Şimdi Ara

VW POLO V KULÜBÜ 'BÜYÜKSÜN' (21. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10.280
Cevap
58
Favori
1.057.815
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese tekrar selamlar,

    1,4 DSG aracımda yakıt tüketim bu sefer 8,09 lt / 100km (şehir içi; manuel veya S drive'a takmadım hiç)

    Siz de yakıt tüketimlerinizi paylaşırsanız sevinirim
  • bugün 1.6 TDI DSG POLO mu teslim aldım.136 tl ye depoyu doldurdum bakalım km de ne kadar yakacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sselimm

    gunaydin arkadaslar, derdime el freni bir nebze cozum oldu olmasina ama 35 36 yildan sonra insanin gucune gidiyo... neyse, ya hill holder takilabiliyor mu ile ilgilenicem yada alisicaz artik...

    bende 2002 vardi sirf otomatik icin satip aldim 2010 dsg yi, ama ne yalan soyliim 2002 nin turbo sesini, ivmelenmesini ozluyorum... isyerimden bir arkadasima satiim, belki arada verir de ozlem gideririm... pismanmisin dersen, yeni arabanin hali, bunun sekli semali, benim uzgun bakan polom dan daha sert bakisli gozleri falan derken pisman degilim ... ama 40 yil oncenin teknolojisi amortisorsuz kaput hayal kirikligim oldu... 2002 de cok sevdigim bir seydi halbuki...

    2010 tikir tikir calisiyo, yani harbideen tikir tikir, dizel sesi falan yok rolantide... giderken de zaten normal bir yol ve ruzgar sesi arasinda motorun sesi hic yok...vites gecisler cok sessiz ve hissiz... dik yokuslarda biraz farkli yalniz... asagida...

    fakat dsg benim gozlemledigim kadariyla biraz daha akillanmsi lazim gibi... mesela yokus cikarken d2 de 3000 devire geliyo ama d3 yapamyi akil etmiyo...hani cekmeyeceginden diyorum , m3 yapiyorum keci gibi gidiyo problem yok... bence kendisi yapabilmeliydi... cok dert degil tabii ama ben yuksek deviri hic sevmedigim icin benim icin elestirilecek bisey dizelde...

    en onemli ve akilli olmadigini dusunduren seyi de c.tesi yapti... d6 giderken m6 yapip m3 e kadar dusup sonra zorlamadan m6 ya kadar tekrar geldim ama seytan durttu kick down yaptim m6 da, (kick down degil, normal m5 yapmak icin gaza daha fazla basinca olmuyor, M deyken sadece manuel istiyor,, diyordum ama baska bisey oldu ) bekliyorum ki m5 yapacak alet direk m3 e atti, devir 7200 civarina geldi hemen bosladim ama epey bi tirstim ... seytana uyma dedim kendime, adi ustunde seytan iste... alabilirdik sanzumani elimize ... booleyken boole iste... AMA KEYIFLI :)

    benim gorduklerim, olsaydi, olmasaydi dediklerim bunlar simdilik

    saygilar


    Merhaba sselimm,

    1-Yokuşta DSG ile park etme

    Burada el frenini kullanmaktan başka çareniz yok. Hillholder yok demişsiniz ancak olsa da sizin "klasik hidrolik otomatik vites kutusu" gibi olmayacaktı. Onun için Hillholder yok diye üzülmeyin derim. Benim arkadaşımda GOLF 6 1.4 TSI DSG var. Onun Hillholder gibi bir yardımcısı var. Frenden ayağınızı kaldırdıktan sonra 2 s daha frene basılı olarak "gaza basmanız için" bekliyor. Eğer 2 s içinde gaza basmaz iseniz freni bırakıp aracın geri kaymasına
    müsaade ediyor. Ancak bu sistem de alıştığımız hidrolik otomatik gibi rahat değil. Biraz alışkanlık gerektiriyor.
    Örneğin sizin yokuşta çok dar alana park etmeniz için Hillholder ı kullansanız belki el freninden bile daha kötü sonuç olabilir. Çünkü 2 s beklerken gaza basmalısınız ama "yeterince" gaza basmazsanız bu sefer yine geri kayıyor. Siz gaza dokununca Hillholder freni bırakıyor. Ama gaza az başmışşanız araç yine geri kayıyor. Gaza çok basarsanız bu sefer de aniden fırlayabiliyor. Eğer ayağınızı alıştırır iseniz, klasik hidrolik otomatik vites gibi olmasa da, yeterince iyi çalışıyor. O yüzden dar alanda yokuşta manevra yapmak biraz alışkanlık gerektiriyor. Bence hillholder yok diye üzülmeyin.

