Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (20. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
19.647
Cevap
151
Favori
1.432.996
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d

    Bence de bu kadar tepki göstermeye gerek yok.
    Volvo da olsa, bir arabadan gıcırtı gelebilir ve hatta gelir. (eğer benim S60 bir Volvo ise bu böyle).
    Volvo forumundayız diye Volvo'ya kusursuz araba muamelesi yapmaya gerek yok. Sonuçta Volvo'da kul yapısı. Bir arabada kronik arıza veya geri çağırma veya kalite problemi olma ihtimali varsa, Volvo'da vardır. Belki daha azdır, ya da biz daha az olmasını bekleriz ama bu ihtimal mutlaka vardır.

    @noktanınsâbiti,
    Pazarlama stratejisi açısından S60 ile S80-XC70-V70 arasında bir malzeme kalitesi farkı olması bilinçli bir karar olabilir.
    Belki de, daha önceki S60 ve S80 malzeme kalitesinin aynı olması başarılı bulunmadı.
    Belki - doğru ya da yanlış- farklı kitlelere hitap etmek için böyle bir yol deneniyor.
    Belki de esasında kalite farkı da yoktur ama bir anlayış, bir zevk farkı vardır.
    Ya da esasında biz bu yeni S60'ın genç ve retro tasarımını beğenmek için fazla yaşlanmış olabiliriz. Sonuçta sen de S70 gibi klasik hatlı tasarımları beğenenlerdensin.

    Belki de Volvo bize artık S80 satmak istiyordur.



    Hocam dediğinizde haklı olabilirsiniz. Zira S80'nin dış görünüşü benim gerçekten hoşuma gidiyor. Ancak volvo gibi bir markanın reklamlarla desteklediği belki de en üst versiyon aracından çok az ucuz fiyata satılan bir aracından bahsediyoruz. Bu noktada malzeme kalitesindeki eksiklikler hoş görülebilir şeyler değil. zira en düşük versiyonu 89.000 lira olan bir araçtan bahsediyoruz. Hepimiz passatın gereğinden fazla ayağa düştüğünü söylüyoruz ama o passatı 70.000 liraya en üst donanımla alabiliyorsunuz. arabanın göğüs kalitesi vb. de s60dan aşağı kalır değil hatta bazı noktalarda daha iyi. Dolayısıyla bir volvosever olarak benim s60ta daha iyi malzeme kullanmalarını istemek doğal bir hakkım. hele ki s80nin ve xc70(ya da xc60) malzeme kalitesini gördükten sonra. s60 50.000 lira olsaydı dediklerinize sonuna kadar katılırdım. ancak bu fiyat aralığındaki bir araçta bunlar hoşgörülemez. önceki s60ı kullanmış biri olarak söyleyebilirim ki esi s60ın malzeme kalitesi yenisinin çok önünde. kaldı ki ben yeni s60ı görünce eskisini resmen piyasadan silmişler diye düşünen bir insandım. aracın içine oturuyorsunuz, görüntü çok güzel hatta muazzam. ancak biraz kurcalayınca hayalleriniz bir bir yıkılıyor. zira s60ın o yumuşak göğsü neredeyse yenisinde taş gibi plastiğe bırakmış yerini. doğal olarak yeni s60ı beğenmedim. bunun sebebi genelde malzeme kalitesi ile ilgili. tabi bu biraz beklentiye de bağlı. ancak şahsi kanaatim yeni s60 yerine xc70 veya s80 almanın daha konforlu olacağıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d

    Bence de bu kadar tepki göstermeye gerek yok.
    Volvo da olsa, bir arabadan gıcırtı gelebilir ve hatta gelir. (eğer benim S60 bir Volvo ise bu böyle).
    Volvo forumundayız diye Volvo'ya kusursuz araba muamelesi yapmaya gerek yok. Sonuçta Volvo'da kul yapısı. Bir arabada kronik arıza veya geri çağırma veya kalite problemi olma ihtimali varsa, Volvo'da vardır. Belki daha azdır, ya da biz daha az olmasını bekleriz ama bu ihtimal mutlaka vardır.

