyat farkı yok tüm bayilerimizde standart demeyi biliyorlar.

    ben hangi birini yazayım anlat anlat bitmez bvolvo türkiye yönetimi zayıf yetersiz eksik müşteri memnuniyet odaklı değil. sorun çözmüyorlar sorun çıkarıyorlar

    servislerde başıma gelenleri yazdım burayı okuyan yöneticiler var acba tel açıp hesap sordu mu veya onları uyardı mı

    ben başka markaya geçeceğim bu benim tercihim volvo araçlarından memnunum ben volvo tr nin zihniyetini eleştiriyorum

    siz istiklaldemi yürürsünüz yoksa başkasının 20 de götürdüğü motoru her 10 binde götürürsünüz hemda daha fazla paramı ödersiniz
    yoksa efendi efendi binerim garantiden çıksın mı dersiniz (mantığınızı hala çözemedim )ne yaparsanız yapabilirsiniz

    bu arada aynı motoru citroen artık 20 binde yağ değişimine çağırıyor 15 binde değil.

    araç az satıyor servis para kazanamıyor fiyatlar diğer firmalarla aynı olsa kimse servis açmaz diyen 19CAN arkadaşıma SÖYLÜYORUM

    kanunen türkiyede satılan tüm mekanik ve elektronik ürünlerin servisi olmak zorunda
    ve en az 1 yıl garanti vermek zorunda kimse servis açmaz diye bir durum olamaz o zaman araç sattırmazlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 16 Haziran 2012; 20:52:42 >




  • arkadaşlar 2005 s40 1,6 d
    aracımda turbo degişimi oldu. usta motoru felan cok guzel temizlemiş. özel bir sıvıyla.
    dun aldım aracı.
    eskiden arac 2000 devirde fırlıyordu icinde oturan kişileri koltuga yapıştırıyordu sanki.
    şimdi bu durum 2500-2600 gibi devirlerde oluyor.
    ustaya anlattım bu durumu
    "iyi de 2000 devirde fırlaması da anormal, kalkıştan itibaren hızlı kalkması lazım 2000 devirde hızlanmayacak" diyor.
    ustada bu durumun anormal oldugunun farkında gaz pedalından olabilir diyor degiştirmiş ama sorun cözulmemiş.
    gaz pedalını başka bir arabadan almış. (belki de o gaz pedalıda arızalı olabilir tesadufen. )

    boyle bir durum niçin olmuş olabilir?
    hepinize saygılar.
  • Açık söyleyeyim, ben sanayide 10.000 bakımı denilen yağ değişim ıvır zıvırı 150-200 arasına yaptırırım aslında, açıkçası biraz fazlasını servise vermeye lafım yok. Sonuçta ilkeli bir yaklaşım ile ekonomik servis ücretleri kullanan firma servisleri müşterileri ile garanti süresi sonrasında da birlikte, diğerlerinde ise herkes özel serviste. Aslında kim kaybediyor firmalar şapkayı önüne koyup düşünecek. Volvo tarzı bir aracı 0 alan adamda para vardır, 3-4 sene sonra satar, yine bir sıfır araç alır. İkinci elde aracı alan ise bakım maliyetlerinde hesaplı ücreti arar. Aslında bu kadar basit. Servis sistemi para kazanmak istiyorsa ücretlerini düşürecek ki müşterisi artsın...
  • Parayı kolay kazananlar servislere gidiyorlar.Onlar için hiç farketmiyor bakım maliyetleri.Volvonunda aradığı böyle müşteriler bence :))
    Arada bizim gibi sivri müşterilerde çıkıyor tabiki.Yanda focusa aynı bakımı yapıyor focusun bakımı 350 lira volvonunki 450 lira :)
    Her 10.000 kmde yaptırdığım bakımlarda araçtan çıkan yağı,hava filtresini görüyorum ve iyiki yaptırmışım bakımını diyorum kendi kendime. 20.000 km geç olabilir.Markalar daha fazla rekabet için,tercih sebebi olabilmek için bakımını 20.000 e çıkartabilir.Ama bunların garantisi 100.000 km.
    100.000 kmden sonra olacaklara servis karışmayacağı için ve bu uzun aralıklı yağ değişimlerinden kaynaklanırsa zararlı biz çıkmış oluruz.