    İlaveten DSG li GOLF ve CADDY de hem benzinli hem de dizellerde "kalkış yardımcısı diye birşey var". Özellikle dizellerde mükemmel çalışıyor. Sizde de olmalı. Bu özellik: Vitesi D ye alıp frenden ayağınızı çekince 1-2 s için gaz veriyor ve sonra bırakıyor. Mesela düz bir yerde park manevrası için ileri geri yaparken gaza basmanıza hiç gerek yok. D ve R ye alınca kendi kendine gaz veriyor. Çok rahat ileri geri yapabiliyorsunuz. Gaz pedalına hiç dokunmadan ! D ye alın freni bırakın 1 s bekleyin, kendinin gaz verdiğini göreceksiniz. O kadar güzel bir dojajda gaz veriyor ki inanamazsınız. Tekerlekleriniz kaldırım kenarlarındaki su kanalında bile olsa, tekerlekleri oradan çıkaracak kadar gaz veriyor ve araç hareket eder etmez de gazı bırakıyor. Veya tekerleklerin önünde tümsek var ise onu bile atlayabiliyor. Ne kadar gaz vereceğini, aracın önündeki dirence göre ayarlıyor. Adete aracı biri kullanıyormuş gibi akıllı. Bunu deneyip alışmanızı tavsiye ederim. Çok eğlenceli ve kullanışlı bir özellik.

    Yokuşta park için "el freni + kalkış yardımcısı" ikilisini denemenizi öneririm. El freni çekili iken D/R ye alın. Freni bırakın. Gaz pedalına çok hafif, sadece uyarı amaçlı, dokunup gazı bırakın (aracın kasıldığını hissedeceksiniz). Sizin gaza dokunup bırakmanızdan sonra bir süre kendi kendine gaza basmaya devam edecek. El frenini bırakın. Araç kaymayacak şekilde gaza basmaya devam edecektir. Bu zor geliyor ise ayağınız ile gaz verip kullanmaya alışmaktan başka çare yok. Ben GOLF 1.4 TSI DSG ile yokuşta her iki senaryoyu da denedim.

    Hillholder ile gayet yumuşak park ediliyor (alışmak gerek)
    Ya da dediğim gibi el frenini çekip, sonra gaza dokunup bırakıp, el frenini indirerek park ediliebiliyor.

    Boş bir yokuşta alıştırma yapabilirsiniz.

    2-Kickdown.
    Kickdown yapar iseniz. Gaza tam olarak karşı duvara kadar basar iseniz. Bunun anlamı çok faklıdır. Bunun anlamı "kesinlikle hızlanmaya ihtiyacım var demektir". Sollama anı gibi. Bu nedenle olabilecek en küçük vitese iner. İster manuelde olsun, ister otomatik kullanımda olsun. M3 yapması normal. 4200 d/d ile hiçbirşey olmaz. Hiç korkmayın. Dizel motorlar benzinli gibi değildir. Kendi yakıt kesicileri vardır ve rahatlıkla tam gaz yapıp bekleyebilirsiniz. İzin verilen maksimum hıza (devire) gelince yakıtı keserler ki bu hız oldukça güvenli bir hızdır. Yokuş aşağı olmadığınız sürece, düzde ve yokuş yukarı tam gazda bekleyerek motora zarar veremezsiniz.

    Yokuş yukarı D3 yapmaması da bana göre normal. Sonuçta o vites kutusunun yazılımı çok karmaşık ve detaylı bir harita ile çalışıyor. O sizin gibi önünü göremiyor, yokuş bitecek mi bitmeyecek mi? Ayrıca sizin bilmediğiniz başka birçok sebep olabilir. Örneğin o yük altında D3 yapması "egzoz emisyonları" için kötü bir sonuç veriyor olabilir. Bu sadece bir örnek. Yani birçok başka parametreye göre sistem karar veriyor ve biz bunları bilmiyoruz.

    Sonuç olarak "eğer bozulmaz ise" benim Mercedes Vites Kutularından sonra gördüğüm en başarılı sistem VW DSG ler. Kullandıkça tadına doyamayacaksınız diyorum.

