Şimdi Ara

VW BORA TRENDLİNE BOĞAZ KELEBEĞİ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
2.451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba. boğaz kelebeği tıkalıydı aracın. usta söktü tinerle yıkadı. yerine taktıktan sonra arabanın rolanti ayarında bozulmalar oldu. gaz verip çektiğin zaman araba bir türlü 900 devire geri düşmüyo 1200 devirle 1500 devir arasında gidip geliyo. biraz zaman geçince 950 deviri buluyo. usta bilgisayara bağladı. ve kelebek boğazın değişmesi gerektiğini söyledi.
    arkadaşlar bu sorunu nasıl halledecem. bu parçanın fiyatı ne kadardır. bilen varmı?
    ben karabükteyim. bu parçanın burdaki fiyatı 650 ytl .
    daha uygun bulabileceğim biryer varmı. usta çin malları var piyasada onlar uygun ama hemen bozuluyo dedi.
    bende ne yapacağımı şaşırdım. yardımcı olurmusunuz.



  • hocam teknik konulara da yazmışsın.

    boğaz kelebeği çok dikkatli temizlenmesi gereken, hatta çok şart değilse hiç kurcalanmaması gereken bir parçadır. lpg ci temizlet dedi temizlettim yazmışsın teknik konular başlığında. lpg ci kafadan, bişey yok ama sen yinede bi temizlettir demiş başınıza gelmeyen kalmamış.

    lpg cilere usta gözüyle bakmayın. montajcılar ne zaman motor ustası olduda hiç yoktan boğaz kelebeğini temizlettiriyor?

    ayrıca senin ustan da durup dururken temizlememeliydi. zaten araç düzenli çalışıyorrsa ne gerek var boğaz kelebeğini temizlemeye?

    neyse illaki değişmesi gerekiyorsa çıkma alın çok daha ucuz olur. tahminim 250-300 ytl civarı.

    tinerle temizlenmemesi lazım boğaz kelebeğinin. ama bi temizlemeylede boğaz kelebeği bozulmaz.
    iyi bir vw özel servisine götürün derim. bi daha da o lpg montajcılarına usta diye itibar etmeyin...

    geçmiş olsun...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    hocam teknik konulara da yazmışsın.

    boğaz kelebeği çok dikkatli temizlenmesi gereken, hatta çok şart değilse hiç kurcalanmaması gereken bir parçadır. lpg ci temizlet dedi temizlettim yazmışsın teknik konular başlığında. lpg ci kafadan, bişey yok ama sen yinede bi temizlettir demiş başınıza gelmeyen kalmamış.

    lpg cilere usta gözüyle bakmayın. montajcılar ne zaman motor ustası olduda hiç yoktan boğaz kelebeğini temizlettiriyor?

    ayrıca senin ustan da durup dururken temizlememeliydi. zaten araç düzenli çalışıyorrsa ne gerek var boğaz kelebeğini temizlemeye?

    neyse illaki değişmesi gerekiyorsa çıkma alın çok daha ucuz olur. tahminim 250-300 ytl civarı.

    tinerle temizlenmemesi lazım boğaz kelebeğinin. ama bi temizlemeylede boğaz kelebeği bozulmaz.
    iyi bir vw özel servisine götürün derim. bi daha da o lpg montajcılarına usta diye itibar etmeyin...

    geçmiş olsun...



    Katılmıyorum..
    Öenceki aracım 2001 boraydı..
    Başıma oldukça çok kez geldi bu problem
    Öncelikle bağz kelebeği kururmu neden yapar?
    Boğaz kelebeğinin kurumu kalitesiz yakıttan kaynaklanan ve 15.000 km bir temizlenmesi gereken bir parçadır.
    kimi söker temizler kimide sökmeden makineyle temizler.

    Arkadaşın problemine gelince temizlendikten sonra rolanti bozukluğu yazılımsal bir durumdur .
    araç bilgisayara bağlanıp verdiği hata kodlarının silinmesi gerekiyor bukadar.

    ayrıca sürekli kurum yapmaya başlarsa boğaz kelebeğinin değişmesi gerekir..




