Şimdi Ara

Arabada elektrik kacagi nasil bulunur?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
1
Favori
42.314
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar 97 model Mazda 323 sahibiyim. Yaklasik 1.5 yildir bu soruna bir cozum bulamadim. Arabada 60 amper Mutlu aku takili. Daha 6 ay once satin aldim. Bu 6 aylik surecte 3 defa sarj etmek zorunda kaldim. Bundan onceki akum Varta idi onda da ayni sorunlari yasadim.

    Arabada ses sistemi yok. Hatta teypten olabilecegini dusunup teybi bile soktum. Sorun yine cozulmedi.

    Arabaya sonradan ekleme olarak hic bisey yapilmadi. Far ivir zivir haric ek olarak sadece alarm sistemi var. O da 15 yildir olan bisey, sonradan takilmadi.

    Hangi elektrikciye gitsem sogukta yatan arabanin akusu biter diyorlar. 5 gunde biter mi yahu. Hic biri ugrasmak istemiyor. Tek sunduklari cozum park ettikten sonra kutup basini sok oluyor.

    Siz ne tavsiye edersiniz? Gercekten bu durum beni cok yordu. Kalici cozum bulmam gerek. Kacak oldugunu nasil nereden anlariz. Nasil mudehalelerde bulunmak gerek?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    benim araba haftada 1 gün çalışıyor akü felan bitmiyor,bence akü şarz olmuyor alternatör felan bozuktur.
    Okullu bir elektrikçi tahminen bir saat içinde bulur. Diğerleri malesef elektriği bilmedikerinden, devre takibi yapamıyorlar.

    Voltaj düşme testiyle bulunur. Arabada birbirinden ayrı gruplanmış devreler vardır. Nasıl gruplandığı sigorta panelinin arkasında ve motordaki kablo demetlerinden az çok belli olur. Başka detayları da var... bazıları negatiften anahtarlama yapan devrelerdir, bazıları da pozitiften. Elektriği bilen usta bunun gibi detaylardan devreleri okur. Bir devrede aküden başlayıp, son noktaya kadar (örnek olarak akü, marş kontağı rölesi, ısı sensörü, hararet göstergesi gibi giden bir devrede toplam dört kontakt olacaktır) her temas noktasında voltajlar ölçülür. Her temas noktasından sonra voltaj biraz düşer, çok düştüğü noktadan önceki hatta kaçak vardır. Kablo teması, bozuk röle veya bozuk bir anahtar olabilir.

    Eğer radyodan şüpheleniliyorsa, radyonun sigortasnı bulun. O sigortaya giden hatları aküye ve radyoya doğru takip edin. Radyoya gelen voltajı ölçün, aküden yapılan ölçümle karşılaştırın. Küçük düşmeler normaldir, kontakt kayıplarıdır. Kaçak olduğunda bazen 6 V birden düşer. Bazen farklı hatları karıştırılar, yeni bir sensör için komşu devreden elektrik alır ama diğer devreden anahtarlama yapar, böylece sigorta kutunda ayrılmış akımlar sensörün çalışmasına göre bazen birleşir. Yerine, devresine göre sigorta da çalışmaz. Sonra gelsin düşük voltajlar, kaçaklar, yangınlar.

    Bir elektrikçi uzun kablolu bir voltmetrenin bir ucunu aküye, diğer ucunu da soketlerde elektriğin geleceği yerlere temas ettip devreleri kolayca keşfeder. Çoğu, malesef gerçek elektrikçi değil. Çekinmeyin bence, sorun... diplomasını, sertifikasını. Güvenliği ilgilendiriyor, çoğu yangın hatlara kasap gibi dalan, ne yaptığını bilmeyenler yüzünden çıkıyor.
    En pratik yolu akünün "-" kutbunu sökün. - kablo ile akü kutubu arasına seri park ampülü bağlayın. Eğer kaçak varsa ampül yanacaktır. Bir süre bekleyin, bazı sistemler geçikmeli devredışı kalıyor. Eğer ampül hala sönmediyse kesin kaçak vardır. Bundan sonra sigorta panelinden sırasıyla sigortaları sökün. Her söktüğünüz sigortadan sonra ampülü kontrol edin. Ampülün söndüğü sigortada kaçak vardır. O hatta bağlı diğer elemanları sırasıyla sökün hangisinde ampül sönüyorsa kaçak ondadır.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Araba Elektrik Kaçağı Nasıl Bulunur?