    Güle güle kullanın, keyfini sürün.

    selamlar,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi calik -- 15 Nisan 2010; 9:39:49 >




  • Fado 44 yakıtla ilgili paylaşımını bekliyorum
  • dsg avrupada oldukca elestrı aldı sarsıntılı gecıslerı vede vıtes gecıslerı esnasında arabanın ıcınde olusan asırı yuksek mekanık seslerden dolayı.cozumu maalesef yok.alan buna katlanacak caresız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nofear72


    quote:

    Orijinalden alıntı: Locoville

    Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için gayet yararlı oldu. Ne kadar boş olsa da nedense Polodan şaşmak istemiyorum , az önce köpeğimi gezdirirken gördüm bitane 2-3 kere dönüp dönüp baktım :) Aynalarda sinyal yol bildiğim kadarıyla gece olduğu için pek farkedemedim ya da tam dikkat etmemişim. İlave olan çelik jantın fiyatı nedir acaba?
    İzmir Vosmerde , park sensörü , otomatik kararan iç dikiz aynası , far sensörü , kumandalı direksiyon , opal siyah renk için verilen fiyat 31,600. Nasıldır bu fiyat var mı bilgisi olan?





    bu gün vw de boavista janta 1200 istediler..

    bazı paketleri dahil yada az fark ödeyip alan varmI? ve nerden?

    teşekkürler


    yokmu aksesuarlı uygun fiyat alan ..
    mesala o sattıkları jant dedikleri şeyle asla almam




  • Merhaba arkadaşlar.

    Polo 2004 Basicline aracım 170 tl lik benzin ile 450 km yol yaptı bu demek oluyorki km de 377 kuruş yakıyor.

    çok fena bir rakam en azından bana göre! sizin araçlarınızda böylemi yakıyor arkadaşlar, aracım 70 binde 1 ay önce aldım ustaya baktırdım alırken hiçbir sorunu yok aracın. araba borpower yag katkısıda uyguladım. sakin kullanıyorum.

    1800 verip lpg taktırıcam sonunda
  • sktem yol bilgisayarı yok karışıkta çeyrek depo ile 300 km yani 125-130 kuruş. sakin kullanırım genelde, 100 de pek geçmem.
  • Arkadaşlar 2000-2001 model (yeni göğüs)Wolksvagen polo classic 1.6 Comfortline almayı düşünüyorum.Aslında adaylarım arasında toyota corolla 1.6 xei ve honda civic 1.6 ies vardı.Ama toyota yere çok yakın,honda da biraz pahalı gibi ama wv polo hem model olarak hem donanım olarak hemde fiyatı olarak daha iyi gibime geldi...Bu aracı kullanan yada kullanmış olan yada bu araç hakkında bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum...
  • Teşekkürler cevabın için.O zaman ara sıra gazlarsak 1000 yaparmıyız mazotla şehir içi ist. trafiğinde.Şu an yeni kangolardan var bende.1000 buluyorum istanbulda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: calik

    quote:

    Orijinalden alıntı: sselimm

    gunaydin arkadaslar, derdime el freni bir nebze cozum oldu olmasina ama 35 36 yildan sonra insanin gucune gidiyo... neyse, ya hill holder takilabiliyor mu ile ilgilenicem yada alisicaz artik...

    bende 2002 vardi sirf otomatik icin satip aldim 2010 dsg yi, ama ne yalan soyliim 2002 nin turbo sesini, ivmelenmesini ozluyorum... isyerimden bir arkadasima satiim, belki arada verir de ozlem gideririm... pismanmisin dersen, yeni arabanin hali, bunun sekli semali, benim uzgun bakan polom dan daha sert bakisli gozleri falan derken pisman degilim ... ama 40 yil oncenin teknolojisi amortisorsuz kaput hayal kirikligim oldu... 2002 de cok sevdigim bir seydi halbuki...

    2010 tikir tikir calisiyo, yani harbideen tikir tikir, dizel sesi falan yok rolantide... giderken de zaten normal bir yol ve ruzgar sesi arasinda motorun sesi hic yok...vites gecisler cok sessiz ve hissiz... dik yokuslarda biraz farkli yalniz... asagida...

    fakat dsg benim gozlemledigim kadariyla biraz daha akillanmsi lazim gibi... mesela yokus cikarken d2 de 3000 devire geliyo ama d3 yapamyi akil etmiyo...hani cekmeyeceginden diyorum , m3 yapiyorum keci gibi gidiyo problem yok... bence kendisi yapabilmeliydi... cok dert degil tabii ama ben yuksek deviri hic sevmedigim icin benim icin elestirilecek bisey dizelde...