  • fiyatı okadar değil!!!
    hiçbir yazılım parçada arızayı bulamaz sadece sorunun nerde olduğunu söyler. ustada yorumlar.
    bunu diyenlere inanmayın işin ehli bir ustaya götürüp tam anlamıyla araca baktırın..
    ben 2005 te 150tl ye değiştim sakın değişme önce temizleyip bilgisayardaki hata kodlarını silsin problem kalmıcaktır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: zem81

    arkadaşlar merhaba. boğaz kelebeği tıkalıydı aracın. usta söktü tinerle yıkadı. yerine taktıktan sonra arabanın rolanti ayarında bozulmalar oldu. gaz verip çektiğin zaman araba bir türlü 900 devire geri düşmüyo 1200 devirle 1500 devir arasında gidip geliyo. biraz zaman geçince 950 deviri buluyo. usta bilgisayara bağladı. ve kelebek boğazın değişmesi gerektiğini söyledi.
    arkadaşlar bu sorunu nasıl halledecem. bu parçanın fiyatı ne kadardır. bilen varmı?
    ben karabükteyim. bu parçanın burdaki fiyatı 650 ytl .
    daha uygun bulabileceğim biryer varmı. usta çin malları var piyasada onlar uygun ama hemen bozuluyo dedi.
    bende ne yapacağımı şaşırdım. yardımcı olurmusunuz.




  • hocam bilgisayara bağlayıp hata kodları silinince sizin tabirinizle "yazılımsal sorun" çözümlenmiş mi oluyor?

    hata kodu bir arıza ile karşılaşıldığını gösterir. siz bu kodu silerseniz, aynı durum tekrar nüksederse tekrar hata kodu düşer. hata kodunun kaynağı araştırılmalı. ayrıca boğaz kelebeğine yazılımsal bir ayarlama yapıldığını da hiç zannetmiyorum. en azından bizim kullandığımız cihazlar sadece hata gösteriyor, ayar yapmıyor.

    ayrıca boğaz kelebeği temizlenmesin demedim ben ama hiç gerek yokken neden temizlensin ki? ayrıca bu 15000 km de bir temizlenme durumu, yani bu servis takvimine göre her yağ değişiminde demek oluyor, ben yetkili serviste her yağ değişiminde olacak kadar sık boğaz kelebeği temizlendiğini hiç görmedim...



    iyi günler
  • ARKADAŞLAR
    Hepinize değerli görüşlerinizden dolayı teşekkür ediyorum.
    Benim boğaz kelebeğini temizletmemdeki amaç şuydu. Araca çok az gaz verince araçta stop etme problemi vardı. Boğazı temizlettikten sonra bu mesele halloldu. Fakat ondan sonra bu devir saatinde ve rolanti ayarında problemler ortaya çıktı
    Ayrıca aracı bilgisayar bağlattım ve sensöre ayar yaptırdım. Hatta boğaz kelebeği bilgisayara bağlıyken kendi kendini test etti. Ayarlandı. Hata kodları silindi. Fakat araba çalışınca gaz verip çekince yine devir 1200-1400 lere çıkmaya başladı. Belli bir zaman sonra tekrar 950-1000 devire düşmeye başladı.
    Şimdi ben ne yapmalıyım bilmiyorum. Servisemi gitmeliyim. Yoksa Boğazımı değiştirmeliyim.
  • Sana söyle tarif edeyim..
    Ben bilgisayarda ayarmı yapılıyor dedim?
    Ne ustası olduğunu bilmiyorum ama, elektronik rölanti ragulatorunün ne olduğunu bilirsin sanırım,
    Rolantide bir düzensizlik olduğunda bu elektronik denetleyici hata kodunu yollar.
    bilmeyen biri olsam söylediğinin karbiratör boğazı olduğunu anlarım. bu boğazın önünte rölanti ragulatorü vardır.
    aracın motorunu yıkattığını varsayıyorum buji yuvasına su kaçtı? ve hata kodu olarakta egr valfi 1/3 çalışmıyor diyor naparsın bu durmda?
    komple değişirsin senin dediğin mantığa göre .
    bizim ustalar eski düzen yapıyorlar bu işi.
    Elektronik her araca yeni bir parça takıldıktan sonra tanıtılması gerekir. bunu bizim ustalar yapmıyorlar.
    Yazılım araçların yaptığı mekanik hataları yetkili ve bilgili kişilere bilgi vermek amacıyla hata ve problemleri daha hızlı ve doğru çözülmesi açısından konulmuştur.
    Yazılım olayının içeriğini iyi bildiğim için burda sana açıklama yapmak istemiyorum.
    15.000de tavsiye ediliyor bunun biryerde yazmasına gerekyok başına gelir işi bilen usta benzin aldığın yeri değiş ve 15.000de gel temizlenek diye uyarı yapar.
    vw boğaz kelebeği sorunu kroniktir, tek sebebi yakıttır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    hocam bilgisayara bağlayıp hata kodları silinince sizin tabirinizle "yazılımsal sorun" çözümlenmiş mi oluyor?

