Şimdi Ara

Vsync Hakkında Bir Kaç Soru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
36
Cevap
0
Favori
5.027
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.Aslında bu konuyu açmayı uzun zamandır düşünüyordum.Aklıma takılan bir ayar bu.Biraz araştırma yaptım fakat istediğim cavabı tam olarak bulamadım ve konu açıp aydınlanmayı uygun buldum.İki oyun örneği vererek bir kaç sorum olacaktır.Normalde ben açar oyunumu oynarım.Ama bu detay biraz kafama takıldı.Takıntılı bir insanımdır.

    Normalde ben her oyunu ultra ayarlarda oynarım.Akıcılık da önemli bir yer tutmaktadır.Sorularıma gelirsek:

    1-Vsync nedir?Ne işe yaramaktadır?Türkçesi galiba dikey senkronizasyon idi.
    2-Vsync açık oyun oynamak mı mantıklı?
    3-Resimlerde görüldüğü gibi açık olunca neden değerler düşük;kapalı olunca değerler neden yüksek olmaktadır?

    Birde şunu fark ettim vsync kapalı olunca oynadığım oyun ara ara saçmalıyor ve bazen takılıyor.Vsync fps sabitleme gibi birşeymi acaba?
    Vsync açık iken daha akıcı olduğunu gördüm.



    Crysis 2 DX 11-Vsync Açık

     Vsync Hakkında Bir Kaç Soru  Vsync Hakkında Bir Kaç Soru

     Vsync Hakkında Bir Kaç Soru


    Crysis 2 DX 11-Vsync Kapalı

     Vsync Hakkında Bir Kaç Soru  Vsync Hakkında Bir Kaç Soru

     Vsync Hakkında Bir Kaç Soru


    Fifa 13 Vsync Açık-60 FPS Sabitlemesi Açık

     Vsync Hakkında Bir Kaç Soru  Vsync Hakkında Bir Kaç Soru


    Fifa 13 Vsync Kapalı-60 FPS Sabitlemesi Kapalı

     Vsync Hakkında Bir Kaç Soru  Vsync Hakkında Bir Kaç Soru

    Yorumlarınızı bekliyorum.







  • Bir soruda ben ekleyelim vsync açıkken fps 60 a sabitlendigi için arada 58 e falan düştügü oluyor buda takılma hissi veriyor vsync kapatıncada oyunda yırtılmalar oluyor bunun sebebi nedir
  • Evet bu konuda bilgiye sahip olan arkadaşlar cevaplarlarsa çok sevinirim bende merak ediyorum çünkü :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benimde sorularima cevap bulamadigim bir konu. Takipteyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vsync, hareketli görüntülerdeki kırılmaları yok etmeyi amaçlar. Bu nedenle, FPS'yi monitörünüzün tazeleme hızına sabitler.

    Yan etkileri:

    Input lag
    Çözüm: 120Hz monitör

    FPS düşüşleri (59'a düşeceğine 30'a düşmesi, 29'a düşeceğine 20'ye düşmesi gibi)
    Çözüm: Triple Buffering (OpenGL oyunlarda işe yarar), Adaptive Vsync (Her oyunda çözüm)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fleshstorm666

    Vsync, hareketli görüntülerdeki kırılmaları yok etmeyi amaçlar. Bu nedenle, FPS'yi monitörünüzün tazeleme hızına sabitler.

    Yan etkileri:

    Input lag
    Çözüm: 120Hz monitör

    FPS düşüşleri (59'a düşeceğine 30'a düşmesi, 29'a düşeceğine 20'ye düşmesi gibi)
    Çözüm: Triple Buffering (OpenGL oyunlarda işe yarar), Adaptive Vsync (Her oyunda çözüm)

    öncelikle değerli yorumunuz için çok teşekkürler.

    kullanmakta olduğum mönitör 60 hz olduğu içinmi 60 fps'ye sabitlemekte anladığım kadarıyla
  • Aynen hocam.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    BU NASIL SORU ??
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • tamam.önemli bilgiler için tekrar teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fleshstorm666

    Vsync, hareketli görüntülerdeki kırılmaları yok etmeyi amaçlar. Bu nedenle, FPS'yi monitörünüzün tazeleme hızına sabitler.