    Araba elektrik kaçağı, çeşitli sorunlara yol açabilecek ve aracın verimliliğini önemli ölçüde azaltabilecek yaygın bir sorundur.Elektrik kaçağını bulmak, güvenliğin ve aracın sorunsuz çalışmasının sağlanması için gereklidir.

    Elektrik Kaçağı Nasıl Anlaşılır?

    • Aracın aküsü kısa sürede bitiyor.
    • Farlar veya iç ışıklar zayıf yanıyor veya titriyor.
    • Elektrikli cihazlar düzgün çalışmıyor.
    • Motor çalışırken garip sesler geliyor.
    • Araçta yanık kokusu var.

    Kaçak Nasıl Bulunur?

    1. Multimetre Kullanma:

    • Multimetrenin bir ucunu akünün pozitif terminaline, diğer ucunu ise negatif terminaline bağla.
    • Motoru çalıştır ve aracın elektrik sistemini gözlemle.
    • Multimetrede yüksek bir amper değeri görürsen, bir elektrik kaçağı olabilir.

    2. Görsel İnceleme:

    • Soyulmuş veya gevşek kabloları, hasarlı konektörleri ve yanmış sigortaları kontrol et.
    • Kaçağın kaynağını bulmak için kabloları ve bileşenleri dikkatlice incele.

    3. Sigorta Testi:

    • Her bir sigortayı tek tek çıkar ve aracın elektrik sistemindeki değişiklikleri gözlemle.
    • Sigortanın çıkarılmasıyla elektrik kaçağı durursa, kaçağın o devrede olduğunu tespit etmiş olursun.

    4. Amper Kelepçesi Kullanma:

    • Amper kelepçesini kabloların etrafına tak ve akım akışını ölç.
    • Normalden yüksek bir akım değeri varsa, o kabloda bir kaçağa işaret edebilir.

    Kaçak Tamir Edilmezse Ne Olur?

    Elektrik kaçağını tamir etmemek, ciddi sorunlara yol açabilir, bunlar şunları içerir:

    • Akü hasarı
    • Elektrikli bileşen arızası
    • Yangın tehlikesi

    Önemli: Elektrik kaçaklarını kendin tamir etmeye çalışma. Aracını güvenilir bir oto tamircisine götürmek en iyisidir. Elektrikli bileşenlerle çalışmak tehlikeli olabilir ve profesyonel yardım almak gereklidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Mesajım bulunsun aynı sorunu yaşıyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim araba haftada 1 gün çalışıyor akü felan bitmiyor,bence akü şarz olmuyor alternatör felan bozuktur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam kontrol ettirdim onu hic bir sikinti olmadigini soylediler, sarj oluyormus.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Okullu bir elektrikçi tahminen bir saat içinde bulur. Diğerleri malesef elektriği bilmedikerinden, devre takibi yapamıyorlar.

    Voltaj düşme testiyle bulunur. Arabada birbirinden ayrı gruplanmış devreler vardır. Nasıl gruplandığı sigorta panelinin arkasında ve motordaki kablo demetlerinden az çok belli olur. Başka detayları da var... bazıları negatiften anahtarlama yapan devrelerdir, bazıları da pozitiften. Elektriği bilen usta bunun gibi detaylardan devreleri okur. Bir devrede aküden başlayıp, son noktaya kadar (örnek olarak akü, marş kontağı rölesi, ısı sensörü, hararet göstergesi gibi giden bir devrede toplam dört kontakt olacaktır) her temas noktasında voltajlar ölçülür. Her temas noktasından sonra voltaj biraz düşer, çok düştüğü noktadan önceki hatta kaçak vardır. Kablo teması, bozuk röle veya bozuk bir anahtar olabilir.

    Eğer radyodan şüpheleniliyorsa, radyonun sigortasnı bulun. O sigortaya giden hatları aküye ve radyoya doğru takip edin. Radyoya gelen voltajı ölçün, aküden yapılan ölçümle karşılaştırın. Küçük düşmeler normaldir, kontakt kayıplarıdır. Kaçak olduğunda bazen 6 V birden düşer. Bazen farklı hatları karıştırılar, yeni bir sensör için komşu devreden elektrik alır ama diğer devreden anahtarlama yapar, böylece sigorta kutunda ayrılmış akımlar sensörün çalışmasına göre bazen birleşir. Yerine, devresine göre sigorta da çalışmaz. Sonra gelsin düşük voltajlar, kaçaklar, yangınlar.

