Şimdi Ara

VW POLO V KULÜBÜ 'BÜYÜKSÜN' (47. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10.280
Cevap
58
Favori
1.058.213
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4546474849
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djnone

    eğer aracınızda otomatik buhar çözme gibi bir olay varsa klimanın açılması normaldir. eğer böyle birşey yok ise servis yolu gözüktü demektir

    olabılır sadece on cama verdıgımde ısıyı , o zaman yapıyo.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gsecer

    Biraz daha teknik olarak açıklayabilirsek bence daha faydalı olur dix1.
    Gerçekten konu hakkında piyasada cok kulaktan dolma sey var. Kulaktan dolma zararlı lafları, kulaktan dolma hiç bir zararı yok lafları vs.



    araç daha az yakar.

    motor hacmi aynı tutularak , turbo basıncı , motora alınan hava miktarı arttırılıyor.

    yani 75 bg de 5. viteste 100km hızda 2200-2300 devir yapan araç
    90 bg de 5. viteste 100km hızda 2000 devir yapıyor

    haliyle daha araç daha az devir çevirdiği için az mazot yakıyor.

    yakıt tüketimi motorla oynandığı zaman artar (enjektör büyütüp , açık hava filtresi takarak)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman


    quote:

    Orijinalden alıntı: gsecer

    Biraz daha teknik olarak açıklayabilirsek bence daha faydalı olur dix1.
    Gerçekten konu hakkında piyasada cok kulaktan dolma sey var. Kulaktan dolma zararlı lafları, kulaktan dolma hiç bir zararı yok lafları vs.



    araç daha az yakar.

    motor hacmi aynı tutularak , turbo basıncı , motora alınan hava miktarı arttırılıyor.

    yani 75 bg de 5. viteste 100km hızda 2200-2300 devir yapan araç
    90 bg de 5. viteste 100km hızda 2000 devir yapıyor

    haliyle daha araç daha az devir çevirdiği için az mazot yakıyor.

    yakıt tüketimi motorla oynandığı zaman artar (enjektör büyütüp , açık hava filtresi takarak)


    burda bir yanlış var, chip tuning ile şanzıman oranları değişmiyor ki devir değişsin.. chip öncesi 75 HP iken 5.viteste 3000 devirde 130 km hız yapıyordum, chip sonrası da 95-100 HP değerinde aynı viteste aynı deviri ve aynı hızı yapıyorum.. değişen şu; beygir gücü ve tork arttığı için o devire ulaşma zamanın kısalıyor veya daha az gazla ulaşıyorsun diyelim..

    ayrıca almadan vermek Allah'a mahsus demişler, yani sadece turbo basıncı ve içeri alınan hava miktarını artırarak güç artışı olmaz.. illa ki silindirlere püskürtülen yakıtı da artırmak gerekiyor ek güç için.. o zaman tasarruf nerden geliyor dersen de şu söylenebilir; beygir ve tork artışından dolayı aracı eskisine göre daha az gaz vererek hızlandırabiliyorsun.. tabi chip tuningden sonra basmamak için kendine hakim olursan..




  • ön cama verdiğinde bazen bende de klimayı açıyor evet. ama bu bir hata değil bence. basınca kapanıyor zaten.
  • bu arada 2011 model polo'mun anahtarını eşim yanlışlıkla çamaşır makinesinde yıkadı :) bayağı bir telaşlandım ilk duyunca ama nerdeyse iki hafta olmasına rağmen bir sorun olmaksızın çalışıyor :) acaba suya karşı korumalı falan mı anahtar, pek sanmıyorum ya.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pandelis

    ön cama verdiğinde bazen bende de klimayı açıyor evet. ama bu bir hata değil bence. basınca kapanıyor zaten.


    Hava sıcaklığı 4 derecenin altına indiğinde ön camda ki buğuyu almak için klima devreye girer. Ama bildiğimiz soğutma işleminden çok nem alma işlevini gösterir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34UD5759


    quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman


    quote:

    Orijinalden alıntı: gsecer

    Biraz daha teknik olarak açıklayabilirsek bence daha faydalı olur dix1.
    Gerçekten konu hakkında piyasada cok kulaktan dolma sey var. Kulaktan dolma zararlı lafları, kulaktan dolma hiç bir zararı yok lafları vs.



    araç daha az yakar.

    motor hacmi aynı tutularak , turbo basıncı , motora alınan hava miktarı arttırılıyor.

    yani 75 bg de 5. viteste 100km hızda 2200-2300 devir yapan araç
    90 bg de 5. viteste 100km hızda 2000 devir yapıyor

    haliyle daha araç daha az devir çevirdiği için az mazot yakıyor.