    hata kodu bir arıza ile karşılaşıldığını gösterir. siz bu kodu silerseniz, aynı durum tekrar nüksederse tekrar hata kodu düşer. hata kodunun kaynağı araştırılmalı. ayrıca boğaz kelebeğine yazılımsal bir ayarlama yapıldığını da hiç zannetmiyorum. en azından bizim kullandığımız cihazlar sadece hata gösteriyor, ayar yapmıyor.

    ayrıca boğaz kelebeği temizlenmesin demedim ben ama hiç gerek yokken neden temizlensin ki? ayrıca bu 15000 km de bir temizlenme durumu, yani bu servis takvimine göre her yağ değişiminde demek oluyor, ben yetkili serviste her yağ değişiminde olacak kadar sık boğaz kelebeği temizlendiğini hiç görmedim...



    iyi günler






  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    fiesta'ya lpg
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: zem81

    ARKADAŞLAR
    Hepinize değerli görüşlerinizden dolayı teşekkür ediyorum.
    Benim boğaz kelebeğini temizletmemdeki amaç şuydu. Araca çok az gaz verince araçta stop etme problemi vardı. Boğazı temizlettikten sonra bu mesele halloldu. Fakat ondan sonra bu devir saatinde ve rolanti ayarında problemler ortaya çıktı
    Ayrıca aracı bilgisayar bağlattım ve sensöre ayar yaptırdım. Hatta boğaz kelebeği bilgisayara bağlıyken kendi kendini test etti. Ayarlandı. Hata kodları silindi. Fakat araba çalışınca gaz verip çekince yine devir 1200-1400 lere çıkmaya başladı. Belli bir zaman sonra tekrar 950-1000 devire düşmeye başladı.
    Şimdi ben ne yapmalıyım bilmiyorum. Servisemi gitmeliyim. Yoksa Boğazımı değiştirmeliyim.


    Araç LPGmi
  • ......alnt
    bir de şunu dene ve cevabını yaz
    o zaman kesin olarak rolanti motoru diyeceğim ;
    direksiyonu tam kır durduğun yerde devirde düşüş ve stop etmke durumu varmı 3-4 defa yap ve kaç kerede kaçkere ne sorun olduğunu yazarsan iyi oılur
    mesela 5 kere tam sol yaptım 3 kere stop etti gibi ...
  • araç lpg li.
    Ama lpg ayarlarında bir sorun yok diyorlar. Yeniden yüklettim lpg sini. lpg cide rolanti ayarını bilgisayarda kontrol ettirdik yeniden ve 900 devire ayarlıyo bilgisayardada öyle gözüküyo ve o şekilde yükleme yapıyo.
    2. Dediğinide yaptım ama direksiyonu tam sol yapıyorum tam kırıyorum. ama araçta stop etme durumu yok. sadece çok hafif oynama var rolanti de. çok az ama. 50-100 devir gibi.
    ama kesinlikle stop etme yok. (arkadaşım hakkını helal et . bizimle uğraşıyosun. zaman ayırıyosun. )
  • quote:

