Arkadaşlar merhaba ben bu yağ olayını merak ediyorum..Herkes farklı yağ kullanıyor. Mesela ben yeni değiştirdim yağını daha önceki yağım 10/40 idi şimdiki usta Mobil (Esso) 15/40 koyulur bu araçlara dedi ondan koydu.
Şimdi bildiğim kadarıyla;
10/40 daha ince 15/40 daha kalın
10/40 ilk çalıştırmada ince olduğundan dolayıdaha çabuk motora ulaşıyor 15/40 daha kalın olduğundan daha geç ulaşıyor motora fakat usta yazın 15/40 daha iyidir dedi??
sanırım 15/40 daha yüksek sıcaklıklara dayanıklı bir yağ..
Açıkcası aklım karıştı hangisini kullanmak daha iyi? yoksa yazın 15/40 kışın 10/40 mı kullanılmalı..ikisi arasında başka ne gibi farklılıklar var??
şuan 15/40 konulmasının herhangi bir sakıncası varmı? yada yararlı olacağı bir durum söz konusu mu? Bu arada aracı yağ yakanlar daha kalın yağ koyuyor benim aracımda gram eksilme olmuyor....
Ne oluyorsa bu ustalardan başımıza geliyor.Kulaktan dolma bilgileri var çoğunun söyliyim.Fabrika üreticisi hangisini kullanın dediyse onu kullanun.15/40 varsa listede ok dir. Kullanım klavuzunda yazar kullanabileceğin yağlar...
Aynı şekilde imzamdaki arabamda 10-40 vardı geçen cuma yağını değiştirdim serviste 15-40 koydu usta tek fark biri 10.000km diğeri 15.000kmde değişiyo sorun olmaz yani
quote:
Orijinalden alıntı: enforacle
Ne oluyorsa bu ustalardan başımıza geliyor.Kulaktan dolma bilgileri var çoğunun söyliyim.Fabrika üreticisi hangisini kullanın dediyse onu kullanun.15/40 varsa listede ok dir. Kullanım klavuzunda yazar kullanabileceğin yağlar...
quote:
Orjinalden alıntı: enforacle
Ne oluyorsa bu ustalardan başımıza geliyor.Kulaktan dolma bilgileri var çoğunun söyliyim.Fabrika üreticisi hangisini kullanın dediyse onu kullanun.15/40 varsa listede ok dir. Kullanım klavuzunda yazar kullanabileceğin yağlar...
maalesef kullanım kılavuzu yok ama bu usta 8 sene toyotada çalışmış bir usta..
Aklıma gelen bi soru daha var zamanla yağ değişimi yapılır mı yani atıyorum 10 sene geçen araçlar 1 numara daha kalın yada daha ince yağ kullanmalıdır gibi??
quote:
Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL
Aynı şekilde imzamdaki arabamda 10-40 vardı geçen cuma yağını değiştirdim serviste 15-40 koydu usta tek fark biri 10.000km diğeri 15.000kmde değişiyo sorun olmaz yani
quote:
Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL
Aynı şekilde imzamdaki arabamda 10-40 vardı geçen cuma yağını değiştirdim serviste 15-40 koydu usta tek fark biri 10.000km diğeri 15.000kmde değişiyo sorun olmaz yani
yok hocam yaw 15bin çok uzun en fazla 10binde değiştirin diyorlar..ayrıca benim usta 5binde bir değişmesi en iyisidir dedi..hatta yağ kartınada 5bin km sonrasını yazdı ama ben 7-8 bin sonra değiştireyim diye düşünüyorum...
quote:
Orijinalden alıntı: ercan_wrc
quote:
Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL
Aynı şekilde imzamdaki arabamda 10-40 vardı geçen cuma yağını değiştirdim serviste 15-40 koydu usta tek fark biri 10.000km diğeri 15.000kmde değişiyo sorun olmaz yani
yok hocam yaw 15bin çok uzun en fazla 10binde değiştirin diyorlar..ayrıca benim usta 5binde bir değişmesi en iyisidir dedi..hatta yağ kartınada 5bin km sonrasını yazdı ama ben 7-8 bin sonra değiştireyim diye düşünüyorum...
