Merhaba arkadaşlar, Arabanın bir sonraki bakımına 3000 km filan var, park ettiğim yerde yağ lekeleri görünce farkettim ki yağ kaçağı söz konusu.
Araba mmt olduğundan şanzuman yağı mı motor yağı mı diye merak ettim. Arabayı kaldırıma çıkartarak altına girdim :) Gördüğüm kadarı ile yağ filtresinin olduğu yerde yağ pisliği var. Temizledim iyice ertesi gün tekrar kontrol etmek üzere. Filtrenin civarındaki hortumların bağlantı kısımlarında bi sıkıntı yok gibi sanki filtrenin boğazından kaynaklı gibi.
Bir anahtarla hafif sıkayım dedim lakin yağ filtresinin anahtarı biraz farklı olsa gerek beceremedim. Açıkcası bir de altındaki plastiği tam çıkartamadım, klipslerden birinin vida kısmı bozuk sökülmüyor.
Böyle bir durum başına gelen belki vardır diye paylaşmak istedim.
Bugün büyük ihtimalle bir ustaya yağ filtresini hafiften sıktırayım diyorum, kafamda da bir takıntı filtre orjinal değil idi yan sanayi denilen türde acaba diyorum filtre özelliğini de yitirmiş olabilir mi.
Şimdi filtre değişimi yapsam yağı da değiştirme durumu ortaya çıkacak onu da istemiyorum. 120 lira gibi bir rakam vermiştim sadece yağa, kaliteli bir yağ almıştım.
Bakalım sanki önce sıktırmayı deneyeceğim herhalde.
Lakin bir arkadaşım da derki; Hiç oynatma fazla bir kaçak yoksa , filtrenin contası ezilmiş olabilir sıkılınca daha da ezilir kaçak artabilir der.
Nasılsa 3 bin km sonrasında değiştireceksin dedi.
Kafama da yattı gibi ; küçük ebatlı bir yağ alıp ara ara yağ çubuğundan kontrol edeyim gibi düşünür oldum.