Şimdi Ara

VW GOLF 7 ANA KONU. Tüm Paylaşımlar buradan (2672. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53.704
Cevap
449
Favori
3.655.200
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 26702671267226732674
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    vw grubu motorlar shell sevmiyor eksiltiyor.castrolu eksilrmiyor ne hikmetse.

    Yagların viskozite degerleri var.

    teknik verilerde parlama noktası yazıyor bu deger yagın yanmasıyla ilgili oldugunu tahmin ediyorum.

    bu deger ne kadar yüksekse bu yag okadar az eksiltir.

    viskozite degerleri var 15 derece 40,100 buda yagın metaller arası sürtünmeyi gösterir.

    100 derecede 8.1 deger mevcut x markada

    bu şu demek tahminim parçaları birbirine sürtünmesinde oluşan aşınma gibi geliyor.

    yani parlama noktası en yüksek olup, diger degerlerin düşük olması o yagı iyi oldugunu gösterir tam net bilgi olmamak kaydıyla.


    bu yüzden marka fanatikliği yapmaya gerek yok.

    atıyorum en iyi yag mobil olarak bilinir fakat mobilin iyi olması tüm yagların iyi oldugu anlamına gelmez.


    atıyorum

    mobil 5-30 da kötüdür 5-40da iyidir

    castrol 5-30 da iyidir 5-40da kötüdür

    shel 0-30da iyidir 5-30da kötüdür

    vsvs


    yagların teknik verileri kıyaslanıp ona göre tercih edilmeli. Hemen hemen her marka milimal degeri farklı

    misal mobil castrol

    parlama noktası daha iyi ,100 derecede sürtünme sayısı castrol daha iyi ikilimdede kalınabilir.

    bana göre parlama noktası yüksek olan tercih edilmeli.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eng.

    Yağ eksiltmesi normalde istenmeyen bir durum ama VW bunu isteyerek yapıyor olabilir. Hatırladığım kadarıyla ilk tsi modellerde karterde yağ tortusu birikmesi problemi vardı. Devamında yağ pompasının tıkanmasına kadar gidiyordu. Ondan sonra 0-30 yağlar vs kullanılmaya başlandı.


    Benim anladığım tortu yapmasındansa uçup gitmesi tercih ediliyor.

    Beterin beteri vardır, iki secenek arasında motorun yag yakması daha iyi secenek olacaktır.


    tortu olayı yagın kalitesi ve sık degiştirmeyle alakalı.

    orjinal yag markası ve düzenli bakım yapıldıgı sürece tortu olayı söz konusu olmayacaktır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2gün önce bir bayan





    arkadas park halinden geri geri çıkarken arkasına bakmayınca oradan geçmekte olan bana sürücü kapısından vurdu.5 aylık ehliyetli Arkadaşta birşey yok ama olan bizim kapıya oldu. Tutanak evrak vs aldık ama onlar gitti zararsız bir şekilde geriye biz ne yapcaz düşüncesi kaldı.
    Allah tabiki beterinden korusun ama durum tabiki mide bulandırıyor. Tampon nasıl yaptıysa 4-5 yerden minör göçükler, dalgalanmalar yaptı. Mini onarımla kaskokumun anlaşmalı olduğu autoking ve R&S’ye götürdüm. Boyaz kanınıp macun çekilip boya yapılacak büyün kapıya dedi!!! Höh dedim çıktım. Bir tane usta olduğumu duyduğum göçükcüye gittim. Boyasız bir şekilde kapıyı söküp göçüğü %95 düzeltirim, 750₺ dedi. Açıkcası ne yapsam dir düşünüyorum. Bırak dursun böyle demeyin, soğurum araçtan. Resmi olarak yaptırıp , daha sonra değer kaybı mı actırsam. Onun içinde avukat tutmak gerekiyormuş sanırım artık ya da kısa yolunu bilen var mı? Karşı taraftan kibarca verirlerse eğer para talep etmek doğru mu? Sizce mantıklı hareket nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi matador_mirkhan -- 21 Mayıs 2021; 9:31:58 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: matador_mirkhan