Aynı şekilde imzamdaki arabamda 10-40 vardı geçen cuma yağını değiştirdim serviste 15-40 koydu usta tek fark biri 10.000km diğeri 15.000kmde değişiyo sorun olmaz yani
yok hocam yaw 15bin çok uzun en fazla 10binde değiştirin diyorlar..ayrıca benim usta 5binde bir değişmesi en iyisidir dedi..hatta yağ kartınada 5bin km sonrasını yazdı ama ben 7-8 bin sonra değiştireyim diye düşünüyorum...
Alıntıları Göster
ercan_wrc benim arabanın yağı 14.000de değişti en son 16.11.2006da değiştirdim bu yarı sentetik yağlar 20-50 gibi az kmde değişmez 14.000 kmde olmasına rağmen emin ol yağ ilk günki gibi rengi bile aynı kaldı bizzat yağ boşaltılırkende baktım dediğim gibi biri 10.000lik diğeri 15.000lik usta milletine bakma onlara kalsa 2.000de yağ değişirler arabamın kullanım kılavuzunda yağın kmsi ya da 1 yıl yazıyo zaten senede 9.000 falan yapıyom seneden seneye değiştircem bu arada ELF kullanıyorum
ercan_wrc benim arabanın yağı 14.000de değişti en son 16.11.2006da değiştirdim bu yarı sentetik yağlar 20-50 gibi az kmde değişmez 14.000 kmde olmasına rağmen emin ol yağ ilk günki gibi rengi bile aynı kaldı bizzat yağ boşaltılırkende baktım dediğim gibi biri 10.000lik diğeri 15.000lik usta milletine bakma onlara kalsa 2.000de yağ değişirler arabamın kullanım kılavuzunda yağın kmsi ya da 1 yıl yazıyo zaten senede 9.000 falan yapıyom seneden seneye değiştircem bu arada ELF kullanıyorum
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL
ercan_wrc benim arabanın yağı 14.000de değişti en son 16.11.2006da değiştirdim bu yarı sentetik yağlar 20-50 gibi az kmde değişmez 14.000 kmde olmasına rağmen emin ol yağ ilk günki gibi rengi bile aynı kaldı bizzat yağ boşaltılırkende baktım dediğim gibi biri 10.000lik diğeri 15.000lik usta milletine bakma onlara kalsa 2.000de yağ değişirler arabamın kullanım kılavuzunda yağın kmsi ya da 1 yıl yazıyo zaten senede 9.000 falan yapıyom seneden seneye değiştircem bu arada ELF kullanıyorum
evet senede bir en az değişmesi gerekiyomuş km hakkında sadece aklımda 10bin kalmış öyle biliyorum ama belki dediğin gibi yağdan yağa km değişiyor olabilir ama araştırdığım kadarıyla senede 1 değişmeliymiş.
Bu arada benim yağı değiştirmeden önce usta eski yağın üzerinde duble up ekledi ve eski yağın kalıntısı kalmasın diye 15dk çalıştırıp rolantide sonra o yağı tamamen boşalttı hatta 10dk tıpa açık bekledi tamamen süzülsün diye (eski yağım 10/40 castrol magnatec idi) şimdi işte 15/40 Mobil Esso koydu
of off off bide ince olmasının keçelerden kaçırması gibi bir durum yarabileceği gibi sorunlarda oluyormuş..bunun yanında yarı sentetik tam sentetik gibi özelliklerde var yaw ne karışık iş bu yağ işi aklım iyice karıştı
quote:
Orijinalden alıntı: ercan_wrc
quote:
Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL
ercan_wrc benim arabanın yağı 14.000de değişti en son 16.11.2006da değiştirdim bu yarı sentetik yağlar 20-50 gibi az kmde değişmez 14.000 kmde olmasına rağmen emin ol yağ ilk günki gibi rengi bile aynı kaldı bizzat yağ boşaltılırkende baktım dediğim gibi biri 10.000lik diğeri 15.000lik usta milletine bakma onlara kalsa 2.000de yağ değişirler arabamın kullanım kılavuzunda yağın kmsi ya da 1 yıl yazıyo zaten senede 9.000 falan yapıyom seneden seneye değiştircem bu arada ELF kullanıyorum
evet senede bir en az değişmesi gerekiyomuş km hakkında sadece aklımda 10bin kalmış öyle biliyorum ama belki dediğin gibi yağdan yağa km değişiyor olabilir ama araştırdığım kadarıyla senede 1 değişmeliymiş.