    Orjinalden alıntı: zem81

    araç lpg li.
    Ama lpg ayarlarında bir sorun yok diyorlar. Yeniden yüklettim lpg sini. lpg cide rolanti ayarını bilgisayarda kontrol ettirdik yeniden ve 900 devire ayarlıyo bilgisayardada öyle gözüküyo ve o şekilde yükleme yapıyo.
    2. Dediğinide yaptım ama direksiyonu tam sol yapıyorum tam kırıyorum. ama araçta stop etme durumu yok. sadece çok hafif oynama var rolanti de. çok az ama. 50-100 devir gibi.
    ama kesinlikle stop etme yok. (arkadaşım hakkını helal et . bizimle uğraşıyosun. zaman ayırıyosun. )



    Dostum senin tek sorunun lpg .
    vw araçlara tam uyumlu bir lpg sistemi daha üretilmedi.
    zannediyorum son olarak BRC firmasının bir modeli çıkmış ECU su değişik vw motorlarına uyum sağlayan.

    senin sorunun bence lpg'den kaynaklı




  • hocam peki bu devirde dalgalanma durumu sadece lpg de mi oluyor? yoksa benzinde de aynısı oluyor mu? ben bu ayrıntıyı göremedim mesajlarında. kaçırdıysam kusura bakma...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: DarthVader_


    quote:

    Orjinalden alıntı: zem81

    araç lpg li.
    Ama lpg ayarlarında bir sorun yok diyorlar. Yeniden yüklettim lpg sini. lpg cide rolanti ayarını bilgisayarda kontrol ettirdik yeniden ve 900 devire ayarlıyo bilgisayardada öyle gözüküyo ve o şekilde yükleme yapıyo.
    2. Dediğinide yaptım ama direksiyonu tam sol yapıyorum tam kırıyorum. ama araçta stop etme durumu yok. sadece çok hafif oynama var rolanti de. çok az ama. 50-100 devir gibi.
    ama kesinlikle stop etme yok. (arkadaşım hakkını helal et . bizimle uğraşıyosun. zaman ayırıyosun. )



    Dostum senin tek sorunun lpg .
    vw araçlara tam uyumlu bir lpg sistemi daha üretilmedi.
    zannediyorum son olarak BRC firmasının bir modeli çıkmış ECU su değişik vw motorlarına uyum sağlayan.

    senin sorunun bence lpg'den kaynaklı




    hocam iyide şimdi adam yeni taktırdığı lpg yimi söksün? markaya özel bir lpg sistemi hiç duymadım. lpg üreticileri genelde generic, genel geçer sistemler kullanır. ve bir çok sistem 1.6SR motorda başarıyla uygulanmış ve de kullanılmaktadır.

    sizin söylediğinize göre lpg sistemi toptan uyumsuz ve sorunun tek sebebi. iilginç...

    arkadaş şimdi ne yapacak? lpg sistemini çöpe mi atacak?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: DarthVader_


    quote:

    Orjinalden alıntı: zem81

    araç lpg li.
    Ama lpg ayarlarında bir sorun yok diyorlar. Yeniden yüklettim lpg sini. lpg cide rolanti ayarını bilgisayarda kontrol ettirdik yeniden ve 900 devire ayarlıyo bilgisayardada öyle gözüküyo ve o şekilde yükleme yapıyo.
    2. Dediğinide yaptım ama direksiyonu tam sol yapıyorum tam kırıyorum. ama araçta stop etme durumu yok. sadece çok hafif oynama var rolanti de. çok az ama. 50-100 devir gibi.
    ama kesinlikle stop etme yok. (arkadaşım hakkını helal et . bizimle uğraşıyosun. zaman ayırıyosun. )



    Dostum senin tek sorunun lpg .
    vw araçlara tam uyumlu bir lpg sistemi daha üretilmedi.
    zannediyorum son olarak BRC firmasının bir modeli çıkmış ECU su değişik vw motorlarına uyum sağlayan.

    senin sorunun bence lpg'den kaynaklı




    hocam iyide şimdi adam yeni taktırdığı lpg yimi söksün? markaya özel bir lpg sistemi hiç duymadım. lpg üreticileri genelde generic, genel geçer sistemler kullanır. ve bir çok sistem 1.6SR motorda başarıyla uygulanmış ve de kullanılmaktadır.

    sizin söylediğinize göre lpg sistemi toptan uyumsuz ve sorunun tek sebebi. iilginç...

    arkadaş şimdi ne yapacak? lpg sistemini çöpe mi atacak?