    en onemli ve akilli olmadigini dusunduren seyi de c.tesi yapti... d6 giderken m6 yapip m3 e kadar dusup sonra zorlamadan m6 ya kadar tekrar geldim ama seytan durttu kick down yaptim m6 da, (kick down degil, normal m5 yapmak icin gaza daha fazla basinca olmuyor, M deyken sadece manuel istiyor,, diyordum ama baska bisey oldu ) bekliyorum ki m5 yapacak alet direk m3 e atti, devir 7200 civarina geldi hemen bosladim ama epey bi tirstim ... seytana uyma dedim kendime, adi ustunde seytan iste... alabilirdik sanzumani elimize ... booleyken boole iste... AMA KEYIFLI :)

    benim gorduklerim, olsaydi, olmasaydi dediklerim bunlar simdilik

    saygilar


    Merhaba sselimm,

    1-Yokuşta DSG ile park etme

    Burada el frenini kullanmaktan başka çareniz yok. Hillholder yok demişsiniz ancak olsa da sizin "klasik hidrolik otomatik vites kutusu" gibi olmayacaktı. Onun için Hillholder yok diye üzülmeyin derim. Benim arkadaşımda GOLF 6 1.4 TSI DSG var. Onun Hillholder gibi bir yardımcısı var. Frenden ayağınızı kaldırdıktan sonra 2 s daha frene basılı olarak "gaza basmanız için" bekliyor. Eğer 2 s içinde gaza basmaz iseniz freni bırakıp aracın geri kaymasına
    müsaade ediyor. Ancak bu sistem de alıştığımız hidrolik otomatik gibi rahat değil. Biraz alışkanlık gerektiriyor.
    Örneğin sizin yokuşta çok dar alana park etmeniz için Hillholder ı kullansanız belki el freninden bile daha kötü sonuç olabilir. Çünkü 2 s beklerken gaza basmalısınız ama "yeterince" gaza basmazsanız bu sefer yine geri kayıyor. Siz gaza dokununca Hillholder freni bırakıyor. Ama gaza az başmışşanız araç yine geri kayıyor. Gaza çok basarsanız bu sefer de aniden fırlayabiliyor. Eğer ayağınızı alıştırır iseniz, klasik hidrolik otomatik vites gibi olmasa da, yeterince iyi çalışıyor. O yüzden dar alanda yokuşta manevra yapmak biraz alışkanlık gerektiriyor. Bence hillholder yok diye üzülmeyin.

    İlaveten DSG li GOLF ve CADDY de hem benzinli hem de dizellerde "kalkış yardımcısı diye birşey var". Özellikle dizellerde mükemmel çalışıyor. Sizde de olmalı. Bu özellik: Vitesi D ye alıp frenden ayağınızı çekince 1-2 s için gaz veriyor ve sonra bırakıyor. Mesela düz bir yerde park manevrası için ileri geri yaparken gaza basmanıza hiç gerek yok. D ve R ye alınca kendi kendine gaz veriyor. Çok rahat ileri geri yapabiliyorsunuz. Gaz pedalına hiç dokunmadan ! D ye alın freni bırakın 1 s bekleyin, kendinin gaz verdiğini göreceksiniz. O kadar güzel bir dojajda gaz veriyor ki inanamazsınız. Tekerlekleriniz kaldırım kenarlarındaki su kanalında bile olsa, tekerlekleri oradan çıkaracak kadar gaz veriyor ve araç hareket eder etmez de gazı bırakıyor. Veya tekerleklerin önünde tümsek var ise onu bile atlayabiliyor. Ne kadar gaz vereceğini, aracın önündeki dirence göre ayarlıyor. Adete aracı biri kullanıyormuş gibi akıllı. Bunu deneyip alışmanızı tavsiye ederim. Çok eğlenceli ve kullanışlı bir özellik.

    Yokuşta park için "el freni + kalkış yardımcısı" ikilisini denemenizi öneririm. El freni çekili iken D/R ye alın. Freni bırakın. Gaz pedalına çok hafif, sadece uyarı amaçlı, dokunup gazı bırakın (aracın kasıldığını hissedeceksiniz). Sizin gaza dokunup bırakmanızdan sonra bir süre kendi kendine gaza basmaya devam edecek. El frenini bırakın. Araç kaymayacak şekilde gaza basmaya devam edecektir. Bu zor geliyor ise ayağınız ile gaz verip kullanmaya alışmaktan başka çare yok. Ben GOLF 1.4 TSI DSG ile yokuşta her iki senaryoyu da denedim.

    Hillholder ile gayet yumuşak park ediliyor (alışmak gerek)
    Ya da dediğim gibi el frenini çekip, sonra gaza dokunup bırakıp, el frenini indirerek park ediliebiliyor.

    Boş bir yokuşta alıştırma yapabilirsiniz.

    2-Kickdown.
    Kickdown yapar iseniz. Gaza tam olarak karşı duvara kadar basar iseniz. Bunun anlamı çok faklıdır. Bunun anlamı "kesinlikle hızlanmaya ihtiyacım var demektir". Sollama anı gibi. Bu nedenle olabilecek en küçük vitese iner. İster manuelde olsun, ister otomatik kullanımda olsun. M3 yapması normal. 4200 d/d ile hiçbirşey olmaz. Hiç korkmayın. Dizel motorlar benzinli gibi değildir. Kendi yakıt kesicileri vardır ve rahatlıkla tam gaz yapıp bekleyebilirsiniz. İzin verilen maksimum hıza (devire) gelince yakıtı keserler ki bu hız oldukça güvenli bir hızdır. Yokuş aşağı olmadığınız sürece, düzde ve yokuş yukarı tam gazda bekleyerek motora zarar veremezsiniz.