    2gün önce bir bayan





    arkadas park halinden geri geri çıkarken arkasına bakmayınca oradan geçmekte olan bana sürücü kapısından vurdu.5 aylık ehliyetli Arkadaşta birşey yok ama olan bizim kapıya oldu. Tutanak evrak vs aldık ama onlar gitti zararsız bir şekilde geriye biz ne yapcaz düşüncesi kaldı.
    Allah tabiki beterinden korusun ama durum tabiki mide bulandırıyor. Tampon nasıl yaptıysa 4-5 yerden minör göçükler, dalgalanmalar yaptı. Mini onarımla kaskokumun anlaşmalı olduğu autoking ve R&S’ye götürdüm. Boyaz kanınıp macun çekilip boya yapılacak büyün kapıya dedi!!! Höh dedim çıktım. Bir tane usta olduğumu duyduğum göçükcüye gittim. Boyasız bir şekilde kapıyı söküp göçüğü %95 düzeltirim, 750₺ dedi. Açıkcası ne yapsam dir düşünüyorum. Bırak dursun böyle demeyin, soğurum araçtan. Resmi olarak yaptırıp , daha sonra değer kaybı mı actırsam. Onun içinde avukat tutmak gerekiyormuş sanırım artık ya da kısa yolunu bilen var mı? Karşı taraftan kibarca verirlerse eğer para talep etmek doğru mu? Sizce mantıklı hareket nedir?

    Hocam geçmiş olsun, elbette migde bulandırıyor,

    sağlam yer araştırıp işin ehli birisine aracını teslim etmen olcak.


    kapıyı komple sökmesinler, kapı çivatalarındaki boya kalkmasını exper sök tak yazıyor. Kapının orjinalliğine garanti vermiyor alacak kişiye.


    böyle eften püften işlerin seni bulması gercekten can sıkıcı.


    deger kaybında durum tam olarak nedir bilmiyorum. Benim arkadaşa şirket aracı çarpmış, sanırım kapı komple gitmiş yada komple boyalı. 500 tl felan vermiş karşı tarafın kaskosu. Avukatta içinden almış.

    1000 lira verse 500 500 paylaşmışlardır.


    komple kapı degişim yada boyamaya 1000 lira verdilerse, bu hasara 500 verirler.... elbette hakkın neyse başvurup al.


    çok çok ince işçilik istiyor araştır, dört dörtlük yaptır.

    sen hangi ildesin bende arastırayım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • leon_312 kullanıcısına yanıt
    Eyvallah hocam araştırma teklifin ve cevabın için. Artık dün iyi olduğunu söyledikleri ustaya 750₺’yi cepten vererek yaptırdık.aracın işlem gördüğünü Bilmeyen hayatta anlamaz bende baya zorlandım ama çok çok dikkat edince işlemi sezer gibi oluyon:)
    Aracı biraderler götürmüştü ben gitmedim. Kapıyı sökmüş ama civatalara baktığımda söktakın farkına varamadım. Sıkıntı çıkarsada fotolar elde artık ne diyelim.
    Carpanında böylece ne sigortası bozuldu ne de elden yaptırdık diye meblağını karşıladı:/ haklı olmak mağduriyeti her zaman gidermiyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • matador_mirkhan M kullanıcısına yanıt

    Çok sevindim, illaki hakkı olmak birşeyleri degiştirmiyor olabiliyor.

    vuran kişinin telefonu vardır, aracı yaptırdım kasko kullanmadan cepten ödedim 750 l diye. Karşındakini yokla veriyormu..


    bu işletin dalavereleri vardır diye düşünüyorum, usta kaskoyla calışmıyordur ama cevresinden biri kasko anlaşmalıdır. O yer yaptı gösterip, kasko o yere para verip, o tanıdıkta ustaya parasını vercek...

    böyle olaylar vardır.


    yetkili servis bile, bazı konularda, ya aracı sanayideki ustanın yanına yada sanayideki ustayı servise getirip yaptırıyor. Sonuç yetkili servis yaptı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar selamlar,


    Geçenlerde güzel İstanbul'umun güzel yollarında Golf 7 aracımla giderken, aniden fazlasıyla kötü bir çukur gördüm. Cukurun mesafesi uzun sürmüyordu ancak derindi. Allah ne verdiyse olabildiğince frene asıldım, fazlasıyla yavaşladım bundan da eminim, yani şöyle diyeyim maksimum 20-30 km hızla girmişimdir, belki daha az. Ancak özellikle ön sol lastik çukura kötü bir şekilde girdi. Ve nedense o andan sonra, sanki artık frenleyerek tümseklerden vs. geçerken ön sol lastiğin / amortisörün olduğu kısımdan ufak bir gıcırtı geliyormuş gibi hissediyorum. Bu tamamen psikolojik olarak kendi kendime uydurduğum ve aslında hep var olan normal bir ses olabilir. Emin değilim. Biraz takıntılı biriyimdir maalesef.