    @noktanınsâbiti,
    Pazarlama stratejisi açısından S60 ile S80-XC70-V70 arasında bir malzeme kalitesi farkı olması bilinçli bir karar olabilir.
    Belki de, daha önceki S60 ve S80 malzeme kalitesinin aynı olması başarılı bulunmadı.
    Belki - doğru ya da yanlış- farklı kitlelere hitap etmek için böyle bir yol deneniyor.
    Belki de esasında kalite farkı da yoktur ama bir anlayış, bir zevk farkı vardır.
    Ya da esasında biz bu yeni S60'ın genç ve retro tasarımını beğenmek için fazla yaşlanmış olabiliriz. Sonuçta sen de S70 gibi klasik hatlı tasarımları beğenenlerdensin.

    Belki de Volvo bize artık S80 satmak istiyordur.



    Hocam dediğinizde haklı olabilirsiniz. Zira S80'nin dış görünüşü benim gerçekten hoşuma gidiyor. Ancak volvo gibi bir markanın reklamlarla desteklediği belki de en üst versiyon aracından çok az ucuz fiyata satılan bir aracından bahsediyoruz. Bu noktada malzeme kalitesindeki eksiklikler hoş görülebilir şeyler değil. zira en düşük versiyonu 89.000 lira olan bir araçtan bahsediyoruz. Hepimiz passatın gereğinden fazla ayağa düştüğünü söylüyoruz ama o passatı 70.000 liraya en üst donanımla alabiliyorsunuz. arabanın göğüs kalitesi vb. de s60dan aşağı kalır değil hatta bazı noktalarda daha iyi. Dolayısıyla bir volvosever olarak benim s60ta daha iyi malzeme kullanmalarını istemek doğal bir hakkım. hele ki s80nin ve xc70(ya da xc60) malzeme kalitesini gördükten sonra. s60 50.000 lira olsaydı dediklerinize sonuna kadar katılırdım. ancak bu fiyat aralığındaki bir araçta bunlar hoşgörülemez. önceki s60ı kullanmış biri olarak söyleyebilirim ki esi s60ın malzeme kalitesi yenisinin çok önünde. kaldı ki ben yeni s60ı görünce eskisini resmen piyasadan silmişler diye düşünen bir insandım. aracın içine oturuyorsunuz, görüntü çok güzel hatta muazzam. ancak biraz kurcalayınca hayalleriniz bir bir yıkılıyor. zira s60ın o yumuşak göğsü neredeyse yenisinde taş gibi plastiğe bırakmış yerini. doğal olarak yeni s60ı beğenmedim. bunun sebebi genelde malzeme kalitesi ile ilgili. tabi bu biraz beklentiye de bağlı. ancak şahsi kanaatim yeni s60 yerine xc70 veya s80 almanın daha konforlu olacağıdır.


    Bence zaten fyatlar mantıksız. Bu yılın başlarında 70,000 Euro civarına XC90 satıyorlardı. keza uzunca bir süre 55,000 Euro'ya D5 S80 verdiler.

    Ben yeni S60 fiyatlarının da satışlar biraz yoluna girdikten sonra, yıl sonu kampanyası, stok eritme, vs sebeplerle daha makul yerlere geleceğini düşünüyorum.

    Hayatımda bir kere Passat'a bindim, o yüzden tam bilemiyorum. Ama VW grubunun ve diğer Almanların, iyi tasarımla işçiliği daha kaliteliymiş gibi göstermede başarılı olduklarını düşünüyorum.

    Ben yeni S60'ın bırak içini, dışını dahi beğenmedim. Ama bu eleştiriyi, sahibi olduğum için eski S60'la kıyaslayıp, yeni S60'a acaba alır mıyım gözüyle bakıp eskisine göre yenisini beğenmediğim için yapıyorum.
    Muhtemelen eski S60'ı beğenmeyen birisi de yenisine bakıp eskisi için olumsuz görüş beyan edecektir.

    Ön göğüs ve konsol eskisine göre biraz ucuzmuş gibi dursa da, koltuk ve kapı içleri kaplamaları da eskisinden daha iyi duruyor. Bir de ben, kapı kollarındaki Insignia tarzı abartı krom kullanımını sevemedim.