Bu arada benim yağı değiştirmeden önce usta eski yağın üzerinde duble up ekledi ve eski yağın kalıntısı kalmasın diye 15dk çalıştırıp rolantide sonra o yağı tamamen boşalttı hatta 10dk tıpa açık bekledi tamamen süzülsün diye (eski yağım 10/40 castrol magnatec idi) şimdi işte 15/40 Mobil Esso koydu
Alıntıları Göster
Aracın eski modelse eğer ustan böyle bi uygulama yapmış olabilir örneğin 0-30,5-30 yağlarda var fiyatları 100liranın üstünde ama bunlar tam sentetik ve 30.000kmde değişir yağına göre km yani 10-40 15.000de 15-40sa 10.000de değişir onun için senede 1 değiştir bu arada kaça değiştirdin mesela ben 4litre yağ+yağ filtresi+yarım litre antifiriz için 50 lira verdim
quote:
Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL
Aracın eski modelse eğer ustan böyle bi uygulama yapmış olabilir örneğin 0-30,5-30 yağlarda var fiyatları 100liranın üstünde ama bunlar tam sentetik ve 30.000kmde değişir yağına göre km yani 10-40 15.000de 15-40sa 10.000de değişir onun için senede 1 değiştir bu arada kaça değiştirdin mesela ben 4litre yağ+yağ filtresi+yarım litre antifiriz için 50 lira verdim
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL
Aracın eski modelse eğer ustan böyle bi uygulama yapmış olabilir örneğin 0-30,5-30 yağlarda var fiyatları 100liranın üstünde ama bunlar tam sentetik ve 30.000kmde değişir yağına göre km yani 10-40 15.000de 15-40sa 10.000de değişir onun için senede 1 değiştir bu arada kaça değiştirdin mesela ben 4litre yağ+yağ filtresi+yarım litre antifiriz için 50 lira verdim
motor yağı 15/40 4lt mobil 37.5YTL motor yağ filtresi 10YTL
quote:
Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL
Aracın eski modelse eğer ustan böyle bi uygulama yapmış olabilir örneğin 0-30,5-30 yağlarda var fiyatları 100liranın üstünde ama bunlar tam sentetik ve 30.000kmde değişir yağına göre km yani 10-40 15.000de 15-40sa 10.000de değişir onun için senede 1 değiştir bu arada kaça değiştirdin mesela ben 4litre yağ+yağ filtresi+yarım litre antifiriz için 50 lira verdim
Alıntıları Göster
Öncelikle ustan yaz kış olayında yanlış, bu adam 50 yıl da çalışsa kulaktan beslendiği sürece yanıltacaktır.İnce yağ yazın daha da incelir mantığıyla düşünmüş olabilir. Ancak yağ teknolojisi çok gelişti.Ben clio 1.2 de 5-30 elf kullanıyorum biz napıcaz veya 0-40 kullanan napıcak.
10-40 da 15-40 da km si 10000 de bir periyotludur.15000 olması için en az 5-30 olması gerekir.Hatta 0-40 tam sentetikler 40000 km dayanır.
İnce yağ her zaman için daha iyidir,yağ kalınlaştıkça silindir piston arası daha kalın tabaka oluşacak motor aşınması artacak silindir uzun zamanda bollaşacaktır.
YAĞ BEKLEDİKÇE BOZULUR KOCAMAN Bİ YALANDIR TENEKE İÇİNDE BEKLERKEN BOZULMAYAN YAĞ NE HİKMETSE MOTOR İÇİNDE BOZULU VERİYOR. DEFALARCA DENEDİM 15000 KM Yİ 2 YILDA YAPTIM VE YAĞ İYİ DURUMDAYDI.Hatta motordan çıkan yağdan bir miktar almıştım kullanmak için hala duruyor ve aynen ogünkü durumunda aradan yıllar geçti.
