Ülkemize gelir mi belli olmaz. Ama yeni 2 litre benzinli ve dizel motor s80'e baya haraket kazandırır,hak ettiği konuma yükselebilir...
önüne gelenden tokat yiyen bir S80 ve S60 bence hiç yakışmaz... rampada 3e atıyorsun mesela çekmiyor.. ama yanından toyota yaris geçiyor, citroen c3 geçiyor.. olmaz bence..
quote:
Orijinalden alıntı: alpergalip
önüne gelenden tokat yiyen bir S80 ve S60 bence hiç yakışmaz... rampada 3e atıyorsun mesela çekmiyor.. ama yanından toyota yaris geçiyor, citroen c3 geçiyor.. olmaz bence..
Demek ki şu an 1.6d S80'nin satıldığı İngiltere dahil Avrupa'nın birçok ülkesinde hiç rampa yok ki adamlar böyle bir sorun görmemişler bu arabayı satmak veya almak için....Çok garip.....
Yeni S60 kırmızı renkte kural tanımazlık sergiliyor.
Onuncu saniyedeki görüntü çok hoş.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 1 Mart 2010; 0:00:06 >
S60 ile iligli detaylar netleşmeye başladı. Volvo-İsveç şu motorlarla aracı piyasaya sundu: 205bg, 420nm torklu 2400cc, D5; 163bg, 400nm torklu, 2000cc, D3; 304bglik, 3000cc, 440nm torklu, T6; 203bglik, 300nm tırklu, 2000cc, 2.0T. Fiyatlar henüz belli değil.
Merakla beklediğimiz 2000cc D3 motorun tork aralığı 1400-2750. Karma yakıt tüketimi Geartonic şanzuman ile 5.8lt/100km, düz vites ile 5.1lt/100km D3 motorla iligli merak uyandıran bir konu da motorun hacmi 2000cc üzeri olursa bir üst vergi dilimine girecek olması idi. Bu motorun hacmi: 1984cc
Aracın yakıt tankı 67.5ltlik. Toplam ağırlık D3 motor ile 1582kg.
Bu arada Volvo'nun dakikliğine de hayran oldum. Bugün Cenevre'de sergilendikten hemen sonra web sayfasına da eklemişler.
selamlar, kendime az önce yeni bir s60 sipariş ettim demeyi çok isterdim ama şimdilik sadece web sitesi aracılığı ile oluşturdum. yorumlarınıza sunuyorum. herkese Volvo'lu günler. sevgiler.
quote:
Orijinalden alıntı: hesheit
S60 ile iligli detaylar netleşmeye başladı. Volvo-İsveç şu motorlarla aracı piyasaya sundu: 205bg, 420nm torklu 2400cc, D5; 163bg, 400nm torklu, 2000cc, D3; 304bglik, 3000cc, 440nm torklu, T6; 203bglik, 300nm tırklu, 2000cc, 2.0T. Fiyatlar henüz belli değil.
Merakla beklediğimiz 2000cc D3 motorun tork aralığı 1400-2750. Karma yakıt tüketimi Geartonic şanzuman ile 5.8lt/100km, düz vites ile 5.1lt/100km D3 motorla iligli merak uyandıran bir konu da motorun hacmi 2000cc üzeri olursa bir üst vergi dilimine girecek olması idi. Bu motorun hacmi: 1984cc
Aracın yakıt tankı 67.5ltlik. Toplam ağırlık D3 motor ile 1582kg.
merak ettiğim konu şu.. Volvo D3 motorda neden Powershift kullanmadı da Geartronic kullandı.. Sonuçta s40 2.0D'de Powershift var ve gayet başarılı bir şanzıman.. hem belki yakıt tüketimi de düşerdi biraz..Acaba powershiftin 440 torku kaldıramıyacağı için midir? bence yanlış ve ters bir durum!
Yeni Volvo s60'da bagaj hacmi 380 litre! Evet yanlış duymadınız.. 380 litre! Benim 2. arabam olan b segmenti eski kasa jazz'da bile 380 l bagaj hacmi var (örtüye kadar). D segmenti bir araçta bu komiğin de ötesinde trajik bir durum...Bu benim yeni s60'ı yıl sonunda d segmenti araç alırken listemden çıkarmama neden olacak...Tek kelime ile yazık...hem de çok yazık olmuş..
Yani bu üç araç içinde en geniş bagaj S40 Ininki mi oluyor? S40 IIninki bile S60'dan büyük müymüş? Komik. Oysa gerçekte en büyüğü S60ınki, koyun yan yana görün farkı. O yüzden araç çıkınca bakıp karar verelim daha iyi.
