Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (25. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19.647
Cevap
151
Favori
1.433.019
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu fabrikayı değil ama Volvo'nun Torslanda fabrikalarını gezmiş ve üretimi izlemiş biri olarak izlemenizi tavsiye ederim. Youtube'da başkaca videolar da var. Şimdilik S60'dan başlanabilir. Görüntülerdeki aracın sizin için hazırlandığını filan düşünün mesela ...





  • Yeni S60'larına kavuşanlara hayırlı olsun tekrar. 2 sorum olacak:

    1. Acaba teslimat kaç ay sürdü?
    2. İzlenimlerinizi epey az yazıyorsunuz; memnun değil misiniz yoksa?
  • dün arkas /volvo ya gittim, hakikaten gıcır gıcır beyaz bir v60 showroom da duruyordu :) oldukça ilgili bir satış görevlisine denk geldim, benim de çenemin düşeceği tuttu, 1 saate yakın showroomda vakit geçirdim (test sürüş dahil). aynı şehirde iki volvo bayisinin ne kadar farklı olabileceğine bir kez daha şaşırdım. görüşmeden aldığım bilgiler;

    - V60 için T4 motorun fiyatları belli olmuş (diğer bayide fiyat yoktu). giriş fiyatı 75.000 TL. advance + premium + güvenlik paketi + gelişmiş güvenlik paketi (bu paketin adını ben uydurdum, fiyat listesinde de, kataloglarda da geçmeyen bir paket, fakat aslında bakarsanız diğer dandik "güvenlik" paketindense bu daha ciddi güvenlik unsurları içeriyor o yüzden muhtemelen adı buna benzer birşey olacaktır) + deri koltuk dahil 90.000 TL ye geliyor.

    - gelimiş güvenlik paketi diye isim uydurduğum paketin içinde; adaptif cruise control, yaya algılama sistemi, sürücü çarpışma uyarı ve fren sistemi, bir de yanılmıyoram şerit ihlal ve sürücü yorgunluk uyarı sistemi var. ön tamponda kameranın bu pakete dahil olup olmadığını sormayı unuttum ama sanırım olsaydı satış görevlisi mutlaka söylerdi.

    - on-board navigasyonla ilgili bir bilgi burada da yok. diğer bayi gibi arkas da bu donanım için resmi olarak bir fiyat zikretmedi ve uzak durmamı tavsiye etti, demekki en iyi ihtimalle bile 1-2 sene içerisinde aktif hale gelmesi öngörülmüyor.

    - benzer donanımda bir d3 yaklaşık 104.000 TL ye denk geliyor, maliyet hesaplaması yaparken satış görevlisi arkadaş, -benim gibi- yılda 15-20 bin km yapan kullanıcılar için, d3 in getirdiği ek bakım ve vergi yükünün yakıttan elde edilecek tasarrufu dengeleyeceğini söyledi. ( d3 6 aylık vergi = 930 tl, t4 = 350 tl, yıllık bakım d3 de iki defa - 10.000 km de bir- t4 de bir defa -20.000 km de bir- d3/t4 fark etmeksizin her biri yaklaşık 500 tl).

    - bu hesaplamayı yaparken T4 ün ortalama yakıt tüketimini 7,4 L olarak verdi. benim aklımı en çok bu veri karıştırdı. volvo türkiyenin web sitesinde hala t4 motra ait bir veri olmadığı için volvo UK web sitesindeki verilere baktım, hakikaten bu değerlerde rakamlar yazıyor. sizce; turbo motorlu, 180 BG üreten, boş ağırlığı 1600 kg ya yakın, otomatik vitesli bir aracın gerçekten karma tüketimde 7,4 L de kalması mümkün mü ???? 7,4 L geçtim, herhangi bir şekilde 10 litrenin altında kalması ihtimal dahilinde midir ? bir dönem ilgilendiğim, çok benzer özelliklere sahip (üstelik düz vitesli) opel insignianın kullanıcıları arasında karma kullanımda 10 litrenin altına inebilen yok!