Logan 1.6 16v yağ değişim periyodu 20000 km dir.
Aracımın kitapçığında 10-40 da kullanılabilir yazıyor ve bir keresinde yetkili renault servisi 10-40 mobil koydu motor daha sesli ve geç çalışmaya başladı renault a şikayet ettim.Yine 5-30 kullNIYORUM VE YAĞ A MUTLAKA BAKIYORUM.6 ay 1 sene de yağ değişecek diyenler soymak için bekleyenlerdir 6 ayda bozulan yağ çok kalitesizdir.
quote:
Orijinalden alıntı: alfa-x
Öncelikle ustan yaz kış olayında yanlış, bu adam 50 yıl da çalışsa kulaktan beslendiği sürece yanıltacaktır.İnce yağ yazın daha da incelir mantığıyla düşünmüş olabilir. Ancak yağ teknolojisi çok gelişti.Ben clio 1.2 de 5-30 elf kullanıyorum biz napıcaz veya 0-40 kullanan napıcak.
10-40 da 15-40 da km si 10000 de bir periyotludur.15000 olması için en az 5-30 olması gerekir.Hatta 0-40 tam sentetikler 40000 km dayanır.
İnce yağ her zaman için daha iyidir,yağ kalınlaştıkça silindir piston arası daha kalın tabaka oluşacak motor aşınması artacak silindir uzun zamanda bollaşacaktır.
YAĞ BEKLEDİKÇE BOZULUR KOCAMAN Bİ YALANDIR TENEKE İÇİNDE BEKLERKEN BOZULMAYAN YAĞ NE HİKMETSE MOTOR İÇİNDE BOZULU VERİYOR. DEFALARCA DENEDİM 15000 KM Yİ 2 YILDA YAPTIM VE YAĞ İYİ DURUMDAYDI.Hatta motordan çıkan yağdan bir miktar almıştım kullanmak için hala duruyor ve aynen ogünkü durumunda aradan yıllar geçti.
Logan 1.6 16v yağ değişim periyodu 20000 km dir.
Aracımın kitapçığında 10-40 da kullanılabilir yazıyor ve bir keresinde yetkili renault servisi 10-40 mobil koydu motor daha sesli ve geç çalışmaya başladı renault a şikayet ettim.Yine 5-30 kullNIYORUM VE YAĞ A MUTLAKA BAKIYORUM.6 ay 1 sene de yağ değişecek diyenler soymak için bekleyenlerdir 6 ayda bozulan yağ çok kalitesizdir.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: alfa-x
Öncelikle ustan yaz kış olayında yanlış, bu adam 50 yıl da çalışsa kulaktan beslendiği sürece yanıltacaktır.İnce yağ yazın daha da incelir mantığıyla düşünmüş olabilir. Ancak yağ teknolojisi çok gelişti.Ben clio 1.2 de 5-30 elf kullanıyorum biz napıcaz veya 0-40 kullanan napıcak.
10-40 da 15-40 da km si 10000 de bir periyotludur.15000 olması için en az 5-30 olması gerekir.Hatta 0-40 tam sentetikler 40000 km dayanır.
İnce yağ her zaman için daha iyidir,yağ kalınlaştıkça silindir piston arası daha kalın tabaka oluşacak motor aşınması artacak silindir uzun zamanda bollaşacaktır.
YAĞ BEKLEDİKÇE BOZULUR KOCAMAN Bİ YALANDIR TENEKE İÇİNDE BEKLERKEN BOZULMAYAN YAĞ NE HİKMETSE MOTOR İÇİNDE BOZULU VERİYOR. DEFALARCA DENEDİM 15000 KM Yİ 2 YILDA YAPTIM VE YAĞ İYİ DURUMDAYDI.Hatta motordan çıkan yağdan bir miktar almıştım kullanmak için hala duruyor ve aynen ogünkü durumunda aradan yıllar geçti.
Logan 1.6 16v yağ değişim periyodu 20000 km dir.
