Şimdi Ara

VW 11 milyon dizel aracı geri çağıracak sizce hangi işlem yapılacak?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
792
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ve motorun doğasının değiştirilmesiyle ortaya çıkacak motor arızalarından dolayı tüketicilerin yaşayacağı maddi ve manevi kayıpları kim telafi edecek?

    Tam rezalet.. VW araçların kasko bedelini ödeyip araçları bizlerden geri alsın... Başka hiçbir çözümü kabul etmeyelim arkadaşlar...

    Almanya bunu finanse edebilecek kadar zengin bir ülke.. Eğer itibarlarını kurtarmak istiyorlarsa, kasko bedelinden araçları geri alsınlar... Aksi takdirde Alman arabalarına ömür boyu boykot !!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 29 Eylül 2015; 18:40:50 >



  • http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/30190162.asp

    Elbette olması gereken budur... Diğer ülkeler izin vermezken bizim de izin vermememiz gerekir... Bu oranı düşürmek için tek yol araçların beygirini düşürmek gibi geliyor bana.. Yoksa egsoz sistemine bir cihazmı takacaklar bu da ihtimal dahilinde ...
  • Biraz önce tüketici kanununu okudum ..hukukçu değilim ama anladığım kadarıyla bu araçlar ayıplı mal statüsünde... böyle olunca iade edilmesi gerekmezmi? Hatta zaman aşımı kısmında eğer özellik hileyle saklandıysa ozaman zaman aşımı da uygulanmaz diyor.. bu araçları 2.elde kimse almaz bundan sonra.. motorda yapılacak adaptasyonun ise ne getirip götüreceği meçhul...

    Doğuş holding araçları geri almalı... başka hiçbir çözüm kabul edilmemeli.. yoksa ileride çok ciddi maddi zararlarımız olacak... bu arabaların 2.el fiyatları sıfır artık... kimse motorunun orjinali bozulmuş araç almak istemez... Çevre bakanlığı da bundan sonra hareketli ölçüm yapacağına göre bu işin tek çözümü araçların geri alınmasıdır. Motor değişimi de olmaz çünkü vw nin elinde NO yu düşük tutacak bir teknoloji yok olsaydı hile yapmadan üretim yaparlardı...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • diğer ülkeleri bilmemde bizim ülkemizde kasko değeriyle yada başka bir değerle bu araçları bizden almazlar paramızıda vermezler. burada vw dizel kullanıcılarının değer kaybı yaşayacağı kesin! bu kaybı en aza indirmek için doğuş araçlara yazılım yaptık deyip artık yaparlar mı yaptık gibi mi yaparlar bilemem olay çözüldü sıkıntı yok diyecekler gibi geliyor. zaten tüvtürk doğuşun elinde olduğu için araçlardaki sıkıntıyı görmezden gelirler olur biter yoksa vw kullanıcıları biter. o kadar vw dizel kullanıcı doğuşa dava açıp kazansa doğuş iflas açıklaması yapar firmayı kapatır gider olan yine bize olur...
  • Anladığım kadarıyla bu olay yeni değil ... ABD 2 sene önce bununla ilgili VW'Yi uyarmış... Bunun üzerine VW 450.000 aracı servise geri çağırıp hiçbir işlem yapmadan geri göndermiş... Zaten ne yapılabilir? Yapılacak tek şey beygiri kısmak başka bir çözüm yok... çözüm olsaydı 2 sene önce bu çözüm uygulanırdı...

    Eğer Hukuk devletinde yaşıyorsak tüketicilerin tüm mağduriyeti karşılanmalı.. Ben karşılanacağına inanıyorum...
  • Aracımın teknik verilerine ulaştım Nox için 141 mg/km diyor.. ABD deki ölçümlerde 560 mg/km çıkmış..
     VW 11 milyon dizel aracı geri çağıracak sizce hangi işlem yapılacak? VW 11 milyon dizel aracı geri çağıracak sizce hangi işlem yapılacak?




  • Konuyla ilgili bazı kanun maddeleri



    TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN
    Kanun Numarası : 6502
    Kabul Tarihi : 7/11/2013
    Yayımlandığı R.Gazete : Tarih: 28/11/2013 Sayı : 28835
    Yayımlandığı Düstur : Tertip : 5 Cilt : 54

    ÜÇÜNCÜ KISIM
    Ayıplı Mal ve Hizmetler
    BİRİNCİ BÖLÜM
    Ayıplı Mallar
    Ayıplı mal
    MADDE 8- (1)


    (2) Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan;xxxx satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olan xxxxx;
    muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir.

    ------------------------------------------------------------------------
    Tüketicinin seçimlik hakları
    MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
    a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
    b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
    c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere

    satılanın ücretsiz onarılmasını
    isteme,
    ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.


    (5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye
    iade edilir.


    6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir.
    -----------------------------------------------------------------------

    Zamanaşımı
    MADDE 12- (1) Kanunlarda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirlenmediği takdirde, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Bu süre konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda taşınmazın teslim tarihinden itibaren beş yıldır.

    (2) Bu Kanunun 10 uncu maddesinin üçüncü fıkrası saklı olmak üzere ikinci el satışlarda satıcının ayıplı maldan sorumluluğu bir yıldan, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda ise üç yıldan az olamaz.

