Şimdi Ara

VOLVO V50 DİZEL Mİ? YOKSA FOCUS BENZİNLİ İLE YOLA DEVAM MI?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
11.229
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. 2. el 2008 model makyajlı kasa Volvo V50 ( S40 SW) premium donanım paketi olan dizel bir araç var. araç 71000 km de servis bakımlı. araçta 2 çamurlukta boya var. değişen yok. sahibi en son 37000 TL ye bırakıyor.

    benim aracım 2006 model ford focus ghia hb benzinli. aracımdan uzun yolda yol sesi ve benzinli olması dışında memnunum. Ancak uzun yol çok yaptığım için daha konforlu ve yakıtı az olan bir araç almak istiyorum. Volvo her zaman sempati duyduğum bir marka. S40'ı da çok beğeniyorum. V50 de zaten S40'ın SW versiyonu. Yani yorumlarınızı S40 ı baz alarakta yapabilirsiniz.

    Benim sormak istediklerim;

    1) Volvo V50 uzun yol konforu( ses yalıtımı) ve yakıt olarak beklentilerimi karşılar mı?
    2) Yukarda yazdığım V50 için fiyat sizce nasıl?
    3) bakımları düzenli yaptırılmış 71000 km de dizel sorun oluşturur mu?

    Aracı 2. el alacağım için 2. el değer kaybını çok önemsemiyorum. Aynı konuyu 1-2 hafta önce Volvo başlığında da açmıştım. Bulunduğum ilde Volvo servisi olmadığı için aracı almaktan vazgeçmiştim. ancak artık servis olmamasını da önemsemiyorum.

    Özellikle Focus 2 ve Volvo S40-V50'yi de kullanmış arkadaşların yorumları çok önemli. Yorumlarınızı bekliyorum. teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drchtygn -- 30 Haziran 2011; 22:33:01 >







  • s 40'ı kullanmadım bilmiyorum ancak motoru konusunda malum volvo ford ortaklığı uzun zamandır var (psa) sağlam motorlu araçlar zaten bilindik bir motor sadece şunu demek istiyorum artık bu 100.000 km psikolojisini aşmamız lazım dizelelrde...En son bindiğim araç volvo s40 dizel di ve km'si 434.000'di...gayet sessiz sapasağlam hiç işlem görmemiş biniyor sahibi...


    Ama 71.000 kritik bir rakam neden dersen km düşüren herkes aracını 70.000 km'ye getirtiyor ona dikkat etmek lazım eğer onda sorun yoksa bence gayet güzel araç...

    kronik arızaları varmıdır fiyatı nasıldır onu bilmem yorum yapamam sürmedim...
  • zugasi_berepe ; yorumun için teşekkürler. aracın servis kayıtları ile km uyumlu görünüyor. dizel araç hiç kullanmadım. o yüzden biraz endişeliyim.
  • Dizel kullanmanın bazı incelikleri var.Bir dizeli bir benzinli gibi asla kullanamazsın birde dizelin hem periyodik bakımı hemde genelde bakımı biraz özen ister..

    Dizellerde en dikkat etmen gereken noktalar pompa enjektör ve turbodur gerisi hikayedir benzinlide neyse dizelde de o..

    Mesela kurumlaşmaya karşı iyi güvenilir yerden yakıt almak gerekli..Belli km'lerde temizleyici kimyasallar şart dizel aracı bozan kurum..eurodizel'den şaşmamalı..depoda az mazot bırakmamalı..

    Sık sık turbo havasını filtreden aldığı için filtre temizliği yapmak gerekli...Tavsiyem her 5000'de bir...

    İlk çalıştırma-stop esnasında beklemek gerekli 30 sn kadar en az..Uzun yolda 2-3 dk rolantide bırakmak gerekli stop etmeden..

    Turbo dizellerde boşta kullanmakta zararlı..

    Araç soğukken fazla yüklenmemeli,motor ısınıncada 2000-2500 aralığında vites değişimi gerekir..Dizelelrde benzinli gibi yardıra yardıra sürmek zarar verir..

    Birde bakımlarda periyodik olrak değişmesi gerekenlere dikkat edersen sadece bu dediklerimle uzun yıllar hiç sorunsuz dizel bir aracı keyidle kullanabilirsin..




  • 2006-2011 arasında v50 1.6d kullandım. Mk2 Focus 1.4 motorlusunu 2-3 gün kullanmıştım, 1.8 olanı 1gün kullandım.

    Karşılaştırıdığım zaman Volvo çok daha rahat bir araç. Kendi sınıfında ses yalıtımı olarak beklentileri karşılar.

    Bence fiyat olarak uygun. Tavsiye ederim memnun kalırsınız. Sormak istedikleriniz varsa yardımcı olabilirim
  • zugasi_berepe verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
  • V50 ve S40 testi yaptım arkadaşım.