Aracımın kitapçığında 10-40 da kullanılabilir yazıyor ve bir keresinde yetkili renault servisi 10-40 mobil koydu motor daha sesli ve geç çalışmaya başladı renault a şikayet ettim.Yine 5-30 kullNIYORUM VE YAĞ A MUTLAKA BAKIYORUM.6 ay 1 sene de yağ değişecek diyenler soymak için bekleyenlerdir 6 ayda bozulan yağ çok kalitesizdir.
yok hacım usta yazın 15 kışın 10 kullan falan demedi sadece benim aklıma geldi o acaba böyle bir uygulama mı var diye merak ettim... evet şmdi bende araştırıyorum öyle birşeyle hiç karşılaşmadım...valla yağ işi çok karışıkmış yaw
quote:
Orijinalden alıntı: ercan_wrc
quote:
Orjinalden alıntı: alfa-x
Öncelikle ustan yaz kış olayında yanlış, bu adam 50 yıl da çalışsa kulaktan beslendiği sürece yanıltacaktır.İnce yağ yazın daha da incelir mantığıyla düşünmüş olabilir. Ancak yağ teknolojisi çok gelişti.Ben clio 1.2 de 5-30 elf kullanıyorum biz napıcaz veya 0-40 kullanan napıcak.
10-40 da 15-40 da km si 10000 de bir periyotludur.15000 olması için en az 5-30 olması gerekir.Hatta 0-40 tam sentetikler 40000 km dayanır.
İnce yağ her zaman için daha iyidir,yağ kalınlaştıkça silindir piston arası daha kalın tabaka oluşacak motor aşınması artacak silindir uzun zamanda bollaşacaktır.
YAĞ BEKLEDİKÇE BOZULUR KOCAMAN Bİ YALANDIR TENEKE İÇİNDE BEKLERKEN BOZULMAYAN YAĞ NE HİKMETSE MOTOR İÇİNDE BOZULU VERİYOR. DEFALARCA DENEDİM 15000 KM Yİ 2 YILDA YAPTIM VE YAĞ İYİ DURUMDAYDI.Hatta motordan çıkan yağdan bir miktar almıştım kullanmak için hala duruyor ve aynen ogünkü durumunda aradan yıllar geçti.
Logan 1.6 16v yağ değişim periyodu 20000 km dir.
Aracımın kitapçığında 10-40 da kullanılabilir yazıyor ve bir keresinde yetkili renault servisi 10-40 mobil koydu motor daha sesli ve geç çalışmaya başladı renault a şikayet ettim.Yine 5-30 kullNIYORUM VE YAĞ A MUTLAKA BAKIYORUM.6 ay 1 sene de yağ değişecek diyenler soymak için bekleyenlerdir 6 ayda bozulan yağ çok kalitesizdir.
yok hacım usta yazın 15 kışın 10 kullan falan demedi sadece benim aklıma geldi o acaba böyle bir uygulama mı var diye merak ettim... evet şmdi bende araştırıyorum öyle birşeyle hiç karşılaşmadım...valla yağ işi çok karışıkmış yaw
Alıntıları Göster
arabanın üstünde ne yazıyorsa onu kullanıyoruz.8000km de bir yağ değişimini yaparız.yaptığımız uygulamanın bize şimdiye kadar şimdiye kötü olarak herhangi bir kötü dönümü olmadı.
saygılar.
quote:
Orijinalden alıntı: EIRP
arabanın üstünde ne yazıyorsa onu kullanıyoruz.8000km de bir yağ değişimini yaparız.yaptığımız uygulamanın bize şimdiye kadar şimdiye kötü olarak herhangi bir kötü dönümü olmadı.
saygılar.
Alıntıları Göster
vezir hocamdan öğrendiğim şey: yağ vizikozitesi sürekli değiştirilmez....
quote:
Orijinalden alıntı: yuci
vezir hocamdan öğrendiğim şey: yağ vizikozitesi sürekli değiştirilmez....