    Lastiklerimin havası normal seviyenin çok üstünde olacak şekilde şişirilmiş halde. Bunun da olumlu bi etkisi olur mu veya garip sese bu mu neden oluyordur bilmiyorum.


    Son olarak çukur geç görüldüğünde çukura kadar fren yapıp çukurdan geçerken freni bırakmanın doğru olan hareket olduğunu biliyorum ancak çukurdan frenli mi frensiz mi geçtim bunu da hatırlayamıyorum. Tek hatırladığım nispeten düşük bir hızla geçtiğim 30 km gibi. Yüksek ihtimalle frenli geçmiş olabilirim.


    Lastiklerde, jantta bir sıkıntı gözükmüyor bu arada.


    Tek bir seferlik çukura kötü girmeyle gerçekten bir zarar vermiş olabilir miyim? Sonuçta bu tarz ani şeyleri bir miktar tolere edebiliyordur bu araçlar diye düşünüyorum. Sizce bir sıkıntı olmuş mudur yoksa ben psikolojik kuruntu mu yapıyorum? Normal kullanımda tümseklerden, çukurlardan çok düşük hızla geçerken ön amortisör tarafından bir takım ufak sesler duymak normal midir? (Kendi aracımdan başka araç pek fazla kullanmadım ve çukura girmeden öncesiyle sonrasını psikolojik takıntım nedeniyle karşılaştıramıyorum.)


    Eğer servise gitmemi gerektirecek bir durum olduğunu düşünüyorsanız aracın baktırmam gereken kısımları nelerdir?


    Fikirlerini paylaşacak olanlara şimdiden teşekkürler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NomadCRY -- 17 Haziran 2021; 2:16:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NomadCRY

    Arkadaşlar selamlar,


    Geçenlerde güzel İstanbul'umun güzel yollarında Golf 7 aracımla giderken, aniden fazlasıyla kötü bir çukur gördüm. Cukurun mesafesi uzun sürmüyordu ancak derindi. Allah ne verdiyse olabildiğince frene asıldım, fazlasıyla yavaşladım bundan da eminim, yani şöyle diyeyim maksimum 20-30 km hızla girmişimdir, belki daha az. Ancak özellikle ön sol lastik çukura kötü bir şekilde girdi. Ve nedense o andan sonra, sanki artık frenleyerek tümseklerden vs. geçerken ön sol lastiğin / amortisörün olduğu kısımdan ufak bir gıcırtı geliyormuş gibi hissediyorum. Bu tamamen psikolojik olarak kendi kendime uydurduğum ve aslında hep var olan normal bir ses olabilir. Emin değilim. Biraz takıntılı biriyimdir maalesef.


    Lastiklerimin havası normal seviyenin çok üstünde olacak şekilde şişirilmiş halde. Bunun da olumlu bi etkisi olur mu veya garip sese bu mu neden oluyordur bilmiyorum.


    Son olarak çukur geç görüldüğünde çukura kadar fren yapıp çukurdan geçerken freni bırakmanın doğru olan hareket olduğunu biliyorum ancak çukurdan frenli mi frensiz mi geçtim bunu da hatırlayamıyorum. Tek hatırladığım nispeten düşük bir hızla geçtiğim 30 km gibi. Yüksek ihtimalle frenli geçmiş olabilirim.


    Lastiklerde, jantta bir sıkıntı gözükmüyor bu arada.


    Tek bir seferlik çukura kötü girmeyle gerçekten bir zarar vermiş olabilir miyim? Sonuçta bu tarz ani şeyleri bir miktar tolere edebiliyordur bu araçlar diye düşünüyorum. Sizce bir sıkıntı olmuş mudur yoksa ben psikolojik kuruntu mu yapıyorum? Normal kullanımda tümseklerden, çukurlardan çok düşük hızla geçerken ön amortisör tarafından bir takım ufak sesler duymak normal midir? (Kendi aracımdan başka araç pek fazla kullanmadım ve çukura girmeden öncesiyle sonrasını psikolojik takıntım nedeniyle karşılaştıramıyorum.)


    Eğer servise gitmemi gerektirecek bir durum olduğunu düşünüyorsanız aracın baktırmam gereken kısımları nelerdir?


    Fikirlerini paylaşacak olanlara şimdiden teşekkürler.

