Şimdi Ara

VW yeni 1.4 TDİ ile ilgili ilginç teknik veriler(Detaylar içeride)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
1
Favori
1.454
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Malumunuz Vw değildiği zaman akla gelen terimlerden biride TDİ dir.

    1.9 TDİ motor bloğundan baya satış elde etmiş bu motor ile paralel olarak,aynı bloğun 1 silindir eksik halini ise 1.4 TDİ olarak tanıtmıştı.

    Bu 1.4 TDİ motor yani (1.4 PD TDİ) İbiza,cordoba,polo,fabia gibi modellerde kullanıldı VAG grubu içerisinde...

    Polo makyajlanmadan önce 1.2 tdi ile piyasaya giriş yaptı ve bu motor 1.199 cc lik bir hacme sahipti...

    Şimdi ise makyajlı kasa ile gelen 1.4 TDİ yani (1.4 CR TDİ) ise 1422 cc lik bir hacme sahip.

    Konumuzu ilginç kılan ise eski 1.4 PD TDİ ile yeni 1.4 CR TDİ aynı hacme sahipler....ikiside 1.422 cc lik bir hacme sahip.

    Vw bu 1422 cc lik PD TDİ motor bloğunu yakıt sistemini modifiye ederek sanırım CR TDİ 'a dönüştürdü elimde teknik olarak sadece 1422 cc olduğundan ibaret bilgi var

    ÇÜNKÜ;

    VW önceden silindir çapını,Silindir içi vuruş,Sıkıştırma oranı gibi ifadeleri belirtirken kaynaklar arasında bunu bulamadım ve bu konu hakkında yukarıda bahsettiğim durumun olma ihtimalinden bahsetmek zorunda kaldım...

    Bu konuda teknik bilgi bulabilen arkadaşlar olursa ve başlığın altına eklenirse daha sağlıklı bir konu olur diye düşünüyorum...

    .Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rdiesel -- 18 Mayıs 2014; 21:43:13 >







  • Pumpe Düse efsanesi
  • Bunlar eski CR ve PD 1.4 TDI'ların teknik verileri bore x stroke verileri de mevcut yenisi hakkında biraz araştırma yapmam gerek. Fakat eski CR ile aynı motor olduğuna bahse girerim, VAG'nin stratejileri doğrultusunda yazıyorum. Aynı hacim, benzer güçte yeni bir motor geliştirmek amaçsız bir girişim olur.

    http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=154264

    http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=148830



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Derin Mavi -- 18 Mayıs 2014; 21:35:06 >




  • Kaynaklarda her ne kadar ayrıntılı teknik bilgi verilmese de benzer yani senin dediğin gibi basit düzeyde değişim yapılarak 3 silindir 1.4 CR TDI'ın yenilenerek sunulduğundan bahsediliyor.

    http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=406387

    http://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/polo/85418/volkswagen-polo-2014-revealed-new-engines-tech#ixzz2rijAdOCq



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Derin Mavi -- 18 Mayıs 2014; 21:27:36 >




  • Öyleyse şaşırmam belki aynı motor üstüne yazılım güncellemesi gelip ufak oynamalar yapmışlardır

    Ama VAG grupta normal şeyler bunlar.

    Seat Exeo-Audi A4 gibi yani biri biyince ondan artan parçalarla diğeri yapılıyor gibi bir olay dediğimde taşlanmıştım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Kaynaklarda her ne kadar ayrıntılı teknik bilgi verilmese de benzer yani senin dediğin gibi basit düzeyde değişim yapılarak 3 silindir 1.4 CR TDI'ın yenilenerek sunulduğundan bahsediliyor.

    http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=406387

    http://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/polo/85418/volkswagen-polo-2014-revealed-new-engines-tech#ixzz2rijAdOCq


    Çok güzel hocam inş daha da belirgin bilgiler ile bu oalyı aydınlatmış oluruz birde yöneticilerden rica etsek bu konuyu yeni 1.4 CR TDİ ana konusu olarak belirlesek nasıl olur?




  • O değil de 1.9 TDI candır, gerisi beni bağlamaz

    Daha 110'luk 1.6 TDI bekliyor millet
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    O değil de 1.9 TDI candır, gerisi beni bağlamaz

    Daha 110'luk 1.6 TDI bekliyor millet

    1.9 TDİ Pompa Duse Candır canandır biraz hırıltılıdır ama iyidir

    Ayrıca TDİ TDİ yapan motordur zatali gerçi Detroit diesel yaptı bu motoru ama olsun




  • Detroit diesel keşke jakebrake de koysaydi şunlara vakt-i zamaninda; kamyonlardan eksigimiz kalmazdi

