Şimdi Ara

VW POLO V KULÜBÜ 'BÜYÜKSÜN' (22. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10.280
Cevap
58
Favori
1.057.827
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • evet nolacak tiyomu var
  • zaten çok kararsızım offf
    bunu alamayızda ama fecii


    Gelmiş geçmiş en hızlı Polo

    İlk olarak 1980’li yıllarda tüketicilerin beğenisine sunulan Polo GTI, yaklaşık 24 yıl sonra beşinci jenerasyonuyla karşımızda.

    Bugüne kadar üretilen Polo’ların arasında en çevreci ve en hızlısı olarak öne çıkan ve iç mekanda kırmızı dikişlerle süslenen otomobilin kaputunun altında 1.4 TSI motor görev yapıyor. Çift şarjlı direkt enjeksiyonlu anlamına gelen TSI teknolojisine sahip bu motor170 beygir güç ve 250 Nm tork üretiyor. 0-100 km hızlanmasını 7 saniyenin altında tamamlayan yeni Polo GTI’ın son hızı 227 km/s.

    Güçlü motorunun yanı sıra 139 gr/km CO2 salınımıyla “Polo’ların arasındaki en çevreci” olma unvanını alan Polo GTI TSI motor gücünü ön tekerleklere, yedi vitesli, çift debriyajlı DSG şanzıman ile aktarıyor.


    http://www.hurriyetoto.com/oto/otoyasam/photo_gallery.php?cid=10486




  • arkadaşlar bütün konuyu okuyamadım. 3 kapı polo gelecekmi? 1.2 tsi motor gelecekmi? bilgilendirirseniz sevinirim.
  • Şu an için net bişey yok ama mutlaka gelecektir.Bu sene sanmıyorum ama.1.6tdi dsg almayı düşünenler 5000 lira daha verip full bir seat leon almayıda düşünebilirler.Aynı motor.
  • 1- Comfortline Donanım değişirmi (şuanki donanım çok zayıf)
    2- Highline donanım gelirmi
    3- Yağmur sensörü opsiyonel olarak varmı
    4- Yol bilgisayarı opsiyonel olarak varmı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nofear72

    evet nolacak tiyomu var


    var var eklemeler olacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sselimm


    quote:

    Orijinalden alıntı: calik

    quote:

    Orijinalden alıntı: sselimm

    gunaydin arkadaslar, derdime el freni bir nebze cozum oldu olmasina ama 35 36 yildan sonra insanin gucune gidiyo... neyse, ya hill holder takilabiliyor mu ile ilgilenicem yada alisicaz artik...

    bende 2002 vardi sirf otomatik icin satip aldim 2010 dsg yi, ama ne yalan soyliim 2002 nin turbo sesini, ivmelenmesini ozluyorum... isyerimden bir arkadasima satiim, belki arada verir de ozlem gideririm... pismanmisin dersen, yeni arabanin hali, bunun sekli semali, benim uzgun bakan polom dan daha sert bakisli gozleri falan derken pisman degilim ... ama 40 yil oncenin teknolojisi amortisorsuz kaput hayal kirikligim oldu... 2002 de cok sevdigim bir seydi halbuki...

    2010 tikir tikir calisiyo, yani harbideen tikir tikir, dizel sesi falan yok rolantide... giderken de zaten normal bir yol ve ruzgar sesi arasinda motorun sesi hic yok...vites gecisler cok sessiz ve hissiz... dik yokuslarda biraz farkli yalniz... asagida...

    fakat dsg benim gozlemledigim kadariyla biraz daha akillanmsi lazim gibi... mesela yokus cikarken d2 de 3000 devire geliyo ama d3 yapamyi akil etmiyo...hani cekmeyeceginden diyorum , m3 yapiyorum keci gibi gidiyo problem yok... bence kendisi yapabilmeliydi... cok dert degil tabii ama ben yuksek deviri hic sevmedigim icin benim icin elestirilecek bisey dizelde...

