Wankel motorların avantajları çok fazla. Güç iletiminin doğrudan piston üzerine bağlı mil yardımı ile gerçekleştirilmesi sayesinde yapıları diğer motorlara göre daha az karmaşıktır. Pistonlu motorların aksine tüm parçalar aynı yönde döner. Bu motorun diğer avantajları harekette akıcılık, kompaktlık ve daha yüksek güç-ağırlık oranıdır. çok daha küçük hacimden çok daha fazla tork alınabiliyor. yağ yakması ve zamanla yağ ilave edilmesi belki de tek dezavantajı. hatta yan yana iki Wankel motor konulup senkronize hareket edecek ve çok daha fazla tork/güç sağlayacak bir şekilde de dizayn edilebilir. ülkede tank motoru lazımken niye klasik motorlar üzerinden üretmeye çalışıyoruz onu da başaramıyoruz. bir tank biraz yağ yaksa, 1000 km çalıştıktan sonra eksilen yağını tamamlasak çok mu zor olur. niye yapılmıyor, niye denenmiyor. üstelik çok daha küçük motor ile çok daha fazla tork elde edilmesi, bu motoru Tanklar için mecburi hale getirmiyor mu? niye kimse bu konuda çalışmıyor. mühendisler niye böyle bir ar-ge projesi yapmıyor. yan yana iki wankel motoru senkronize hareket ettipir tek şaftı döndürmesi (çift pistonlu motor gibi) kötü bir fikir mi?? |
Bildirim