Şimdi Ara

Volvo S40 1.6D Rölanti Sorunu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
6.309
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2008 Model 1.6d S40 kullanıyorum. Araçta çok enteresan bir problem var. Araç yavaşlarken (Hız 10 - 20 km arasında iken) boş vitese aldığımda rölanti devri 500 devir dakika dolaylarına kadar düşüyor. Araç tamamen durunca yine 900 - 1000 dd civarına geri dönüyor. Tabi bu olay gerçekleşirken devir düşüklüğünden dolayı araba stop edecekmiş gibi rahatsız edici bir şekilde titremeye başlıyor.

    Ankarada'da oturuyorum, İstanbul yolundaki servis devrin bir miktar düşmesinin normal olduğunu söyledi fakat ben başka hiç bir araçta devrin bu kadar düştüğünü ve boş viteste böyle bir titreme olduğunu görmemiştim. Sorum şu şekilde bu araçlar için bu durum normalmidir? Değilse problem ne olabilir?

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.







  • benim s40 da 2008 model aynı sorun bendede var, yalnız bu sorun tum psa grubu dızellerde var oldugunu duydum, o yuzden fazla kafana takma;zaten herzaman olmuyor genelde performanslı kullanım sorası ani durma esnasında yada ışıklarda durunca oluyor bi muddet sora alısıyorsun zaten bu motor un tek kusuru bu dıyorlar. fakat artık benım arabada yapmaz oldu, birazda yakıtla alakalı dıyemı dusunmuyor deılım!
  • bak burdada aynı sorunu olan araclar var motor aynı oldugu için ekledim umarım faydası olur.(http://www.fordclubtr.com/forum/Tdci-Motorda-Rolantide-Ti-t190750.html)
  • ylçntş hocam yanıt için çok teşekkür ederim. Belirttiğiniz gibi ışıklarda durunca başıma geliyor. Aracı 2. el aldım, ilk sahibi de yakıtı shell'den alıyormuş bende aynı yerden devam ettiriyorum. Sanki araç beyni orda hatalı karar veriyormuş gibi bir izlenim oldu oluştu bende (devir ayarını yanlış yapıyormuş gibi) ama benim aracıma has bir sorun olmadığını bilmek biraz olsun teselli oldu.

    Birde sanırım kasanın 1400 kg olmasından kaynaklı olarak şehiriçi yakıt tüketimi ortalaması yol bilgisayarında 9,5 lt/100 km'den aşağı düşmüyor. (Hergün Çankaya köşkü tarafından Balgat'a gidip geliyorum. Ankara Çankaya Köşkü civarı bol inişli çıkışlıdır bilen bilir). Şehirdışında ise 120 km ortalama ile 5.6 lt/100 km gösterdiki bu değer gayet makul. Bunun neticesinde problemin kasa ağırlı olduğunu düşünüyorum.

    Bunun dışında araç harika




  • şimdi verdiğiniz link'i inceledimde benim sorun bundan biraz farklı. Anladığım kadarıyla orda problem normalde rölanti devri bozukluğu olması bendeki problem sadece ışıklarda yavaşlamak için vitesi boşa atıp frene bastığımda devirin 500dd civarlarına düşmesi, araba hareketsiz kalınca tekrardan 900-1000dd arasında geri dönüyor. Hidrolik pompasına güç verdiği için devri ayarlayamıyor sanırım ama sadece düşük süratte yapmasıda ayrıca enteresan...
  • arkadaşlar bu sorun benim 2009 model 1.6d aracımda da var. bunun nedeni motorun gücünün fren hidroliğine o an için yetmemesinden kaynaklı. bu ağırlıkta bir araca 1.6 motor maalesef yetersiz kalıyor. diyeceksiniz şimdi gayet iyi gidiyor bu motor yeterli diye ama işte bu tür problemler yaşanıyor. Kayınbiraderimin 1.6 benzinli audi a3 ünde de aynı problem vardı. ani frende özellikle de klima açıksa stop ediyordu. çok üstünde durmayın. bunların hastalığı bu..
  • johnmason verdıgım lınktekı ılk bı kac yazı senınkıyle ılgılı deyıl ondan sorakılerde bu soruna deyınılmıs istante ve johnmason arkadasım dedıgınız dogru olabılır çok mantıklı bunun bı benzerıde rolantıdeyken dıreksıyonu saga sola cevırdıgımız zamanda aynı sey oluyor.
  • Ford forumlarını gezerken bir focus sahibinin aynı sorunları yaşadığını okudum. Onunki bir kademe ileri gidip eğer klima açıksa stop ediyormuş. Enteresandır ben klimayı açınca bu rölanti sorunu olmuyor. Herneyse bu arkadaş soruna çözüm bulmuş. Çözüm ise "boğaz kelebeğini temizletip, adaptasyon yaptırmak olmuş" . Ne demek istediğini çözebilirsem, boş bir vaktimde gidip aynı işlemi uygulattıracağım. Sonuçları burada da paylaşırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: johnmason