    en onemli ve akilli olmadigini dusunduren seyi de c.tesi yapti... d6 giderken m6 yapip m3 e kadar dusup sonra zorlamadan m6 ya kadar tekrar geldim ama seytan durttu kick down yaptim m6 da, (kick down degil, normal m5 yapmak icin gaza daha fazla basinca olmuyor, M deyken sadece manuel istiyor,, diyordum ama baska bisey oldu ) bekliyorum ki m5 yapacak alet direk m3 e atti, devir 7200 civarina geldi hemen bosladim ama epey bi tirstim ... seytana uyma dedim kendime, adi ustunde seytan iste... alabilirdik sanzumani elimize ... booleyken boole iste... AMA KEYIFLI :)

    benim gorduklerim, olsaydi, olmasaydi dediklerim bunlar simdilik

    saygilar


    Merhaba sselimm,

    1-Yokuşta DSG ile park etme

    Burada el frenini kullanmaktan başka çareniz yok. Hillholder yok demişsiniz ancak olsa da sizin "klasik hidrolik otomatik vites kutusu" gibi olmayacaktı. Onun için Hillholder yok diye üzülmeyin derim. Benim arkadaşımda GOLF 6 1.4 TSI DSG var. Onun Hillholder gibi bir yardımcısı var. Frenden ayağınızı kaldırdıktan sonra 2 s daha frene basılı olarak "gaza basmanız için" bekliyor. Eğer 2 s içinde gaza basmaz iseniz freni bırakıp aracın geri kaymasına
    müsaade ediyor. Ancak bu sistem de alıştığımız hidrolik otomatik gibi rahat değil. Biraz alışkanlık gerektiriyor.
    Örneğin sizin yokuşta çok dar alana park etmeniz için Hillholder ı kullansanız belki el freninden bile daha kötü sonuç olabilir. Çünkü 2 s beklerken gaza basmalısınız ama "yeterince" gaza basmazsanız bu sefer yine geri kayıyor. Siz gaza dokununca Hillholder freni bırakıyor. Ama gaza az başmışşanız araç yine geri kayıyor. Gaza çok basarsanız bu sefer de aniden fırlayabiliyor. Eğer ayağınızı alıştırır iseniz, klasik hidrolik otomatik vites gibi olmasa da, yeterince iyi çalışıyor. O yüzden dar alanda yokuşta manevra yapmak biraz alışkanlık gerektiriyor. Bence hillholder yok diye üzülmeyin.

    İlaveten DSG li GOLF ve CADDY de hem benzinli hem de dizellerde "kalkış yardımcısı diye birşey var". Özellikle dizellerde mükemmel çalışıyor. Sizde de olmalı. Bu özellik: Vitesi D ye alıp frenden ayağınızı çekince 1-2 s için gaz veriyor ve sonra bırakıyor. Mesela düz bir yerde park manevrası için ileri geri yaparken gaza basmanıza hiç gerek yok. D ve R ye alınca kendi kendine gaz veriyor. Çok rahat ileri geri yapabiliyorsunuz. Gaz pedalına hiç dokunmadan ! D ye alın freni bırakın 1 s bekleyin, kendinin gaz verdiğini göreceksiniz. O kadar güzel bir dojajda gaz veriyor ki inanamazsınız. Tekerlekleriniz kaldırım kenarlarındaki su kanalında bile olsa, tekerlekleri oradan çıkaracak kadar gaz veriyor ve araç hareket eder etmez de gazı bırakıyor. Veya tekerleklerin önünde tümsek var ise onu bile atlayabiliyor. Ne kadar gaz vereceğini, aracın önündeki dirence göre ayarlıyor. Adete aracı biri kullanıyormuş gibi akıllı. Bunu deneyip alışmanızı tavsiye ederim. Çok eğlenceli ve kullanışlı bir özellik.

    Yokuşta park için "el freni + kalkış yardımcısı" ikilisini denemenizi öneririm. El freni çekili iken D/R ye alın. Freni bırakın. Gaz pedalına çok hafif, sadece uyarı amaçlı, dokunup gazı bırakın (aracın kasıldığını hissedeceksiniz). Sizin gaza dokunup bırakmanızdan sonra bir süre kendi kendine gaza basmaya devam edecek. El frenini bırakın. Araç kaymayacak şekilde gaza basmaya devam edecektir. Bu zor geliyor ise ayağınız ile gaz verip kullanmaya alışmaktan başka çare yok. Ben GOLF 1.4 TSI DSG ile yokuşta her iki senaryoyu da denedim.

