Şimdi Ara

VW Golf Triger Kayışı Değişim Belirtisi ??

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
46.092
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Golf için Triger Kayışı nın değişim zamanının geldiğini hissettiren herhangi bir belirti oluyor mu? Elektronik anlamda değilse bile herhangi bir mekanik ses vs. değişim için referans alınabilir mi? Şu anda herhangi bir belirti yok ancak araç 86000 Km de ve bildiğim kadarıyla 4 yıl ya da 90.000 Km gibi bir alt limit var doğru mudur? Bu konuda deneyimi olan varsa paylaşsın lütfen.Tşkler



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    VW Golf Triger Kayışı Değişim Belirtileri

    Volkswagen Golf araçlarının triger kayışı, motorun düzgün çalışması için hayati öneme sahiptir. Arızalı bir triger kayışı, ciddi motor hasarlarına neden olabilir. Bu nedenle, triger kayışını üreticinin önerdiği aralıklarla değiştirmek çok önemlidir.

    VW Golf triger kayışı değişim aralıkları, modele ve motor tipine bağlı olarak değişir. Genellikle aşağıdaki aralıklar geçerlidir:

    • Golf 4: 120.000 km veya 6 yıl
    • Golf 5: 150.000 km veya 6 yıl
    • Golf 6: 180.000 km veya 6 yıl
    • Golf 7: 210.000 km veya 8 yıl

    Bununla birlikte, aşağıdaki belirtiler ortaya çıktığında triger kayışını erkenden değiştirmeniz gerekebilir:

    • Motor arıza ışığı yanması
    • Rölantide dalgalanma veya durma
    • Motor çalışırken kayma sesi
    • Motor gücünde düşüş
    • Motorun hiç çalışmaması

    Bu belirtilerden herhangi birini fark ederseniz, aracınızı yetkili bir servise götürerek triger kayışının kontrol edilmesini sağlamalısınız. Erken teşhis ve değişim, ciddi motor hasarlarının önlenmesine yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bence belirti bekleme zaten onun kopmasi bleirtisiz oluyor galiba allah muhafaza 90000 geldimi git degistir
    arkadasim da passat var 180000 kusurde ikinciyi degistirdi cikan kayista hic birsey yoktu ama kesin olsun koparsa buyuk bela
    sen simdiden nerede yaptiracagini falan arastir bence
  • triger kayışı değişimi için hiçbir belirti olmaz, olamaz...

    kimse bakarak da anlayamaz, ancak mikroskobik ortamda mikro çizikleri ve yıpranmayı ölçecek bir teknoloji olsaydı belki mümkün olabilirdi, şu an servisin bile yapabilecekleri tek şey kayışı çıkartıp dişlileri saymak olur, triger kayış değişimi için tereddüte düşen her arkadaşa tavsiyem bir an önce değiştirmesi yönündedir, risk çok fazla.

    90 bin veya 4 yıl birçok araç için geçerli bir zamanlamadır, aracı kullansan da kullanmasan da lastiğin ömrü 4 yıldır, lastik yapı itibarı ile esnekliğini kaybetme eğilimi içindedir, kaybettiği anda ise gerilime dayanamaz ve kopma eğilimi gösterir..

    uzun lafın kısası 90 binde değiştir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edilhan -- 15 Şubat 2007; 1:17:09 >
  • vw sersisinde golf 4 için 4 yıl yada 60 bin buyuk bakımıda değiştiriyor
    mesela benim arabamda 5 yılda değişti km cok dusuktu cunki
    ama kopması diyer ark dediği gibi cok pahalıya patlar sana ona göre
    kayıs değişimide baze devirdaim pomasıda değişiyor haberin olsun 90 km bakaımı biraz masraflı olur
  • DJ ICEMAN evet haklısın, servise sordum 90.000 Km ye yaklaşınca (ya da parayı daha önce ayarlayıp 87.000 Km civarında:-)
    triger kayışı, bilyeler, gerekirse devirdaym pompası dahil toplam 500-550 ytl ye malolur dediler. Bu rakam normalmidir, ne dersiniz?
  • normal bende 470 vermiştim 2 sen oncesi
  • bildiğim kadarıyla 90 bın de degısmesı gerekıyor
    ama bır koparsa motor öldü demektır.hıc rıske gırme 450-500 ıcın 4-5 milyara degmez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bertugdogan -- 17 Şubat 2007; 16:07:40 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • triger kayışı oldukça dayanıklıdır. hele hele fabrikada aracın üzerine orijinal olarak monte edilen en dayanıklısıdır. kayışta bir sorun genelde olmaz. yani 90000 de değiştir ama bu 100000 de olur 110000 de olur. genelde kayışa birşey olmaz. tabi kilometreyi şehiriçinde soğuk motorla ve durk kalklarla yapmışsan 90000 i bekleme bile.

    asıl sorun gergi bilyalarındandır. bilya zamanla düzgün dönmemeye başlar ve sonunda kayışı zorlayıp koparır. biz de triger koptu deriz. halbuki gergi bilyalarından biri kilitlenmiştir. bu nedenle daha öncede söylediğim gibi kilometreyi şehiriçinde ve soğuk motorla kısa mesafede yaptıysan 90000 i kesinlikle geçirme. ama ben hep uzun yolda kullanırım. bi keresinde 120000 de kendim değiştirmiştim. hiç de bişey olmadı. ne kayışta ne de bilyalarda sorun yoktu. ama tabi bu risk demektir.

    devirdaim e gelince o da triger kadar önemli bir parçadır. su eksiltme hissettiğinizde dikkat edin. devirdaim suyu boşaltırsa triger kopmuş kadar masraf açar. 3 dakika içinde hararet tavana vurur.

    devirdaim i trigerle değiştirmek daha mantıklıdır. ayrıca usta için de işi oldukça kolaylaştırır. zaten sökecek trigeri açacak motor kapağını, eli değmişken onuda değiştiriverir. başka zaman değişmesi gerrekirse aynı triger değiştirmiş gibi yorar ustayı. çünkü aynı yerde...




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.