    2008 Model 1.6d S40 kullanıyorum. Araçta çok enteresan bir problem var. Araç yavaşlarken (Hız 10 - 20 km arasında iken) boş vitese aldığımda rölanti devri 500 devir dakika dolaylarına kadar düşüyor. Araç tamamen durunca yine 900 - 1000 dd civarına geri dönüyor. Tabi bu olay gerçekleşirken devir düşüklüğünden dolayı araba stop edecekmiş gibi rahatsız edici bir şekilde titremeye başlıyor.

    Ankarada'da oturuyorum, İstanbul yolundaki servis devrin bir miktar düşmesinin normal olduğunu söyledi fakat ben başka hiç bir araçta devrin bu kadar düştüğünü ve boş viteste böyle bir titreme olduğunu görmemiştim. Sorum şu şekilde bu araçlar için bu durum normalmidir? Değilse problem ne olabilir?

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.




    2009 1.6d kullanıyorum aynı olay bendede var zaten bütün 1.6d motorlarda var bu çokta problem değil hatta öyle yapınca debriyaja bas tekrar normale dönüyor stop etmesini ki etmez önlemiş olursunuz.




  • Cevaplar için teşekkür ederim beyler. Artık alıştım zaten pek sıkıntı olmuyor. Bu arada yeni öğrendiğim bir bilgiyi paylaşmak isterim.

    Eğer araca gaz verdikten sonra devir tekrar rölanti devrine dönerken araçtan hafif bir ıslık sesi gelmeye (birazcık uğultu gibi) başladıysa turbo'nuzun balansı yavaş yavaş kaymaya başlamış demektir. Şimdi zor farkedilen bu ses, servisin belirttiğine göre zamanla rahatlıkla duyulabilir hale gelecek ve en kötü ihtimalle turbo parçalanıp, parçalar motorun içine giderek, komple motor yenilemeye kadar giden bir masrafa yol açacak. Fakat bu çok küçük bir ihtimalmiş. O kadarda dikkat etmeme, mototru kapatmadan önce rölantide beklememe rağmen. Belkide benden önceki arkadaş bu kadar dikkatli kullanmadı. Ama servisin dediği bu iş neredeyse tamamen şansmış.

    Şimdi bunun cezası nedir derseniz;

    1 - Yetkili serviste komple değişim 3.500 TL (Salyangoz ve bütün ilgili parçalar dahil.) İki yılda garanti veriyorlar.
    2 - Yetkili servis nezaretinde tamir 500 TL civarı (Garanti veremiyorlar, ıslık sesi devam edebilir dendi.)
    3 - Özel servis'de değişim 1000 TL (800 TL Turbo + İşçilik + Yağ+Filtre). Değişime neler dahil tam bilmiyorum.

    Ne yapacağıma karar vermek zor olmadı Ama önce ses artana kadar böyle gezmeyi planlıyorum.

    Herkese keyifli forumlar dilerim...




  • Herkese merhaba benim 2006 v50 dizel aracım var ve bahsi geçen rölanti konusu bendede oluyordu fakat ne zaman shell den gtl yakıt alsam bu olmuyor ne yaz nede kış. Daha mı yanıcıdır nedir ben pek anlamam açıkcası sadece bilgi olsun diye söylüyorum. Türkiyede ki yakıt kalitesi çok tartışılır özellikle mazot ama bu shellin yeni gtl yakıtından çok memnunum tabi 0.10 ykr daha pahalı o ayrı.

    Ayrıca merak ettim daha önce A6 sı olan bir arkadaşımda söylemişti hayal meyal hatırlıyorum. Aracı durdurmadan önce rölantide bir süre çalıştırmak mı gerekli? Amacı nedir?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.