    Hillholder ile gayet yumuşak park ediliyor (alışmak gerek)
    Ya da dediğim gibi el frenini çekip, sonra gaza dokunup bırakıp, el frenini indirerek park ediliebiliyor.

    Boş bir yokuşta alıştırma yapabilirsiniz.

    2-Kickdown.
    Kickdown yapar iseniz. Gaza tam olarak karşı duvara kadar basar iseniz. Bunun anlamı çok faklıdır. Bunun anlamı "kesinlikle hızlanmaya ihtiyacım var demektir". Sollama anı gibi. Bu nedenle olabilecek en küçük vitese iner. İster manuelde olsun, ister otomatik kullanımda olsun. M3 yapması normal. 4200 d/d ile hiçbirşey olmaz. Hiç korkmayın. Dizel motorlar benzinli gibi değildir. Kendi yakıt kesicileri vardır ve rahatlıkla tam gaz yapıp bekleyebilirsiniz. İzin verilen maksimum hıza (devire) gelince yakıtı keserler ki bu hız oldukça güvenli bir hızdır. Yokuş aşağı olmadığınız sürece, düzde ve yokuş yukarı tam gazda bekleyerek motora zarar veremezsiniz.

    Yokuş yukarı D3 yapmaması da bana göre normal. Sonuçta o vites kutusunun yazılımı çok karmaşık ve detaylı bir harita ile çalışıyor. O sizin gibi önünü göremiyor, yokuş bitecek mi bitmeyecek mi? Ayrıca sizin bilmediğiniz başka birçok sebep olabilir. Örneğin o yük altında D3 yapması "egzoz emisyonları" için kötü bir sonuç veriyor olabilir. Bu sadece bir örnek. Yani birçok başka parametreye göre sistem karar veriyor ve biz bunları bilmiyoruz.

    Sonuç olarak "eğer bozulmaz ise" benim Mercedes Vites Kutularından sonra gördüğüm en başarılı sistem VW DSG ler. Kullandıkça tadına doyamayacaksınız diyorum.

    Güle güle kullanın, keyfini sürün.

    selamlar,



    calik merhaba,

    dostum daha yeni girebildim siteye is-guc ... verdigin bilgilere cok tesekkurler, gercekten icim rahatladi, dunku artik servise gitmeye karar vermistim... kalkis yaardimcisi var ve cok da kullanisli, faydali, az egimli ve duz yerlerde neffis calisyor... ozellikle sahip oldugu dizel gucunden dolayi dedigin gibi guclu bir sekilde yardimci oluyor... ama benim cok dik yokuslu sokakta iflas ediyor... hem uygulamada hem de sanzuman sesi acisindan... gercekten icerde bisey oldu zannediyorsun, o derece sakirti sukurtu ses oluyor ..ama bu dedigim ses sadece bu dik yokusta gaza basma derecesiyle ilgili oluyor... neredeyse duracak kadar yavas gaz vererek park etmeye calistigin sirada dsg durdun zannedip vitesi bosluyor birden ve o sirada sen gaz veriyorsun falan apisip kaliyor ve aklina gelen her turlu acayip ses oluyor asagida... ve kendini toplamak icin 3 5 saniye cgecmesi gerekiyor.... el freninden baska cozum yok gibi simdilik.. ses konusu (dik yokus park haricinde) baskalarinin dedigi gibi degil benim gordugum hissettigim kadariyla... sese hastalik derecesinde takintili olan biri olarak soyluyorum...

    sikisik trafikte mesela bu kalkis yardimcisinin da sapittigi zamanlar oluyor... tam kaldiriyor bu assistant arabayi gaza dokunmaya basliyorsun aniden trafik durunca tabii gazdan cekip frenlediginde de bi acayip sesler geliyor... ama bunun icin 1 2 kosulun birarada olmasi gerekiyor ve her zaman da olmuyor...