    İlk bakımın 20.000 kmde olması bence yanlış.Motorlarımız aşıtma tekniği ile yapılıyor yani rodaj dönemi var araçlarımızda. Her yağ değişiminde aracın altına girerim ve sıfır aldığım araçların bakımını 5000 km yi görmeden sanayide ben yaptırırım.Çıkan yağdaki metal parçacıkları parlıyor.karterin dibine çöken metal tozlarını iyice temizlemek için karterdeki yağ iyice süzüldükten sonra tıpa açıkken üstten yeni yağ koyduruyorum ve pis yağı,o metalleri iyice gönderiyorum.Taki karterden akan yağın rengi üstten koyduğumla aynı renk olana kadar.Ki bu 250 ml bile değildir :)
    Rodajı çok abarttıklarını düşünüyordum ama gerçekten var. ilk bakımın 20.000 kmde olması bence geç kalınmışlıktır.
    Peugeot e-hdi dedikleri yeni nesil d2 motordur fordtaki tdci 115lik motordur.

    Peugeot 20.000 ford 15.000 volvo 10.000 :) aynı motoru kullanan 3 markanın yağ değişim aralıkları :D

    Volvo nun ticari ahlaksızlığı olabilir ama bence peugeot unda rekabet için yaptığı bir ahlaksızlık var..
    Türkiyede çözüm bulamadım.Peşinde gezdim o kadar.
    Tercüman ile Fransaya mektup attık şikayetlerimi ve olayların nasıl gerçekleştiğini. Sonra onlar benim peşimde dolanmaya başladılar.Telefonla arayıp aracımı teslim aldılar,gelirken baklava getirdiler :D Bir ilgi bir alaka anlatamam.İsteyince yapamayacakları birşey yok.Aracımdaki gerekli onarımları sorunlarıda garantiden halletiler.İstediler ve yaptılar.Olay bundan ibaret.O günden sonra tövbe ettim peugeot a zaten.

    Triger konusunda da çok konuşuldu.Volvo Tr 120.000 km derken avrupada 240.000 kmde dğeişimi yapıldığı söylendi servis belgeleri konuldu buraya.Ama 60.000 kmde trigeri kopanda var işte...

    Benim aracım 2009 model.Garantisi bitti.Bu zamana kadar eski sahipleri 10-20-30bin km bakımlarını yetkili serviste 40.000 bakımını özel serviste orjinal parça kullanarak yaptırmı.Şimdi 50.000e geliyor ve bende bakımını Antalyada Servis 2.0 güncellemesinide atacak olan bir ÖZEL SERVİSTE orjinal parçalar kullanarak yaptıracağım.Ustaların düşünce tarzı kafama uydu.Volvo merkezine bağlı bilgisayarları varmış.Yetkili servis ne yapabiliyorsa bizde yapıyoruz demişti usta.Garantisi bozulmadan bakım yapıyoruz o yetkimiz var demişti nasıl yaptığını bilmem.Otokoçta 50.000 bakımına 600 tl civarı istenirken özel serviste 400 liraya mazot filtresi dahil bakımını yapıp servis 2.0 güncellemesini atacaklar.Beyinden egr iptalini yaptırmayıda düşünüyorum.




  • Biz daha yeni bakım yaptırdık, servis 2.0'ı yüklemedi servis, durduruldu dedi, bilginize... Bu konuda Sabri Bey'de bilgilendirme yapmadı, buradan yazmıştım, demekki gerçekten durdurulmuş. Eğer durdurulmamış ise yine bir servis yetersizliği daha diyebiliriz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ENG_civ -- 17 Haziran 2012; 3:29:16 >
  • Service 2.0 olayi hakikaten muallak sekilde
    Ortada kaldı.
    Yapılıyor mü ?
    Yapılmıyor mü ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haziranin basinda araci servise goturdugumde Servis 2.0 yuklenmisti.Bir ara sorun yasadiklarini ama duzeltildiginden bahsettiler.Bu arada Sayin Ayrton_Senna nin aksine bende yakit tuketimi bir miktar artti.Ayni guzergah ayni surus stili ustelik hava sartlarininda duzeldigi bugunlerde ortalamam daha yuksek cikiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.