    - biraz da test sürüş hakkında yorum yapayım, v60 test aracı o an için showroom da olmadığı için 2.0T motorlu bir S60 ile çıktık. öncelikle bu motor ve v60 a göre nisbi hafifliğe rağmen beklediğimden çok daha az bir dinamizmle karşılaştım, aracın gaza tepkisi de, gazı aldıktan sonraki atikliği de etkileyici olmaktan uzaktı. bunu 1.6 passat kullanıcısı olarak söylüyorum siz düşünün bununla beraber aracın yolda verdiği büyüklük hissi bu dezavantajı biraz olsun hafifletiyor. gerçekten de s60 ı daha önce showroomlarda incelediğimde gözüme takılan negatif noktalardan birisi -özellikle iç mekanın- küçüklüğü olmuştu. passat la hemen hemen aynı hatta belki de daha küçük bir iç mekanı var. fakat yola çıktığınızda, gerek gömülü sürüş pozisyonu, gerekse oldukça uzakta biten ön cam oldukça büyük bir araç kullanıyor hissi uyandırıyor, dolayısı ile atik olmaması o kadar göze batmıyor. süspansiyon konforu, kabin gürültüsü vb konularında tatminkar buldum. çok kısa olan test sürüşü sonrasında iddialı konuşmak doğru olmaz belki ama vw/opel/ford/honda vb markalardaki rakiplerine göre bir gömlek üst, bmw-mercedes-audi den rakiplerine göre bir gömlek alt olduğu hissini uyandırdı bende. aynı şeyi malzeme kalitesi için de geçerli; plastiği, kontrol şalterleri, göstergeleri vs arada kalmış gibi; ne üst sınıfa ait ne orta sınıfa.. bütün bunları bir araya getirdiğinizde volvo nun kendi başına sınıf olan bir marka olduğunu söyleyebiliriz belki.


    o kadar konuşmanın arasında yine de sormayı unuttuğum bir kaç konu oldu, onları da soran/bilen varsa, iletirse çok sevinirim;

    Four-C şasi sistemi bütün motorlar için satın alınabiliyor mu ? fiyatı nedir ?
    yukarıda yazdığın ön kamera sistemi fiyatı nedir ?




  • S60 2.0T'nin 0-100 km akselerasyonu 8 sn.
    Esasında bu değer oldukça başarılı. Üstelik turbonun verdiği yüksek torkla alt devirden itibaren kolaylıkla hızlanıyor. Ancak şöyle bir durum var: Örnek vermek gerekirse 2000 Vectra 2.5 V6 manuel vitesli aracın da aynı değerde akselerasyonu vardır. Her ikisini de kullanmış biri olarak sürücüde oluşan hisler çok farklı. Vectra "süper" hızlanıyor ve tüm hızı hissettiriyordu. S60 aynı sürede aynı hıza çıkmasına ve daha yüksek hızda da akselerasyonunu devam ettirmesine rağmen bu hızı Vectra'ya göre çok daha az hissettiriyor. Bu nedenle kağıt üstünde oldukça iyi olan bu akselerasyon aynı derecede sürüş heyecanı yaratmıyor.
  • Four C şasi nedir, ne gibi bir fonksiyonu vardir?
  • quote:

    Four C şasi nedir, ne gibi bir fonksiyonu vardir?


    Four-C (Continuously Controlled Chassis Concept): Aktif şasi kontrol sistemi, bu sistemde araç sürekli olarak (saniyede 500 kez) yolu, aracı ve şöförün hareketlerini izliyor ve süspansiyon ayarlarını optimum yol tutuş ve konfor için anlık olarak değiştiriyor. Ayrıca önceden belirlenmiş 3 ayar seviyesi için (comfort, sport, advanced) süspansiyonlara ek olarak motor, frenler, dstc ve direksiyon tepkilerini değiştiriyor.
  • s60 t4 powershift 71 bin tl, resmi sitesinde açıklanmış.

    bence performans ve kalitesine göre çok hesaplı, hatta rakipsiz.
  • 71 bin güzel fiyat. Gerçek rekabet şimdi başlıyor galiba.
  • T4 powershift versiyonun co2 emisyon degeri cok yuksek 173 mg/km. Eger mtv emisyon oranina gore duzenlenirse su andaki 2.0 lt motorlarin odedigi vergiyi odeyebilir bu aracin sahipleri. Henuz mtv ile ilgili kesinlesen birsey yok, fakat boyle bir duzenleme yapilirsa 2.eli de kalmaz bu aracin resmen elimizde patlar. Bu konuda herhangi bir fikri veya bilgisi olan varsa paylasabilirse sevinirim.