    İzlenimlerim şu linkte mevcut:

    http://forum.donanimhaber.com/m_49551522/mpage_13/key_/tm.htm

    Bir fikir verir belki.
  • onurgoyunc; V50 kullanıcısı bulmak gerçekten çok zor. o yüzden yorumlarınız benim için çok önemli. V50 şehir içi-dışı yakıt tüketimi nasıldı? bagaj hacmi S40 ile yakın sanırım ama daha kullanışlı mı? aracı satarken çok sıkıntı yaşadınız mı? V50 nin size göre artıları eksileri nelerdi? çok soru sordum kusura bakmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    V50 ve S40 testi yaptım arkadaşım.

    İzlenimlerim şu linkte mevcut:

    http://forum.donanimhaber.com/m_49551522/mpage_13/key_/tm.htm

    Bir fikir verir belki.


    Haluk arkadaşım birçok testinizi ilgiyle okumuştum ama V50 testinizi kaçırmışım. şimdi okudum. güzel bir test olmuş. Ben SW araçları genelde beğeniyorum. V50 yi yakından inceleme fırsatım olmadı ama resimlerde güzel görünüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drchtygn


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    V50 ve S40 testi yaptım arkadaşım.

    İzlenimlerim şu linkte mevcut:

    http://forum.donanimhaber.com/m_49551522/mpage_13/key_/tm.htm

    Bir fikir verir belki.


    Haluk arkadaşım birçok testinizi ilgiyle okumuştum ama V50 testinizi kaçırmışım. şimdi okudum. güzel bir test olmuş. Ben SW araçları genelde beğeniyorum. V50 yi yakından inceleme fırsatım olmadı ama resimlerde güzel görünüyor.


    Bir sonraki sayfada S40 testi de var. Hem de dizel. :))




  • Önce tüketimle başlıyım. Bursa trafiğinde şehir içi bir depoyla -yaklaşık 45 lt mazotla- (sürekli klima açık) ışık yakana kadar 650-700 km arası gidiliyor. Biraz daha kasarsanız 740-750 km kadar gidebilirsiniz. Ortalama olarak 6,6-6,9 lt arası yakarsınız.

    Uzun yolda Bursa-İzmir arası gene klima açık şöför+3 yolcu (şöför: ben 90 kg, 2 erkek yolcu ikiside 100 üstü, 1 bayan yolcu 65 kg) 4,8 lt ortalamayla gittim. Ama biraz dikkatli gitmiştim. Tüketim tamamen sağ ayağınıza bağlı. 5,2-5,5 lt uzun yol için ideal olucaktır.

    Artıları olarak çok rahat ve pratik bir araba. Uzun yolda sürücüsünü hiç yormuyor. Kullanışlı bir bagajı var. Uzunluk olarak S40 yaklaşık 10 cm daha uzun. Buda arka tarafta ayak mesafesini daha uzatıyor. Baş mesafeside yeterli.

    Eksik yanı olarak ağırlığından dolayı bazen motor yetersiz kalıyordu. Özellikle yokuşta kalkışlarda debriyaj yiyerek kalkıyorsun.

    Aracın ilanını cuma günü verdik, salı sabahtan almaya gelmişlerdi Yeni araba alınacağından çabuk gitti, biraz daha bekleyebilseydik biraz daha yüksek fiyata giderdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi frydenbo -- 1 Temmuz 2011; 0:45:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurgoyunc

    Önce tüketimle başlıyım. Bursa trafiğinde şehir içi bir depoyla -yaklaşık 45 lt mazotla- (sürekli klima açık) ışık yakana kadar 650-700 km arası gidiliyor. Biraz daha kasarsanız 740-750 km kadar gidebilirsiniz. Ortalama olarak 6,6-6,9 lt arası yakarsınız.

    Uzun yolda Bursa-İzmir arası gene klima açık şöför+3 yolcu (şöför: ben 90 kg, 2 erkek yolcu ikiside 100 üstü, 1 bayan yolcu 65 kg) 4,8 lt ortalamayla gittim. Ama biraz dikkatli gitmiştim. Tüketim tamamen sağ ayağınıza bağlı. 5,2-5,5 lt uzun yol için ideal olucaktır.

    Artıları olarak çok rahat ve pratik bir araba. Uzun yolda sürücüsünü hiç yormuyor. Kullanışlı bir bagajı var. Uzunluk olarak S40 yaklaşık 10 cm daha uzun. Buda arka tarafta ayak mesafesini daha uzatıyor. Baş mesafeside yeterli.

    Eksik yanı olarak ağırlığından dolayı bazen motor yetersiz kalıyordu. Özellikle yokuşta kalkışlarda debriyaj yiyerek kalkıyorsun.