    Benim kendi düşüncem, tüm herkes istemeden de olsa çukurlara düşebiliyor, tek çukurda ses gelcek diye birşey yok ama zamanla teker aksamında deformeler olabiliyor, dolayısıyla cukur deformeye etki ederek sesler duyulabilir bu sadece ihtimal kesin birşey degil.


    misal arnavut kaldırım, parke yol, sıfır bayiden alınma arabayı o yoldan 10-20-30 km hızla gittiğindede ön teker aksamından lokurtu şeklinde ses gelir.


    siz şimdi gıcırtıdan söz ediyorsunuz teker aksamında bulunan körük içerisinde gres yag mevcut. Körük zamanla deforme olup yırtılmış içerisine toz toprak camur su girdiyse gıcırdama ses yapabilir.


    bende titiz biriyim fakat her yolda yaşadıklarımı servise gidecek olursam her gün serviste bulurum kendimi, dolayısıyla net bir ses, herkesin duyabilecegi ses olmadıgı sürece. Servis normal deyip gönderir.


    aracın garantisi yoksa, kısmi sağlam parca degiştirebilir para almak için.


    düzgün servisse gereken aksamı kontrol edip yaglama işlemi yapabilir.


    bir başkasını araç içine oturtup sesi duyarsa, servise ön aksamı göster

    ses duymuyorsa , ses net duyulana kadar servise gitme


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • merhaba. sanırım konu pek aktif değil. ya golf kullanıcıları araçlarında pek sorun ile karşılaşmıyor, ya da herkesin forumda harcayacak pek vakti yok.  bende 15 gün önce 2020 model ilk elden golf 1.5 tsi act dsg comfortline araç alarak aranıza katıldım. araç ile ilgili şu ana kadar bir sıkıntı yaşamadım. sadece merak ettiğim bir konu var. aracın üzerinde dunlop marka lastikler var. geçen sene sıfır km golf alan arkadaşların araçlarında da bu marka lastikler mi vardı merak ediyorum? çünkü daha önce sıfır km araçlarda michelin, continental, bridgestone görmüştüm hiç dunlop marka lastik kullanan duymadım. acaba lastiklerin değiştirilmiş olma ihtimali olabilir mi?

  • muten_roshi kullanıcısına yanıt

    bende sıfır olarak 2020 ocakta aldım golfümü. ben aldığımda araçta hankook marka lastikler vardı. neye göre değişiyor ben anlamadım. sıfır aldığım clioda bile continental lastikle gelmişti. aracı satmaya kalksam muhtemelen alan kişide sizinle benzer şeyler düşüncek  

  • Arkadaşlar, lastikler fabrikaya parti halinde gelir. Lastik bittikce diger marka parti takılır.

    Araba markası tek bir lastik markasına veya 2 markaya baglı kalarak çalışmazlar. Lastik üreticisi üretimden kaynaklı duruş sergilerse, otomobil fabrikası dakikada milyonları durur. Otomatikmen oyomobil üretimide durur.

    Lastik markası önemli maliyet düşürmek amaçlı tercih edilebiliyor ama conti, michlen, bridges, dunlop, prelli takılan markalar arasında.

    Araba markalarını küçümsememek lazım clio bu takıldı golfde bu var demek yanlış.

    Kimi araç sahiplerinin marka takıntısı vardır, arac bayiden cıkar lastikcide degiştirebilir.
    Sanmıyorum yeni sıfır lastigi yarı fiyatına satıp, yeni istediği lastige para versin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • leon_312 kullanıcısına yanıt
    Golf 8'ler nexen marka lastikle geldi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leon_312

    Benim kendi düşüncem, tüm herkes istemeden de olsa çukurlara düşebiliyor, tek çukurda ses gelcek diye birşey yok ama zamanla teker aksamında deformeler olabiliyor, dolayısıyla cukur deformeye etki ederek sesler duyulabilir bu sadece ihtimal kesin birşey degil.


    misal arnavut kaldırım, parke yol, sıfır bayiden alınma arabayı o yoldan 10-20-30 km hızla gittiğindede ön teker aksamından lokurtu şeklinde ses gelir.


    siz şimdi gıcırtıdan söz ediyorsunuz teker aksamında bulunan körük içerisinde gres yag mevcut. Körük zamanla deforme olup yırtılmış içerisine toz toprak camur su girdiyse gıcırdama ses yapabilir.


    bende titiz biriyim fakat her yolda yaşadıklarımı servise gidecek olursam her gün serviste bulurum kendimi, dolayısıyla net bir ses, herkesin duyabilecegi ses olmadıgı sürece. Servis normal deyip gönderir.


    aracın garantisi yoksa, kısmi sağlam parca degiştirebilir para almak için.


    düzgün servisse gereken aksamı kontrol edip yaglama işlemi yapabilir.