    Yokuş yukarı D3 yapmaması da bana göre normal. Sonuçta o vites kutusunun yazılımı çok karmaşık ve detaylı bir harita ile çalışıyor. O sizin gibi önünü göremiyor, yokuş bitecek mi bitmeyecek mi? Ayrıca sizin bilmediğiniz başka birçok sebep olabilir. Örneğin o yük altında D3 yapması "egzoz emisyonları" için kötü bir sonuç veriyor olabilir. Bu sadece bir örnek. Yani birçok başka parametreye göre sistem karar veriyor ve biz bunları bilmiyoruz.

    Sonuç olarak "eğer bozulmaz ise" benim Mercedes Vites Kutularından sonra gördüğüm en başarılı sistem VW DSG ler. Kullandıkça tadına doyamayacaksınız diyorum.

    Güle güle kullanın, keyfini sürün.

    selamlar,



    calik merhaba,

    dostum daha yeni girebildim siteye is-guc ... verdigin bilgilere cok tesekkurler, gercekten icim rahatladi, dunku artik servise gitmeye karar vermistim... kalkis yaardimcisi var ve cok da kullanisli, faydali, az egimli ve duz yerlerde neffis calisyor... ozellikle sahip oldugu dizel gucunden dolayi dedigin gibi guclu bir sekilde yardimci oluyor... ama benim cok dik yokuslu sokakta iflas ediyor... hem uygulamada hem de sanzuman sesi acisindan... gercekten icerde bisey oldu zannediyorsun, o derece sakirti sukurtu ses oluyor ..ama bu dedigim ses sadece bu dik yokusta gaza basma derecesiyle ilgili oluyor... neredeyse duracak kadar yavas gaz vererek park etmeye calistigin sirada dsg durdun zannedip vitesi bosluyor birden ve o sirada sen gaz veriyorsun falan apisip kaliyor ve aklina gelen her turlu acayip ses oluyor asagida... ve kendini toplamak icin 3 5 saniye cgecmesi gerekiyor.... el freninden baska cozum yok gibi simdilik.. ses konusu (dik yokus park haricinde) baskalarinin dedigi gibi degil benim gordugum hissettigim kadariyla... sese hastalik derecesinde takintili olan biri olarak soyluyorum...

    sikisik trafikte mesela bu kalkis yardimcisinin da sapittigi zamanlar oluyor... tam kaldiriyor bu assistant arabayi gaza dokunmaya basliyorsun aniden trafik durunca tabii gazdan cekip frenlediginde de bi acayip sesler geliyor... ama bunun icin 1 2 kosulun birarada olmasi gerekiyor ve her zaman da olmuyor...

    dedgin gibi ben de cok dert etmeyip 10 uzerinden 8 civari vererek keyfni suruyorum... yakit konusunda da benim 2002 ile sanki ayni gibi...2002 cift kirmizi tdi im yedeksiz 750 yapardi sehir ici... 2010 tdi, su anda (yedegi varmi bilmiyorum, varsa eger doldurmadan tabanca attiginda birakarak) gostergede tek tik var ve km 720 de... bu depoyu sadece D giderek deneyecektim, oyle de yaptim...hesaba gore 800 gidecek gibi... tek tik da gidince bi 50 60 km daha gidiyor gecen seferden biliyorum... tirstim aldim yakiti :)


    M de iken kickdown konusunda da manuell sunu soyluyor, denemedim tabii :)) " arac o vitesteki son hiz ve devire ulastiginda M de olmasina ragmen bir ust vitese gecer " tabii bunu kickdown icin sinirlamamk gerek sanirim, M de iken diyebiliriz ..


    usenmeden vergidin bilgiler icin tekrar cok tesekkur ederim...

    sevgiler saygilar....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: calik

    quote:

    Orijinalden alıntı: sselimm

    gunaydin arkadaslar, derdime el freni bir nebze cozum oldu olmasina ama 35 36 yildan sonra insanin gucune gidiyo... neyse, ya hill holder takilabiliyor mu ile ilgilenicem yada alisicaz artik...

    bende 2002 vardi sirf otomatik icin satip aldim 2010 dsg yi, ama ne yalan soyliim 2002 nin turbo sesini, ivmelenmesini ozluyorum... isyerimden bir arkadasima satiim, belki arada verir de ozlem gideririm... pismanmisin dersen, yeni arabanin hali, bunun sekli semali, benim uzgun bakan polom dan daha sert bakisli gozleri falan derken pisman degilim ... ama 40 yil oncenin teknolojisi amortisorsuz kaput hayal kirikligim oldu... 2002 de cok sevdigim bir seydi halbuki...