    Demek istediğim; bizi asıl hayal kırıklığına uğratan şeyin malzeme kalitesinden çok Volvo'nun yeni S60'la -başarılı ya da başarısız- bilinçli olarak tasarım dilini değiştirmiş olması ve bizim bundan hoşlanmamamız olduğu. S80 vs. hala eski Volvo tasarım dilini taşıdığı için bize yakın geliyor.

    Kesinlikle bana hitap etmese de, bence bu araba eski S60'tan daha çok rağbet görecek. Türkiye'de ne olur bilemiyorum




  • tamam volvo çoğundan iyi bir araba, bir çok volvoya bindim ve sonuç olarak volvo da her araba gibi gıcırdar ve tıkırtı sesleri mevcutdur...x5 e ve mercedes e200 de kullandım zamanında onlarda da benzer sesler vardı.. sessiz bir araba yoktur; az ses çıkartan ve çok ses çıkartan araba vardır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d


    quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti


    quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    Bahsettiğin yer zaten volvonun simgesi biliyorsun havada duran konsol tasarımı arkası boş . en çok ilgimi çeken yer benim de orası olmuştu nasıl oluyorda ses yapmıyor diye :)

    dediğim gibi ya ön seridir ya da senin incelediğin araca özgü oynanmış ya da darbe görmüş bir durum söz konusu olmalı .aksi taktirde ordan yolda ses gelmez.


    arka koltuk dar değil diz mesafesi d sınıfına göre ortalama bir yerde.

    zaten bu araç volvo nun karakterini değiştirmek için tasarlandı daha bmw ye yakın sürüş ve spor tasarım . eski s60 tam konfor odaklıdır.

    bu s60 daha spor odaklı.direksiyondan belli değil mi :)

    valla arkadaşım ben bu arabayı sınıfında tek geçiyorum merak eden gider inceler orasını burasını mıncıklar testini yapar bütçesine uyuyor ise ayağa düşmüş birsürü

    (görünümde prestijli) aracın yerine bunu alır. bu iş bukadar basit.:)


    hocam bu kadar tepki göstermenize gerek yok. ben tecrübe ettiğimi söylüyorum. ben de aracın görünümünü beğeniyorum ama araç bana bir s80 kadar kaliteli gelmedi. dedğim gibi ön konsol gıcırdıyordu. sonra diğer araçların konsollarını biraz zorladım onlarda bir gıcırdama yoktu. görevliye sorduğumuzda sizin dediğiniz gibi bir durumdan(darbe görme vs.) bahsetmedi. arka diz mesafesi hakkındaki görüşlerinize özellikle katılmıyorum. önceki s60tan hiç bir farkı yok. çok dar. ben 1.72 boyundayım benim bile dizlerim zor sığdı. bırakın d sınıfı c sınıf bir araç için bile dar. zira bir arkadaşdaki superb, iş yerinde kullandığım passat ve jettalar ile yeni s60 ın diz mesafesi arasında ciddi fark var. sürmediğim için sürüş konforu hakkında bir yorumda bulunamayacağım ama tecrübe ettiklerim bu şekilde. ancak dediğim gibi hem s80 e oturdum hem de s60 a, arada bariz bir kalite farkı var.


    Bence de bu kadar tepki göstermeye gerek yok.
    Volvo da olsa, bir arabadan gıcırtı gelebilir ve hatta gelir. (eğer benim S60 bir Volvo ise bu böyle).
    Volvo forumundayız diye Volvo'ya kusursuz araba muamelesi yapmaya gerek yok. Sonuçta Volvo'da kul yapısı. Bir arabada kronik arıza veya geri çağırma veya kalite problemi olma ihtimali varsa, Volvo'da vardır. Belki daha azdır, ya da biz daha az olmasını bekleriz ama bu ihtimal mutlaka vardır.