    bir başkasını araç içine oturtup sesi duyarsa, servise ön aksamı göster

    ses duymuyorsa , ses net duyulana kadar servise gitme



    Alıntıları Göster

    Merhaba hocam. Detaylı cevabınız için teşekkür ederim. Aslında tam olarak söylenmesi gereken tanım "lokurtu" idi. Gıcırtı değil. Siz söyleyince tam oturdu şimdi. Sanırım anormal bir şey yok gibi gözüküyor. Biraz fazla takıntı yapıyorum gibi.   Bugün biraz daha sese dikkat ederek kullandım, anormal bir şey yoktu. Başkasının duyabileceği anormal herkesin duyacağı bir ses de yoktu.


    Teşekkür ederim.





  • Bugün merak edip stepneye baktım. Onun markasıda hankook muş. Ellerine ne geçerse kullanmışlar sanırım araçta.  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hankook kötü lastik değildir, sessizlik ve ıslak havada tutunması Conitinentalden daha iyidir. 2015 golfümde fabrikadan takılı geldi 60000 km kullandım, lastikçibu lastik 20000 km gibi görülüyor dedi.

  • Arkadaşlar merhabalar


    suan kullanmakta oldugum araç 2016 model 1.6 benzin/lpg astra


    lpg ile ilgili sorunlar ortaya çıkıncan bende atmosferik motora gore daha az yakan bir araca yönelmek istedim (dizel hiç düşünmüyorum)


    astra da suan aylık benzin+lpg maliyetim ortalama 1000 km de 400-500 tl ortalama


    2016-2017-2018 model aralıgında golf 1.2 tsı düşünmekteyim belki bagaj olarak beni üzebilir ki oda sene bir defa tatile gidiyorum


    araç hakkında merak ettiğim


    silindir sayısı

    motor km ömrü

    dikkat edilmesi gereken konular(yağ değişimi turbo gibi...)



    teşekkür ederim

  • 1.0 motor almadıgın sürece şuan için tüm motorlar 4 silindirli vw de.


    tüm motorlar olabildiğince az yakıyor,

    benim kendi düşüncem, motor küçülüyor diye az yakacak mantıgı yok. Temiz 7 litre yakarsın bulundugun yol trafik durumuna göre.

    1.6 atmosferik ile farkı performans.

    aynı yakıt tüketimine daha fazla performans alıyorsun.


    motor km ömrü şuan için bir ön görü yok düşük hacimli turbolu motorda.

    yine benim kendi düşüncem elbette motor ömrü atmosferik motora göre kısa olur,

    sonuç itibariyle turbodan kaynaklı düşük devirde maximum torka ulaşıyorsun, motor daha fazla döncek dolayısıyla daha fazla yıpranma, ömür kısalması demek.


    turbo ortalama 175 bin ömrü var 250 bin max .

    düzgün olması gerektiği gibi kullanıldıgında.


    15.bin km yada 1 senede hangisi önce dolarsa bakım yaptırdıgın sürece bir sıkıntı yok.


    bakımlı az km yapmış arabaları tercih et.

    bagaj dışında, süspansiyon konforu kısmi etkiler. Astrada bildiğim kadarıyla bagımsız süspansiyon var, golf 1.2 de yok 1.4 de var.


    1.2 comf sürüş paket, konfor paketli olanı tercih et.

    1.2 nin tirgeri zincir

    alcagın 2016 üstü arabada masrafın olcaktır lastik akü, balata vs


    dsg düşünüyorsan , al yada alma diyemem senin şansına,


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhabalar,

    Dün 2017 1.0 TSi bir Golf aldım. Araç Comfortline donanım ancak ışık paketi bulunmamakta. Yanı araçta otomatik kararan iç dikiz aynası yok. Otomatik far falan pek umrumda değil ancak kararan ayna istiyorum. Sonradan takan var midir forumda? Birkaç yerde VW modelere takilabildigini okudum ancak uygulama hususunda fazla bilgiye ulaşamadım. Nasıl uygulanıyor? Tavan döşemesi sokuluyor mu? Yaptırıp memnun kalmayan var midir? Yardımcı olursanız sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • F355 Challenge F kullanıcısına yanıt

    ben 1 hafta önce geri görüş kamera , far ve yağmur sensörü taktırdım. istanbul avcılarda. kararan dikizde takıyorlar. vagcomcenter instagramda bulabilirsin.telefonda var intgrmda. çok yoğun oluyor mesaj da atabilirsin.

  • murat8550 kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim bir ulaşayım firmaya.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 26702671267226732674
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.