|
Bildirim
Adamları takdir ediyorum, bu duruş meselesidir. Diyelimki çok acil bir durum oldu hızlı gitmeniz gerekiyor, öyle hızlara alışkın değilseniz zaten kaza yaparsınız. Nerden bakarsan bak adamlar doğru yapmış. Beğenmeyen almasın... Beğensek de alamıyoruz ama olsun :)
|
Bence yerinde bir uygulama, zaten Volvo alan hız için değil güvenlik, sağlamlık ve konfor için alıyor. Saatte 180 km hız bana yetmez diyenin de ehliyetini elinden almak gerek... Yine de illa hız için alacak olan gitsin Audi R8, BMW M, Alfa Romeo Giulia, Porsche 911 ya da ne bileyim bin tane hız odaklı marka model var, onları alsın...
|
120km ye kadar düşürülmesi gerekiyor. Bu şekilde bahsettikleri konu daha etkili olacağı gibi araçların emisyonu da düşecektir. Birde tek Volvo ile olmaz diğer tüm markalarında devlet zoruyla bu sürece katılması gerekiyor. Eski araçlar içinde EDS sistemlerinin çok daha aktif şekilde kullanılması ve cezaların caydırıcı olması lazım. 121 KM ile gidene 10.000TL ceza 3. de ehliyet komple iptali gibi (:
Otobanda insanlar ulaşım amaçlı aileleriyle yola çıkıyor, bir takım dengesizler tampona girip selektör atıyor. O kadar kafasız ki bu tayfa yeni sürücü adayları ya da panik atağı olanlar ani hareket ile kaza yapsa basıp kaçarlar. Acil işi olan 150 - 200 yardıracağına 30dk erken çıksın. Otoban dingonun ahırı değil, herkesin güvenle seyahat edebilmesi gereken yol hakkıdır. |
En ayar olduğum tip, sanki adamı zorla tutuyoruz orada. Çok hasret kaldıysanız dönsenize memlekete, hem avrupanın imkanlarından faydalanacan hem de uzaktan beylik lafları edecen.
|
Saçmalığın daniskası
Yolları daha güvenli hale getirip etüt çalışması yapmak yerine, otomobillerin güvenlik sistemlerini daha yüksek hızlarda stabil çalışmasını sağlamak yerine, pilot lisans eğitiminde olduğu gibi otomobil ehliyetinde de tüm dünyanın kabul gördüğü bi eğitimi verip sınavı o şekilde yapmak yerine yaptıklarını işe bak Ha siz diyecekseniz ki Volvo devlet mi ki bu dediklerini yapsın.Volvo'nun şu anki piyasa değeri ve borsalardaki hisse değeri dünya üzerinde yaklaşık 90 ülkeden daha fazla ve değerli Volvo gibi bi firma bu topa girdiyse arkasından birçok firma daha gelir, yani öyle 1 günlük ve tek başına alınmış karar olması im kan sız 2000'e girerken acaba uçan araba görür muyuz diyorduk 20-25 sene sonra, mevzu nasıl max 180e geldi gram anlamadım |
120 ile gidecek olan köy yollarından gitsin bence o daha mantıklı, boşuna otobanı yavaşlatmamış olur. Çoluk çocuk çekirdek çitleyerek sağa sola bakarak gidecek arkadaşlar da 90 90 dağ yollarından gidebilir.
![]() |
Bahsettiğiniz sorunlar eğitimle alakalı. Son durum nedir bilmiyorum gerçi ama almanyanın bazı otoban kesimlerinde hız sınırı bulunmadığını biliyorsunuzdur. Ölümlü kazalarda ben aşırı hızın çok ciddi etken olduğuna inanmıyorum, bilinçli ve eğitimli bir sürücü aracı ve yolu tanıyorsa aşırı hız nedeniyle kolay kolay kaza yapmaz, kazaya sebep olmaz istisnai şartlar oluşmadığı sürece.
Madem 121 ile gidene 10000 ceza yazıyoruz, artırıyorum, 90'la giden ama aynaya bakmadan şerit değiştiren, 30'la giden ama trafik ışıklarına uymayan, 70'le giderken makas atan, araç kullanırken instagramda dolaşan sürücülere de 10'ar bin lira yazalım. Selektörden tacizden sıkıştırmadan her zaman nefret etmişimdir, ancak bazı sürücüler var şahit oluyorum, arkasındaki adam değil selektör, 10GW gücünde lazer silahıyla arabayı 2ye bölse hakkıdır dediğim durumlar oluyor. Bu trafikte nasıl 120km/s hız limiti bir kural ise, araçların hızlarına göre şerit seçimi yapmaları da bir zorunluluktur. En sağ şerit boş iken ortadan gitmek trafik kanunlarına göre yasaklanmıştır. Hangimiz uyuyoruz bu kurala? Ben ara ara uzun yola çıkan ve sadece son 2 yılda 50bin km yol yapmış birisi olarak şundan adım kadar eminim ki, düşük hızda seyahat ediyorum diye ne aynasına ne yola ne şeride bakmayan insanlar, sol şeritten selektör koluna tecavüz ede ede 200 basanlardan kesinlikle daha tehlikeli. |
Sürat ölüm getirir. Tamam ama 120 de bence az. O kadar da değil diye düşünüyorum. Şahsen ben 120-130'un üzerine çıkmıyorum, zaten arabam da hız odaklı bir araba değil ( Duster )
Bu arada zaten Türkiye'de otobanda hız limiti 120 + % 10 opsiyon =132 km. Ama limitin 120 ile sınırlandırılması bence az. Makul seviyelerde olmalı, çünkü teknoloji son sürat ilerliyor dolayısıyla güvenlik de öyle. Bu demek değildir ki 300 olsun... 150 de anlaşalım :) Hem düz bir rakam hem de kabul edilebilir seviyede :) Ps: Dünya üzerindeki otobanlardaki hız limitini bilmiyorum. ( Almanya'da bazı otobanlarda limitsiz diye biliyorum ) O yüzden bizde olmasa da dünya için 120 az :) |
Otobanda sol şeridi 120 ile kapatanlar gelmiş.
Sol şerit sabit hızla gitme hızı değildir. Senede 1 kere uzun yola çıkan arkadaşlar mümkünse sağ şeritte kamyonların arkasından gidebilir. Sabit hızla gitmek 150-160 ile gitmekten daha tehlikelidir. Uykunuz gelir, belli bir süre sonra yoldaki ayrıntıları göremezsiniz. Dolayısıyla arabası iyi, güvenli ve yol tutuşu kuvvetli olan araçlara sol şeridi bırakın arkadaşlar. Selektör yapınca da kızıyorsunuz. |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloodin -- 20 Mayıs 2020; 21:53:16 > |
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|