    Aracın ilanını cuma günü verdik, salı sabahtan almaya gelmişlerdi Yeni araba alınacağından çabuk gitti, biraz daha bekleyebilseydik biraz daha yüksek fiyata giderdi.


    merak ettiğim herşeyi cevaplamışsınız. çok teşekkürler. motor ara hızlanmalarda ve rampalarda sorun çıkarıyor muydu? yoksa sadece kalkışta mı sıkıntı oluyordu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: drchtygn


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    V50 ve S40 testi yaptım arkadaşım.

    İzlenimlerim şu linkte mevcut:

    donanımhaber forum
    Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:) » Sayfa 37 - 122
    http://forum.donanimhaber.com/m_49551522/mpage_13/key_/tm.htm


    Bir fikir verir belki.


    Haluk arkadaşım birçok testinizi ilgiyle okumuştum ama V50 testinizi kaçırmışım. şimdi okudum. güzel bir test olmuş. Ben SW araçları genelde beğeniyorum. V50 yi yakından inceleme fırsatım olmadı ama resimlerde güzel görünüyor.


    Bir sonraki sayfada S40 testi de var. Hem de dizel. :))


    S40 dizel testinizi de okudum. sanırım siz S40-V50 den V50 yi tercih etmişsiniz. sizin test ettğiniz dizel S40 da 115 hp 270 tork var. benim almayı düşündüğüm V50 ise 109 hp 240 tork. yani focus 2 deki motor. bu motorlu bir araç kullandıysanız iki motor arasında sizce hissedilir performans farkı var mı?




  • faydalı oluyorsam ne mutlu ara hızlanmalar birazda vites ve devirine bağlı. torku verdiği devir aralığında hiç sorun yaşamadan hızlanıyorsunuz, keza rampalarda da öyle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurgoyunc

    faydalı oluyorsam ne mutlu ara hızlanmalar birazda vites ve devirine bağlı. torku verdiği devir aralığında hiç sorun yaşamadan hızlanıyorsunuz, keza rampalarda da öyle


    benim almayı düşündüğüm 2008 model premium donanım pakette ESP ve hız sabitleme yok. hız sabitleyici sonradan serviste takılabiliyor sanırım ama ESP için yapacak birşey yok. şuanki aracım focus 2 de de ESP yok ama yol tutuşu gerçekten çok iyi. S40 ın da yol tutuşunun iyi olduğunu biliyorum. V50 nin yol tutuşu nasıldı? SW olması bu konuda dezavantaj oluşturuyormuydu acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drchtygn
    S40 dizel testinizi de okudum. sanırım siz S40-V50 den V50 yi tercih etmişsiniz. sizin test ettğiniz dizel S40 da 115 hp 270 tork var. benim almayı düşündüğüm V50 ise 109 hp 240 tork. yani focus 2 deki motor. bu motorlu bir araç kullandıysanız iki motor arasında sizce hissedilir performans farkı var mı?


    Eski aracım 109 luk C-max idi.

    80.000 km kullandım.

    Çok ciddi bir fark yok yeni motorla.

    İkisinde de 1750 devir civarında bir patlama yaşanıyor.


    Eski motor biraz daha gürültülü geldi bana.

    Ya da test araçlarının yalıtımı gerçekten çok iyiydi :))


    Eski motor da kesinlikle alınır.

    V50 de çok güzel araç bence.

    Keşke hız sabitlemeli ve donanımı yüksek bir modelini denk getirseniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: drchtygn
    S40 dizel testinizi de okudum. sanırım siz S40-V50 den V50 yi tercih etmişsiniz. sizin test ettğiniz dizel S40 da 115 hp 270 tork var. benim almayı düşündüğüm V50 ise 109 hp 240 tork. yani focus 2 deki motor. bu motorlu bir araç kullandıysanız iki motor arasında sizce hissedilir performans farkı var mı?


    Eski aracım 109 luk C-max idi.

    80.000 km kullandım.

    Çok ciddi bir fark yok yeni motorla.

    İkisinde de 1750 devir civarında bir patlama yaşanıyor.


    Eski motor biraz daha gürültülü geldi bana.

    Ya da test araçlarının yalıtımı gerçekten çok iyiydi :))


    Eski motor da kesinlikle alınır.

    V50 de çok güzel araç bence.

    Keşke hız sabitlemeli ve donanımı yüksek bir modelini denk getirseniz.




    full donanım olsa çok iyi olurdu ama full bulduğum araç için şimdikinden 7000 tl fazla istiyorlar. arada 2-3 bin olsa hiç düşünmezdim ama 7000 fark ve 20000 km daha fazla olunca bana mantıklı gelmedi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    V50 ve S40 testi yaptım arkadaşım.

    İzlenimlerim şu linkte mevcut:

    donanımhaber forum
    Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:) » Sayfa 37 - 122
    http://forum.donanimhaber.com/m_49551522/mpage_13/key_/tm.htm


    Bir fikir verir belki.

    haluk abi senin ayrı konu açtığını bilmiyordum sırf testler için çok sağol boş vakitleri değerlendirmek için




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.