Bu katalogda yazan bagaj hacimleri volvoda gerçekten ilginç. Golf'ümün bagaj hacmi350 lt, S40'ın ise 404lt. Buna bakarak ben arada önemli bir fark olmayacağını düşünüyordum. Ancak golfün bagajına koyduğumda yarısını kaplayan çocuk arabası S40'ta dipte kalıyor. Bu işte bir yanlışlık olsa gerek.
quote:
Orijinalden alıntı: ceta
Bu katalogda yazan bagaj hacimleri volvoda gerçekten ilginç. Golf'ümün bagaj hacmi350 lt, S40'ın ise 404lt. Buna bakarak ben arada önemli bir fark olmayacağını düşünüyordum. Ancak golfün bagajına koyduğumda yarısını kaplayan çocuk arabası S40'ta dipte kalıyor. Bu işte bir yanlışlık olsa gerek.
Olsa iyi olur yoksa d segmenti bir araba olan s60'da 380 litre gerçekten acınası bir durum. Ayrıca, aynı platformu paylaşan ve fiziksel olarak benzer büyüklükte olan Focus sedanın bagaj hacmi 528 litre yanlış hatırlamıyorsam ama S40 da bu 404 litre.. Gel de çık işin içinden.. Sanmıyorum ki s40 diz mesafesi falan yönünden Focustan cömert olsun..
380 litre az bir hacim değilki. eski s60 la bagaj hacimleri olarak çok büyük bi fark yok15-20 litreyi kolay kolay ayırt edemezsiniz bile.illa patatates çuvalı taşımak istersen v 70 iyi gider...
quote:
Orijinalden alıntı: us85
380 litre az bir hacim değilki. eski s60 la bagaj hacimleri olarak çok büyük bi fark yok15-20 litreyi kolay kolay ayırt edemezsiniz bile.illa patatates çuvalı taşımak istersen v 70 iyi gider...
Neyse, böyle cahilce bir yoruma cevap vermeye kalkıp da ağzımı açmayayım....
Ben olaya "önemli olan boyutu değil, işlevi" diyerek katılayım.
İçine bagajın hacmini alacak şekilde sıvı koymadığınız müddetçe, bagaj hacmini belirtir rakamlara çok itibar etmemek lazım. Bence önemli olan bagaja ne kadar valiz yükleyebildiğinizdir.
Önce şu noktaya takıldım. @Hesheit S60-I'in bagajını 394 lt diye yazmış benaracımın bagajını 424 lt diye biliyordum. Okuyunca eski broşürlere baktım; bir UK broşüründe 394 lt yazmışlar başka bir broşürde ise 424 lt diye yazılmış. %8 civarı bir fark az fark değildir.
Sonra yeni S60'ın teknik bilgilerinin yanında ISO V210 diye bir referans olduğunu fark ettim. Eskiden böyle bir referans yoktu. Sonra bütün Volvo modellerine bu referansın eklendiğini gördüm.
Sanıyorum ölçüm referansları farklı. Aşağıdaki sayfadan da gödüğüm kadarı ile bagajın şekilsel hacmi değil fonksiyonel hacmi anlatılıyor.
Enclosed Luggage Compartment Volume (Total volumes of individual cargo volume modules stowed in the enclosed Luggage compartment of a passenger car behind second seat (including hatchbacks and station wagons partitioned to secure hidden cargo)) (ISO V210)
Kapalı Kargo Bölümü Hacmi Bir yolcu aracının bagaj bölümüne konulmuş beher yük modüllerinin toplam hacimleri (kapalı kargonun güvenli hale getirilmesi için bölümleme yapılmış hatchback ve station wagonlar dahil)
Henüz ISO V210 nedir araştıramadım ama ölçümleme ile ilgili bir standard olabilir diye düşünüyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: volkan.d
Sonra yeni S60'ın teknik bilgilerinin yanında ISO V210 diye bir referans olduğunu fark ettim. Eskiden böyle bir referans yoktu. Sonra bütün Volvo modellerine bu referansın eklendiğini gördüm.
Sanıyorum ölçüm referansları farklı. Aşağıdaki sayfadan da gödüğüm kadarı ile bagajın şekilsel hacmi değil fonksiyonel hacmi anlatılıyor.
Enclosed Luggage Compartment Volume (Total volumes of individual cargo volume modules stowed in the enclosed Luggage compartment of a passenger car behind second seat (including hatchbacks and station wagons partitioned to secure hidden cargo)) (ISO V210)
Kapalı Kargo Bölümü Hacmi Bir yolcu aracının bagaj bölümüne konulmuş beher yük modüllerinin toplam hacimleri (kapalı kargonun güvenli hale getirilmesi için bölümleme yapılmış hatchback ve station wagonlar dahil)
Henüz ISO V210 nedir araştıramadım ama ölçümleme ile ilgili bir standard olabilir diye düşünüyorum.
İlgisine çekenlere ilginç bir doküman buldum. Ne yazık ki İngilizce. Vakit bulursam ilgili kısımlarını çevireceğim.