    Ahhhh dostum O.B.K napıcaz biz senle : )

    bak uyumluluk diye bir durum vardır.
    ve vw motor teknolojisi üsten yanmalı bir motor kullanır 8V
    bununla beraber tüm lpg ECU ları vw ECU (Motor Kontrol Ünitesi) suyla bir uyumsuzluğu vardır.
    yakılan yakıt yani lpg bu sistemde sürekli hataya sebebiyet verir
    vuruntu ekranda ıkaz lambası görün mesi ecu hataları stop etmeler.
    çalışmaz diye birşey dedimmi? hayır
    demedim.
    lütfen bir bilene sor bunları
    vw motorlara takılan lpgleri işi bilen usta asla sorunsuz çalışacağını garanti etmez.
    dediğim gibi birtek BRC kitler vw ecu larına uyumlu diye biliyorum.

    Markaya Özel LPG olur !
    forumları araştır istemediğin kadar vw lpg mağduru ve bizzat tanık olduğum durumlarda var.

    Lpg sisteminin yazlımı nekadar iyi olursa okadar randımanlı ve sorunsuz çalışır.

    Yine soruyorum karbiratörlü araçlarda sorunsuz çalışan sistemler ?
    sıralı sitemlerde neden bukadar sorunlu çalışıyor.
    hiçbir aracın ecu su bir diğerine benzemez yani generic değildir
    yani lpg de de generic yazılım diye birşey yoktur : )
    aracın ecu suna uyumlu lpg ecu yazılı yüklenir..

    Lütfen forumları oku




  • quote:

    Orjinalden alıntı: DarthVader_

    Ahhhh dostum O.B.K napıcaz biz senle : )

    bak uyumluluk diye bir durum vardır.
    ve vw motor teknolojisi üsten yanmalı bir motor kullanır 8V
    bununla beraber tüm lpg ECU ları vw ECU (Motor Kontrol Ünitesi) suyla bir uyumsuzluğu vardır.
    yakılan yakıt yani lpg bu sistemde sürekli hataya sebebiyet verir
    vuruntu ekranda ıkaz lambası görün mesi ecu hataları stop etmeler.
    çalışmaz diye birşey dedimmi? hayır
    demedim.
    lütfen bir bilene sor bunları
    vw motorlara takılan lpgleri işi bilen usta asla sorunsuz çalışacağını garanti etmez.
    dediğim gibi birtek BRC kitler vw ecu larına uyumlu diye biliyorum.

    Markaya Özel LPG olur !
    forumları araştır istemediğin kadar vw lpg mağduru ve bizzat tanık olduğum durumlarda var.

    Lpg sisteminin yazlımı nekadar iyi olursa okadar randımanlı ve sorunsuz çalışır.

    Yine soruyorum karbiratörlü araçlarda sorunsuz çalışan sistemler ?
    sıralı sitemlerde neden bukadar sorunlu çalışıyor.
    hiçbir aracın ecu su bir diğerine benzemez yani generic değildir
    yani lpg de de generic yazılım diye birşey yoktur : )
    aracın ecu suna uyumlu lpg ecu yazılı yüklenir..

    Lütfen forumları oku






    üstten yanmalı 8v tabir ettiğin üstten eksantrikli 8 valve motoru defalarca söküp takmışlığım, üzerinde çalışmışlığım vardır.

    bu bahsettiğin sorunlar yalnızca vw e ait sorunlar değildir. diğer tüm lpg li farklı marka araçlarda da benzer sorunlarla karşılaşılır.

    8 valve motor yeterli subap sayısına sahip olmadığı için lpg de daha fazla sorun çıkarmaktadır. ama 20 valve 1.8 vw motorlar da bu sorunla karşılaşılmamaktadır mesela.