    Ayrica T4 motor ve powershift s80'e de gelmis fiyat 80 bin. Bu motor cok can yakacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ayrton_SENNA -- 15 Ocak 2011; 1:40:47 >
  • quote:

    T4 powershift versiyonun co2 emisyon degeri cok yuksek 173 mg/km. Eger mtv emisyon oranina gore duzenlenirse su andaki 2.0 lt motorlarin odedigi vergiyi odeyebilir bu aracin sahipleri. Henuz mtv ile ilgili kesinlesen birsey yok, fakat boyle bir duzenleme yapilirsa 2.eli de kalmaz bu aracin resmen elimizde patlar. Bu konuda herhangi bir fikri veya bilgisi olan varsa paylasabilirse sevinirim.


    bu konuda çok fazla bilgim yok ama bildiğim kadarıyla T4 yeni bir motor ve Euro 5 normlarıyla uyumlu, bu durumda emisyon değeri nasıl çok yüksek olabilir bilemiyorum. Öte yandan mtv nin emisyona göre düzenleneceğini hiç sanmıyorum zira mtv - otomobil üzerindeki pek çok diğer vergi gibi- dolaylı bir vergidir. yani devletin asıl vergileri toplayamadığı üst gelir grubundan kopardığı ek paradır. kurunun yanında yaşın da yanıyor olması başka bir tartışma konusudur. neyse dediğim gibi mtv şu anki haliyle araçların çevreye yaptığı zararı karşılamak vs için değil devlet bütçesini yamamak için alınmaktadır. bunun emisyona çevrilmesi hedefe orta-düşük gelir grubunu koyar ( eski teknoloji ve ucuz arabaların emisyon değerleri doğal olarak daha yüksek olacakır, gıcır gıcır yüksek teknoloji ürünü euro 5 uyumlu bir volvo motoruna yüksek emisyonlu diyorsak, yollardaki araçların % 70 i bitik halde demektir). böyle bir durumda vergi amacını yitirmiş olur. verginin emisyon üzerinden alınması için daha çok yolumuz var önce dolaylı vergiler ortadan kalkacak, toplumun refah seviyesi artacak ondan sonra böyle birşey gündeme gelir ancak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA

    T4 powershift versiyonun co2 emisyon degeri cok yuksek 173 mg/km. Eger mtv emisyon oranina gore duzenlenirse su andaki 2.0 lt motorlarin odedigi vergiyi odeyebilir bu aracin sahipleri. Henuz mtv ile ilgili kesinlesen birsey yok, fakat boyle bir duzenleme yapilirsa 2.eli de kalmaz bu aracin resmen elimizde patlar. Bu konuda herhangi bir fikri veya bilgisi olan varsa paylasabilirse sevinirim.

    Ayrica T4 motor ve powershift s80'e de gelmis fiyat 80 bin. Bu motor cok can yakacak.


    173 gram yüksek bir değer değil, 180 hp, otoatik vites 1600 kglik bir araç için hiç değil.

    piyasadaki en verimli benzinli motora sahip b segmenti araçların (mazda 2, 1.2 tsi polo gibi) bile değerleri minimum 125 mg civarı. hatta 1.4 polo'nun ki 140 gram.

    evet dizel araçların düşük ama emisyona göre vergilendiren ülkeler, dizel araçlar için ayrı bir vergi skalası, benzinliler için ayrı bir vergi skalası kullanıyor, çünkü dizellerin de benzinlilere kıyasla nox atıkları çok daha yüksek.




  • Selamlar
    Firmalar kafa karıstırıyolar.Bugun VW ye karar verdiğimiçin ugradım.Adamlar zamn yapmış.
    Şimdi kafam iyice karıstı 1.4tsi dsg comforline a 66200 dediler.Acaba diye şimdide siz bunu yazmıssınız kafamı karıstırıyosunuz.acaba donanım olarak ne var volvo t4 de?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA


    quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    sartug,

    Sıfatını yazmak istemediğim bir satış görevlisine rastlamışsınız.