    2010 tikir tikir calisiyo, yani harbideen tikir tikir, dizel sesi falan yok rolantide... giderken de zaten normal bir yol ve ruzgar sesi arasinda motorun sesi hic yok...vites gecisler cok sessiz ve hissiz... dik yokuslarda biraz farkli yalniz... asagida...

    fakat dsg benim gozlemledigim kadariyla biraz daha akillanmsi lazim gibi... mesela yokus cikarken d2 de 3000 devire geliyo ama d3 yapamyi akil etmiyo...hani cekmeyeceginden diyorum , m3 yapiyorum keci gibi gidiyo problem yok... bence kendisi yapabilmeliydi... cok dert degil tabii ama ben yuksek deviri hic sevmedigim icin benim icin elestirilecek bisey dizelde...

    en onemli ve akilli olmadigini dusunduren seyi de c.tesi yapti... d6 giderken m6 yapip m3 e kadar dusup sonra zorlamadan m6 ya kadar tekrar geldim ama seytan durttu kick down yaptim m6 da, (kick down degil, normal m5 yapmak icin gaza daha fazla basinca olmuyor, M deyken sadece manuel istiyor,, diyordum ama baska bisey oldu ) bekliyorum ki m5 yapacak alet direk m3 e atti, devir 7200 civarina geldi hemen bosladim ama epey bi tirstim ... seytana uyma dedim kendime, adi ustunde seytan iste... alabilirdik sanzumani elimize ... booleyken boole iste... AMA KEYIFLI :)

    benim gorduklerim, olsaydi, olmasaydi dediklerim bunlar simdilik

    saygilar


    Merhaba sselimm,

    1-Yokuşta DSG ile park etme

    Burada el frenini kullanmaktan başka çareniz yok. Hillholder yok demişsiniz ancak olsa da sizin "klasik hidrolik otomatik vites kutusu" gibi olmayacaktı. Onun için Hillholder yok diye üzülmeyin derim. Benim arkadaşımda GOLF 6 1.4 TSI DSG var. Onun Hillholder gibi bir yardımcısı var. Frenden ayağınızı kaldırdıktan sonra 2 s daha frene basılı olarak "gaza basmanız için" bekliyor. Eğer 2 s içinde gaza basmaz iseniz freni bırakıp aracın geri kaymasına
    müsaade ediyor. Ancak bu sistem de alıştığımız hidrolik otomatik gibi rahat değil. Biraz alışkanlık gerektiriyor.
    Örneğin sizin yokuşta çok dar alana park etmeniz için Hillholder ı kullansanız belki el freninden bile daha kötü sonuç olabilir. Çünkü 2 s beklerken gaza basmalısınız ama "yeterince" gaza basmazsanız bu sefer yine geri kayıyor. Siz gaza dokununca Hillholder freni bırakıyor. Ama gaza az başmışşanız araç yine geri kayıyor. Gaza çok basarsanız bu sefer de aniden fırlayabiliyor. Eğer ayağınızı alıştırır iseniz, klasik hidrolik otomatik vites gibi olmasa da, yeterince iyi çalışıyor. O yüzden dar alanda yokuşta manevra yapmak biraz alışkanlık gerektiriyor. Bence hillholder yok diye üzülmeyin.

    İlaveten DSG li GOLF ve CADDY de hem benzinli hem de dizellerde "kalkış yardımcısı diye birşey var". Özellikle dizellerde mükemmel çalışıyor. Sizde de olmalı. Bu özellik: Vitesi D ye alıp frenden ayağınızı çekince 1-2 s için gaz veriyor ve sonra bırakıyor. Mesela düz bir yerde park manevrası için ileri geri yaparken gaza basmanıza hiç gerek yok. D ve R ye alınca kendi kendine gaz veriyor. Çok rahat ileri geri yapabiliyorsunuz. Gaz pedalına hiç dokunmadan ! D ye alın freni bırakın 1 s bekleyin, kendinin gaz verdiğini göreceksiniz. O kadar güzel bir dojajda gaz veriyor ki inanamazsınız. Tekerlekleriniz kaldırım kenarlarındaki su kanalında bile olsa, tekerlekleri oradan çıkaracak kadar gaz veriyor ve araç hareket eder etmez de gazı bırakıyor. Veya tekerleklerin önünde tümsek var ise onu bile atlayabiliyor. Ne kadar gaz vereceğini, aracın önündeki dirence göre ayarlıyor. Adete aracı biri kullanıyormuş gibi akıllı. Bunu deneyip alışmanızı tavsiye ederim. Çok eğlenceli ve kullanışlı bir özellik.