    özel ecu ve yazılım demişsin. lpg ecu su aracın kendi ecusu yerine geçmez. lpg ecusu araç ecusunun da kullandığı verileri kullanarak lpg püskürtmesini ayarlar. yani gelişmiş bir lpg ecusu arıza lambasının yanmamasına yardımcı olur mu? bilemem. ama iyi programlanmışsa daha az zengin veya fakir karışım sorunu çıkarır.

    ayrıca lpg ecularına yüklenen programa aracın modeline uygun değerler yüklenir veya girilir. yani toptan bir program atılmaz.

    hiçbir lpg sisteminin hiçbir araçta sorrunsuz çalışacağına hiç kimse garanti veremez zaten. bu vw e has bir durum değil...

    az önce de bahsettiğim gibi bir çok vw modeli, özellikle üstten çift eksantrikli 20 valve motorlarda her marka lpg sistemi sorunsuz olarak çalışmaktadır.

    tabi ki montaj hataları buna dahil değildir. mesela lpg enjektörü için manifoldda açılan yuvanın açısı, konumu yanlışsa zaten bunu programla düzeltemezsiniz...

    değerli dostum DarthVader_, vakit ayırdığın için teşekkürler. insanlara bildiklerini anlatmaya çalışan insanlara her zaman saygı duymuşumdur...

    iyi akşamlar...




  • Bak benim dilimden konuşmaya başladın :)
    dediklerinin tümüne katılıyorum
    sanada iyi akşamlar..

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: DarthVader_

    Ahhhh dostum O.B.K napıcaz biz senle : )

    bak uyumluluk diye bir durum vardır.
    ve vw motor teknolojisi üsten yanmalı bir motor kullanır 8V
    bununla beraber tüm lpg ECU ları vw ECU (Motor Kontrol Ünitesi) suyla bir uyumsuzluğu vardır.
    yakılan yakıt yani lpg bu sistemde sürekli hataya sebebiyet verir
    vuruntu ekranda ıkaz lambası görün mesi ecu hataları stop etmeler.
    çalışmaz diye birşey dedimmi? hayır
    demedim.
    lütfen bir bilene sor bunları
    vw motorlara takılan lpgleri işi bilen usta asla sorunsuz çalışacağını garanti etmez.
    dediğim gibi birtek BRC kitler vw ecu larına uyumlu diye biliyorum.

    Markaya Özel LPG olur !
    forumları araştır istemediğin kadar vw lpg mağduru ve bizzat tanık olduğum durumlarda var.

    Lpg sisteminin yazlımı nekadar iyi olursa okadar randımanlı ve sorunsuz çalışır.

    Yine soruyorum karbiratörlü araçlarda sorunsuz çalışan sistemler ?
    sıralı sitemlerde neden bukadar sorunlu çalışıyor.
    hiçbir aracın ecu su bir diğerine benzemez yani generic değildir
    yani lpg de de generic yazılım diye birşey yoktur : )
    aracın ecu suna uyumlu lpg ecu yazılı yüklenir..

    Lütfen forumları oku






    üstten yanmalı 8v tabir ettiğin üstten eksantrikli 8 valve motoru defalarca söküp takmışlığım, üzerinde çalışmışlığım vardır.

    bu bahsettiğin sorunlar yalnızca vw e ait sorunlar değildir. diğer tüm lpg li farklı marka araçlarda da benzer sorunlarla karşılaşılır.

    8 valve motor yeterli subap sayısına sahip olmadığı için lpg de daha fazla sorun çıkarmaktadır. ama 20 valve 1.8 vw motorlar da bu sorunla karşılaşılmamaktadır mesela.

