Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (29. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19.647
Cevap
151
Favori
1.433.048
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugun 2. Kez s60 test sürüşü yaptim. Ilk kullandigim arac 2.5 dizel awd idi, bugun 2.0T'yi kullandim. Motor sesi olarak 2.0T'de turbonun hafif miriltisi kabin icine duyuluyor. 2.5 dizel awd aracta ise cok daha fazla motor sesi mevcuttu. Bunu da motorun hacminden dolayi normal karsiliyorum.

    S60 Konfor olarak muthis bir arac, adaptif cruise kontrol kullanimi cok keyifli bir hale getiriyor. Hic gaza frene dokunmadan sıkışık trafikte araci kullanmak mumkun. Fakat 3sn den fazla bir sure arac hareketsiz kalirsa sistem devreden cikiyor ve tekrardan bir tusa basarak devreye sokmak gerekiyor, belki bu sureyi ayarlar menusunden arttirmak mumkun olabilir, bilemiyorum.

    Powershift sanzimanda hill holder gibi bir sistem mevcut degil. Fakat istenirse cok zorlu yokuslarda kalkis icin elektronik park freni elle devreye sokulabilir.

    Ic mekan gercekten genis ve diger markalardaki esdegerlerine gore daha kaliteli malzeme kullanilmis. Iscilik de iyi. Carpisma uyari sistemi trafikte onune her arac geldiginde on cama bir uyari isigi yansitiyor. Fikir ilk basta kulaga guzel gibi gelsede bir sure sonra önde her arac gordugunde isik yakmasi dikkat dagitacaktir.




  • @GuerillaUnit

    Bir önceki sayfada bir arkadaşımız 2.0T için Standart donanım listesini vermiş. Bir arkadaşta soru üzerine t4'de de aynısı olması lazım demiş. Dilersen oraya bir bak...

    @hesheit hocam,

    S60II ve S60I ölçüleri özelliklede genişlikleri arasındaki fark beni baya şaşırttı. Ben S60-I'i baya yayvan-geniş duran bir araba diye düşünürdüm. II' ondan da geniş. Üstelik 30 cm. bir fark gözüküyor. İnsanın "bir yanlışlık olmasın?" diyesi geliyor...

    Bir de ben yol tutuşuna önem veren bir insan olduğum için "iz mesafelerini" merak ettim. Eğer bu genişlik iz mesafesini de yansımışsa s60-II'nin çok iyi yol tutuşu olacağını söylemek, sanırım hiç te yanlış olmaz...




  • bugun kucukyılmazda s60II e baktım tekrar :) s60 I 'den dar olduğunu düşünüyordum rakamları görünce şaşırdım... acaba dıştan dışa ölçüler daha büyük ama içten içe ölçülerde daha mı küçük? bana hala daha dar gibi geliyor.. yeni gelen volvo larda ki 3 kollu direksyonda eskisine kıyasla çok daha güzel olmuş.
  • Ön iz mesafesi:
    S60 II: 1588mm ... S60 I: 1563mm
    Arka iz mesafesi:
    S60 II: 1585mm ... S60 I: 1560mm
    Aks mesafesi:
    S60 II: 2776 mm ... S60 I: 2715mm

    Ön diz mesafesi:
    S60 II: 1064mm ... S60 I: 1082mm
    Arka diz mesafesi:
    S60 II: 852mm ... S60 I: 847mm
    Ön koltuk-tavan mesafesi:
    S60 II: 973mm ... S60 I: 984mm
    Arka koltuk-tavan mesafesi:
    S60 II: 951mm ... S60 I: 962mm
    Ön iç kapıdan kapıya mesafe:
    S60 II: 1447mm ... S60 I: 1427mm
    Arka iç kapıdan kapıya mesafe:
    S60 II: 1401mm ... S60 I: 1409mm

    İç mekanda sağdan sola ön taraf ve arka diz mesafesi hariç, ki o da bagajdan gitti zaten, eskisi biraz daha geniş duruyor. Ancak torpido ve vites kutusu bölümü yenisinde daha yüksek olduğu için mekan olandan daha dar gözüküyor.