    Bir elektrikçi uzun kablolu bir voltmetrenin bir ucunu aküye, diğer ucunu da soketlerde elektriğin geleceği yerlere temas ettip devreleri kolayca keşfeder. Çoğu, malesef gerçek elektrikçi değil. Çekinmeyin bence, sorun... diplomasını, sertifikasını. Güvenliği ilgilendiriyor, çoğu yangın hatlara kasap gibi dalan, ne yaptığını bilmeyenler yüzünden çıkıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 26 Şubat 2016; 13:34:52 >




  • Merhaba.
    Sigorta atana kadar kaçağı bulamazsınız.
    Ustanın dediğini yapın; 3 günden fazla yatacaksa aküyü sökün.
  • Akuyu sarj eden ara kabloda sorun olabilir. Kacakla filan ilgili degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayni sorunun kaynağını aküyü sarj ettirdigim yer her ne kadar teybe bagladiysada sorunu ben buldum. Torpido icindeki akkor flamanli ampul torpidoyu kapattigim halde icerdd yanmaya devam ediyordu. bagaj lambasi olur ektra yapilan bir aydinlatma olur plaka lambasi vs. Kendiniz bu kontrolleri yaparsaniz bi ihtimal bulursunuz inşallah.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akuyu takip butun ampulleri kontrol ettim demin, yanik kalan hic bi ampul yok. Teyp takili degil. Baska onerisi olan var mi kendim kontrol edebilecegim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski aracim boyle idi heryil bi aku aliyordum kacagi kimse bulamadi neler yapilmadi neler teyp kontaga baglandi alarm beyni sokuldu neler neler en son bi cirak on dakka da buldu kacagi sorun bagaj aydinlatmasi imis lambayi soktu abi kacak burda iptal ettim dedi sorun cozuldu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Demin 30-40 dk kadar trafikte kaldim, dikkatimi bişey çekti.

    Araba durur vaziyette iken farları açtığımda veya camları açmaya çalıştığımda motorun çalışma sesi belirgin bir şekilde degişiyor ve titriyor. Aküyü arabaya bugün binmeden full şarjlı olarak taktım. Normal midir bu?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şarj dinamosunda sorun var galiba.Kömürleri bitiyor olabilir.

    Ampermetre yardımıyla aslında araç çalışmazken akünün akım çekip çekmediği bulunabilir.Akünün artı ucuna gelen kablolar tek tek sökülür.Kablo ile akü arasına ampermetre bağlanırsa akım çekip çekmediği öğrenilebilir.

    Birde alarm sisteminede bakılabilir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba ne yaptınız bulabildiniz mi?
  • İşe yarar mı bilmiyorum ama bakın isterseniz...



    https://youtu.be/YMenKWWOSUM

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sonuç ne acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En pratik yolu akünün "-" kutbunu sökün. - kablo ile akü kutubu arasına seri park ampülü bağlayın. Eğer kaçak varsa ampül yanacaktır. Bir süre bekleyin, bazı sistemler geçikmeli devredışı kalıyor. Eğer ampül hala sönmediyse kesin kaçak vardır. Bundan sonra sigorta panelinden sırasıyla sigortaları sökün. Her söktüğünüz sigortadan sonra ampülü kontrol edin. Ampülün söndüğü sigortada kaçak vardır. O hatta bağlı diğer elemanları sırasıyla sökün hangisinde ampül sönüyorsa kaçak ondadır.
  • Arkadaşlar benim 99 model citroen xsara aracım var aküyü alalı 6.7 ay oldu ancak 2.3 gün aracı kullanmasam akü boşalıyor daha önce test yaptık cihazlada ölçtük kaçak var sorun şu kaçağın neresi olduğudur + kutup başındaki tektek deneyerek yine yaptık sorunu bulamadık sonradan sadece geri vites sensörü takılmış büyükçekmece esenyurt bölgesinde iyi bir elektrikçi bu konuya hakim yer varmı... teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.