    yakıt tüketimi motorla oynandığı zaman artar (enjektör büyütüp , açık hava filtresi takarak)


    burda bir yanlış var, chip tuning ile şanzıman oranları değişmiyor ki devir değişsin.. chip öncesi 75 HP iken 5.viteste 3000 devirde 130 km hız yapıyordum, chip sonrası da 95-100 HP değerinde aynı viteste aynı deviri ve aynı hızı yapıyorum.. değişen şu; beygir gücü ve tork arttığı için o devire ulaşma zamanın kısalıyor veya daha az gazla ulaşıyorsun diyelim..

    ayrıca almadan vermek Allah'a mahsus demişler, yani sadece turbo basıncı ve içeri alınan hava miktarını artırarak güç artışı olmaz.. illa ki silindirlere püskürtülen yakıtı da artırmak gerekiyor ek güç için.. o zaman tasarruf nerden geliyor dersen de şu söylenebilir; beygir ve tork artışından dolayı aracı eskisine göre daha az gaz vererek hızlandırabiliyorsun.. tabi chip tuningden sonra basmamak için kendine hakim olursan..


    yanlış biliyormuşum bazı şeyleri haklısınız. mesela 65 bg 1.5dci motor ş.içi 6 lt yakarken 85 bg olanı (herşey aynı yazılım farklı) daha az yakıyor. yani beygir ve tork artınca araç daha az yakıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pandelis

    ön cama verdiğinde bazen bende de klimayı açıyor evet. ama bu bir hata değil bence. basınca kapanıyor zaten.

    aynen bende de oluyor bi baktım kendiliğinden hem iç hava döngü hem de AC ışığı yanmış. Anlayamadım gitti
  • buhar çözme işlemi ancak ve ancak klimanın açılması ile gerçekleşebilir. o yüzden siz basmayın ben basarım diyor araba klimayı otomtik olarak açıyor. bu yeni nesil araçların hepsinde böyledir. sorun yok yani
  • Arkadaslar aracımla bugun ıst kucukcekmeceden -marmara ereglısıne gıttım... Yakıt gostergesınde cızgı kalmadıgı ıcın K.cekmeceden ögrencı hesabı 50 tl eurodızel koyduk ve yola cıktık. Hızımız 120km ve hep boyle gıttık gece yollar acıktı ve yakıt gostergesınde hıc cızgı dusmedı. Gelırken yıne 120km hızla geldım ve avcılara vardıgımızda sadece ıkı cızgı kalmıstı,herneyse avcılardan buyukcekmce torıuma alısverıs merkezıne gıttık ve sonra k.cekmeceye gerı donduk ve su tek cızgı kaldı ve ben 210 kmdeyım bıraz fazla yakmıyo mu? 1.6 tdi sahıplerı ne kadar yakıyo cok merak ettım sımdıden tesekkurler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdim11

    Arkadaslar aracımla bugun ıst kucukcekmeceden -marmara ereglısıne gıttım... Yakıt gostergesınde cızgı kalmadıgı ıcın K.cekmeceden ögrencı hesabı 50 tl eurodızel koyduk ve yola cıktık. Hızımız 120km ve hep boyle gıttık gece yollar acıktı ve yakıt gostergesınde hıc cızgı dusmedı. Gelırken yıne 120km hızla geldım ve avcılara vardıgımızda sadece ıkı cızgı kalmıstı,herneyse avcılardan buyukcekmce torıuma alısverıs merkezıne gıttık ve sonra k.cekmeceye gerı donduk ve su tek cızgı kaldı ve ben 210 kmdeyım bıraz fazla yakmıyo mu? 1.6 tdi sahıplerı ne kadar yakıyo cok merak ettım sımdıden tesekkurler


    biraz fazla yakmış. 14.4 litre dizel almışsınız çizgi kalmayana kadar kullansanız 250-260 km deseniz. , 5.5 litre civarı yakmış olacak. aracınız yeniyse normaldir azalır zamanla. hızınızda biraz yüksek ondanda yakmış olabilir.