    Dış genişlikte durumu ilkin tam çözememiştim. S60 I'in ölçülerinde bir sorun yok. Aynalar hariç: 1804mm. S60 II'de ise sitede en geniş hali 2097mm gözüküyor. Bu ölçüye aynalar dahil ama bu aynı zamanda bombeli gözüken çamurluklar dahil hal mi, çizimden pek anlaşılmıyordu. Duruma broşür açıklık getirdi: gerçek rakamı buldum: Genişlik (aynalar hariç): S60 II: 1865mm ... S60 I: 1804mm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 23 Ocak 2011; 0:32:46 >




  • Biraz uğraştırdık hocam ama sonuçta güzel bir karşılaştırmalı tablomuz oldu... Eline sağlık...

    Genel olarak öyle anlaşılıyorki S60 büyümüş...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE


    @GuerillaUnit

    Bir önceki sayfada bir arkadaşımız 2.0T için Standart donanım listesini vermiş. Bir arkadaşta soru üzerine t4'de de aynısı olması lazım demiş. Dilersen oraya bir bak...

    @hesheit hocam,

    S60II ve S60I ölçüleri özelliklede genişlikleri arasındaki fark beni baya şaşırttı. Ben S60-I'i baya yayvan-geniş duran bir araba diye düşünürdüm. II' ondan da geniş. Üstelik 30 cm. bir fark gözüküyor. İnsanın "bir yanlışlık olmasın?" diyesi geliyor...

    Bir de ben yol tutuşuna önem veren bir insan olduğum için "iz mesafelerini" merak ettim. Eğer bu genişlik iz mesafesini de yansımışsa s60-II'nin çok iyi yol tutuşu olacağını söylemek, sanırım hiç te yanlış olmaz...



    Teşekkür ederim dostum. Gözümden kaçmış... standart donanım paketi güzel ama tabiki boşuna binmek olmaz. bu tür araçlarda satarkende ekstradan donanımlı olması avantajlı oluyor. donanım paket fiyatları bence makul seviyelerde %18 kvd eklenmemiş hali olmasına rağmen

    s60 ın daha da büyümüş olması gözümü korkutmuyor değil. Hele ki İstanbul trafiğinde araç kullacak biri olduğum için...




  • S60 1.6 motor seçeneği satışa hazır bulunmakta arabalar gümrükteymiş ;) standart donanımı 2.0 T ile aynı. Satış sorumlusundan fiyat teklifi istedim akıllı 88 bin tl full+full fiyatını yollamış. Tek tek donanım paketleriyle detaylı bir fiyat teklifi sunmasını istedim sanırım yarın anca cevap yazar. Merak ettiğim paket almayıpta tek tek paket içinden seçip kendi istediğimiz donanım seçeneklerini ekletebiliyor muyuz?

    Mesela ben deri koltuk ön arka park sensörü ve bi xenon far ekletmek istiyorum standart donanıma ek olarak...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GuerillaUnit

    S60 1.6 motor seçeneği satışa hazır bulunmakta arabalar gümrükteymiş ;) standart donanımı 2.0 T ile aynı. Satış sorumlusundan fiyat teklifi istedim akıllı 88 bin tl full+full fiyatını yollamış. Tek tek donanım paketleriyle detaylı bir fiyat teklifi sunmasını istedim sanırım yarın anca cevap yazar. Merak ettiğim paket almayıpta tek tek paket içinden seçip kendi istediğimiz donanım seçeneklerini ekletebiliyor muyuz?

    Mesela ben deri koltuk ön arka park sensörü ve bi xenon far ekletmek istiyorum standart donanıma ek olarak...


