Diğer modellerin satışı neden dursun. EU 5 motor sadece Caddy ve Jetta'da var diğerleri zaten EU6 ile geliyor. Onları da bundan sonra EU6 motor ile satacaklar olay bu kadar basit,batacak,mıçacak,bir daha araba satamayacak falan hikaye bunlar. Ben eski modelleri bile geri çağıracaklarını sanmıyorum çağırsalar da üfürükten birkaç işlem yapıp hallettik deyip yollarlar.
quote:
Orijinalden alıntı: master135
Evet aşırı bir düşmanlığım var bunu kabul ediyorum.ama beni bu hale getiren fan boylar ve acımasız distribütör.halk arabasını makam aracı triplerine sokan insanlardan dolayı birikti de birikti.kusura bakmayın bu konuda.aracı yakmayın gidin dava açın.sonuna kadar hakkınızı koruyun.ayrıca bir süre piyasa bu durumu fark etmeyecek.gidin satın.muadili birçok marka birçok araç var.eminim kriterlerinize uygun bir araç bulacaksınızdır.beklemek de bir seçenek ama kötü senaryo gerçekleşirse elinizdeki araca yazık olur.umarım mağdur olmazsınız.
kime dava acayim kardeşim.ferit şahenk e mi dava acayim.doğuş grubunamı dava acayim.sonucunu acmadan biliyorum zaten.ben 2014 model vw caddy yi satmak icin almamıştım zaten.10 15 yıl binerim diye dusunuyorum.1 yılda sadece 5000 km yol yaptım bu gune kadar.aracımda daha galeriden cıkmış gibi tertemiz.olan oldu artık kardesim yapcak bişey yok.biz halk olarak seninle aynı ulkenin vatandaşi olarak ne yapabiliriz onu dusunuyoruz artık.yoksa bizde vw kullanıcısı olarak vw batmış doğuş grubu iflas etmiş umrumda bile degil.emisyon sıkıntılı araclar icin suan yapılabilecek en iyi sey bu yazılım ve teknik değişimi yaptırmamak.cunku ozman araclarımız degeri duser veya asıl ozman sorunlu araca binmiş oluruz.
Tüm dizel araçların satışını durdurması gerekir.
quote:
Orijinalden alıntı: The Schuey
@master135
Diğer modellerin satışı neden dursun. EU 5 motor sadece Caddy ve Jetta'da var diğerleri zaten EU6 ile geliyor. Onları da bundan sonra EU6 motor ile satacaklar olay bu kadar basit,batacak,mıçacak,bir daha araba satamayacak falan hikaye bunlar. Ben eski modelleri bile geri çağıracaklarını sanmıyorum çağırsalar da üfürükten birkaç işlem yapıp hallettik deyip yollarlar.
keşke biraz konuya vakif olsaydınız. eu5 motor 2008 2014 model passat golf tiguan caddy ve jetta da alayinda var.apartmanımızın onunde 3 tane passat var.şasi numarasından onlarıda sorgulattim.3. dede ea 189 kodlu euro 5 motor var.hepsi stokları bitirilince acıklancak.ve geri cagırılacak.
Araçların geri çağırılacağı açıklandı Ocak ayında ama araçları hangi bedel üzerinden kabul edeceklerini gerçekten çok merak ediyorum.
Eğer araçlar gerçekten ikinci el piyasası emsal bedellerine göre alınacaksa ne ala. Açıkçası madur olan arkadaşlar adına beni en çok sevindirecek durum bu olur, ancak şöyle de bir durum var ki firma olarak mimlendikleri için firmanın 0 kilometre araç satışları ve 2.el piyasasını inanılmaz etkileyecek bir olaya benziyor.
Tabi burada şu durumu da göz ardı etmemek gerekiyor. Kalkıp güncel emsal bedel belirlemeye kalkarlarsa olmaz. 6 ay öncesinin emsal bedeli üzerinden geriye alım gerçekleştirmeleri gerekiyor.
VW grubunun özelinde çok ciddi bir sarsıntı geçireceğini şimdiden söyleyebiliriz.
Umarım hiçbir abimiz, hiçbir kardeşimiz mağdur olmaz.
yarın birgün Türkiyede de emisyona göre vergi geldiğinde o zaman preminyum vw dizel sahipleri araçlarını bu sefer ben daha çok vergi veriyorum benim arabam daha çok premium diyecekler .
quote:
Orijinalden alıntı: RuthlessRiu
Araçların geri çağırılacağı açıklandı Ocak ayında ama araçları hangi bedel üzerinden kabul edeceklerini gerçekten çok merak ediyorum.
