Şimdi Ara

'VOLVO XC90 2.9 T6' YORUMLARINIZ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
5.035
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar,

    Almayı düşündüğüm 2004 model Volvo XC90 2.9 T6 var ve bu araçları araştırırken birçok kişi aracın kronik bir şanzıman sorunu olduğundan bahsetmiş, doğal olarak bende biraz çekimser kaldım ve sizlere sormak istedim.

    * Volvo XC90 2.9 T6' ı nasıl bilirsiniz? :)
    * Tavsiye eder misiniz?
    * Aracı alırken dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir?

    Cevaplarınız için şimdiden Teşekkürler.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    VOLVO XC90 2.9 T6 Yorumları

    Volvo XC90 2.9 T6, güçlü ve lüks bir SUV'dur. Ancak herhangi bir araç gibi, bu modelin de kendine özgü bazı kronik sorunları vardır.

    Kronik Sorunlar

    Volvo XC90 kronik sorunları arasında şunlar yer alır:

    • Transmisyon sorunları: Bazı modellerde erken vites kaydırma ve güç kaybı gibi şanzıman sorunları bildirilmiştir.
    • Motor sorunları: 2.9 litrelik T6 motor, turboşarj sorunları ve yağ sızıntıları gibi bazı motor sorunlarına eğilimlidir.
    • Elektriksel sorunlar: Bazı XC90'lar, elektrik aksamlarında sorunlar yaşamıştır ve bu da çeşitli elektriksel arızalara neden olmuştur.

    T6 Motor Sorunları

    2.9 litrelik T6 motor, performansı ve yakıt verimliliği nedeniyle övülse de bazı kronik sorunlara da eğilimlidir. Bu sorunlar arasında şunlar bulunur:

    • Turboşarj arızaları: Turboşarjlar, motora daha fazla hava sağlamak için kullanılır ve arızalandıklarında önemli güç kaybına neden olabilir.
    • Yağ sızıntıları: T6 motorların yağ sızıntıları yaşamaya meyilli olduğu bilinmektedir ve bu da yağ seviyelerinin azalmasına ve motor hasarına yol açabilir.
    • LPG Yakıt Tüketimi: Volvo XC90 2.9 T6, LPG ile çalışacak şekilde dönüştürülebilir. Ancak LPG dönüşümü yakıt tüketimini artırabilir.

    Sonuç

    Volvo XC90 2.9 T6, güçlü ve lüks bir SUV'dur, ancak kronik sorunlara eğilimlidir. Bu sorunları araştırmak ve olası maliyetlerini göz önünde bulundurmak, bilinçli bir satın alma kararı vermenize yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Genelde muhteşem bir araç olmakla beraber;
    - Evet T6'nın şanzuman sorunu klasik ve kronik. Her 100.000'de bir şanzuman revizyon ihtiyacı kaçınılmaz gibi. Bir kaç belli başlı sebebi var.
    En önemlisi aracın ağırlığının ve yüksek torkunun şanzumana fazla gelmesi ve bu yüzden şanzuman içindeki balataların yanması. Özellikle çok sıkıştırılan araçlarda daha sık rastlanan bir durum.
    Bir de şanzuman yağı soğutma suyu hattındaki rekordaki olası bir çatlama sonucunda şanzuman yağına su karışması problemi var ki, bu da şanzumanı bozabiliyor.
    Ayrıca sol ön aks içinde bulunan bir pulun yerinden oynaması sonucunda, aks içindeki gres yağının da şanzuman yağına karışması durumuyla karşılaşıldığı da oluyormuş.

    - Şanzuman dışında zaten 12 yaşında ve ekonomik önrünü tamamlamış bir araç alacaksınız. Bir çok parça çoktan bozulmuş ve zamanında değiştirilmemiş olabilir. Bunlarla ilgili bir genelleme yapmak ve şu şu parça kontrol edilsin demek zor. Genel bir eskime (özellikle alt takım ve hareketli parçalar) ve bunun sonucunda parça değişim ihtiyacı olacaktır.

    Ben 3 yıl önce almıştım, 47.000 TL civarıydı aldığım fiyat. 3 yıldır 90.000 km kullandım, bir 20.000 TL'de (şanzuman revizyonu dahil) bakım onarım masrafım olmuştur. Ama araba da özellikle alt ve yürüyen takımla ilgili yenilenmeyen parça kalmadı sanırım. Motor hiç ellenmedi ve saat gibi, yağ bile eksiltmiyor. Araç 205.000 km'de.

    Bu riskleri bilerek alırsanız, bu fiyatlara daha iyi bir araba bulamazsınız. Ama hem yetkili hem de özel servislerle aranızın iyi olması lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan.d -- 21 Ekim 2015; 11:59:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu arada yapmış olduğum bütün masrafları, daha arabayı alırken yapabileceğimi kabullenerek almıştım ve aracın toplam bütçesini o zamandan bu şekilde kabul etmiştim. O yüzden belki bazı parçaları erkenden değiştirmiş olabilirim.

    Bunu da yazmak istedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • volkan bey merhaba,
    yaklaşık 10 yıldır 2006 yılından beri volvo xc90 kullanıcısıyım ve şu ana kadar forumda yapmış olduğunuz yorumlara katılmakla beraber arabamı satıp satmama konusunda kararsız kaldığımdan sizden yardım talep etmekteyim. açıkçası konumum ve işim dolayısıyla sizin kadar titizlikle aracımla ilgilenemediğimi belirtmeliyim. 10 yıllık süre zarfında yetkili servis lerden özel servislere birçok servis ve ustaya gittim ama hiçbirinden de çok memnun kaldığımı söyleyemem. özetlemek gerekirse, arabayı ilk aldığımzda garanti kapsamı vs dolayısıyla volcar altunizade de başladı maceramız. 80.000 ler civarında aracın şanzumanı inip daha garantisinin dolalı 1 yıl olmamasına rağmen hiçbir şekilde kolaylık göstermeyip 5500 euro gibi bir fiyat talep etmeleri sonrasında yetkili servis ile ilişkimi kestim. şanzumanı gerçekten konusunda çok iyi olan ve adaşımız volkan usta ile çözdüm ve uzun yıllar problemsiz bindim. bu süre zarfında aracımın normal servis bakımları dışında birçok problemi oldu ve her seferinde servis veya ustalar beni bir türlü tam tatmin etmedi. birçok sefer parçaları yarı fiyatlarına kendim temin ettim(çıkma veya 0) ancak bu durum tabii bende güvensizlik oluşturdu. şu anda aracımın bazı problemleri var. biraz maddi sıkıntılarım da olduğundan, bunların yapılmasını erteledim ancak bu ay içinde bunları yaptırıp aracı satıp satmamaya karar vericem. sizden yardım isteğim usta-servis ve yedek parça konusunda. siz hangi usta ya gidiyorsunuz ve parçaları direk servis mi temin ediyor yoksa siz mi ilgileniyorsunuz? yani gerçekten güvenebiliceğim aracımdan anlayan, ve güvenle bırakıp alabiliceğim bir usta-servis bulursam aracımı uzun yıllar daha kullanmak çok istiyorum ancak bunu bulmazsam aracımın zaruri sorunlarını yaptırıp satmak zorunda kalıcam. yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
    saygılar,




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.