    Blok hacmi itibariyle eski blok; gordugum kadarıyla. . Kapak ve yakıt enjeksiyon değişmiş; 6valf olan silindir basina 1 emme+1 eksoz subabi; 12valf 2 emme+2 eksoza dönüşmüş.. turbo da vgt olmustur muhtemelen; zira eski audi a2 pd 1.4tdi larda vardi..
    Youtube da karsilastirmali rolanti gürültüsü vardi pd ile cr in..cr de biraz dah tizlesmis ses.. pd candir ayni zamanda duman ve gürültüdür cr leri gorucez artık.. teknik verileri benim soft yazılıma benziyor
    Konserve kutusu gibi bu arabaya 1.2tsi daha yakışır gibime geliyor..ki o da gelmiş zaten; adam akilli direkt enjeksiyon lpg gelse tdi; 3 silindir onyargisindan dolayi düşüşe gecer..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • adam pistondan bile çalıyo 1,9 Tdı kalıbının bir silindirinin doldurup 3 silndirli 1,4 tdi geliştirmiş müthiş ar-ge. Piston ve silindirden bile çalıyo. Hiç para harcamadan ar-ge yapılmış.
  • pompalar farkli ayrica vag dizeli meshur yapan motor pd130 dur.Mübarek motor stock(blok) olarak 300hp-600nm tork 7 litrede mazot tuketiyor :))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    adam pistondan bile çalıyo 1,9 Tdı kalıbının bir silindirinin doldurup 3 silndirli 1,4 tdi geliştirmiş müthiş ar-ge. Piston ve silindirden bile çalıyo. Hiç para harcamadan ar-ge yapılmış.

    Adamların hakkını yemeyelim 1.4 tdi motorda ek olarak denge şaftı da var Hiç değilse onun için emek sarfetmişler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TSForever -- 18 Mayıs 2014; 22:36:02 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    O değil de 1.9 TDI candır, gerisi beni bağlamaz

    Daha 110'luk 1.6 TDI bekliyor millet

    O konunun da çok uzun bir mazisi var bu forumda, karıştırma oraları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSForever

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    adam pistondan bile çalıyo 1,9 Tdı kalıbının bir silindirinin doldurup 3 silndirli 1,4 tdi geliştirmiş müthiş ar-ge. Piston ve silindirden bile çalıyo. Hiç para harcamadan ar-ge yapılmış.

    Adamların hakkını yemeyelim 1.4 tdi motorda ek olarak denge şaftı da var Hiç değilse onun için emek sarfetmişler

    ikide supap eklemişlerdi, unuttum. Onuda neyden kısıp eklediler ona bakmak lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgur_gs_91 -- 18 Mayıs 2014; 22:41:41 >




  • Sonuç ta her ikisi de 3 silindir değil mi ? bu üç silindirin en büyük dezavantajı ses ve titreşim olması (fizik yapısı) buna bir çözüm varmı ?
  • StreamRolleR kullanıcısına yanıt
    Bu motorda ciddi modifiye yelpazesi var; fanteziye kaçıp rev.limiter işine girmişler..
    Benim favorim cupra tdi160; onda da sanziman kısa oranlı oldugu için 240ta bitiyor; en temizi ibiza sport uzun şanzıman

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rdiesel

    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    O değil de 1.9 TDI candır, gerisi beni bağlamaz

    Daha 110'luk 1.6 TDI bekliyor millet

    1.9 TDİ Pompa Duse Candır canandır biraz hırıltılıdır ama iyidir

    Ayrıca TDİ TDİ yapan motordur zatali gerçi Detroit diesel yaptı bu motoru ama olsun

    Efsanedir kendileri.. Lise yıllarından hatırlarım, yakınlardan Passat geçince halk otobüsü geçiyor derdik

    Yorgun ve uykulu halimle teknik verilere bakamıyorum bile, kabus gibiler :) Yarın sağlam kafayla bakayım herhangi bir bilgi varmıymış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi weycell1905 -- 19 Mayıs 2014; 10:49:44 >




  • Altea da kullanıyorum ben de 1.9 TDI
    220.000 oldu baya iyi gidiyor

    1 ay kadar önce arabanın marşına bastım gır gır gır çalışıyor
    5-10m ötede bir şeyle uğraşıyorum hatırlayamadım
    3-4 adam geldi kaputun önünden geçerken birisi diğerlerine '' bunun sesi bi başka arkadaş '' diyordu

    bu arada 1.4 , 1.9 dan daha gürültülü
  • 1.4 tdi pd motordan ne çektiğimi ben bilirim. Her sabah onun sesine uyanırdım. Böyle bir gürültü yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    O değil de 1.9 TDI candır, gerisi beni bağlamaz

    Daha 110'luk 1.6 TDI bekliyor millet

    yıl 2014

    6 ileri olacak diye sevinenler var
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.