Şimdi Ara

Xbox Mağazasını Geliştiriyor

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
171
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Şirketin Erişilebilirlik Vitrini’nde yaptığı duyuruya göre Xbox, oyunlar için erişilebilirlik bilgilerini bulmayı kolaylaştırıyor. Microsoft mağazasındaki oyunlarda erişilebilirlik özellik etiketleri bulunacak, böylece engelli oyuncular, oyunları satın almadan veya indirmeden önce ihtiyaç duydukları özelliklere sahip olduğundan emin olabilir. Etiketler, bugünden itibaren Xbox’ın Erişilebilirlik İçeridekiler Ligi (XAIL) üyeleri için mağazada görünüyor ve sonunda tüm Xbox kullanıcılarına sunulacak.

    Etiketler, genellikle engelli oyuncular tarafından dile getirilen bir sorunu ele alır: Hangi oyunları oynayabileceklerini bulmak için genellikle kendi araştırmalarını yapmaları gerekir. Mağazada belirli özellikleri listelemek, özellikle geliştirici web sitelerinde veya incelemelerde mevcut değilse, izini sürmek can sıkıcı olabilecek bilgileri birleştirir. Yayıncılar ayrıca mağazadan ek bilgilere bağlantı verebilecek. Etiket sistemi Microsoft Store’da başlarken Xbox, önümüzdeki aylarda Xbox.com, PC’deki Xbox uygulaması ve Game Pass uygulamalarında da görünmeye başlayacaklarını söylüyor.


    Xbox engelli oyuncuları da hesaba katıyor


    Etiketlerin kullanılabilirliğini genişletmeden önce önümüzdeki ay XAIL üyelerinden geri bildirim toplamayı planladığını söyledi. Etiketlerin ince ayarının bir kısmı, oyunların her bir özellikle etiketlenebilmesi için karşılaması gereken belirli ölçüt gruplarının belirlenmesini içerir – örneğin, yeniden boyutlandırılamayan altyazılı bir oyun, çıtayı karşılamaz. altyazı seçenekleri etiketi bu noktada oldukça önemli. Etiketler listesi, hikaye anlatımlı oyun menüleri, giriş yeniden eşleme ve tek çubuklu oyun gibi 20 özellik içerir ve gelecekte oyunculardan gelen geri bildirimlere göre daha fazlası eklenebilir.

    Etiketlere ilişkin kriterlerin daha fazla geliştiriciyi oyunlarına sağlam erişilebilirlik özellikleri oluşturmaya teşvik edeceğini uman Xbox Erişilebilirlik Direktörü Anita Mortaloni, “Buna endüstriyi biraz daha üst seviyeye çıkarmak için bir fırsat olarak bakıyoruz” diyor.

    Mortaloni, “Bu yolculukta devam ettikçe, giderek daha fazla oyun [etiketleri] alacak ve umarım geliştiricilere bu kriterlere bakmaları ve oyunlarını bu kriterleri göz önünde bulundurarak tasarlamaları için ilham verecek” diyor, “çünkü bir kez yayınladıklarında, başlıklar bunlarla etiketlenebilir çünkü bu işi en baştan koydular.” Microsoft, Xbox konusundan sıkı çalışmalarına devam ederken rakibi olan Playstation’ı geride bırakmayı deniyor.


    Kaynak: Teknoloji Haberleri








  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.