  • Hocam beni de kulübe ekleyebilirsiniz artık 1 haftaya araç elimde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Büyük İskender

    Hocam beni de kulübe ekleyebilirsiniz artık 1 haftaya araç elimde.


    hayırlı olsun arkadaşım..allah kazasız belasız kullandırmak nasip etsin hepimize...aracın özelliklerini ve kaça aldığını söyleyebilirmisin?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Büyük İskender

    Hocam beni de kulübe ekleyebilirsiniz artık 1 haftaya araç elimde.

    hayırlı olsun , aracı aldıktan sonra paylaşımlarda bulunursan (foto , yakıt durumu vs) güzel olur.
  • Merhaba herkese;

    Bugün aracımı alalı tam 25 gün oldu.
    Depoyu fullemiştim bayiden 100 m sonra buldugum ilk PO'da.
    Su an 625 km de.150 km'si sehir dışı sayılabilir. Onun dışında, ortalama sayıda ışıklı ve trafik sıkışıklığı olan bir yolda kullandım.

    Depo 10 km kadar önce 1/4'e indi. Küçük bir hesaplama yaparsak:

    625 km'de 45 lt deponun 33.75 lt sini harcamışım. 100 km'de ortalamasını alırsak 5.4 lt oluyor.

    Bana acikcasi biraz fazla geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gsecer

    Merhaba herkese;

    Bugün aracımı alalı tam 25 gün oldu.
    Depoyu fullemiştim bayiden 100 m sonra buldugum ilk PO'da.
    Su an 625 km de.150 km'si sehir dışı sayılabilir. Onun dışında, ortalama sayıda ışıklı ve trafik sıkışıklığı olan bir yolda kullandım.

    Depo 10 km kadar önce 1/4'e indi. Küçük bir hesaplama yaparsak:

    625 km'de 45 lt deponun 33.75 lt sini harcamışım. 100 km'de ortalamasını alırsak 5.4 lt oluyor.

    Bana acikcasi biraz fazla geliyor.



    2000-3000 km'den sonra 1-1.5 litre arası düşüş olur. Merak etmeyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman


    quote:

    Orijinalden alıntı: Büyük İskender

    Hocam beni de kulübe ekleyebilirsiniz artık 1 haftaya araç elimde.

    hayırlı olsun , aracı aldıktan sonra paylaşımlarda bulunursan (foto , yakıt durumu vs) güzel olur.


    Fotoğrafları eklerim hocam, yakıt tüketim konusunu çözdüğüm zaman :) teknik verileri eklerim elbette.
  • Arkadaşlar,
    Yeni Corsa CDTİ 1.3 2007 model aracım var.Geçen hafta tesadüfen ww' yolum düştü.Yeni poloyu görüp inceleme fırsatım oldu.Çok beğendim.Şimdi Corsadan soğudum ve bir ay sonra satıp yeni polo almaya karar verdim.Sizler bu konuda ne düşünüyorsunuz? (Bu arada almaı düşündüğüm 1.6 dizel comfort modeli) Bu düşüncem konusunda neler söylersiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erciyesliyamtar

    Arkadaşlar,
    Yeni Corsa CDTİ 1.3 2007 model aracım var.Geçen hafta tesadüfen ww' yolum düştü.Yeni poloyu görüp inceleme fırsatım oldu.Çok beğendim.Şimdi Corsadan soğudum ve bir ay sonra satıp yeni polo almaya karar verdim.Sizler bu konuda ne düşünüyorsunuz? (Bu arada almaı düşündüğüm 1.6 dizel comfort modeli) Bu düşüncem konusunda neler söylersiniz?

    75 bg olanı ıse sıze bu 90 lık dızel olanı passat gıbı gelecektır emın olun. Bu aracımdan once opel corsa kullanma fırsatım oldu 75 bg olanı ,uzun yolda ıskence tam anlamıyla kafam cok sıstı ve basmak ıstyorsunuz ama o gıtmek ıstemıyo. Bundan oncekı aracım peugeot ve tam bır felakettı motor ıyı guzeldı ama kaporta ve ıcerdekı sesler cok canımı sıktı polo aldım. Gecenler 160 la otobanda gıttım ve cıdden anlamıyosunuz. Arac rolantıde camı acınca dızel sesı gelıyor ama camı kapatınca cıt cıkmıyor aractan. Gecenlerde ses gelıyor dıye sagı solu dınledım aracın o gene montumun fermuaru ses cıkartyomus .Abartıyor olabılırım belkı ama peugeot dan sonra cıdden abartmıyorum..

     VW POLO V KULÜBÜ 'BÜYÜKSÜN'




  • yeni corsa (dizel) alan bir arkadaşımla geçen benim araçla uzun bir yola çıktık. benim aracım her ne kadar benzinli olsa da içeri motor sesini nerdeyse hiç almamasına hayran kaldı. gerçi onun aldığı araç donanım olarak üstün ama vw kalitesini kullanılan malzemeyi özellikle inceledi. fark var yani.
  • 
Sayfa: önceki 4546474849
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.