Eğer araçlar gerçekten ikinci el piyasası emsal bedellerine göre alınacaksa ne ala. Açıkçası madur olan arkadaşlar adına beni en çok sevindirecek durum bu olur, ancak şöyle de bir durum var ki firma olarak mimlendikleri için firmanın 0 kilometre araç satışları ve 2.el piyasasını inanılmaz etkileyecek bir olaya benziyor.
Tabi burada şu durumu da göz ardı etmemek gerekiyor. Kalkıp güncel emsal bedel belirlemeye kalkarlarsa olmaz. 6 ay öncesinin emsal bedeli üzerinden geriye alım gerçekleştirmeleri gerekiyor.
VW grubunun özelinde çok ciddi bir sarsıntı geçireceğini şimdiden söyleyebiliriz.
Umarım hiçbir abimiz, hiçbir kardeşimiz mağdur olmaz.
yanlişmi anlıyorum yukardaki yazınızda aracları geri alıp bedellerini ödüyeceginimi söyliyorsunuz? :)))
doğuş grubu iflasını acıklar yinede bunu yapmaz.yapamazz.320 binin uzarinde aracın geri cagrılacagı soyleniyor türkiyede.korkunç rakamlar cıkıyor.doğuş o rakami karşılayamaz bile.
la bu vw size needdi
The Schuey
kullanıcısına yanıt
konuyla ilgili detaylı bir araştırma yaparsanız cevabı kendiniz bulabilirsiniz.Vw nin hatasız bir dizel motoru yok belirtilen dönemlerde.
tabiki de distribütöre açacaksınız.bütün bu süreç gözünüzde büyüyorsa şayet hiç bulaşmayın.aracınızın temiz olduğu değer kaybetmeyeceği anlamına gelmez.süreci dikkatli takip edin.ama er ya da geç insanlar ellerinden çıkarmaya çalışacak bu araçları.işte o döneme denk gelmemeye dikkat edin.inşallah zarar etmeden kafanız ağrımadan bu işten sıyrılabilirsiniz.
RuthlessRiu
kullanıcısına yanıt
doğuş grubu kesinlikle hiçbir şekilde para iadesi falan yapmaz.bu işin tek çözüm yolu mahkeme.hatırlayalım yakın geçmişte DSG problemlerinde izlenen yol neydi.ya müşteriden para alınır vermiyorsa da araca kesinlikle ücret ödenmez müşteri mağdur edilirdi.mahkeme ile kesin sonuç doğuş mevcut mağduriyeti giderir ama bu durumdan müşteri kesinlikle hiçbir sosyal paylaşım veya medya üzerinden paylaşımda bulunmayacak koşulu ile çıkardı.son zamanlardaki bu iyi niye garantisi vs niye yapılıyor sanıyorsunuz.iyi bir imaj yaratma çabası var.niye önceden yoktu da birden iyi niyet garantisi diye zaten yapmak zorunda oldukları şeyi yapmaya başladılar ? korku var.sadece maddi değil.firma imajının zedelenmesi var.derin konular bunlar.
mrvolkan
kullanıcısına yanıt
vw yüzünden piyasadaki tüm markalar son yıllarda akla mantığa sığmayacak zamlar yaptılar.bugün dizel otomatik fiesta denilen araç 70bin tl civarında fiyat verme cüretini gösteriyorsa bunun sorumlusu bu akımı piyasaya yayan vw markası.yani türkiyedeki ayağı olan doğuş grubudur.
@master135 kardeşim bilginden çok fikrin var.
Düşün bakalım VW neden gönüllü satış durdurdu deniyor. Bunun sebebi Vw ileride yaşayacağı sorunların önüne geçmek için Euro5 olan motorlarını revizyona sokuyor. Dolayısıyla geçen sene hiç bir sorun olmadığı halde bile siparişten aylar sonra elinize geçen Vw araçlar bu revizyon süresiyle birlikte teslimatın 1 yılı bulması veya geçmesinden dolayı tamamen VW'in çıkarları adına satışlar durdurdu.
quote:
Orijinalden alıntı: master135
vw yüzünden piyasadaki tüm markalar son yıllarda akla mantığa sığmayacak zamlar yaptılar.bugün dizel otomatik fiesta denilen araç 70bin tl civarında fiyat verme cüretini gösteriyorsa bunun sorumlusu bu akımı piyasaya yayan vw markası.yani türkiyedeki ayağı olan doğuş grubudur.
imzanızdaki söz sanırım sizi anlatıyor
mrvolkan
kullanıcısına yanıt
saygı duyarım.bakış açısı.