    @noktanınsâbiti,
    Pazarlama stratejisi açısından S60 ile S80-XC70-V70 arasında bir malzeme kalitesi farkı olması bilinçli bir karar olabilir.
    Belki de, daha önceki S60 ve S80 malzeme kalitesinin aynı olması başarılı bulunmadı.
    Belki - doğru ya da yanlış- farklı kitlelere hitap etmek için böyle bir yol deneniyor.
    Belki de esasında kalite farkı da yoktur ama bir anlayış, bir zevk farkı vardır.
    Ya da esasında biz bu yeni S60'ın genç ve retro tasarımını beğenmek için fazla yaşlanmış olabiliriz. Sonuçta sen de S70 gibi klasik hatlı tasarımları beğenenlerdensin.

    Belki de Volvo bize artık S80 satmak istiyordur.



    Ben tepki göstermedim ki ben de inceledim böyle birşeye rastlamadım dedim.

    herkes gitsin incelesin dedim.

    bizim yollarımızda elbet 2 sene sonra ses gelir .hatta 5 serisi bmw den de gelr.

    fiyatlar da gayet mantıklı.

    bu arada bu arabayı passat ayarına sokan var ise çok yanılır. passat tabiki ucuz olucak .bu arabanın rakibi audi a4




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari



    bu arada bu arabayı passat ayarına sokan var ise çok yanılır. passat tabiki ucuz olucak .bu arabanın rakibi audi a4


    hmm, eğer bu laf yukarıdaki mesajım için bana ise şunu söyliyeyim. passat ayarına sokmadım. sadece düşündüğüm 2 araç var. birisi variant diğeri v60. bütçe elverirse v60, ama yok olmazsa mecbur varianta bakacağız..yani anlayacağınız ekmek köfte meselesi...
  • Bu teste göre volvo S60 diğerlerine göre sağlam görünmüyor nedeni anlamış değilim volvonun hep sağlamlığından söz edilir. Acaba benmi yanlış yorumluyorum test sonuçlarını



    S60
    www.euroncap.com
    Latest Safety Ratings | Euro NCAP
    http://www.euroncap.com/tests/volvo_s60_2001/103.aspx


    Passat
    www.euroncap.com
    Latest Safety Ratings | Euro NCAP
    http://www.euroncap.com/tests/vw_passat_2005/219.aspx


    Insignia
    www.euroncap.com
    Latest Safety Ratings | Euro NCAP
    http://www.euroncap.com/tests/opel_insignia_2008/335.aspx


    Mondeo
    www.euroncap.com
    Latest Safety Ratings | Euro NCAP
    http://www.euroncap.com/tests/ford_mondeo_2007/299.aspx


    BMW3
    www.euroncap.com
    Latest Safety Ratings | Euro NCAP
    http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_2005/225.aspx


    Mercedes C
    www.euroncap.com
    Latest Safety Ratings | Euro NCAP
    http://www.euroncap.com/tests/mercedes_benz_c_class_2007/308.aspx



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xyzshx -- 22 Kasım 2010; 22:27:19 >




  • Evet sen yanlış yorumluyorsun :)

    10 sene önceki s60 ın ncap performansı ile 3-5 sene önceki araçları kıyaslıyorsun

    yeni s60 teste girmedi.

    girmesine de gerek yok .2004 yılında teste giren s40 bile 5 yıldız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akifsari -- 22 Kasım 2010; 22:27:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xyzshx

    Bu teste göre volvo S60 diğerlerine göre sağlam görünmüyor nedeni anlamış değilim volvonun hep sağlamlığından söz edilir. Acaba benmi yanlış yorumluyorum test sonuçlarını

    />


    S60
    www.euroncap.com
    Latest Safety Ratings | Euro NCAP
    http://www.euroncap.com/tests/volvo_s60_2001/103.aspx


    Passat
    www.euroncap.com
    Latest Safety Ratings | Euro NCAP
    http://www.euroncap.com/tests/vw_passat_2005/219.aspx


    Insignia
    www.euroncap.com
    Latest Safety Ratings | Euro NCAP
    http://www.euroncap.com/tests/opel_insignia_2008/335.aspx


    Mondeo
    www.euroncap.com
    Latest Safety Ratings | Euro NCAP
    http://www.euroncap.com/tests/ford_mondeo_2007/299.aspx