    D5 motora gelince, bence D5 motor bir otomobil için fazla büyük ve gürültülü bir motor. Performansı çok iyi ama bu motorun takılması gereken araçlar XC ile başlayan SUVlar. S60'ın motoru kanımca D3'tür. Volvo'nun D3 gibi bir motoru 2010 yılında akıl etmesi ise rezalet bir durum.

    Dün bir Mercedes bayiine uğradım. 1600cc, 156bg benzinli C180'e indirimli 45 bin Avro dediler. Saçma sapan mesajlar okumak istemediğim için araçları karşılaştırmayacağım. Sadece böyle bir alternatif de var, duyurmak istedim.

    Merhaba hesheit, tam aksine C180K 1.6 (fascination+avangarde paket) ile S60 T4 1.6 (advance+premium+güvenlik paket) ile ilgili fikirlerinizi almak isterim. Zira ben bu iki araç arasında kalmış durumdayım.


    Eğer c180 makyajlanmış 2011 modelse ''hiç düşünmeden'' c180 derim. Zaten s60'a zenon far, sunroof gibi bir iki opsiyon eklesen neredeyse aynı fiyata geliyor...




  • Bugün Etiler Arkas'ın önünden geçerken karşı yönden spor, fiyakalı bir siyah otomobil yaklaştığını gördüm. Araç yaklaşınca yeni S60 olduğu ortaya çıktı. Adeta şok geçirdim. İlk defa bir Volvo bende bu kadar spor ve havalı izlenimi uyandırdı. Aracı yakından görüp inceleyince fikrim değişebilir elbette ama, galiba farklı bir Volvo ile karşı karşıyayız.
  • 2 hafta sonra umarım bende buraya resimlerimle birlikte gelicem.
    s60 D3 liste fiyatı 80 binden başlıyor gözüküyor.

    seçeneklerimiz;

    s60 D3
    s80 1.6D
    3.20D
    passat 1.6tdi

    bakalım bütçe/performans/prestij... bunları 2 hafta içinde tartıp bir karara warılacak...

    s60 ın en büyük eksiği bagajı olsa gerek :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vanity Fair

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA


    quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    sartug,

    Sıfatını yazmak istemediğim bir satış görevlisine rastlamışsınız.

    D5 motora gelince, bence D5 motor bir otomobil için fazla büyük ve gürültülü bir motor. Performansı çok iyi ama bu motorun takılması gereken araçlar XC ile başlayan SUVlar. S60'ın motoru kanımca D3'tür. Volvo'nun D3 gibi bir motoru 2010 yılında akıl etmesi ise rezalet bir durum.

    Dün bir Mercedes bayiine uğradım. 1600cc, 156bg benzinli C180'e indirimli 45 bin Avro dediler. Saçma sapan mesajlar okumak istemediğim için araçları karşılaştırmayacağım. Sadece böyle bir alternatif de var, duyurmak istedim.

    Merhaba hesheit, tam aksine C180K 1.6 (fascination+avangarde paket) ile S60 T4 1.6 (advance+premium+güvenlik paket) ile ilgili fikirlerinizi almak isterim. Zira ben bu iki araç arasında kalmış durumdayım.


    Eğer c180 makyajlanmış 2011 modelse ''hiç düşünmeden'' c180 derim. Zaten s60'a zenon far, sunroof gibi bir iki opsiyon eklesen neredeyse aynı fiyata geliyor...


    Merhaba oncelikle fikrinizi beyan ettiginiz icin tesekkur ederim. Malesef c180'i eledim.
    Nedenlerine gelecek olursak;

    Oncelikle benim aractan beklentim, maliyetle dengeli olarak konfor ve kalite. Dolayisiyla c180'nin ciddi anlamda dar olmasi beni aractan soguttu. Fiziksel olarak normal boyutlarda birisi olmama ragmen c180'in icine girerken ve cikarken zorlandim, bacaklarim direksiyona carpti her defasinda, şekilden şekile girdim aracin icine girmeye calisirken. Sonrasinda koltuk ayarlarini yaparken tuslarinin bulundugu araliga elim girmedi. Ic hacim de cok bogucu geldi. Arka koltuga oturdugumda dizlerim on koltuga dayandi.