Smoch
kullanıcısına yanıt
Açıkçası ben iyimser yaklaşmıyorum hepsi bu.ben gönüllü satış durdurma meselesini devletin zorla yaptırmasından daha makul görüneceği için.hazırlanmış bir kılıf olarak görüyorum.siz bunu motor revizyonu olarak görüyorsunuz.Her birimizin olaya bakışı farklı.fikrim ve bilgim hakkında değil de mevcut sorunla ilgili konuşursanız konu dağılmamış,birbirimize saygısızlık yapmamış oluruz.iyi günler.
quote:
Orijinalden alıntı: master135
doğuş grubu kesinlikle hiçbir şekilde para iadesi falan yapmaz.bu işin tek çözüm yolu mahkeme.hatırlayalım yakın geçmişte DSG problemlerinde izlenen yol neydi.ya müşteriden para alınır vermiyorsa da araca kesinlikle ücret ödenmez müşteri mağdur edilirdi.mahkeme ile kesin sonuç doğuş mevcut mağduriyeti giderir ama bu durumdan müşteri kesinlikle hiçbir sosyal paylaşım veya medya üzerinden paylaşımda bulunmayacak koşulu ile çıkardı.son zamanlardaki bu iyi niye garantisi vs niye yapılıyor sanıyorsunuz.iyi bir imaj yaratma çabası var.niye önceden yoktu da birden iyi niyet garantisi diye zaten yapmak zorunda oldukları şeyi yapmaya başladılar ? korku var.sadece maddi değil.firma imajının zedelenmesi var.derin konular bunlar.
Belirttiğim gibi, Türkiye'ye özgü olarak düşünmeyin bu konuyu. VW dünya genelinde çok ciddi bir imaj kaybedecek. Burada merkezin yapması gereken araç geri toplama için bir fon oluşturmak ve muhtemelen yapmışlardırda. Ancak Doğuş grubunun bunu ne denli uygulamaya sokacağı asıl merak edilen konu. Dediğiniz gibi bir yola gidilmesi durumunda, ülkedeki adalet sisteminin işlerliği ciddi anlamda sorun içerdiği için (siyasete girmeyeceğim) mahkeme yoluyla zararın tazmini ne derece sağlanır bilemiyorum. Elbette genel prosedürden bahsettim. Olması gereken emsal bedel üzerinden tıpkı sigortada perte çıkan araçta olduğu gibi zararın nakden ödenmesidir. Zarar nakden ödenmiyorsa; Kendi düşüncem : Fiyat farkı yansıtmadan sorunsuz olan araçla değişim. Olabilecek olan : Yüklü bir fiyat farkı yansıtarak (düşük emsal bedel ile) sorunsuz araçla değişim.
Avrupa ve dünya genelinde uygulanacak olan olay ise;
1.Zarar emsal bedel belirlenerek iade talebi varsa nakden ödenir. 2.Değişim durumunda ise sorunsuz olan araçla fiyat farkı yansıtmadan değişim yapılır.
İkinci madde ise imaj koruma adına gidilen bir uygulama olur. Zarar ettirir ama, uzun vadede kazandırır.
Türkiye'de adalet öldü azizim.
RuthlessRiu
kullanıcısına yanıt
söylediklerinize katılıyorum.Türkiyede tamamen nakit geri ödeme işi gönüllü olarak imkansız görünüyor.ancak mahkeme kararı ile olabilir.ama tabiki bir değer kaybı söz konusu.100bin tl ye alınmış bir araca 4 sene sonra 100bin tl değer biçilemez.değer kaybı hesaplanır ve mağduriyet bu şekilde giderilir.bilemiyoruz şuan bekleyip göreceğiz.temennim vw araç sahibi arkadaşların mağdur olmaması yönündedir.
ben olsaydım :) 10 bin aşşağı satıyom desem bayilerde kuyruk olurdu
quote:
Orijinalden alıntı: özgürkuaför
ben olsaydım :) 10 bin aşşağı satıyom desem bayilerde kuyruk olurdu