    BMW3
    www.euroncap.com
    Latest Safety Ratings | Euro NCAP
    http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_2005/225.aspx


    Mercedes C
    www.euroncap.com
    Latest Safety Ratings | Euro NCAP
    http://www.euroncap.com/tests/mercedes_benz_c_class_2007/308.aspx





    bence 2001 model S60'ı 2005-2007-2008 model araçlarla kıyaslamanız yanlış. her yıl teknoloji gelişiyor ve dolayısı ile araçlarda güvenlik artıyor. aynı model yılında üretilen araçları kıyaslamanız gerekiyor bence..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    Evet sen yanlış yorumluyorsun :)

    10 sene önceki s60 ın ncap performansı ile 3-5 sene önceki araçları kıyaslıyorsun

    yeni s60 teste girmedi.

    girmesine de gerek yok .2004 yılında teste giren s40 bile 5 yıldız


    bu 2001 S60
    www.euroncap.com
    Latest Safety Ratings | Euro NCAP
    http://www.euroncap.com/tests/volvo_s60_2001/103.aspx



    buda 2001 passat ve s60tan azda olsa daha iyi

    www.euroncap.com
    Latest Safety Ratings | Euro NCAP
    http://www.euroncap.com/tests/vw_passat_2001/92.aspx



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xyzshx -- 25 Kasım 2010; 1:00:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xyzshx


    buda 2001 passat ve s60tan azda olsa daha iyi

    www.euroncap.com
    Latest Safety Ratings | Euro NCAP
    http://www.euroncap.com/tests/vw_passat_2001/92.aspx





    bence iyi mühendislik- kalın saç kavramından dolayı

    quote:

    Orijinalden alıntı: natbolad

    Ford otosan da transit ve connecte kullanılacak çelik saç kalınlığını yaptığı testlerle belirleyen baş mühendisle konuşmayı fırsatı buldum.
    dizaynı amerika veya ingiltere den gelir , saç ve dış yüzey altı malzemelerin dizaynı ise bu arkadaş ve altındaki mühendislerce yapılıp tekrar abd veya ingiltere ye gönderilir.

    neyse konumuza dönersek adama direk bu volvoların meşhur sacı kalın olayını sordum. dediği şu;

    kalın saç kırılgan olur. bodyside ve kaput altındaki daha kalın koruyucu barlarla iyi mühendislikle desteklenirse kalın sacın bir avantajı oluyormuş.
    yani kalın saç tek başına güvenlidir demek saçma dedi. mesela connectlerde boyasız thyssen krump 0.9 mm saç kullanıyoruz, normalde kazada akordiyon gibi olur ama iyi mühendislikle açığı kapatıyoruz gibisinden bişey söyledi.
    yani güvenlilik sadece saç kalınlığı ile ilgili değil dedi.

    aşağıdaki kazayı görünce aklıma geldi içim cız etti.
    ucuz olsun diye kötü mühendislikle yapılan araçdaki vatandaş vefat etmiş




    yeni s60 a da test yapılsa da sonuçları görsek




  • Başarılı bir araç yapmışlar...gördüm bugün bayide..."KLAS"

    3.20d mi c180k mı s60 mı derseniz sanırım S60 alırdım...
  • hocam sizinle aynı fikirdeyim, bugun alacak olsam yukardaki araclar içerisinde tercihim yeni s60 olurdu bu arada yeni s60 ta 1.6d motor gelecekmi,gelecekse 1.6d lerde otomatik seçeneği olacakmı acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ylçntş -- 25 Kasım 2010; 19:32:48 >
  • bu arabadaki en büyük sıkıntı tabi bana göre bagajının çok küçük olması. arka diz mesafesini biraz daha kısıp biraz daha artırılabilirdi gibime geliyor bagaj hacmi.

    abartmayayım ama neredeyse bizim golf kadar bagajı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onuruno99

    bu arabadaki en büyük sıkıntı tabi bana göre bagajının çok küçük olması. arka diz mesafesini biraz daha kısıp biraz daha artırılabilirdi gibime geliyor bagaj hacmi.

    abartmayayım ama neredeyse bizim golf kadar bagajı..