    (3) Ayıp, ağır kusur ya daxxxxx hile ile gizlenmişse xxxxxzamanaşımı hükümleri uygulanmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 1 Ekim 2015; 21:44:33 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • http://www.ibtimes.co.uk/vw-scandal-nissan-renault-volvo-diesel-cars-flout-eu-emission-norms-1521915

    Yazıdan anladığım kadarıyla bu markaların araçlarında da no değerleri avrupa standartlarının 10 kat üstünde tesbit edilmiş..

    Ancak
    1-) more realistic conditions diyor yani test sırasında motoru zorlamışlar
    2-) vw ninki gibi bir yazılım tesbit edilmemiş

    Bu 2 madde ,skandaldan en çok etkilenecek markanın vw olacağını düşündürüyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayıplı Mallar
    Ayıplı mal
    MADDE 8- (1)


    (2) Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan;xxxx satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olan xxxxx;
    muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir.

    Doğuş oto açıklaması

    "Volkswagen Grubu'nun markaları tarafından yapılan açıklama uyarınca, etkilenen araçlar dahil olmak üzere Türkiye'de satışa sunulan tüm araçlarımızın ülkemizin resmi mevzuatlarına, sürüş ve yol güvenliğine uygun olduğunu belirtiriz. Üretici firmaların devam eden çalışmaları doğrultusunda teknik güncellemeler yapılabilecektir. Gelişmelerle ilgili müşterilerimizle iletişime geçilecektir.


    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Yani doğuş oto diyorki; Evet 50 dolarlık katalizör yerine 5 dolarlık yazılımla vatandaşı aldattık ama zaten Türkiye'de egzos ölçümlerinde Nox 'a bakılmadığı için bizim arabalarımız resmi mevzuata uygundur diyor..


    Hayır kardeşim Tüketici kanununda ayıplı mal tanımı resmi mevzuata uygun olmayan mallar için konulmuş bir tanım değildir..... Yani bir malın ayıpsız mal sayılması için resmi mevzuata uygun olması yetmez senin broşürde,reklamda ,teknik verilerinde açıkladığın teknik verilere de uygun olmalıdır o aracın özellikleri....

    sen orda Nox salınımı için 141 mg/km yazmışsın ama araçta bunu sağlayacak uygun katalizör olmadığı için 6000mg/km lik sonuç çıkmış...
    sonuç olarak bu mallar ayıplı maldır ve Vw tarafından geri alınmalıdır...




  • http://www.volkswagen.co.uk/owners/dieselinfo

    Motorumun etkilendiğini üzülerek öğrenmiş bulunmaktayım.. Bu şekilde , tarafıma ayıplı mal satıldığı resmi olarak da ispatlanmış oldu...

    Gerçekten üzgünüm. Açacağım dava sadece ödediğim bedeli geri almak şeklinde olacak. Bundan başkaca firmayı zor duruma düşürecek bir tazminat talebinde bulunmayacağım çünkü 11 yıllık vw serüvenimde VW araçlarım sayesinde çok konforlu yolculuklar yaptım... Birkere bile motor arızası yaşamadım bir kere dahi motor suyu koyduğumu hatırlamıyorum...
    VW yi bana yaşattığı bu güzelliklerle hatırlayacağım. Ve bu güzel yolculukların hatırına hakkım omasına rağmen araç bedelinden başkaca tazminat talebinde bulunmayacağım...
     VW 11 milyon dizel aracı geri çağıracak sizce hangi işlem yapılacak?

    Dear Volkswagen customer,

    We regret to inform you that the Type EA 189 engine built into your vehicle with the Vehicle Identification Number WV*******73 you submitted, is affected by software that causes discrepancies in the values for oxides of nitrogen (NOx) during dynometer runs. Your car is safe from a technical standpoint and roadworthy.

    We are very sorry to have broken your trust and are working at full speed to find a technical solution. Volkswagen will cover the cost relating directly to this repair.

    We will be in touch with you directly to explain what steps are required. We'll do the necessary work at our cost.


    Yours faithfully,

    Volkswagen.

    Motorun seri numarasını girdiğimde yukarıdaki mektup çıktı karşıma çevirebildiğim kadar çeviriyorum....

    Değerli vw müşterisi;

    Girmiş olduğunuz motor seri numaralı aracınızın, Nitrojen Oksit değerlerini değişik gösteren yazılımı içeren araçlardan olduğunu bildirmekten üzgünüz. Güveninizi zedelediğimiz için çok üzgünüz ,ama soruna teknik çözüm bulmak için son hızla çalışmaktayız. Bu sorunun çözümüyle ilgili tüm maliyeti vw üstlenecektir. Yapılması gereken işlemler hakkında sizi adım adım bilgilendireceğiz..
    Yapılması gereken tüm işlemlerin mali sorumluluğunu üstleneceğiz. Saygılarımızla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 6 Ekim 2015; 17:25:49 >




  • http://m.youtube.com/watch?v=_OxymdBFH-M

    Videoda nox sensörünün iptaliyle performansta yani güç ve torkta %30 luk artış olduğunu gösteriyor . Demekki bizim araçlarda nox katalizörü devreye girince tork ve güçte yüzde 30luk azalmamı olacak? Çok ilginç..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://kimgecer.com/vw-duzeltme-planini-acikladi/

    2.0 motorların değişmesi bile söz konusu olabilecekmiş... Performansın ise ne olacağı meçhul..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.