    Ikinci olarak malzeme kalitesi ic ve dış olarak cok dusuk geldi. Mercedesin e serisinden basladigini bizzat tespit ettim diyebilirim. Hatta e serisi bile incelemelerim sonucunda yer yer s60' a oranla "bana" kalitesiz geldi. Zannımca s60'in esdegerinin e200 olduguna karar verdim ve c180'i eledim. Sirf önünde yildiz oldugu icin c180'e 95000 tl vermek benim icin mantiksiz. Belki ileride e serisi diyerek mercedes defterini kapattim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA

    T4 powershift versiyonun co2 emisyon degeri cok yuksek 173 mg/km. Eger mtv emisyon oranina gore duzenlenirse su andaki 2.0 lt motorlarin odedigi vergiyi odeyebilir bu aracin sahipleri. Henuz mtv ile ilgili kesinlesen birsey yok, fakat boyle bir duzenleme yapilirsa 2.eli de kalmaz bu aracin resmen elimizde patlar. Bu konuda herhangi bir fikri veya bilgisi olan varsa paylasabilirse sevinirim.

    Ayrica T4 motor ve powershift s80'e de gelmis fiyat 80 bin. Bu motor cok can yakacak.


    173 gram yüksek bir değer değil, 180 hp, otoatik vites 1600 kglik bir araç için hiç değil.

    piyasadaki en verimli benzinli motora sahip b segmenti araçların (mazda 2, 1.2 tsi polo gibi) bile değerleri minimum 125 mg civarı. hatta 1.4 polo'nun ki 140 gram.

    evet dizel araçların düşük ama emisyona göre vergilendiren ülkeler, dizel araçlar için ayrı bir vergi skalası, benzinliler için ayrı bir vergi skalası kullanıyor, çünkü dizellerin de benzinlilere kıyasla nox atıkları çok daha yüksek.



    S60'in co2 emisyon oranlari fazla derken ayni motor olmasa da sinifindaki diger rakiplerine kiyasla bu degerlendirmeyi yapmistim. Nedir bu araclar: ilk olarak aklima gelen mesela passat 1.4tsi 138 gr/km ve bmw 320d 153gr/km. Evet birbirinden tamamen farkli motorlar bunlar fakat s60 piyasada bu motora sahip araclarla rekabet edecek ve s60'i almayi dusunen insanlarin listesinde veya aklinin bir ucunda bu araclar da olacak. Eger ki emisyona dayali vergileme sistemine gecilirse s60 bu yarışta ciddi anlamda dezavantajli olacak. Yoksa tabii ki 180 hp 240 n/m guc sunabilen 1530 kg'lik bir arac icin normal bir degerdir buna itirazim yok.

    Yani uzun lafin kisasi ileride mtv sistemi degisirse 1.6 motorun vergi avantajini emisyondan dolayi kaybetmektir butun endisem.

    Gerci Sartug arkadasimin bahsettigi uzere ulkemiz henuz emisyona dayali mtv sistemine hazir degil, fakat hukumet ertesi gun "yeni vergi sistemi budur beyler ben yaptim oldu" derse ve odedigimiz vergi bir anda 2 katina cikarsa iste o zaman hem mtv acisindan hem de aracin 2. el ederi acisindan T4 motorlu arac sahipleri icin yikim olur.




  • Gerçekten S60 D3`ün fiyatı 89.000TL`den 81.000TL`ye düşmüş görünüyor.
    % 10 indirim demek bu.
    Diğer motor seçeneklerin de pek bir indirim yapmamışlar.
    Yılbaşında önce bayii+filo indirimi %9 du.
    Bu hesapla dolu bir D3 90.000TL`ye alınabilir gibi gözüküyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volvo850GLT -- 16 Ocak 2011; 9:22:19 >
  • Yeni S60 almayı düşünmüyorum ama D3 motor için 81 bin de iyi fiyat. Saçma olan zaten önceki fiyatlandırma idi. XC60 ile S60'ın fiyatları neredeyse aynıydı. S60'da olan özelliklerin hepsi XC60'da olduğu gibi XC60 S60'ın iki katı bir araçtı. Reklama para vereceklerine fiyat ile oynamaları daha yerinde. Volvo T. sesinize kulak verdi gibi. Alacaklara şimdiden hayırlı olsun.
  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.