    Yan etkileri:

    Input lag
    Çözüm: 120Hz monitör

    FPS düşüşleri (59'a düşeceğine 30'a düşmesi, 29'a düşeceğine 20'ye düşmesi gibi)
    Çözüm: Triple Buffering (OpenGL oyunlarda işe yarar), Adaptive Vsync (Her oyunda çözüm)

    triple buffering ve adaptive hala adam akıllı çalışmıyor. nvidia çok feci çuvallıdı bu teknolojilerde. artık 700 serisine kaldı gibi.




  • Triple buffering'in nvidia'yla ilgisi olmaması lazım, en eski opengl oyunlarda bile mevcuttur seçenek olarak.

    Adaptive'i bilemiyorum, vsync açmadığım için işim olmadı



    @pUrpLe DeviL

    Rica ederim.
  • başka fikir vermek isteyenleri beklemedeyim
  • tearing istemiyorsan 120 hz lik bir monitör şart hocam adaptive v-sync fazla işe yaramıyor maalesef
  • biziö tv 400 hz sabitlesem nolur acaba :D
  • @kaan0101

    bu işin sonu yine cebe bakıyor.yorum için teşekkürler.

    @burakahmet19
    bilemiyorum
  • hangi programı kullanıyorsunuz OSD için

    o ms kısmı güzelmiş

    ben afterburner kullanıyorum ama göremiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    hangi programı kullanıyorsunuz OSD için

    o ms kısmı güzelmiş

    ben afterburner kullanıyorum ama göremiyorum

    afterburner kullanıyorum ama bir ayar çekiliyordu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi R-10 -- 21 Ocak 2013; 10:59:55 >
  • Yüksek skor alınıyorsa yılrtılma için kullanılabilir. Zira zaten 60 fps veya az üstü oynanabilirliği olan bir oyunda gereksizdir.
    Tripple buffering yani üçlü ara bellekleme monitörün beklemesinden kaynaklı 60 fsp'in altına düşüşlerde durumu kurtarmaya yönelik bir uygulama.

    Bir de yüksek VRAm kullanan oyunlarda düşük VRAm varsa pek tavsiye edilmiyor.

    Ancak; ne kadar yazsak okusak araştırsak dahi bu mevzuda dertler bitmek bilmez. Vysnc ve tampon bellek aktif edilerek bir oyunda problem çözülür diğerinde
    daha beter olur. Yani eninde sonunda konu dönüp dolaşıp; donanım, yazılım(sürücü veya driver) ve oyun optimizasyonuna gelir.

    Ben BF3'de user.cfg dosyası içine yazdığım komutla fps limiti kullanıyoum....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi setek01 -- 21 Ocak 2013; 11:59:37 >




  • @setek01

    yorum için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaan0101

    tearing istemiyorsan 120 hz lik bir monitör şart hocam adaptive v-sync fazla işe yaramıyor maalesef

    120Hz monitor, input lag için gerekli. Fps düşüşüyle ilgisi yok. (Tabi 120Hz, vsync'den bağımsız olarak kırılmaları azaltıyor, ama oyuna-fps değerine göre değişir.)

    30 veya 40 fps'ye ani düşüşleri önlemek için ya 670 SLI falan yapılacak ki sistem hiçbir durumda 60 altı görmesin, ya da Adaptive vsync kullanılacak(fps 60'ın altına düşeceği an vsync'yi oto kapar, yükselince tekrar açar. En azından teoride).
    Veya tek kartsa, detay düşürülecek, 2x AA kullanılcak falan.


    quote:

    bizim tv 400 hz sabitlesem nolur acaba :D


    O 400Hz değeri TV'nin görüntü işlemcisiyle ilgili, kendi içinde olup biten bir akıcılık metodu (ki input lag'i iyice arttırır, TV görüntüyü ek işleme tabi tutarken vakit geçeceğinden).

    Burdaki mevzu, görüntüyü ekran kartından 120Hz olarak alabilmesi. Bunu yapan bir TV görmedim, varsa bilemem. Sadece monitörlerde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 22 Ocak 2013; 13:30:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pUrpLe DeviL

    quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    hangi programı kullanıyorsunuz OSD için

    o ms kısmı güzelmiş

    ben afterburner kullanıyorum ama göremiyorum

    afterburner kullanıyorum ama bir ayar çekiliyordu

    frametime buldum


    ne kadar az olursa o kadar iyi değil mi

    microshuttering dedikleri bu galiba
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.