Alıntıları Göster
Merhabalar .. Aracım 10.000 km ye geldi ve yağını kendim değiştirtmek istiyorum. Bin bakımında değiştirdikleri yağın cinsini öğrenmiştim 10W40 Yağ seçimi olarak castrol alacağım . Biraz inceleme yaptım hemen hemen çoğu kişi castrol EDGE serini tavsiye ediyor. Fakat castrolün kendi sitesinden baktım EDGE serisinde 10W40 modelli yağ yok 5W40 var. Şimdi ben motora 5W40 EDGE serisinin yağını koysam motora zararı dokunur mu yoksa hiç sayıları,yağın cinsini bozmadan 10W40 castrol MAGNATEC mi koymalıyım ? teşekkürler..
quote:
Orijinalden alıntı: maniavolkan
Merhabalar .. Aracım 10.000 km ye geldi ve yağını kendim değiştirtmek istiyorum. Bin bakımında değiştirdikleri yağın cinsini öğrenmiştim 10W40 Yağ seçimi olarak castrol alacağım . Biraz inceleme yaptım hemen hemen çoğu kişi castrol EDGE serini tavsiye ediyor. Fakat castrolün kendi sitesinden baktım EDGE serisinde 10W40 modelli yağ yok 5W40 var. Şimdi ben motora 5W40 EDGE serisinin yağını koysam motora zararı dokunur mu yoksa hiç sayıları,yağın cinsini bozmadan 10W40 castrol MAGNATEC mi koymalıyım ? teşekkürler..
Alıntıları Göster
arkadaşlar bu konuda hi. yazmadımsa 10 sayfa yazı vardır .Bir arattırın .Bana sanki film tam bitecekkken başa sarıyormuşuz gibi geliyor. YAni tam bilinçlendi bizim forum derken bir bakıyorum bir usta bir şey deddi neden dedi bilen yok. Ben hayatımı profresyonel anlamda yağ satarak kazanmıyorum ama bu konuda bayağı bilgi birikimimiz var ,ayrıca dünyanın en büyük firmaları ikide bir gelip seminer veriyorlar ,Bir sürü sadece yağ ile ilgili teknik dergi takibim var ama bir usta herşeyi yıkabiliyor. Bilgiye saygımız sonsuz ama her yeni ürün çıkınca iyi demek değildir.Bu ürün her araca hitap eder değildir.bu konulara karşı biraz daha uyanık olmanız ,hem cebinizi hem de gereksiz bilgi bombardımanın altında ne karar vereceğini şaşıran tüketicilerimizi bilinçlendirmek adına tüm soruları tekrar tekrar yanıtlayacağım.
quote:
Orijinalden alıntı: vezir
arkadaşlar bu konuda hi. yazmadımsa 10 sayfa yazı vardır .Bir arattırın .Bana sanki film tam bitecekkken başa sarıyormuşuz gibi geliyor. YAni tam bilinçlendi bizim forum derken bir bakıyorum bir usta bir şey deddi neden dedi bilen yok. Ben hayatımı profresyonel anlamda yağ satarak kazanmıyorum ama bu konuda bayağı bilgi birikimimiz var ,ayrıca dünyanın en büyük firmaları ikide bir gelip seminer veriyorlar ,Bir sürü sadece yağ ile ilgili teknik dergi takibim var ama bir usta herşeyi yıkabiliyor. Bilgiye saygımız sonsuz ama her yeni ürün çıkınca iyi demek değildir.Bu ürün her araca hitap eder değildir.bu konulara karşı biraz daha uyanık olmanız ,hem cebinizi hem de gereksiz bilgi bombardımanın altında ne karar vereceğini şaşıran tüketicilerimizi bilinçlendirmek adına tüm soruları tekrar tekrar yanıtlayacağım.