    Ekleniyor ama paket olarak alındığında opsiyon başı fiyatlandırma biraz daha düşüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mordeaur

    quote:

    Orijinalden alıntı: GuerillaUnit

    S60 1.6 motor seçeneği satışa hazır bulunmakta arabalar gümrükteymiş ;) standart donanımı 2.0 T ile aynı. Satış sorumlusundan fiyat teklifi istedim akıllı 88 bin tl full+full fiyatını yollamış. Tek tek donanım paketleriyle detaylı bir fiyat teklifi sunmasını istedim sanırım yarın anca cevap yazar. Merak ettiğim paket almayıpta tek tek paket içinden seçip kendi istediğimiz donanım seçeneklerini ekletebiliyor muyuz?

    Mesela ben deri koltuk ön arka park sensörü ve bi xenon far ekletmek istiyorum standart donanıma ek olarak...


    Ekleniyor ama paket olarak alındığında opsiyon başı fiyatlandırma biraz daha düşüyor.

    dogru bir tespit. Mesela security paket alindiginda tek tek almaya kiyasla alarm bedavaya gelmis oluyor veya advance paket alindiginda bi xenon farlar bedavaya gelmis oluyor.




  • quote:

    Bugun 2. Kez s60 test sürüşü yaptim. Ilk kullandigim arac 2.5 dizel awd idi, bugun 2.0T'yi kullandim. Motor sesi olarak 2.0T'de turbonun hafif miriltisi kabin icine duyuluyor. 2.5 dizel awd aracta ise cok daha fazla motor sesi mevcuttu. Bunu da motorun hacminden dolayi normal karsiliyorum.

    S60 Konfor olarak muthis bir arac, adaptif cruise kontrol kullanimi cok keyifli bir hale getiriyor. Hic gaza frene dokunmadan sıkışık trafikte araci kullanmak mumkun. Fakat 3sn den fazla bir sure arac hareketsiz kalirsa sistem devreden cikiyor ve tekrardan bir tusa basarak devreye sokmak gerekiyor, belki bu sureyi ayarlar menusunden arttirmak mumkun olabilir, bilemiyorum.

    Powershift sanzimanda hill holder gibi bir sistem mevcut degil. Fakat istenirse cok zorlu yokuslarda kalkis icin elektronik park freni elle devreye sokulabilir.

    Ic mekan gercekten genis ve diger markalardaki esdegerlerine gore daha kaliteli malzeme kullanilmis. Iscilik de iyi. Carpisma uyari sistemi trafikte onune her arac geldiginde on cama bir uyari isigi yansitiyor. Fikir ilk basta kulaga guzel gibi gelsede bir sure sonra önde her arac gordugunde isik yakmasi dikkat dagitacaktir.


    sanırım testi arkas otomotiv de yaptınız, PM de sizden rica ettiğim konuyu görüşebildiniz mi acaba satış görevlisi ile ? sağolsun benim attığım maillere lütfedip cevap vermiyorlar.

    bu arada s60 larda on-board navigasyon için Volvo GCRye (Global Customer Relations) mail atmıştım, oradan gelen cevabı sizinle paylaşayım;

    quote:

    we are planning to offer navigation system in V60 by the start of model 2012 (probably in autumn). But this shouldn't be taken as a promise. Because in order to have a navigation operation in Turkey, there are some legalisation procedures which can take some time.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Avalon 27

    Merhabalar arkadaşlar,

    Tamda opel insignia 2.0 dizel 130 hp almaya karar vermişken S60 oldukça kafamı karıştırdı. Bu yüzden forum aracılığı ile volvo kullanıcılarının yada volvoyu yakından tanıyan arkadaşların fikirlerini almak istedim.

    Hiç Volvo sahibi olmadım ama sempati duyduğum özel markalardan biri olmuştur her zaman. Şu anda insignia 130 hp dizelin edition-elegance paket + 18" jant + sunroof opsiyonu 69.000 tl ye alınabiliyor. Tahminim aynı opsiyonlarda bir s60 d3 90.000 tl ye yakın bir fiyat olacaktır. Sizce kalite anlamında aradaki 20.000 tl farka değecek bir fark varmıdır opel ile volvo arasında ? Birde tabiki bütçeyi 90.000 tl ye taşıdıktan sonra mercedes - bmw - audi üçlüsüde potaya girmekte ve durum iyice karmaşık bir hal almakta.