    Mübalağa değil ise latife etmişsiniz diyelim...
  • Böyle bir arabanın bagajını tıkabasa doldurmaya kıyamaz zaten insan :) Bagaj değil tarz arabası diyelim. Gerçekten çok beğendim, her an bir çılgınlık yapabilirim gibime geliyor. merso ve bmw için öyle bir hissiyatım oluşmamıştı.
  • işte bu hissiyat çok tehlikelidir bilirim, kendini 2 hafta arabalardan uzak tut yoksa bu sana pahalıya patlayabilir , seni araba sahibi eder demeye çalışıyorum :)
  • akorkmaz11 arkadaşın verdiği bilgilere göre baz donanım s60 t4 75000 TL' ye geliyor. Ben genelde araba fiyatlarını Almanya fiyatları ile karşılaştırırım. 1.6 lt motor hacmine kadar birçok marka ve modelinin fiyatlarının TR fiyatlarına yakın olduğunu görebiliriz. Bu durum yeni s60 çıkana kadar Volvo için de geçerliydi. Örnek vermek gerekirse S40 D2 baz donanım Almanya fiyatı yaklaşık 48000 TL. Türkiye fiyatı ise 50000 TL. arada 2000 TL fark var. Yeni S60 T4 Almanya baz donanım yaklaşık 59000 TL. Türkiye fiyatı ise 75000 TL. arada 16000 TL fark var. Bence Volvo Türkiye'nin fiyat politikasını gözden geçirmesi gerekiyor.
  • s 60 yplda çok daha güzel duruyormuş,artık görmeye başladık...1,6 fiyatını aşağıya çekeceklerini düşünüyorum.yoksa satamazlar...indirim konusunda volvonun üzerine marka tanımam.satılmayan modele çılgın indirimler yapabiliyor...
  • Bu politika ile Volvo, ancak bir elin parmağı kadar S60 satar. Yazık... Milleti kazıklamak yerine, böyle güzel bir otomobille, piyasanın tozunu attırmayı düşünmeleri gerekiyor.
    Satış politikasını kim yapıyorsa, zeka testine girmesini öneriyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drchtygn

    akorkmaz11 arkadaşın verdiği bilgilere göre baz donanım s60 t4 75000 TL' ye geliyor. Ben genelde araba fiyatlarını Almanya fiyatları ile karşılaştırırım. 1.6 lt motor hacmine kadar birçok marka ve modelinin fiyatlarının TR fiyatlarına yakın olduğunu görebiliriz. Bu durum yeni s60 çıkana kadar Volvo için de geçerliydi. Örnek vermek gerekirse S40 D2 baz donanım Almanya fiyatı yaklaşık 48000 TL. Türkiye fiyatı ise 50000 TL. arada 2000 TL fark var. Yeni S60 T4 Almanya baz donanım yaklaşık 59000 TL. Türkiye fiyatı ise 75000 TL. arada 16000 TL fark var. Bence Volvo Türkiye'nin fiyat politikasını gözden geçirmesi gerekiyor.


    Bilmediğim için soruyorum...1.6 motora kadar tüm markalarda avrupa fiyatı türkiye ninki ne yakın mıdır ? Misal 1.6 S80 in fiyatı almanyanınkine ykaın mıdır ?

    Diğer bir sorum da, 1.6 motorun üstünde, avrupa fiyatına kıyasla belirgin derecede artan araç fiyatı sadece S60 a mı özgüdür ? Yoksa herhangi bir markanın 1.6 motor üstü modeli de aynı durumda mıdır ?

    İkinci sorunun cevabı evet ise Volvo nun fiyat politikasında bir değişiklik olmayacaktır ve S60 almak isteyenler bu meblaları gözden çıkarmak zorunda kalacaktır.

    Son sorum da , yurtdışından araç getirme nin şartlarını bilen var mı aranızda? Yani dediğiniz gibi arada çok belirgin bir fark var ise, almanyadan alalım aracı ?




  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.