    özel ecu ve yazılım demişsin. lpg ecu su aracın kendi ecusu yerine geçmez. lpg ecusu araç ecusunun da kullandığı verileri kullanarak lpg püskürtmesini ayarlar. yani gelişmiş bir lpg ecusu arıza lambasının yanmamasına yardımcı olur mu? bilemem. ama iyi programlanmışsa daha az zengin veya fakir karışım sorunu çıkarır.

    ayrıca lpg ecularına yüklenen programa aracın modeline uygun değerler yüklenir veya girilir. yani toptan bir program atılmaz.

    hiçbir lpg sisteminin hiçbir araçta sorrunsuz çalışacağına hiç kimse garanti veremez zaten. bu vw e has bir durum değil...

    az önce de bahsettiğim gibi bir çok vw modeli, özellikle üstten çift eksantrikli 20 valve motorlarda her marka lpg sistemi sorunsuz olarak çalışmaktadır.

    tabi ki montaj hataları buna dahil değildir. mesela lpg enjektörü için manifoldda açılan yuvanın açısı, konumu yanlışsa zaten bunu programla düzeltemezsiniz...

    değerli dostum DarthVader_, vakit ayırdığın için teşekkürler. insanlara bildiklerini anlatmaya çalışan insanlara her zaman saygı duymuşumdur...

    iyi akşamlar...






  • boğaz kelebeği sökülüp temizlenmişse, bilgisayar aracılığı ile araca yeniden tanıtılması gerekir.
    boğaz kelebeği çok kirlenmişse, epc ve motor uyarı ışıklarını yakabilir.
  • arkadaşlar
    1- benim aracımdaki sorun başta ilk çalıştığında ve daha sonra gaza geçtikten sonra çok az gaz pedalına dokunsam bile stop etmesiydi. Ayrıca bazen marşa bastığımda zor çalışıyordu.. Ama bu sorunlar şimdi bitti.
    2- Bu sorunu lpg de benzindede yapıyor. Yani lpg ye has bir durum değil.
    3- Bazen aracın rolantisi 1200 devirden 950 devire kadar düşüyor lpg de kullanırken. Am a genelde 1200-1350 devir aralığında oluyor. Bu sorun BOĞAZI TEMİZLETTİKTEN SONRA ORTAYA ÇIKTI. Bunu belirteyim. Yani boğaz temizlenmeden önce de lpg de kullanıyordum. ve bu sorun yoktu. Aracın stop etme sorunu olunca lpg ci boğazı temizlet dedi. Bunun üzerine boğaz temizlendi.
    4- Boğaz kelebeği temizlendi. Ve sensör ayarı için bilgisayara bağlatıldı. Bilgisayarda bana söylenen boğazın hata kodu verdiğiydi. Ayarı ve tanıtımı yapıldı. fakat yine devir saatinde rolanti 1200-1350 yi gösterdi.
    5- AYrıca boğaz arızasını gösteren hiç bir uyarı lambası yanmadı.
    6- AYnı model aynı motor özellikleri olan 1999 model boraya arkadaşım ATİKER taktırdı. Hiçbir sorun yaşamadı.
    7-DARTWADER arkadaş : dediğini yaptım . direksiyonu sonuna kadar çevirdim 6 defa ama ne rolanti ve devir saatinde oynama ne de stop etme olmadı kesinlikle.
    8- Şimdi arkadaşlar ben ne yapayım . bana bir yol gösterin onu yapayım. Ben karabükteyim. burda bu işlerden anlayan yok gibi bişey yani. VW servisi aradım EREĞLİ: Bana ordan denilen şu: Boğaz temizlenmeyle tinerle temizlenmeyle arıza vermez. Başka bir sorun vardır. Bİlgisayara bağlamamız lazım. dediler. Fakat aracı burda karabükte bilgisayara bağladı sanayide usta. Sadece Boğaz kelebeğinde hata kodu verdi. LÜTFEN YARDIM NE YAPMALIYIM.




  • ARKADAŞALAR
    BU parçanın çıkmasını nerden alabilirim. bildiğinizbir yer varmı istanbul veya ankarada özellikle istanbulu olursa iyi olur.
    herhalde bu parçayı değiştirecez. bana öyle geliyo
  • arkadaşlar
    istanbulda bi parçacıyı aradım
    boğaz kelebeğinin orjinalini siemens marka olanı 300 ytl dedi. nasıl ne diyosunuz bu konuya ( çin malı değilmiş)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.