    Volvonun 163 hp ile performans farkı var gibi gözüksede, insignia nın 130 hp ve 160 hp motorlarının tüm teknik verilerinin aynı olması (silindir çapı , silindir boyu , sıkıştırma oranı , vites oranları vs.) sebebi ile yazılım değişikliği ile 130 hp nin 160 hp ye dönüşebileceğini düşünüyorum. (Konuştuğum bir opel yetkili satıcısıda motorların birebir aynı ama yazılımlarının farklı olduğunu söyledi)

    Tabi birde fiyatı tam arada kalan S60 ın T4 motoru var. Motor verileri insanın içini kıpırdatıyor , bununla birlikte vergi avantajıda cabası (tabi daha önce bir arkadaşın bahsettiği şekilde emisyona bağlı vergiye geçilipte bu avantaj ortadan kalkmaz ise ). Yılda ortalama 20.000 km yapan birisi olarak vergi - bakım masrafı - yakıt üçlüsüne bakıldığında benim açımdan çok bişey farketmez gibi görünüyor. Tabi eğer T4 motor insignia nın 1.6 turbosu gibi 12-13 litreleri çiğnemeden yutmuyorsa Burada iyimser davranıp volvo nun teknik verilerindeki 10 litre değerine sadık kalacağını umuyorum.

    Son sorum...Malum Volvo da TR de pek değeri bilinmeyen araçlar kervanında olduğu için 2. eli çok iyi olan bir marka değil (yada ben öyle biliyorum)....2. el ederi olarak opel ile aralarında ciddi farklar olurmu ? birde S60 üzerine yoğunlaştığımızı düşünürsek D3 ile T4 arasında 2. el ederlerini ve performans-fiyat oranlarını kıyasladığımızda hangisini almak mantıklı olur ?

    Biraz fazlaca soru sordum ama 1,5 aydır araba almak için uğraşan biri olarak son çıkış noktasını bu foruma danışmakta buldum. Sabredip okuyan ve cevap veren arkadaşlara şimdiden teşekkürler.


    aynı kararsızlığı bizde yaşıyoruz.ama şıklarımız arasında 2. el 3.20d de war.

    bakalım 2 hafta içinde sonuçlandırıcaz.ama 130luk insigniadan taraf değilim.hem yüksek vergi hemde yetersiz performans...
    piyasada birsürü1.6dizel D sınıfı araç war.neredeyse aynı performans verilerine sahip. . .




  • bu fiyat bandında yeni passat çok iyi bir alternatif olabilir bence. 1,6 dizel manuel ya da 1,4 tsi otomatik comfort bir passat bence hem insigniadan hem de s60 dan daha cazip bir seçenek olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onuruno99
    bu fiyat bandında yeni passat çok iyi bir alternatif olabilir bence. 1,6 dizel manuel ya da 1,4 tsi otomatik comfort bir passat bence hem insigniadan hem de s60 dan daha cazip bir seçenek olabilir.

    Malesef "makyajli" passat s60'a ne kalite nede performans olarak alternatif bir arac degil. Bunu 2 sene boyunca yeni passat'i bekleyen casus fotograflarini gun gun takip etmis biri olarak soyluyorum.

    Yeni kasa diye kasayi makyajladilar ve daha once comfortline donanimda sunulan bazi ozellikleri ya kirptilar yada ust donanim paketi olan highline'a taşıdılar. Birde ustune ustluk 1 hafta once fiyatlara 2000 tl zam yapip highline donanimli dsg 1.4 tsi modelin fiyatini 75400 liraya cikardilar. Cruise kontrol daha onceki kasada comfortline paketi ile alinabilirken simdi highline almak zorundasiniz. S60'da cruise kontrol 70600 liradan baslayan baz donanimla geliyor, 75000-80000 liraya da gayet donanimli bir s60 alabiliyorsunuz. Ayrica volvonun kalitesi ve 180 hp guc de beraberinde geliyor. Passatin tek artisi 2.eldeki avantajidir, o da varsin volvoda olmayi versin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onuruno99
    bu fiyat bandında yeni passat çok iyi bir alternatif olabilir bence. 1,6 dizel manuel ya da 1,4 tsi otomatik comfort bir passat bence hem insigniadan hem de s60 dan daha cazip bir seçenek olabilir.


