Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19.642
Cevap
151
Favori
1.423.861
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • S40'tan sonraki yeni otomobil hedefimiz belli oldu: S60 1.6d drive. Artık kaç yıl alır bilemiyorum. Ama S40'ımdan da çok memnunum. D sınıfı denilen daha büyük arabalardan da konforlu olduğunu düşünüyorum. Kimbilir yeni S60 nasıl olacak. Hayal bile edemiyorum doğrusu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Yeni S60'ın en çok sevdiğim yanı ise yenilenen ekran formatı oldu. Amiral model S80'deki format günceli 20 yıl geriden takip ediyor gibiydi.

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'



    Ön farlar hariç ,ben çok beyendim ... İç dizayın başarılı gözüküyor .
    Ceta arkadaşın, dediği gibi bundan sonraki hedefim olacak ilk araç sanırım..Ama öncelikle --- 1.6 Drive ==> 130- 140 ps. olmalı bence. Haksızmıyım arkadaşlar.?
    Selamlar..




  • İç mekanda simetri eksikliği var gibi geldi bana. Bu durum biraz göz tırmalıyor. Fotoğraf üzerinden anlatmaya çalışayım.
     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


    Ekranın olduğu kısım sağa doğru yani sağ taraftaki çizgiye kadar geniş olmalıydı. Hadi o olmuyorsa ekran soldan sağa biraz daha kaydırılmalıydı ki teybin ve düğmelerin olduğu kısımdan gelen çizgi ile belli bir simetri oluştursun. Yani o hayali kırmızı iki çizgiye ekranın bulunduğu kısmın uzaklığı aynı olmalıydı.

    Yeşille işaretlediğim hava ızgarası orada bir başına uyumsuz bir şekilde kalmış. Sonradan sanki birisinin aklına "yaw şurayada bir ızgara koyalaım" denmiş gibi. Direksiyonun solundaki cama yönelen ızgara ile de uyumsuz. Cam tarafındakinde krom çerçeve var bunda yok.

    Mavi çizgi ile gösterdiğim ızagara ise araba kullanırken elin en kolay ulaştığı nokta. Bu değerli bölgenin kırk yılda bir ellenecek ızgaraya ayrılması uygun olmamış.

    Ayrıca şimdi farkettim; ekranın olduğu oyuğun sol üst köşesi eğimli yapılmışken sağ taraf köşeli. Ya ikisi de köşeli yapılmalıydı, ya da eğimli...

    Şimdilik kendimce görebildiğim kusurlar...




  • Bu simetri eksikliği bir şekilde benimde dikkatimi çekip kafamı kurcalamıştı. Highwaymouse güzel açıklamış. Göstergeler ve konsolda çok modern ve zarif görünsede arabayı mevcut diger araçlardaki modernlikle ve şıklıkla sanki biraz sıradanlaştırmış gibi geldi. Yani diger orta sınıf araçlarda bu kadar şık artık. Mevcut kasa S60 daha karakteristik geliyor bana hala.

    Tabi çıplak gözle görmek dokunmak lazım. Ama bir toyota avensisden, yada honda accorddan, Lagunadan, yada mondeodan hatta focusdan ne kadar farklı hissederim bilemiyorum içine binince.
  •  'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'  'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'  'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


    Daha kimse arabayi ciplak gozle gormedi ama bence olmamis... Mevcut aracimi cok seviyorum oyuzden belki objektif olamayabilirim ama eskisi daha guzel her bakimdan. Hic belli olmaz tabi, malzeme kalitesi en az eskisi kadar iyiyse ve ciplak gozle daha farkli renk kombinasyonlariyla cok daha guzel gozukebilir. Zaten 1.6 motor versiyonu gelecekmis fiyati max 60 milyar seviyelerinde olursa model bile yenileyebilirim :)

    Su anki haliyle olmamis ama daha bunun test surusu var...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    İç mekanda simetri eksikliği var gibi geldi bana. Bu durum biraz göz tırmalıyor. Fotoğraf üzerinden anlatmaya çalışayım.
     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'


    Ekranın olduğu kısım sağa doğru yani sağ taraftaki çizgiye kadar geniş olmalıydı. Hadi o olmuyorsa ekran soldan sağa biraz daha kaydırılmalıydı ki teybin ve düğmelerin olduğu kısımdan gelen çizgi ile belli bir simetri oluştursun. Yani o hayali kırmızı iki çizgiye ekranın bulunduğu kısmın uzaklığı aynı olmalıydı.