Alıntıları Göster
10/40 ile 15/40 yağları yaz ayı performansları incelndiğinde ikinci sayıya odaklanmak lazımdır.İkisindede sayı 40 ise yazın farklı yağın hiçbir katkısı olmaz. İnce yağ kalın yağ deyimimiz oda sıcaklığında kullandığımız terimlerdir.Bu yağlar motor sıcaklığı yükseldiğinde viskosite anlamında birbirine çok yakın değerler arz ederler.Bu yüzden kış olmadıkça ezbere konuşan ustanın diline biber sürün. Yansın biraz.
ne demek kalın ince önce onu öğrensin.
ikinci nokta eğer bir seçenek şansınız varsa markalı ucuz olan yağ ve sık değiştirme tercih edilmelidir.Kafanızda sabit kmleri yazıp da ne huzursuz olun ne de yatıp uyuyun.Bu durumlar aracın kullanım şekline taşıdığınız yüke , aracın kaç km gidip durduğuna , uzun yol kısa yol yapıp yapmadığına, hatta ne hatta atmosferik nem seviyesine bile bağşlı olarak süreler kısalmaktadır.Kataloglarda verilen süreler MAKSİMUM km lerdir.Bu kmden önce yağın değişmesi GEREKİYORSA değişmesi işin doğrusudur.
Peki gerekip gerekmediğini nasıl anlayacağız.Burası yanıtlanması oldukça zor ve teknik konudur , bazısı sanki şarap gibi koklayarak anladığını bazısı ise parmakları arasına alıp kendince bir yorum yapar. Bunların hepsi hikayedir. Ama devamlı hikaye yazanlarda artık isabetli atışlar yaptıkları için, ortalama olarak tuturma oranları dikkate alındığında ,olayın bilimsel olarak da incelenmesi gerektiğini düşünmekteyim.Ancak kesin saonuç için labratuar çalışması yapılması gerekmektedir.Bunu büyük firmalar bazen parası karşılığı bazen de büyük müsterilerine ücretsiz yaparlar. içindeki madenlerden hangi parçada sorun olduğunuyazğın doğru olup olmadığını tam isabetle bulabilirler.Ancak bu testler profresyoneller içindir.Üç kuruşluk yağınızı test ettiremezsiniz, dolayısı ile sizler karar verirken daha önceki bilgi birikimleriniz ,katalog önerileri ve kullanım şartlarınızı bir araya koyarak doktor gibi yorumda bulunabilmeniz olasıdır.şartlar değişince bu şartlara uygun seçimi yapabilirsiniz ve fark varsa bunu hisseder ve yorumlayabilirsiniz.
quote:
Orijinalden alıntı: yuci
vezir hocamdan öğrendiğim şey: yağ vizikozitesi sürekli değiştirilmez....
Alıntıları Göster
sen çok iyi bir öğrencisin en azından söylenenleri akılda tutup daha sonra bu bilgiyle yorum yapabiliyorsun , işte basarının anahtarı buradadır.hayatta başarıyı ve doğruyu sadece istemek olmaz, bunun için yapılması gerekenleri de yapmak ve öğrenmek gerekir.İleride seni daha yüksek mertebelerde göreceğimize eminim.
quote:
Orjinalden alıntı: yuci
vezir hocamdan öğrendiğim şey: yağ vizikozitesi sürekli değiştirilmez....
of off off bide ince olmasının keçelerden kaçırması gibi bir durum yarabileceği gibi sorunlarda oluyormuş..bunun yanında yarı sentetik tam sentetik gibi özelliklerde var yaw ne karışık iş bu yağ işi aklım iyice karıştı
Alıntıları Göster
aklınızda bulunması gerekn önemli bir nokta vardır.Yarı sententetik yağı beşlki kullnmanızın faydası zararı madeni yağlar ile kıyaslanabilir ancak tam senteik yağlar gerekmedikçe asla kullanılmamalıdır. DOğru araç için kullnılmaz ise zararı da olması söz konusu olabilir.Nedeni ise içindeki katkıların yüzdesel olarka fazla olmasından kaynaklanmaktadır. Ama çevre şartlarınız aşırı sert kışlar ve ani ısı değişiklikleri yaşanan bir böçlgede iseniz ki, türkiyede böyle bir yer yok bir iki doğu ilimiz ışında . Mesela alaskada kullanılması gerekn bir yağı tutup da kullnırsanız yanlış yapmış olursunuz.
of off off bide ince olmasının keçelerden kaçırması gibi bir durum yarabileceği gibi sorunlarda oluyormuş..bunun yanında yarı sentetik tam sentetik gibi özelliklerde var yaw ne karışık iş bu yağ işi aklım iyice karıştı