    Aynen katılıyorum Etrafınızdaki herkese de böyle anlatın
  • AYnı kanaatteyim.Passat da beni dusunduren bir de acaba vites topuzuna bende tesbih takmak zorunda olacakmıyım?
    Yada dogus artık tesbihleri standart aksesuara koyacakmı:)
    Sakın bu laflarıma bakarakta bana manevi degerlerden girmesin kimse:)
    Maalesef beni passat da dusunduren tek sey maalesef bu.Para bende var mevzusu:)

    Acıkcası bende volvo s60 için tereddut durumundayım.nisana kaadar vaktim var cok kararsızım cooooookkkkkkkk...
  • değil passat a4 bile s60 a alternatif olamaz.

    gidip inceleyenler gerçekleri görüyor.

    1.6 dizel gelsin s60 a sıra yazıcaklar.
  • artık ikinci eldede pek değer kaybettıgını dusunmuyorum, dedıklerınız eskı volvo lar için dogrudur çunkı eskıden volvo ınsanların gozunde ulaşılamaz bır yerlerde ıdı volvonuz varsa ankara ıstanbul gıbı buyuk şehırlerde oturmalı ve yuksek bır butçeye sahıp olmalıydınız; herkes beğeniyor lakın iş almaya gelınce uzak duruyorlardı, yada ınsanımız ısmınden korkarak bole dusunmek zorunda kalıyordu lakın yenı modellerle bunun tamamen değiştiğini goruyoruz ve gorecegız + kuçuk hacimli motorların gelmesınınde bunda buyuk buyuk payı var dıye dusunuyorum.Bilmiyorum belki yanlış dusunuyorum ama volvonun eskı kasalarının genelde köşeli olması ve çok fazla göze hitap etmemesı nınde bunda payı vardır ,insanımız hem sağlam hem güzel olsun istiyor ve bunu istemektede haklı bence çunki kimse parasını yolda bulmuyor; yenı passat konusuna gelınce bence eski kasası şimdiki kasasına göre ismini daha bi iyi taşıyordu, yenı kasa bence passat ismine yakışmadı.




  • Bakalım haftasonu test surusu i.çin randevu aldım.terslik olmaz ise araclar zaten gelmiş cumartesi test edebilecekmişiz.volvo temsilcisiinin yalancısıyım.kontrol ettim fiyatlarda aslında avrupanın ya altında ya da 2-3 bin ustunde .ulkeden ulkeye değişiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari


    değil passat a4 bile s60 a alternatif olamaz.

    gidip inceleyenler gerçekleri görüyor.

    1.6 dizel gelsin s60 a sıra yazıcaklar.




    bence çok abartılı yaklaşmışsınız. a4 s60'a alternatif olamaz diye Volvo'nun sahibi bile konuşmaz. her iki arabayı da detaylı bir şekilde uzun uzun inceledim. a4 s60'a büyük hem de çok büyük bir alternatiftir.

    bu volvo kötü demek değil, müthiş rahat koltukları, çok kaliteli ses sistemi gibi konfor odaklı bir sürü artı yönü var. ama a4 alternatif olamaz demek bence çok taraflı bir yorum olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    quote:

    Orijinalden alıntı: onuruno99
    bu fiyat bandında yeni passat çok iyi bir alternatif olabilir bence. 1,6 dizel manuel ya da 1,4 tsi otomatik comfort bir passat bence hem insigniadan hem de s60 dan daha cazip bir seçenek olabilir.


    Aynen katılıyorum Etrafınızdaki herkese de böyle anlatın



    anlaşıldı hesheit.. hem de çok iyi anlaşıldı...




  • 
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.