    Yeşille işaretlediğim hava ızgarası orada bir başına uyumsuz bir şekilde kalmış. Sonradan sanki birisinin aklına "yaw şurayada bir ızgara koyalaım" denmiş gibi. Direksiyonun solundaki cama yönelen ızgara ile de uyumsuz. Cam tarafındakinde krom çerçeve var bunda yok.

    Mavi çizgi ile gösterdiğim ızagara ise araba kullanırken elin en kolay ulaştığı nokta. Bu değerli bölgenin kırk yılda bir ellenecek ızgaraya ayrılması uygun olmamış.

    Ayrıca şimdi farkettim; ekranın olduğu oyuğun sol üst köşesi eğimli yapılmışken sağ taraf köşeli. Ya ikisi de köşeli yapılmalıydı, ya da eğimli...

    Şimdilik kendimce görebildiğim kusurlar...

    Bu tasarımın getirisi bilgi ekranının sürücüye daha yakın olması ve kumanda kolaylığı olabilir bence. Bu da önemli. Benim gözüme o kadar kötü görünmedi.




  • Benim eski Golf'te -sanırım önceden de yazmıştım- en sevmediğim hatta gıcık olduğum noktalardan biri klima ve teyp en aşağıda konumlandırılmıştı. Vites özellikle "1" deyken düğmelere ulaşmak imkansız değil elbet ama rahatsız edici oluyordu.

    Yeni s60'da da benzer bir hata gördüm. Yukarıdaki fotoğrafta rahatlıkla görülüyor. Vites "p" konumundayken bazı düğmelere ulaşmak sinir bozucu olacak gibi...

    Halbuki orta ızgara daha uygun bir yere konumlandırılıp konsol düğmeleri biraz daha yukarı kaydırılabilirdi. Izgaranın yeri ile ilgili eleştirimi bir önceki mesajımda yapmıştım zaten. En kullanışlı bölge bu ızgaraya ayrılmış...

    Not: Eleştirilecek bir nokta daha gördüm: En sol ve en sağdaki yan camlara bakan havalandırma ızgaraları ile ortadaki ekranın yanındaki ızgara yatay eksende de aynı çizgi üzerinde değil.

    Sol taraftan biri sol ızgaranın alt noktasından diğeri üst noktasından gelen iki kırmızı çizgi, ortadaki havalandırmanın ne alt çizgisini ne üst çizgisini tutuyor.

     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiGHWAYMOUSE -- 17 Şubat 2010; 16:55:13 >




  • Volvo ön göğüse ekran koymamak için çok direndi. Onun yerine navigasyon gerekli olduğunda, torpido üstünden inip çıkan ekranı kullandı. Bence de doğrusu bu idi. Çünkü ön göğüsteki ekran yola vermeniz gereken konsantrasyonu alıyor. Ancak piyasadaki rakiplerinin hepsi ön göğüs ekrana geçince ve bu da çok beğenilince Volvo da pes etti. XC60 ve S60 II ile aynı yolu takip etti. Gösteriş merakı kazandı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemoki
    Yeni S60 motor seçenekleri...
     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'



    Volvo yapması gerekeni yapmış ve D3 adıyla 2.0, 163bg, 400NM bir dizel motor geliştirmiş. Bu motoru derhal tüm araçlara koymalı. C30 ve S40 dışındaki araçlar Türkiye'de satış patlaması yapar. D5 2400cc olduğu için vergi dezavantajı vardı. 400NM torku ve 163bgi olan motor tüm Volvolara ve tabii ki yeni S60'a çok yakışır.

    Listedeki diğer çok önemli bir diğer motor da T3. 1.6, 150bg. 1.6 olup beygiri yüksek olan diğer seçenek muhtemelen daha pahalı olur. Bu 150 bg C30 ve S40 için çok yerinde olur. Yeni S60 için de 180bglik versiyonu ile vergi avantajı sağlıyor. Ancak bu motorlar şu ana kadar bahsedilidği gibi çok ekonomik mi, bunu gerçek yollarda ve özellikle de İst. trafiğinde denemek lazım.

    1.6D ise bence yeni S60'a en uymayacak olan seçenek.