    dedgin gibi ben de cok dert etmeyip 10 uzerinden 8 civari vererek keyfni suruyorum... yakit konusunda da benim 2002 ile sanki ayni gibi...2002 cift kirmizi tdi im yedeksiz 750 yapardi sehir ici... 2010 tdi, su anda (yedegi varmi bilmiyorum, varsa eger doldurmadan tabanca attiginda birakarak) gostergede tek tik var ve km 720 de... bu depoyu sadece D giderek deneyecektim, oyle de yaptim...hesaba gore 800 gidecek gibi... tek tik da gidince bi 50 60 km daha gidiyor gecen seferden biliyorum... tirstim aldim yakiti :)


    M de iken kickdown konusunda da manuell sunu soyluyor, denemedim tabii :)) " arac o vitesteki son hiz ve devire ulastiginda M de olmasina ragmen bir ust vitese gecer " tabii bunu kickdown icin sinirlamamk gerek sanirim, M de iken diyebiliriz ..


    usenmeden vergidin bilgiler icin tekrar cok tesekkur ederim...

    sevgiler saygilar....


    Merhaba sselimm,
    Rica ederim bir miktar yardımım olmuşsa ne mutlu.
    Tespitleriniz doğru. Sanırım el kitabında, çok dik yokuşlarda (özellikle sizin örneğinizdeki gibi durumlarda) "el freni" kullanılması gerektiği yazılmış.
    Taktir edersiniz ki bu vites kutusu, DSG, eski sistem hidrolik tork konvertörlü vites kutuları gibi yağ içinde çalışmıyor. O yüzden de yapısı gereği sizin
    dediğiniz gibi karmaşık durumlarda, birçok şey üst üste binince biraz konforsuz olabiliyor. Ama kullanmaya alışınca daha sorunsuz olacak. Bir de birkaçbin km sonra
    daha yumuşak kalkar hale geliyor. Benim arkadaşımdaki GOLF de öyle oldu.

    Benim nacizane tavsiyem DSG yi kullanırken, kalkışı mümkün mertebe yumuşak yapın. Yani bırakın araç kalkış yardımcısı ile kendisi kalksın. Dur kalk trafikte de
    öndeki araç ile aynı anda kalkmak yerine, siz ayağınızı frenden alın, araç yavaşca kendisi kalksın. Böylece hem bizim çoğu sürücü gibi gereksiz yere çok defa dur
    kalk yapmazsınız, hem de DSG, kendi kalkış yardımcısı ile huzur içinde kalkar.

    Bunu yapamayacağınız durum ise sizin de bahsettiğiniz gibi kalkış yardımcısının yeterli olamayacağı çok dik yokuşlar. Onlarda da yukarıda anlattığım el frenini kullanırsınız. Öndeki araç 2 kere kalkıp dururken siz 1 kere kalkıp
    durursunuz. Ben normal düz vites ve klasik otomatik vitesli araçlarda da öyle yapıyorum. Öndeki araç 30 cm ilerledi diye kalkıp 30 cm yi kapatmaya çalışmıyorum ;)

    Yakıt tüketimi çok iyiymiş. Şehir içi < 5.0 l/100 km.

    Valla ne diyeyim, Allah olmayanlara da nasip etsin VW+Dizel+DSG Wolsburg canavarından bir tane. VW diğer üreticiler içinde (Mercedes/BMW hariç) bence felsefe olarak farkı olan bir firma. Far açma düğmesinin klası yeter.

    Güle güle kazasız belasız iyi günlerde kullanın.




  • 1.6 dizel motor şuanda 36,500 bin. fiyat çok iyi bence bu kadar az yakan kaliteli bi motora ama donanım içler acısı yahu. artık her arabada bulunan yol bilgisayarı, direksiyondan radyo-cd kontrolü ne biliim otomatik klima..vs bunlar artık her araçta standart yahu. ama 37 milyarlık vw de yok. bu donanımla bu araç az yakıyor diye alınmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alper_tol

    1.6 dizel motor şuanda 36,500 bin. fiyat çok iyi bence bu kadar az yakan kaliteli bi motora ama donanım içler acısı yahu. artık her arabada bulunan yol bilgisayarı, direksiyondan radyo-cd kontrolü ne biliim otomatik klima..vs bunlar artık her araçta standart yahu. ama 37 milyarlık vw de yok. bu donanımla bu araç az yakıyor diye alınmaz.




    quote:

    Orijinalden alıntı: deti


    quote:

    Orijinalden alıntı: nofear72

    evet nolacak tiyomu var


    var var eklemeler olacak



    o yüzden bekliyeceğiz tiyo aldık



    not: yalnız bu şehir efsanesi gibi dolaşır yayılır ve sonra fos çıkmasın




  • Zaten araçta bir görüntü var bir de motor var başka hiçbirşey yok. Bence almaya niyetlenenler beklesinler...
  • alacak olanlara seat ibiza yı önermekten çekinmem. aynı vw motor ve şuan 1.4 lt 85 hp Style full 30.900



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deti -- 9 Mayıs 2010; 22:39:21 >
  • 1.6 tdı aracımı diğital klima+deri direksiyon (müzik kontrol sistemi mevcut)+metalik renk farkıda dahil 37250 aldım.Yani 750 tl bir çok özellik ekletebiliyorsunuz.ayrıca diğer rakiplerde aynı fiyat düzeyinde.sürüş keyfi,mükemmel hırçın görünüş,içeri nerdeyse motor sesi almaması da artıları.Abimde olan ve sıfır aldığımız 2007 model fiesta var.Dün akşam üzeri kendi aracımdan inip fiestaya akaryakıt almak üzere istasyona gittim.Aracı kullanmakta zorlandım nerdeyse.Bi araç bu kadar hantal olabilir.Direksiyon vites geçişleri polodan sonra eziyet geldi.Vw kullananların bir daha asla başka araca binmeycekleri söylenir dururdu.Bir aylık deneyımlerıme göre haklılar galiba.Birde ikinci el değerinide göz ardı etmemek lazım.
  • boavista jant lastik
    en ucuz fiyat alan varmı ?
    general bana 1200 demişti
    ama lastik dahilmi onu sormak aklıma gelmedi!!

    aracın üstünde 15" var boavista jant 16" varmı ?

    17" tavsiye etmiyorlar..
  • bekleyenler için söylüyorum. comfortun bir üst paketi gelecek sene sonuna gelecek ama fiyatın böyle kalmasını umuyorsanız yanılırsınız. yeni araç eylül de gelecekmiş. şu an 30600 olan comfort paketi 31-32 arasında olacakmış. üst donanımı siz düşünün artık. şu an fiyatlar bence uygun. hem şu an aldığınız araca istediğiniz donanımları ekleterek aldığınızda bile gelecek araçtan daha uygun oluyor.
  • avro 2250 den 1900 lere düştü ama doğuş hala indirim yapmadı passat hariç

    bu nebiçim iş hala zamdanmı bahsediyor utanmadan
  • bunu en çok bilgisayarcılarda görmüştüm bi dolarla bi euro ile sattılar herhafta değişirdi

    ama şuda varkı polo almanya fiyatı ile nerdeyse aynı satılıyo bi tek üstünde vergi yükü çok fazla..

    benim tek derdim comfortline diye sattıkları paket bu fiyata okey ama
    kardeşim bi jant koy bi şu direksiyonu dolu ver sanki araba basicline gibi satılıyo.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alper_tol

    1.6 dizel motor şuanda 36,500 bin. fiyat çok iyi bence bu kadar az yakan kaliteli bi motora ama donanım içler acısı yahu. artık her arabada bulunan yol bilgisayarı, direksiyondan radyo-cd kontrolü ne biliim otomatik klima..vs bunlar artık her araçta standart yahu. ama 37 milyarlık vw de yok. bu donanımla bu araç az yakıyor diye alınmaz.


    1.6 fiesta dizel xtitanyum paket için de aynı fiyatı veriyorlar ve fiestanın donanımı polodan çok daha fazla. Bu iki araç arasında kaldım ve fiestayı tercih ettim doğal olarak.
  • fiestanın dizelin otomatik viteslisi cıkacakmı
  • bende almayı düsünüyorum ama geçenlerde vw bayisine gittim ve bana sipariş verirsem ağustosta geleceğini söylediler...
    yahu hiçmi stok bulundurmuyorsunuz yaa... bu arada 1.4 dsg LPG düşünüyorum
  • buna orijinal vw park sensörü takılabiliyor mu? fiyatı ne kadar? bir de blaupunkt navigasyon ekranıyla kullanılabiliyor mu park sensörü görsel asistan şeklinde ..sanmıyorumn ya...
  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.