    Yokuşta park için "el freni + kalkış yardımcısı" ikilisini denemenizi öneririm. El freni çekili iken D/R ye alın. Freni bırakın. Gaz pedalına çok hafif, sadece uyarı amaçlı, dokunup gazı bırakın (aracın kasıldığını hissedeceksiniz). Sizin gaza dokunup bırakmanızdan sonra bir süre kendi kendine gaza basmaya devam edecek. El frenini bırakın. Araç kaymayacak şekilde gaza basmaya devam edecektir. Bu zor geliyor ise ayağınız ile gaz verip kullanmaya alışmaktan başka çare yok. Ben GOLF 1.4 TSI DSG ile yokuşta her iki senaryoyu da denedim.

    Hillholder ile gayet yumuşak park ediliyor (alışmak gerek)
    Ya da dediğim gibi el frenini çekip, sonra gaza dokunup bırakıp, el frenini indirerek park ediliebiliyor.

    Boş bir yokuşta alıştırma yapabilirsiniz.

    2-Kickdown.
    Kickdown yapar iseniz. Gaza tam olarak karşı duvara kadar basar iseniz. Bunun anlamı çok faklıdır. Bunun anlamı "kesinlikle hızlanmaya ihtiyacım var demektir". Sollama anı gibi. Bu nedenle olabilecek en küçük vitese iner. İster manuelde olsun, ister otomatik kullanımda olsun. M3 yapması normal. 4200 d/d ile hiçbirşey olmaz. Hiç korkmayın. Dizel motorlar benzinli gibi değildir. Kendi yakıt kesicileri vardır ve rahatlıkla tam gaz yapıp bekleyebilirsiniz. İzin verilen maksimum hıza (devire) gelince yakıtı keserler ki bu hız oldukça güvenli bir hızdır. Yokuş aşağı olmadığınız sürece, düzde ve yokuş yukarı tam gazda bekleyerek motora zarar veremezsiniz.

    Yokuş yukarı D3 yapmaması da bana göre normal. Sonuçta o vites kutusunun yazılımı çok karmaşık ve detaylı bir harita ile çalışıyor. O sizin gibi önünü göremiyor, yokuş bitecek mi bitmeyecek mi? Ayrıca sizin bilmediğiniz başka birçok sebep olabilir. Örneğin o yük altında D3 yapması "egzoz emisyonları" için kötü bir sonuç veriyor olabilir. Bu sadece bir örnek. Yani birçok başka parametreye göre sistem karar veriyor ve biz bunları bilmiyoruz.

    Sonuç olarak "eğer bozulmaz ise" benim Mercedes Vites Kutularından sonra gördüğüm en başarılı sistem VW DSG ler. Kullandıkça tadına doyamayacaksınız diyorum.

    Güle güle kullanın, keyfini sürün.

    selamlar,



    calik merhaba,

    dostum daha yeni girebildim siteye is-guc ... verdigin bilgilere cok tesekkurler, gercekten icim rahatladi, dunku artik servise gitmeye karar vermistim... kalkis yaardimcisi var ve cok da kullanisli, faydali, az egimli ve duz yerlerde neffis calisyor... ozellikle sahip oldugu dizel gucunden dolayi dedigin gibi guclu bir sekilde yardimci oluyor... ama benim cok dik yokuslu sokakta iflas ediyor... hem uygulamada hem de sanzuman sesi acisindan... gercekten icerde bisey oldu zannediyorsun, o derece sakirti sukurtu ses oluyor ..ama bu dedigim ses sadece bu dik yokusta gaza basma derecesiyle ilgili oluyor... neredeyse duracak kadar yavas gaz vererek park etmeye calistigin sirada dsg durdun zannedip vitesi bosluyor birden ve o sirada sen gaz veriyorsun falan apisip kaliyor ve aklina gelen her turlu acayip ses oluyor asagida... ve kendini toplamak icin 3 5 saniye cgecmesi gerekiyor.... el freninden baska cozum yok gibi simdilik.. ses konusu (dik yokus park haricinde) baskalarinin dedigi gibi degil benim gordugum hissettigim kadariyla... sese hastalik derecesinde takintili olan biri olarak soyluyorum...

    sikisik trafikte mesela bu kalkis yardimcisinin da sapittigi zamanlar oluyor... tam kaldiriyor bu assistant arabayi gaza dokunmaya basliyorsun aniden trafik durunca tabii gazdan cekip frenlediginde de bi acayip sesler geliyor... ama bunun icin 1 2 kosulun birarada olmasi gerekiyor ve her zaman da olmuyor...