  • Mevcut kasa S60da, 2.5T AWD ve R-AWD modellerinde 2521cc motor kullanmışlardı. Avrupa ve ABD bunun sıkıntısını yaşamasada Türkiyede inanılmaz bir dert oldu bu başımıza, umarım 3.0 görünen T6 3014cc gibi abuk bir motor hacmine sahip degildir, yada 2.0 görünen T5 2021 cc olmaz

    Onun dışında 1.6 D seçeneği bu kasanın fiziksel ağırlığınıda kaldırmaz karizmasınıda kaldırmaz. Bence 3.0 T6 almayı isteyen bir kullanıcı yada 2.0T5, piyasada Focus la aynı fiyata satılıp Focus kadar bol bir arabaya performansı ne olursa olsun binmek istemez. Bence o motor bu kasa için yanlış bir seçim uygulaması olur. C30 ve S40 için ideal. 2.0 D3 modeli bütün kasalar için biçilmiş kaftan. Ama 2.0 D3 S60a binmek varkende o motorda S40a binecek kullanıcı bulamazsın. Ama C30 için durum farklı onun kullanıcısı ayrıdır.

    Bi ara S80'de de kullanılan 4400 cc AWD motorunda yeni S60da kullanılacağını duymuştum. Onunda fazla olduğunu düşündüler anlaşılan.

    Ama motor ne olursa olsun, aracın konsolundaki karmaşayı henüz çözemedik kendi aramızda . Asimetri problemi ve kolaya kaçılmış modernlik S60 karizmasını bana hala hissettirmiyor. Bence elimizdeki S60lara sahip çıkalım degeri artabilir araçlarımızın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpergalip

    Ama motor ne olursa olsun, aracın konsolundaki karmaşayı henüz çözemedik kendi aramızda . Asimetri problemi ve kolaya kaçılmış modernlik S60 karizmasını bana hala hissettirmiyor. Bence elimizdeki S60lara sahip çıkalım degeri artabilir araçlarımızın

    Ne yalan söyliyeyim, iç mekan fotoğrafına baktıkça soğuyorum. yyaman arkadaşımız eski ve yeni s60'ın kokpit fotoğraflarını alta alta vermiş. Eski s60 kokpiti çok daha düzenli. Yenisinde bütünlük yok gibi...

    Tabi yine bu yorumun fotoğrafa göre olduğunu belirteyim ki canlı gözle gördüğümüzde fikrim değişirse amiyane tabirle tükürdüğümü yalamış olmıyayım...




  • yok yok... ben şimdi balkonda sigara içerken ışığın altındaki arabamı izledimde biraz, yağmur da yağıyor ışıl ışıl görünüyor sokak lambası altında, bu kasa S60 dan vazgeçmek kolay olmayacak !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpergalip

    yok yok... ben şimdi balkonda sigara içerken ışığın altındaki arabamı izledimde biraz, yağmur da yağıyor ışıl ışıl görünüyor sokak lambası altında, bu kasa S60 dan vazgeçmek kolay olmayacak !

    Karaborsaya düşüyor mu bir de bizim arabalar. Yine de ciddi alıcılara benim arabayı 40'a vereyim diyorum. Yazık! başkaları da bu zevki tatsın...
  • ya nedense bana eski kasalar daha sağlam gibi gelitor ... yeni kasalar böyle daha nazik gibi yapılmış... yanlışmıyım acaba bilgilendirirseniz sevinirim
  • yaya guvenligi acisindan artik yeni arabalar oyle olmak zorunda. Bi yaya ile carpisildiginda ne kadar onemli oldugu belli olsa da iki arac birbirine carptiginda motoru sanzumani orda birakip pert oluyor :))
  • Aklı eskisinde kalanlara son şans, gitti gidiyor!

  • 1.6 diesel seçeneğinde otomatik seçeneği olacak mı çok merak ediyorum doğrusu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aolcer

    1.6 diesel seçeneğinde otomatik seçeneği olacak mı çok merak ediyorum doğrusu


    Ben de merak ediyorum ama olmaz. Aynı motora sahip S80 var Avrupa'da şu anda satışta onda da yok diye biliyorum...
  • Bence iç ve dış tasarımı çok güzel ancak iç mekandaki ekranın boyutu ufak kalmış gibi. Ama tasarım olarak çok şık olmuş
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.