    dedgin gibi ben de cok dert etmeyip 10 uzerinden 8 civari vererek keyfni suruyorum... yakit konusunda da benim 2002 ile sanki ayni gibi...2002 cift kirmizi tdi im yedeksiz 750 yapardi sehir ici... 2010 tdi, su anda (yedegi varmi bilmiyorum, varsa eger doldurmadan tabanca attiginda birakarak) gostergede tek tik var ve km 720 de... bu depoyu sadece D giderek deneyecektim, oyle de yaptim...hesaba gore 800 gidecek gibi... tek tik da gidince bi 50 60 km daha gidiyor gecen seferden biliyorum... tirstim aldim yakiti :)


    M de iken kickdown konusunda da manuell sunu soyluyor, denemedim tabii :)) " arac o vitesteki son hiz ve devire ulastiginda M de olmasina ragmen bir ust vitese gecer " tabii bunu kickdown icin sinirlamamk gerek sanirim, M de iken diyebiliriz ..


    usenmeden vergidin bilgiler icin tekrar cok tesekkur ederim...

    sevgiler saygilar....




  • Selam arkadaşlar 1 ay önce bende yeni 1.4 benzinli polo aldım. daha önce 206ve ford fisuon kesinlikle açık ara kalte farkı var. yarım depoyla 270 km yaptım. sürekli dur kalk yaparak. yaklaşık 30 kuruş kmde. bazı arkadaşlar donanım eksiklerinden fark etmiş doğru fakat fiyatta onun için makul bence şuan 30600 baz fiyatta torpido sogutucusu, kol dayama,abs, 4 cam otomatik, koltuk altı çekmeceler, mp3, media bağlantı gibi bir çok özellik var.birde servisi sıkıştırıp park sensörünü bedavaya getirebilirsiniz. jantlar ve sis far tabi eksiler 1000tl fark ile jantları 800 tl ile de sisleri alabiliyorsunuz. fiyat 32400 oluyor. en dolu fiesta olan titanium şu an 32.000 lira. bu açılarda baktığınızda fiestanın hiçbir artısı yok. birde volkswagenin bariz kalite farkı var.
  • sis farı artık takılabılıyormuymuş?
  • evet takılıyor yalnız 800 lira
  • aslında istanbul içi ufak bi araba düşünüyorum.bende bır ara ciddi anlamda fiesta titanyum ıle polo arasında kalmıştm.su an ıcın 06yalçın arkadasın dediği gibi vw polo diğer segmentındekı araçlara oranla daha kalıtelı ve hoş bir duruşa sahip.sis farı ,alumınyum jant ,dijital klıma ve derı dıreksıyon opsıyonu ıle ne kadar eder aceba..
    yarın bı doğuş otoya ugramak lazım..
  • 30600 ??polo?? çok düşündürücü
  • İlk çıktığında bu araç çok pahalı falan demiştik ama şu an baktığımızda,diğer araçlarla karşılaştırdığımızda normal.
    Mesela ben kendimce bir basit artı eksi olarak karşılaştırma yaptım.Verileri de kendi sitelerinden aldım.

    1.25 fiesta trend+sp vs. 1.4 polo comfortline+alu jant+sis farı

    fiesta artıları:
    Karartılmış arka camlar
    Direksiyondan kumandalı müzik sistemi(deri olarak polo'ya opsiyon alınabiliyor,fiyatını bilmiyorum.)
    Yol Bilgisayarı
    1.25lt motor olduğundan vergi avantajı
    karma yakıt (fiesta:5.6lt/100km,polo:5.9lt/100km)

    polo artıları
    bagajda 12v soket
    elk. arka camlar
    ön koltuklar altı çekmece
    arka okuma lambası
    yükseklik ayarlı yolcu koltuğu
    kol dayama
    soğutmalı torpido
    ışıklı makyaj aynaları
    disk arka fren
    0-100km/s hızlanma(fiesta:13.3sn,polo:12.1sn)
    maksimum hız(fiesta:168,polo:177)
    beygir ve tork(fiesta:82bg,114nm;polo:85bg,132nm)

    liste fiyatları:
    fiesta 29.831tl
    polo 32.400tl(06yalcin arkadaşın söylediği sis farı ve alu jant opsiyonları dahil edilmiş fiyat)

    Aralarında 2569tl gibi bir fark var.Bence bu fark verilip polo alınabilir.Ama yine de daha iyi donanımların gelmesini istiyorum.




  • herşeye rağmen yinede 11. ayı bekleyeceğim.
  • 11, ayda ne olcak ki
  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.